Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 7:12



Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Advies nodig!!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht: 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Re: Advies nodig!!!
Arnoud69 schreef:
Ik zie het in jouw profiel inderdaad! Zo’n x51 is nog even een paar Pktjes meer. Zal ook wel lekker geluid maken!


Geluid is absoluut mega... Maar is ook niet helemaal standaard meer :)

Kijk je naar cabrio of coupe?


31 okt 2021 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Advies nodig!!!
Alleen maar naar de cabrio. Ik ben al 20+ jaar cabrio verslaafd. Ik heb vrijdag in de 4S gereden en dat was best gezapig zonder sport / uitlaat aan. Tot je de knopjes aan hebt en toeren gaat maken. Dan is open rijden echt een feest!
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


31 okt 2021 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht: 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Re: Advies nodig!!!
Bij een cabrio vind ik de bredere heupen van de 4 nog opvallender, vooral met het dak naar beneden. Geluid is natuurlijk ook alleen maar beter.

Nu nog eentje met handbak zoeken en je hebt een hele bijzondere 991 :cheers:, al is PDK ook waanzinnig goed.


31 okt 2021 23:52
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Advies nodig!!!
Nop. Handbak wordt het niet. Heb een spierziekte (niet zo veel last van hoor) maar links is ingewikkeld. Ik heb nog een 911 SC Targa uit 1981 en dat is wel een handbak. Dat gaat voor een dagje best goed maar niet als daily driver. Helaas….
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


01 nov 2021 0:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht: 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Re: Advies nodig!!!
Vervelend om te horen . Gelukkig gaat het nog wel om zo nu en dan zelf te roeren.


01 nov 2021 8:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Advies nodig!!!
Ik zou altijd voor de dikste kont gaan, het oog wil ook wat.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 nov 2021 9:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Advies nodig!!!
Als daily zou ik een voorkeur hebben voor een 4. Zoals Olaf hierboven zegt. Vind ze allebei mooi. Ik zou de voorkeur geven aan veiligheid. Veel wijsheid!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 nov 2021 10:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Advies nodig!!!
Is dat verschil bij een 991 met alle nannies aan boord nog zo groot?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 nov 2021 13:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Advies nodig!!!
Nieuwere auto met hogere km-stand. 140.000 km is nog steeds niks als de auto goed is onderhouden. Hoe hoger de km-stand, hoe groter de kans dat het een snelwegauto is geweest. Belangrijkst blijft echter de onderhoudshistorie. Als de oudere auto elk jaar of om de 15.000 km een beurt heeft gehad en de nieuwere elke 2 jaar of om de 25.000 km een beurt heeft gehad, dan zou ik voor de oudere auto met minder kilometers kiezen.

Lichte voorkeur voor de 4S vanwege rode streep achter én 4WD. Maar onderhoudshistorie vind ik belangrijker.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


01 nov 2021 14:16
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Advies nodig!!!
Heb vanmiddag nu eindelijk ook in de S gereden. Niet beste weer. Ik had gehoopt ze sneller op elkaar te rijden om het verschil beter te voelen. Ik vind de S wat zoekende, alsof de motor achter de auto nog ligt en erg “duwt”. De 4S is inderdaad zwaarder en dat merk je bij snelle bochten achter elkaar maar hij trekt lekkerder vind ik. Maar heel moeilijk zo en ook moeilijk onder woorden te brengen. In principe bij OK keuring door Porsche de 4S! Ook vanwege overall looks en interieur. Tenzij…… mits….. wellicht……. Etc etc etc
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


03 nov 2021 19:32
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Advies nodig!!!
Dat dus, bij een 911 met achterwielaandrijving ben je altijd erg bewust van het blok achterin. Zodra de voorwielen meetrekken heb je én extra gewicht op de vooras én meer traktie en hierdoor is het blok achterin veel minder aanwezig.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 nov 2021 20:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Advies nodig!!!
Maar dat is toch het hele idee van een sportauto met de motor achterin? Dat gevoel neemt de 4wd nu juist weg


03 nov 2021 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Advies nodig!!!
Ja ik vind het moeilijk te zeggen. Als ik het vergelijk met mijn huidige 718 en met andere eerdere auto's of zelfs mijn oude 911 is het een beetje alsof de voorkant niet goed op de weg ligt (heeeeeel overdreven). Kan ook gewoon wennen zijn natuurlijk. Het is niet een auto waar ik intuïtief direct vol zou mee durven te gaan. Nogmaals, blijft moeilijk onder woorden te brengen. En vergeet niet dat die 4S in feite een 2S is de meeste tijd van het rijden gezien de voorkeur voor achteren. Wellicht toch een klein beetje de gewichtsverdeling zelf.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


03 nov 2021 21:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Advies nodig!!!
Tja, da’s de charme van een 911. Daarmee ga je niet meteen hard, die moet je leren kennen. En hij aan jou. En dan ontstaat er een echte band.


03 nov 2021 22:12
Profiel
PorscheForum Rookie
991.1 2S 2013
Bericht Re: Advies nodig!!!
Ruviano schreef:
De S! Zeker bij de 991, zie ik geen verschil tenzij je naast elkaar zet. De 2s is al enorm dik, zeker ten opzichte van de voorgangers. En ik vind die doorlopende lijst bij de 4s lelijk. Ik zou voor de auto met de minste km gaan, mits goed onderhouden. :drive:


Volledig eens! Heb zelf exact dezelfde afweging gemaakt. Ik zou alleen niet snel snel voor bj. 2012 gaan, maar dat is slechts een gevoelsmatig dingetje (ga nooit voor een “eerstejaars” wagen). Succes!


03 nov 2021 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Advies nodig!!!
Enguess schreef:
Tja, da’s de charme van een 911. Daarmee ga je niet meteen hard, die moet je leren kennen. En hij aan jou. En dan ontstaat er een echte band.
Daar ben ik het volledig mee eens. Een 2S respecteer je en leer je kennen. De beloning als je de auto onder de knie krijgt is veel groter. Trouwens, waar behalve tijdens trackdays, ga je een 911 helemaal tot op de limiet rijden?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


04 nov 2021 10:15
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Advies nodig!!!
Vorige week kogel door de kerk. Het wordt de 4S. Over dikke week een keuring bij Porsche Leusden (als, voorwaarde gesteld om zo ook verlengde garantie weer te krijgen). Binnenkort dus foto’s. Heb al een rijtje mods in de agenda staan dus kan daar ook, een topic over opnemen!

Nu nog eens kijken of ik bij mijn huidige verzekering blijf (Assicuro tegen verzekerde waarde) of dat er toch meer voordelige oplossingen zijn. Als iemand nog een tip heeft? Dank!
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


10 nov 2021 20:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Advies nodig!!!
Ff de zoek functie gebruiken dan vind je bijna alles over verzekeringen
Ps gefeliciteerd en veel rijplezier


10 nov 2021 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Advies nodig!!!
Om deze thread nog even netjes af te sluiten, de nieuwe auto is er dus. Duurde even wat langer omdat de Porsche Approved garantie er nog op moest en dat moest eerst nog via de vorige eigenaar.

https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=55979
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


04 dec 2021 15:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.