Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 15:18



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
online kaarten update niet meer mogelijk 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht online kaarten update niet meer mogelijk
Hallo allemaal,

ik vroeg mij af of er hier ook mensen zijn die gemerkt hebben dat het online updaten van kaarten al geruime tijd niet meer werkt?
Daarbij had ik ook problemen met Google Earth dat niet meer werkte en de Navigatie bleef hangen in een eindeloze cyclus (in mijn Panamera 971.2)

Nou is mijn auto al een paar keer terug geweest naar de dealer (gelukkig heb ik garantie). Eerst wisten ze niet waar dit aan lag en werd er niks gerepareerd. Later is mijn auto terug geweest voor een PCM software update (WMD1 geheten) waarvan de dealer het vermoeden had dit het Google Earth probleem kon oplossen. Deze WMD1 update heeft dat weliswaar opgelost, maar de nieuwe PCM software is in zijn geheel behoorlijk anders.
Positief is dat het er grafisch allemaal wat mooier uit ziet, maar er zijn, mijns inziens, 2 grote problemen mee:
1) De navigatie zoek functie werkt enorm traag. Als ik op "online zoeken" druk kan ik zo rond de 30 seconden wachten tot dat het systeem weer ergens op reageert. Enorm frustrerend!
2) De widget voor "online zoeken" die men op Home kon plaatsen, bestaat niet meer. (en dat was voor mij de meest nuttige functie van allemaal). Je moet nu 2 of 3 niveaus diep, ergens bovenaan zoeken voor deze functie.

De online kaarten updates zijn nog altijd niet beschikbaar terwijl ik hiervoor jaarlijks de online diensten betaal, en wel vooral voor Google Earth en de kaartupdates.

De dealer reageert op mijn verhaal alsof dit allemaal normaal zou zijn en dat het met een "licht verouderd" systeem te maken kan hebben. Het gaat hier om het laatste model Panamera (van voor de recente facelift)! Voor een oplossing voor de kaartupdates, is er geen indicatie van een oplossing vanuit Porsche, zegt men, behalve dat je bij de dealer langs kan gaan om daar gratis de updates te krijgen via USB stick.

Ik vraag me dus af, ben ik nou gek, :ass: of is dat een onacceptabel verhaal voor een dure Porsche?

Heeft iemand hier dezelfde ervaring met zijn PCM en eventueel de recente update?
Ik hoor graag of er anderen zijn met dit fenomeen en of er mogelijk andere oplossingen voor zijn.

Groeten,
PietPara


24 nov 2021 18:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: online kaarten update niet meer mogelijk
pietpara schreef:
ik vroeg mij af of er hier ook mensen zijn die gemerkt hebben dat het online updaten van kaarten al geruime tijd niet meer werkt?


Weet je zeker dat je abonnement nog wel geldig is?
Lijkt wel een intern geheugenprobleem (maar ik heb er niet veel verstand van)
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


24 nov 2021 20:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: online kaarten (Panamera) update niet meer mogelijk
Bij welke dealer zit je?


24 nov 2021 21:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: online kaarten (Panamera) update niet meer mogelijk
Ik zit bij de dealer in Eindhoven.
En, uiteraard hebben we het abonnement gecheckt... die is gewoon geldig.

Bovendien heb ik hetzelfde probleem met mijn 991.2. Iemand heeft het onderwerp aangepast en er "(panamera)" tussen gezet, maar dat is niet correct.
Alleen de Panamera had ook het google earth probleem.

Mijn dealer zegt dat het probleem met de kaart updates nu meer algemeen is. Vandaar dat ze de gratis update bij hun aanbieden.

Ik heb ze gezegd dat het mij lijkt op een account probleem, als het beide beide auto's optreedt, maar daar lijken ze niets mee te doen.


24 nov 2021 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: online kaarten (Panamera) update niet meer mogelijk
Misschien een mailtje aan Pon in Leusden sturen? Dit lijkt me toch niet hoe het zou moeten..


24 nov 2021 23:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.