Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:16



Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
‘Nieuwe’ Boxter of een ‘oude’ 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: ‘Nieuwe’ Boxter of een ‘oude’ 911
Geen specifieke ervaring met dilemma Boxster-911, maar wel ervaring met een overstap naar een oudere auto met meer kilometers en dan ook nog bijbetalen. Geen spijt van.

Ik koop altijd het liefst zo nieuw mogelijk, want dan betaal je gewoon voor een 'occassion' die reguliere afschrijving heeft gehad (zeg 40% afschrijving in 3 jaar). Met een jonge auto zit je, grof gezegd, nog niet in de liefhebbersprijzen. Bij een oudere 911 betaal je altijd meer de 'liefhebberswaarde'. Je betaalt relatief veel voor een (veel) oude(re) auto. Daarom heb ik doorgaans liever een nieuwere auto. Maar afhankelijk van het specifieke model, de staat van de auto en het aantal kilometers, kan de balans soms doorslaan naar de oudere auto. Daar ben je dan liefhebber voor.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


06 dec 2021 13:21
Profiel
PorscheForum Rookie
991.2 C4S
Bericht Re: ‘Nieuwe’ Boxter of een ‘oude’ 911
Goede vraag! Zit zelf in een vergelijkbaar dilemma. Al ruim 15 jaar gebruik kunnen maken van mijn ouders 3e auto (S2000, R8 v8, nu een Z4 M40i) maar wil gewoon een keer zelf iets bezitten. Echt haast heb ik niet. Kan de Z4 gewoon lenen, afgelopen zomer week mee naar Oostenrijk geweest o.a.. Top auto voor dat soort trips, 40i blok is machtig maar je mis het middenmoter gevoel in de auto. Best lastig uit te leggen.

718 (S of GTS): modern, vlot maar de 4 cilinder klinkt gewoon minder. Moet eerlijk zeggen dat ik hem irl nog nooit gehoord heb (shame on me..).
981 S of GTS: stuk ouder, prijs van de GTS is onredelijk hoog. Nadeel is dat ze relatief weinig vermogen vanuit onderuit toeren hebben. In de praktijk misschien amper sneller als mijn daily drive. Afschrijving zal beperkt zijn, klinkt top en qua funfactor zou het prima voldoen.
981 Boxster Spyder is zeer gaaf en lost de meeste problemen op. Daarnaast collectable, echter is het dak wel echt een nadeel in het Nederlandse klimaat.
991 Carrera S: wat praktischer, groter maar daarmee ook minder speels. Qua afschrijving waarschijnlijk wel de verstandigste keuze. Zit stiekem soms naar 991 mk2’s te kijken maar die zijn nog stevig aan de prijs (>€100k).
Valt me ook op dat importeren uit Duitsland momenteel niet echt lijkt te lonen. Bij de 718’s is dat wel de moeite.


12 dec 2021 18:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.