Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:41



Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
992 gts2 of gts4? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht 992 gts2 of gts4?
That is the/my question. Uitgaande van ca. 15.000 km per jaar, waarvan veel op de Autobahn tussen NL en CH en af en toe (max twee keer per jaar) een trackday en uitgaande van pekelmijdend gebruik (mogelijk kunnen moderne auto's beter tegen pekel, maar het gemeen spul waar ik zo'n fijne 911 liever niet aan bloot stel) en dus sneeuw- en ijzelmijdend gebruik (in CH betekent dat nog steeds dat de auto drie maanden per jaar binnen blijft), is dan 2gts de betere keuze of gts4? Op internet hoor je verschillende geluiden. De een vindt het een verschil van dag en nacht, de ander twijfelt of hij het 'dubbelblind' zou merken. Een 2 lijkt me wat speelser, maar zo'n denderende chauffeur ben ik niet, en 4 ms wat meer solide (zeker hier in de bergen bij regen). Enfin, als iemand ervaring of een inzicht heeft, graag. Bij voorbaat hartelijk dank, Rainer


30 dec 2021 13:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
oei da`s heel persoonlijk en inderdaad afhankelijk van je rij skills, afgaande wat jij vernoemd ging ik voor de GTS 4. Zwitserland ben ik goed bekend met het wegennet en die is niet altijd even schoon. op de bergwegen die fantastisch zijn ligt vaak veel gruis, zand en overig puin daar zou ik bij het spannende bochtenwerk een 4 boven een 2 verkiezen, al was het alleen maar voor de veiligheid. overigens kan de huidige Porsche prima tegen zout en andere ellende, er is best wel wat veranderd sedert de uitgifte van de 3.2 :mrgreen: :mrgreen: de route van Zwitserland naar Nederland kun je ook wel spannend rijden, er zijn best leuke route`s er naar toe, zelf rij ik minimaal 2 x per week die route en probeer zoveel mogelijk verschillende route`s te rijden al ben ik wel wat beperkt 8) met 40t :twisted:
_________________________________________
Picasa album


30 dec 2021 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Tsja. Ik zou toch echt eerst in beide versies gaan rijden. Heel persoonlijk, maar ik zou altijd gaan voor een 2gts. AWD merk je echt en is zwaarder en minder speels. Maar goed, als je vaak in de regen rijdt en sneeuw, kan ik me bij awd iets voorstellen, anders is achterwiel aangedreven gewoon leuker. Maar ik zou gewoon in beide gaan rijden, dan merk je snel het verschil.


30 dec 2021 14:09
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Ik heb niet de luxe van een 992 maar heb maandje of wat geleden voor de keuze gestaan met de 991. Ik heb toen voor de 4S gekozen omdat ik hem lekkerder vond rijden. Het waarom I vond ik moeilijk onder woorden te brengen. Ben geen coureur op de weg en mijn lol zit acceleratie tussen 80 en 120, het geluid en bochten.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


30 dec 2021 18:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Keuze voor een 991 doe ik het ook voor hoor! :)

En tip voor TS blijft dus, ga rijden met beide, en kies waar jij blij van wordt. Succes!


30 dec 2021 18:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Ik ben voor de Carrera 2 gegaan. Weliswaar de 991.2. Maar het is voor mij echt een hobby auto en ik haal misschien een derde van jouw beoogde kilometers. Voor jouw gebruik als min of meer semi daily zou ik toch voor de C4 gaan. Grip met flinke regen houdt bij een C2 niet echt over. Dat is leuk als je hem alleen voor de lol gebruikt maar als je hem 15000 kilometer per jaar rijdt en flink afstanden wil afleggen minder leuk. Daarbij voelt een C4 in de meeste situaties als een C2 omdat vrijwel al het vermogen naar achter gaat behalve in het grens bereik dus als je achter grip verliest. Een C4 (ook bij m’n ex 993 turbo) is ook makkelijk(er) te corrigeren is mijn ervaring omdat de aandrijving richting de voorwielen hem uit het overstuur trekt. Omdat je zelf aangeeft niet een hele goede chauffeur te zijn, dan zou ik ook voor de C4 gaan. Eigenlijk hebben de 911 Carrera modellen vanaf de 991.2 GTS (>450PK) net iets te veel vermogen voor achterwielaandrijving in sub optimale weg/weersomstandigheden, dat gaat op zich prima in de praktijk doordat de motor en dus het gewicht achterin liggen en hij op ontzettend breed rubber staat. Maar als je hem kwijt raakt ben je hem ook echt kwijt. Een moderne C2 911 is lastig te corrigeren kan ik je uit ervaring melden.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


30 dec 2021 18:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Maakt een 2 of een 4 echt zoveel uit met al die nannies die er tegenwoordig opzitten?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 dec 2021 21:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Ga eens in beide rijden.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 dec 2021 21:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Ook met de AWD rij je toch het merendeel van de tijd in RWD?
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


30 dec 2021 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Cazzo Super Veloce schreef:
Maakt een 2 of een 4 echt zoveel uit met al die nannies die er tegenwoordig opzitten?


Onder bepaalde omstandigheden wel is mijn ervaring. En obv hoe TS het beoogde gebruik beschrijft denk ik dat een C4 net even dat extra stukje zekerheid en grip geeft in die omstandigheden.

Ik lees ook veel “ga eens proefrijden” maar het subtiele verschil en met name het grote voordeel van C4 tov C2 ga je met een proefritje er niet uithalen denk ik. Daarentegen is (proef)rijden met dit soort auto’s altijd leuk … veel leuker dan afgaan op goedbedoelde adviezen en ervaringen hier, incl de mijne ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


30 dec 2021 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Als je niet noodzakelijk op het scherpst van de snede wil rijden hecht aan wat meer zekerheid in regen etc, dan is de 4 natuurlijk altijd de betere keuze.

Tenzij je Max Verstappen heet en gaat proefrijden op de Ring, betwijfel ik of je de verschillen tijdens een proefrit gaat merken. Wat op zich alweer een argument vóór 4 is.

Mijn 997.2 turbo S (dus 4) was in stevige regen op de snelweg boven de 100 al snel een “nervous wreck” die op elke witte lijn commentaar moest leveren. Lag wellicht ook aan de banden, toen.


31 dec 2021 10:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Wat een luxe keuze kiezen tussen een 992 2 of 4 om aan te schaffen. Je doet wat goed in het leven :mrgreen:

Heb zelf ervaring met de 991.1 4S, ben daar super tevreden mee. Inderdaad gaat in 99% van de tijd bijna alle vermogen naar de achterwielen.

Met de opmerking van “Zwitserland” in het achterhoofd zou ik de 4wiel aandrijving aanbevelen.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


31 dec 2021 10:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Altijd gaan voor veiligheid en je geeft zelf al aan dat je geen Max bent dus zul je er niet verschrikkelijk veel van merken dat ie zwaarder of langzamer (waar hebben we het over)is
Ook lijkt het mij veiliger op de berg wegen
Suc6 met deze mooie keuzes die je kunt maken


31 dec 2021 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Hartelijk dank, heren. Het wordt de 4. Met mijn (beperkte) 'skills' zal ik het verschil op de leuke momenten (Zandvoort oid) allicht niet merken en/of niet kunnen benutten en op de minder leuke momenten (gladheid in een hairpin e.d.) juist wel. Overigens is de 4 - tot mijn verbazing - bij de sprint naar 100 km/h een fractie sneller dan de 2. Kennelijk kan de 4 zijn kracht beter kwijt en overcompenseert dat de 50 kilo extra gewicht.

Guten Rutsch ins neue Jahr!


31 dec 2021 17:38
Profiel
PorscheForum Rakker
991.1 Turbo TechArt 991.1 GT3 ClubSport
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Goeie keus ! succes ! Mooi ritje ook van der Schweiz naar die Niederlande
Koop je hem in CH of NL ?
_________________________________________
Mijn auto's gaan nog niet zo hard, als het geld dat ik er aan uitgeef.


12 jan 2022 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Ik heb geen ervaring met de GTS2 of GTS4, maar wel met een Turbo en GT3's. Niet helemaal eerlijk, maar wel een goede vergelijking tussen de RDW en AWD.

De Turbo kon je echt elke bocht doorhengsten. Diep inremmen, vroeg op het gas, en als je te hard ging trekken de voorwielen hem wel weer echt. Makkelijk om hard te rijden.

De GT3's (997 en 991) zijn echt heel anders. Ik rijd nu met Pilot Sport 4S ipv de CUP2 banden, anders is het helemaal niet te doen. Gisteren nog regelmatig een uitwaaierende kont bij opritjes en andere bochtjes, bij - expres - net iets te veel gas. Leuk als je het verwacht, maar zo niet is het een stuk minder. De GT3 is wel te rijden in dit weer, maar echt maar op 50%. Ik denk dat een GTS RDW ook niet volledig te benutten is bij nat en kouder weer.

In jouw geval zou ik voor een 4 gaan.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


13 jan 2022 9:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Komt-ie nu mee :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 jan 2022 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Beter laat dan nooit he :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


13 jan 2022 10:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
:cheesy: :cheesy: :thumleft: hij heeft al beslist. maar wel een lekkere bevestiging alsnog van je.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 jan 2022 14:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Newby schreef:
Goeie keus ! succes ! Mooi ritje ook van der Schweiz naar die Niederlande
Koop je hem in CH of NL ?


Dank je!

In NL. Ben (nog) geen inwoner van CH en als je dan daar een auto koopt kun je er niet (althans niet vaak en niet zonder een pakket stuitende bureaucratie) mee naar NL.

Daarnaast is het prijsverschil met de huidige CHF niet meer zo groot.


13 jan 2022 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2
Luzern
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Bocaloco schreef:
Beter laat dan nooit he :mrgreen: :mrgreen:


Inderdaad. En wat je schrijft over de gt3 is herkenbaar. Bij nat weer is dat niet chill, zeker niet als je er al een lange rit op hebt zitten. De nieuwe auto zal minder spannend zijn op het circuit, maar op het moment doe ik vooral karten en dat is voor nu genoeg (en als je met karten over de grens gaat en van de baan glijdt is dat jammer maar eigenlijk nooit een probleem).


13 jan 2022 16:54
Profiel
PorscheForum Rakker
991.1 Turbo TechArt 991.1 GT3 ClubSport
Bericht Re: 992 gts2 of gts4?
Ik reis niet zo veel meer maar vind de awd van Porsche echt super. Met de turbo kan ik in slecht weer echt lekker en veilig doorrijden. Echt een mooie combi van supercar en reisauto. Dat zal met de 992 GTS4 zeker ook zo zijn. Veel veilige km's toegewenst. Leuk ook dat karten, wat rij je ?
_________________________________________
Mijn auto's gaan nog niet zo hard, als het geld dat ik er aan uitgeef.


13 jan 2022 20:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: de Fiscalist, mad1


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.