Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:59



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
carfax finnik 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht carfax finnik
Ik ben me aan het verdiepen in de aanschaf van een 996. Nou valt het me op dat als je kentekens nakijkt dat vergeleken met "gewone" auto's dit soort auto's.
1. Ontzetten vaak van eigenaar wisselt (vaak maar een paar maanden of een half jaar op naam)
2. Vaak tussen autobedrijven heen en weer worden geschoven (althans in ieder geval op papier)

Is dat erg 996 specifiek omdat het een hele tijd een minder populair model is geweest ? Of heb ik toevallig pech met de kentekens die ik gecheckt heb ?
Laatst nog een mini gekocht en daar was het bij een deel ook wel zo maar fors minder.

Zegt op zich allemaal niet zo veel maar als 2 x achter elkaar die auto maar een naam op naam heeft gestaan en daarna 3 x van autobedrijf is gewisseld is er wel wat vreemds aan de hand. Toch ?


26 jan 2022 16:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: carfax finnik
Ik heb jouw ervaring niet.

Mijn auto is uit 2004 en heeft 5 eigenaren gehad waaronder tweemaal een firma (dus op de zaak gereden).
Tussen deze 5 eigenaren is hij wel telkens bij een bedrijf geregistreed (waarvan meerdere malen bij hetzelfde bedrijf en hier heb ik hem uiteindelijk ook van gekocht).

Kan het niet zijn dat dit soort auto's minder vaak van particulier op particulier gaan ivm de hogere aanschaf prijs?
_________________________________________
vroem vroem.......


26 jan 2022 16:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: carfax finnik
er zijn ook nog wel eens partijen die 'denken' dat ze snel marge op zo'n auto kunnen maken en zich daar dan toch in vergissen. Een goede AKK zou voor mij belangrijker zijn dan het eigenaren-verleden. Maar wie betaalt bepaalt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 jan 2022 16:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: carfax finnik
Ik heb geen sluitend antwoord voor je, maar het is mij wel opgevallen dat op de site van de RDW, het aantal eigenaren dat getoond wordt beperkt is tot de afgelopen 9 jaar: "Aantal keren dat het voertuig in de afgelopen 9 jaar geregistreerd is geweest op naam van een Nederlands persoon, bedrijf of instantie. Eerdere registraties worden niet meegeteld."

Dit had ik aanvankelijk niet door, waardoor ik mij ook heb afgevraagd waar de vele registraties in Finnik vandaan komen. Maar misschien was jou dit al bekend?
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


26 jan 2022 17:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: carfax finnik
Het is puur hypothetisch, maar de volgende situatie is niet ondenkbaar:

- Stel, je wil je oude 996 inruilen (die je ivm fiscaal voordeel op naam van je bedrijf hebt staan (=bedrijf 1), op een nieuwe (of jongere), en je hebt een mooie gezien bij je lokale Porschecentrum. Je maakt een mooie deal, en het PC is eigenaar van je oude 996= bedrijf 2.
- Het PC handelt het liefste in jonge of hele bijzondere P's, helaas past de 996 niet in hun assortiment, dus verkopen ze hem door aan de tussenhandel= bedrijf 3.
- De tussenhandel verkoopt niet rechtstreeks aan particulieren, maar kent de juiste adressen en verkoopt de 996 door aan bijvoorbeeld Wolbert= bedrijf 4.
- Wolbert vindt snel een geïnteresseerde, en deze klant besluit 'm ook op de zaak te zetten ivm fiscaal voordeel= bedrijf 5.

Zo heb je feitelijk in 1 verkoopronde al 5 bedrijfsmatige eigenaren. het is wat vergezocht, maar mijn punt is, dat je over een langere periode best wel wat bedrijfsmatige eigenaren kunt hebben, zonder meteen achterdochtig te worden.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


26 jan 2022 18:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: carfax finnik
Er zijn genoeg autobedrijven waar ook liefhebbers werken of die het zelf zijn. De P staat dan in de voorraad en zodra het een beetje mooi weer is (en de auto nog steeds niet verkocht) zetten ze 'm op (vaak particuliere, want anders bijtelling) naam om een paar weken te kunnen rijden. Vervolgens weer terug in de voorraad etc.


26 jan 2022 18:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: carfax finnik
Denk dat Wolbert direct van dealers koopt maar het voorbeeld klopt op zich. Mijn DD heeft 2 particulier eigenaren gehad maar is 2x ingeruild bij dealer. Die schuift hem door naar handelaar. Volgens vinnik 3 eigenaren en 7 incl autobedrijven.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


26 jan 2022 21:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: carfax finnik
Top info. Bedankt zover. Klinkt iets logischer nu.
Je ziet ze ook niet vaak staan bij de garage om de hoek inderdaad.


26 jan 2022 22:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: carfax finnik
Ook gewoon een AKK laten doen …. dat kan eventueel veel doorschuiven tussen eigenaren verklaren :idea:

En post ‘m gerust hier …. veel Porsches worden door PF’ers in de gaten gehouden - helemaal als er iets niet klopt.

Met de zoekfunctie vind je vast wat interessante topics over o.a. een 996 die z’n zwemdiploma heeft gehaald en een boxster die half nederland achteruit is gereden :popcorn:


27 jan 2022 10:12
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bjft, Stiruam


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.