Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 6:27



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
997 advies 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex '73 911, ex 964 C4. 997 carrera S 2008
Haarlem
Bericht 997 advies
ben weer terug hier en de komende maanden op zoek naar een 997. Moet wel een S zijn en cabrio.

- Voor ik thuis ben moet ik een aantal drempels over (letterlijk). Is de handbak van de 997 dan een pain in the ass of soepel genoeg tussen de 1 en 2 om een beetje comfortable te rijden? maakt de zoekopdracht een stuk makkelijker...

- interieur kleur. soms zie ik een auto staan en voldoet ie helemaal tot je het interieur fotootje ziet. rood interieur - hoe kom je erbij? een interieur vervangen is dat een megaproject of valt mee? en wat zouden dan de kosten zijn 4-5k?

- andere zaken waar ik op moet letten?

thanks!!


09 feb 2022 12:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: 997 advies
Ik heb een 997 Cabrio S met handbak en moet bij mij in de wijk een aantal hoge drempels over. Dit moet stapvoets en ik schakel dan meestal terug naar zijn 1.
Ik ervaar geen problemen met het schakelen. Aangezien 99% van mijn ritten niet bij mij door de wijk zijn zou enig ongemak me ook niet storen. Je moet jezelf gewoon af vragen of je liever zelf schakelt of toch een tip/pdk wilt hebben.


09 feb 2022 12:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: 997 advies
Ik ken de wijk van Ewout en met een 997 4 s geen enkel probleem en gezien het koppel rij je er makkelijk met een handgeschakelde overheen.Het zijn soepele Porsches waar je gewoon over drempels kan rijden. Succes met je zoektocht
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


09 feb 2022 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 997 advies
100% direct gaan voor een handbak, de tip is een heel andere dimensie. Die paar drempels waar je terug moet schakelen zou ik dan voor lief nemen, kun je weer genieten van het geluid van de uitlaat..:)


09 feb 2022 14:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 997 advies
‘T is hier soms net het Libelleforum… :roll:


09 feb 2022 14:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: 997 advies
Ik weet uit ervaring dat, eens de schakelkabels goed afgesteld zijn, dit geen enkel probleem is. Het afstellen is eenvoudig, je hebt er wel een tool voor nodig (Porsche Shift Cable Installation Tool) en de console moet eruit. Als heel die operatie al nodig is want als u een exemplaar treft dat sowieso goed schakelt is dat overbodig. De bak schakelt warm iets makkelijker dan koud maar het is goed te doen.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


09 feb 2022 14:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 997 advies
Een interieur vervangen? :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


09 feb 2022 14:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 997 advies
Er zijn genoeg 997 S cabrio's te koop. Ik zou kiezen voor een auto die aan je wensen voldoet. Qua alles, ook interieur. Bel anders even met Rovako in Pijnacker, maar ik denk dat je met een volledig interieur (incl dash etc) niet wegkomt met 4K voor een wissel. Niet iedere kleurenblinde heeft een exotische kleurencombinatie gekozen toen hij zijn 997 cabrio kocht. Gewoon de tijd nemen tot je er eentje vindt die al je 'boxes tickt'. Hij rijdt al ergens rond ... :drive:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 feb 2022 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: 997 advies
Er zijn m.i. zat 997 Carrera (4)S cabrio's te koop. Zeker als je een automaat overweegt. Weet uit mijn hoofd dat er in ieder geval bij Wolbert wat te koop staan/stonden en die zal niet de enige zijn.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


09 feb 2022 16:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 997 advies
Als je mazzel hebt, biedt iemand gewoon een compleet interieur aan op MP:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... orsche-911

Voila!
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


09 feb 2022 16:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: 997 advies
Ik heb laatst contact gehad met Rovako om eventuele half alcantara stoelen die soms in de Macan zitten te laten vermaken naar volledig leer.
Dan heb je het dus alleen over het middenstuk van 2 stoelen en de achterbank. Daarmee zat ik al aan de 4k. :shock:

Compleet interieur heb je voor 1,5 a 2k. Ombouwen is een klus, maar met 2 dagen ben je er wel.

Drempels met een 997 4s geen enkel probleem. Moest met m'n 335 meer oppassen dan met mn 997.


09 feb 2022 20:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 997 advies
Waarom zou je in een sportwagen geen handbak willen :?:

Voor wat de drempels betreft …. daar kan je voor naar de gemeente - als de drempels gemaakt zijn zoals het hoort, heb je er geen enkele last van ;)

Gemeentes verschuilen zich vaak onder de term “poorten” - da’s een drempel bij de ingang van een 30 km zone of woonerf … die mogen ze (blijkbaar) maken zoals ze willen ….

Schade gereden aan je auto kan je verhalen op de gemeente mits je de auto eerder had dan dat de gemeente de drempel plaatste - maar dat terzijde ;)


09 feb 2022 21:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004
Zoetermeer
Bericht Re: 997 advies
Volgens mij is het zelfs zo dat de gemeente verplicht is de drempels zo te maken dat alle voor de NL-se wegen toegelaten auto’s ALLE wegen kunnen berijden. Mits ze ongetjoent zijn, dus af fabriek standaard. Heeft mij ooit een jurist/advocaat verteld. En als ik ‘lieg’ dan ‘lieg’ ik bij deze in commissie. :D obstakels mogen enkel snelheidsremmend zijn en niet toegangsverhinderend.


11 feb 2022 14:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 997 advies
Olaf schreef:
Waarom zou je in een sportwagen geen handbak willen :?:


Er zijn voorstanders van de automaat, en er zijn tegenstanders. De vraag "waarom" wel/niet is daarom even zinloos als vragen welke kleur M&M's het lekkerst zijn.
Persoonlijk ben ik supertevreden met mijn PDK, zou geen handbak willen. Jij ervaart het andersom. Dikke prima!
:popcorn:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


11 feb 2022 15:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: 997 advies
Polydeukes schreef:
even zinloos als vragen welke kleur M&M's het lekkerst zijn.
Geel, zeker weten !!
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


11 feb 2022 17:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: 997 advies
Andre911Carrera schreef:
Volgens mij is het zelfs zo dat de gemeente verplicht is de drempels zo te maken dat alle voor de NL-se wegen toegelaten auto’s ALLE wegen kunnen berijden. Mits ze ongetjoent zijn, dus af fabriek standaard. Heeft mij ooit een jurist/advocaat verteld. En als ik ‘lieg’ dan ‘lieg’ ik bij deze in commissie. :D obstakels mogen enkel snelheidsremmend zijn en niet toegangsverhinderend.
Ik geraak met mijn volledig standaard 997 niet over de meeste verkeersremmers in Nederland of ik moet ze schuin aanrijden. In België is het zowat 50/50. Dus waar zit die jurist/advocaat? Tijd om onze rechten te laten gelden. :popcorn:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


11 feb 2022 17:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 997 advies
De wegbeheerder is verantwoordelijk voor het correct en volgens de regels aanleggen van drempels. in een 30km/u-zone moet je dus zonder schade met 30km/u over een drempel kunnen rijden. Lukt dat niet, dan is de drempel niet goed aangelegd en kun je evt. schade verhalen. De vraag is natuurlijk of je zin hebt in juridisch getouwtrekt met een gemeente.

https://www.businessinsider.nl/schade-a ... -kansloos/
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


13 feb 2022 10:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.