Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 8:59



Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Verzekeren? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
996 cabrio gehad nu 997 carrera 4
Bericht Verzekeren?
Wie heeft een tip voor een goede verzekering?
911 van 16 jaar
Graag vol casco


12 apr 2022 10:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: VERZEKEREN??
Dikke tip: gebruik de "zoekfunctie" van het forum :idea:


12 apr 2022 10:57
Profiel
PorscheForum Rookie
996 cabrio gehad nu 997 carrera 4
Bericht Re: VERZEKEREN??
:salut: :salut: THX!!


12 apr 2022 11:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Verzekeren?
https://www.google.nl/search?q=verzeker ... nt=gws-wiz


12 apr 2022 14:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: VERZEKEREN??
Is 16 jaar ook al klassieker?
Piepjong noem ik dat :viking:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


12 apr 2022 15:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Verzekeren?
Peter Yska, heb ik alle drie de porsches verzekerd :-)


12 apr 2022 17:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Verzekeren?
Ik heb alles bij Afic. Jos Targa hier op het forum
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 apr 2022 18:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: Verzekeren?
Henk Hertog
Heb ik beide Porsches en de Lambo staan en scheelde me een behoorlijke bak geld met de alternatieven die mij iig werden voorgeschoteld… En bij schade geen gedoe. Aanrader
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


12 apr 2022 19:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: VERZEKEREN??
NordRack2 schreef:
Is 16 jaar ook al klassieker?


... vanaf 10 jaar en ouder kan je op basis van taxatie verzekeren ~ én ik denk zelfs nieuwer ... als je een unieke auto hebt :idea:

Ik ben overigens van T&C naar Kuiper Verzekeringen gegaan ... dezelfde voorwaarden - minder dan de helft van 't geld :shock:


12 apr 2022 19:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Verzekeren?
Recent de mijne van 17 jaar oud onder gebracht bij centraal beheer
Die behandelen de auto niet als klassiek dus geen limiet op km’s.
Auto mag zelfs buiten staan, drie jaar aankoopwaarde retour etc. Op hun site kan je eenvoudig je prijs berekenen.
Ze hadden voor mij (all risk) het beste pakket qua prijs, voorwaarden etc.
Succes met vergelijken.


13 apr 2022 22:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Verzekeren?
Wel als tip bij cb, voor die aankoopwaarde regeling moet je een factuur kunnen laten zien van de aankoop anders nemen ze de dagwaarde. Ik weet dat er hier een paar zijn op het forum die een ander soort bevestiging hebben gekregen van cb, terwijl cb bij mij juist heeft bevestigd dat er zonder factuur geen aankoopwaarde wordt uitgekeerd. Iets om rekening mee te houden zou ik zeggen..


14 apr 2022 6:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Verzekeren?
En intussen word je auto (misschien) meer waard dan de aankoopwaarde en heb je jezelf tuk. Verzekeren tegen taxatiewaarde geeft mij een beter gevoel.


14 apr 2022 8:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Verzekeren?
mark996 schreef:
Wel als tip bij cb, voor die aankoopwaarde regeling moet je een factuur kunnen laten zien van de aankoop anders nemen ze de dagwaarde. Ik weet dat er hier een paar zijn op het forum die een ander soort bevestiging hebben gekregen van cb, terwijl cb bij mij juist heeft bevestigd dat er zonder factuur geen aankoopwaarde wordt uitgekeerd. Iets om rekening mee te houden zou ik zeggen..

Dus als je je auto van een particlier koopt, geldt de dagwaarde? :scratch: Apart.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 apr 2022 8:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Verzekeren?
Tsja, dat kan ik nog wel begrijpen vanuit CB. Anders kan iedereen wel een bedrag gaan noemen die hij/zij bij een particuliere verkoop heeft betaald, en dit is niet na te gaan (een zelfgemaakt contract zou mij als verzekeraar erg weinig zeggen..). Oplossing zou dan zijn een taxatierapport, maar dat wordt door CB niet meegenomen (in ieder geval, dat werd mij verteld).

Zolang je een Bovag factuur kunt laten zien, wordt de aankoopwaarde gehanteerd. Een officiele factuur uit het buitenland zou ook moeten werken, maar daar waren ze bij CB niet 100% zeker van (ik kreeg niet iedere keer hetzelfde antwoord).

Ik geef het hier enkel als tip mee, ik zat tot voor kort ook bij CB omdat ze een prettige maatschappij zijn met goede voorwaarden (ook bij uitkering, gewoon nette afhandeling), maar het aankoopwaarde verhaal in combinatie met particuliere verkoop was voor mij uiteindelijk reden om toch voor een verzekering op basis van taxatiewaarde te gaan. Is wat meer gedoe qua taxatierapport en je kunt de P ook niet uit de allrisk halen als je hem schorst, maar het zij zo


14 apr 2022 9:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Verzekeren?
Je P uit de All risk halen als je 'm schorst :scratch:
... hopelijk heb je dan nog wel een dekking voor als je garage instort, er een brand uitbreekt of overstroming etc plaatsvindt .. :idea:

Cazzo Super Veloce schreef:
Dus als je je auto van een particulier koopt, geldt de dagwaarde? :scratch: Apart.


Als je netjes via de bank betaald hebt - en een mooi koopcontract hebt opgesteld - sta je MI toch stevig in je schoenen wat aanschafwaarde betreft :idea:


15 apr 2022 8:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Verzekeren?
Op zich heb je daar dus wa plus voor, allrisk is alleen maar nodig als je gaat rijden (en dat doe je dus juist niet bij schorsen). En daar is de cb verzekering dus flexibel in/voor, bij mijn taxatiewaarde verzekering betaal ik gewoon het hele jaar hetzelfde

En voor de aanschafwaarde bij kopen van een particulier, ik kreeg dit antwoord van cb, en ik zou het risico niet willen lopen aangezien het gewoon in de algemene voorwaarden staat (Bovag factuur). Dan sta je als particulier toch tegenover een verzekeraar, er zijn partijen die ik liever tegenover mij heb..;)


15 apr 2022 12:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: Verzekeren?
15-12 dit via whatsapp van Centraal Beheer ontvangen:

De aanschafwaarderegeling wordt ook uitgekeerd wanneer u de auto bij een particulier koopt. U zal dan wel een bankafschrift dienen te overleggen waaruit blijkt dat u de betaling heeft gedaan.
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


15 apr 2022 13:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Verzekeren?
Ik vraag me dan wel af als je de auto bijvoorbeeld al 5 jaar hebt is hoogstwaarschijnlijk de waarde wel minder of in geval van luchtkoeler iets meer. Hoe er dan gerekend gaat worden kan me niet voorstellen als je auto minder waard is dat ze de aanschafwaarde gaan uitkeren. Taxatie waarde om de 3 jaar lijkt me dan logischer
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


15 apr 2022 13:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Verzekeren?
Aanschafwaarde telt max drie jaar bij Centraal Beheer.
Je mag bij CB per maand opzeggen.

Na drie jaar een maand eruit en daarna weer afsluiten? Werkt dus niet want je aanschaf is drie jaar daarvoor :mrgreen:
Wellicht dan na drie jaar op basis van taxatie.

Zag toevallig vandaag bij inloggen op CB dat de no-claim beschermer standaard uit staat. Kost niets extra per maand dus maar snel aan gevinkt. Dan mag je 1 x per jaar claimen zonder premie verhoging.


16 apr 2022 1:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Verzekeren?
Zit ook bij CB, vindt het een prima verzekeraar, niet veel gehad maar wat er was prima geregeld.
Geen gezeur met extra alarmsystemen als auto geloof ik 5 jaar oud is. ( voor mijn 991was niet eens alarm nodig )
Denk dat als je goed de administratie en foto's van de auto bijhoudt en het evt netjes aan hun doorgeeft dat er weinig problemen te verwachten zijn.
Komt best wel fraude voor met allerlei fictieve bedragen bij koop van particulieren dus beetje bewijslast begrijp ik wel. Onderlinge nota en bankoverschrijving.


16 apr 2022 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verzekeren?
meganiek schreef:
Zag toevallig vandaag bij inloggen op CB dat de no-claim beschermer standaard uit staat. Kost niets extra per maand dus maar snel aan gevinkt. Dan mag je 1 x per jaar claimen zonder premie verhoging.


Klopt. De schadevrije jaren gaan wel omlaag. Dat betekent dat je bij een andere verzekeraar een lagere no-claim krijgt en het dus moeilijker wordt om over te stappen. Verborgen klantenbinding zeg maar.


16 apr 2022 12:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Verzekeren?
JosB schreef:
Verborgen klantenbinding zeg maar.


Dàt ….


16 apr 2022 12:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: VERZEKEREN??
Olaf schreef:
NordRack2 schreef:
Is 16 jaar ook al klassieker?


... vanaf 10 jaar en ouder kan je op basis van taxatie verzekeren ~ én ik denk zelfs nieuwer ... als je een unieke auto hebt :idea:


Kan idd al veel nieuwer, de mijne (nu 4 jaar oud) ook obv taxatie. Maar is dan ook een hele unieke GTS. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


16 apr 2022 14:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Verzekeren?
Puh!
Mijn (ex)vriendin heeft een echte Golf GTS uit 1989 meen ik.
Dát is een klassieker :wink:

Een vier jaar oude auto "klassiek" noemen? Echt barbaars! Van Dale - en anderen - draaien zich om in hun graf.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


17 apr 2022 0:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Verzekeren?
Niemand noemt het (hier) een klassieker maar als jij dat wil doen prima hoor. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 apr 2022 10:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.