Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 23:14



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Banden 997S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Banden 997S
Voor de zoveelste keer ga ik mijn banden wisselen. Na jaren Michelin Pilot Sport 2 N2 banden te gebruiken, zou ik graag eens iets meer up to date banden willen plaatsen. Op een Amerikaanse test las ik dat de pilot Sport 4S het goed zou doen. De nieuwe 992 wordt ook afgeleverd met de PS4S (zonder N).Zijn er hier leden die al andere banden dan de N0, N1 of N2 op hun 997 hebben geplaatst?
En wat zijn jullie bevindingen?
_________________________________________
997S


28 apr 2022 23:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Banden 997S
Ik ga het binnenkort weten. Ik heb ook de PS4S (ter vervanging van PS2 N2, die ondertussen toch achterhaald is in mijn ogen) besteld voor mijn 997. Mijn bandenboer die ik goed ken waarschuwde me voor en niet gehomologeerd zijn, maar heeft de banden besteld want ook hij weet dat de PS4S zeker een goede band is voor de 997. Begin mei worden de banden geleverd en kunnen we het gaan ondervinden.
De homologatie heeft verder, volgens mijn verzekeringsmakelaar, geen invloed op verzekeringstechnische vragen/betwistingen.
Ik hou je op de hoogte ...
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


29 apr 2022 9:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Banden 997S
Dat zonder N codering rijden schijnt in Duitsland wel een ding te zijn. Bij een ongeluk wordt dan gekeken of jouw auto helemaal voldeed aan de eisen van de fabriek, of iets dergelijks. Banden zijn dan ondeugdelijk zonder n codering. Tenminste, dit begreep ik van een P dealer daar. Ik zou het dus in ieder geval schriftelijk van mijn verzekeraar bevestigd willen zien..


29 apr 2022 14:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Banden 997S
Dan lijkt het me sterk dat de nieuwe 992 op de PS4S banden wordt geleverd want die hebben geen homologatie.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


29 apr 2022 18:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Banden 997S
Die snapte ik ook niet. Porsche geeft al geen approved als er geen N codering op zit.

Net nadat ik dacht … hee leuk weer een N codering topic. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 apr 2022 19:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Banden 997S
Bijzonder verhaal wel inderdaad. Ik zou die N codering ook op de 992 verwachten..


29 apr 2022 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Banden 997S
De PS4S banden komen uit alle testen als het beste compromis tussen nat, droog en levensduur. Ze zijn te krijgen in de juiste maten met de juiste load index en de juiste snelheid index voor de de 997. Alleen hebben ze niet de N codering. Zijn ze dan niet geschikt voor de 997? Of is het een zuiver theoretisch issue waar eigenlijk alleen de verzekeringsmaatschappij misbruik van zou kunnen maken?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


29 apr 2022 22:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Banden 997S
Voor de Audi kreeg ik 3 jaar geleden het advies om de PS4 er onder te leggen, hier heb ik geen spijt van...
De PS4S is weer een level up en heeft tevens stijvere wangen....


Wat ik altijd dacht, don't shoot me when I'm wrong, is dat de N-Codering door Porsche zelf in het leven is geroepen.
Als Porsche dan de PS4S onder de 992's gooit, waarom dan geen N-Codering :scratch:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


30 apr 2022 5:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Banden 997S
GinnFizz schreef:
De PS4S banden komen uit alle testen als het beste compromis tussen nat, droog en levensduur. Ze zijn te krijgen in de juiste maten met de juiste load index en de juiste snelheid index voor de de 997. Alleen hebben ze niet de N codering. Zijn ze dan niet geschikt voor de 997? Of is het een zuiver theoretisch issue waar eigenlijk alleen de verzekeringsmaatschappij misbruik van zou kunnen maken?


N codering is imho een Porsche ding. Dus geen Porsche approved op een Porsche waar banden op zitten zonder n codering. Kan me niet voorstellen dat verzekering daarop kan uitsluiten. De banden hebben toch een keurmerk en het is de juiste maat? Op een 992 vind ik het vooralsnog een sterk (broodje aap) verhaal dat die (nieuw en door Porsche) afgeleverd zou worden op banden zonder N codering. (terwijl die er ook gewoon zijn)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


30 apr 2022 12:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Banden 997S
Dat laatste lijkt me aannemelijk..


30 apr 2022 12:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Banden 997S
Dank u wel voor de vele responses.

Bij eventjes verder te kijken hebben ze wel Pilot sport 4S banden met N codering maar deze zijn voor 20" velgen en voor 19" hebben ze die niet.
Op de website van Michelin is er geen sprake van een N band maar op een ander website stonden deze: 'MICHELIN 305/30ZR20 Pilot Sport 4 S N0'

De PS4S zou beter zijn qua handling, nat wegdek, verbruik en levensduur en ook nog eens goedkoper dan de Pilot Sport 2 N2. Dat komt wel wat zuur over dat je een band moet opleggen met een technologisch ontwerp van 2003 in 2022.

Wat zou het verschil zijn met N of zonder N, die N zou staan voor Nurnburgring. De banden zonder N er wat meer gestretched rond de velg zitten, wat dat ook moge betekenen.

Op het gelijkvormigheidsattest v.d. 997S staat 'Michelin Sport 2 N1' en niet N2, aangezien N1 niet meer gemaakt wordt, zoals ook de andere banden die vermeld staan: Conti Sport, Bridgestone Potenza, Pirelli, ... lijkt de 4S een waardige opvolger. (die ook op de nieuwste Porsches van hetzelfde model gelegd worden).

Op Engelse fora staat dat zelfs Porsche Dealers de PS4S aanraden.

dit zijn de comments van de gebruikers over de 4S:

"Recently fitted a set on mine. Hugely impressed! It's a yes from me thumbsup"
"I had N rated PS2's and now have PS4s fitted... a massive improvement, do it, you won't be disappointed."
"Used the PS4 on a recent road trip, imo much better than a PS2 in all weathers"
"Love the tires -I have 3,000 miles on them under all conditions with great reviews. My Dealer installed them as part of my "Certified Porsche Warranty"
Go for it"

"Unless you're looking to uber certify your Porsche with an N-spec tire, go for the PS4S, they're incredible...comfortable ride, handling in dry/wet, quiet and great mileage !"
"I had the PS4S fitted yesterday on the GTS and got to throw away the Pirelli PZeros, just in the quick drive back from the dealer it happened to be raining and 11ºC and the difference was immediate... what a huge difference in the wet, and they weren't even run in yet.
Today I did 200 miles in rain and got to try them some more, my 911 is no longer handicapped in the rain finally! after the ordeal with the N0 and N1 Pirelli P-Zeros.
I seriously don't understand how those tires got the N rating from Porsche,"
_________________________________________
997S


01 mei 2022 23:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Banden 997S
Ik denk dat er wat zaken door elkaar lopen … je zoekt een MPS4S (liefst met n codering) voor je 997 (neem ik aan). Het kan idd zo zijn dat die band er niet is met n codering in jouw maat. Daar heeft Michelin idd op hun website een heel duidelijk overzicht van. Als die er niet zijn zou ik fijn de versie zonder N codering nemen. De opmerking over dat de 992 zou worden afgeleverd op MPS4S zonder n codering kan ik nog steeds niet plaatsen. Maar heeft hier ook weinig mee te maken. De 992 wordt imho met 20 en 21 inch banden afgeleverd. Michelin of Goodyear. Met N codering. Maar dat zal niet passen op een 997. Succes met de overwegingen. Ik kan uit eigen ervaring melden dat de MPS4S het heel goed doen in de regen. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


01 mei 2022 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 Boxster S uit 2004 Riviera Blue USA origin
Culemborg
Bericht Re: Banden 997S
Zoals Marks al aangeeft; Porsche geeft N-coderingen af voor homologatie voor specifieke banden die origineel / OEM gemonteerd worden. Dus dan betreft het merk, model en specifieke maat van die band. Dus zoals hierboven beschreven zal de PS4S voor de 992 op de 20" (305/30ZR20) een homologatie hebben gekregen en daarmee de N0 codering.
Dan blijft natuurlijk de vraag of die band daadwerkelijk afwijkt van de niet gehomologeerde maten....

Buiten Porsche heeft bij mijn weten alleen Bugatti (en enkele speciale versies van de Nissan GTR) speciale homologaties voor de banden onder hun auto's.


02 mei 2022 0:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Banden 997S
En wat betreft de verzekeringskwestie eerder in dit draadje vermeld;

https://www.puurpm.nl/artikelen/14712/speciale-porsche-banden-zin-of-onzin
Citaat:
In sommige landen - bijvoorbeeld Duitsland - werd tot enkele jaren geleden nauwkeurig in het kentekenbewijs beschreven welke banden mochten worden gebruikt. Maar tegenwoordig staat er slechts één bandenmaat in en kunnen alternatieven bij de fabrikant worden opgevraagd. Over het gebruik van speciaal voor het merk ontwikkelde banden wordt niets vermeld, waaruit je kunt afleiden dat banden met een N-codering niet verplicht zijn op een Porsche.


Ik kan uit het artikel niet opmaken hoe oud het is, maar aan de hand van dit artikel zou je dus kunnen zeggen dat een verzekeringsmaatschapij je ook niet kan verplichten tot N codering?


Had onder de 968 en nu ook op de 997 Pirelli P0's met N codering, maar vind deze over het algemeen nogal vrij luid... Vandaar een leuk draadje dit
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


02 mei 2022 0:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Banden 997S
@Marks

In mijn vorige post, juist boven die van jouw, had ik geschreven dat de nieuwe Porsches wel een N codering hebben.

Verder zou ik graag een band hebben met een nieuwer ontwerp dan dat van 2003. Ja de compound kan via de DOT code wel van 2022 zijn, het ontwerp van de band is echter van 2003.
Porsche heeft bij Michelin enkel de PSP2 N2 in 19" en niet de nieuwere PSP4S.

Na het lezen van de vele positieve reviews op Engelse en Amerikaanse fora heb ik besloten de 4S toch te nemen. Die band is dan ook met een ontwerp van 2017, schilt dus 14 jaar in technologie en presteert op alle vlakken beter.

@degues Voor Mercedes AMG hebben ze de MO1 codering.

@GinnFizz heb jij ze al?
_________________________________________
997S


03 mei 2022 11:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Banden 997S
De banden presteren zeker beter. De auto wordt nu de zwakste schakel. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 mei 2022 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Banden 997S
Erik997S schreef:
@GinnFizz heb jij ze al?
Nope, ze zijn in bestelling, ik meende te hebben verstaan dat ze de 9e mei binnenkomen. Ben nieuwsgierig en ik hou je (en dit draadje) sowieso geïnformeerd.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


03 mei 2022 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Banden 997S
Heb ook 4x PS4S besteld bij de Euromaster 4 halen 3 betalen actie. €1172 incl. montage. Komen eind mei binnen.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


06 mei 2022 14:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Banden 997S
GinnFizz schreef:
Erik997S schreef:
@GinnFizz heb jij ze al?
Nope, ze zijn in bestelling, ik meende te hebben verstaan dat ze de 9e mei binnenkomen. Ben nieuwsgierig en ik hou je (en dit draadje) sowieso geïnformeerd.
Door vertraging van levering bij Michelin heb ik de banden nu zaterdag ll pas kunnen monteren. Enkel een vrij korte rit langs de binnenbaantjes gedaan tot hiertoe dus veel kan ik er nog niet over zeggen. Wat me wel opvalt is dat ze beduidend stiller zijn dan de PS2 N2 voor dewelke ze in de plaats komen en de Pirelli Sottozero 3 die ik als winterband gebruik.
Dit weekend (zondag) een pittige rit gepland in noord Frankrijk met het clubje en dan kom ik nog even terug op het weggedrag.
En jij Spastblast? Heb jij de jouwe al?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


14 jun 2022 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Banden 997S
Nee, ik ben vanochtend gebeld dat ze binnen zijn maar ik moet eerst de wielen nog even oplappen (poedercoaten) voordat ik een afspraak maak. Ben benieuwd naar je ervaringen.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


14 jun 2022 14:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Banden 997S
Dit weekend waren we dus onderweg in het heuvelland op de grens van België en Frankrijk. Het weer zat niet helemaal mee want we hebben wel wat regen te verduren gekregen. Maar de PS4S banden presteren uitermate goed, in het nat, half droog en op het droge. Op het droge een zeer fijne feedback door het stuurwiel, insturen zonder vertraging, uit accelereren zonder moeite, zeer stabiel tijdens het remmen, kortom, alles wat je van een moderne sportieve band mag verwachten. Half droog eigenlijk net hetzelfde, niks drama en in het nat hou je vanzelf een bredere marge. Maar ocharme de auto die achter jou rijdt. Die MOET gewoon afstand bewaren of die ziet niks meer met de bakken water die opgegooid worden door de PS4S. Als kers op de taart vind ik de PS4S ook een vrij stille band en da's ook mooi meegenomen.
Dus 997S rijders, Porsche mag deze band dan niet gehomologeerd hebben, ik rij er graag mee en het is een hele verbetering t.o.v. de PS2 N2.
:thumleft: :drive:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


20 jun 2022 17:52
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004
Zoetermeer
Bericht Re: Banden 997S
Dan wordt dat voor mij de volgende band op mijn 997 non-S.


20 jun 2022 19:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Banden 997S
Fijn dat het zo goed bevalt.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


20 jun 2022 22:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DStout


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.