Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:42



Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Koester je Porsche met ICM, want het is een bedreigde pleziersoort. Per 2035 is de verkoop van nieuwe auto's met een brandstofmotor verboten. Maar als je nog een van de laatste nieuwe AUTOmobielen wilt, waar je daadwerkelijk AUTOnoom kunt beslissen op welke manier je van A naar B wilt, moet je nog dit jaar je order plaatsen (met de huidige levertijden). Per juli 2024 zijn namelijk een snelheidsbegrenzer en black box verplicht op nieuwe auto's. :bang:

https://www.ad.nl/auto/black-box-en-snelheidsbegrenzer-dit-zijn-alle-verplichte-veiligheidssystemen-in-nieuwe-autos~a0d7ce1e/


18 mei 2022 19:37
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Om de auto veiliger te maken. IMHO zijn alle auto's veilig, maar daarom de bezitter/chauffeur nog niet. Als je hoort dat driekwart van de ongevallen gebeuren omdat de chauffeur "afgeleid" is. De smartphone blijkt de grootste boosdoener te zijn. Dat verbaast me niets als ik zie hoeveel chauffeurs overduidelijk met dit speelgoedje (want dat IS het) bezig zijn.
DUS: het ongepaste gebruik van zo'n toestelletje zorgt voor het volledig dichttimmeren van de vrijheid en het genot om een leuke ICE te besturen.
:bang:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


18 mei 2022 19:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Leve Brussel..... :evil:


18 mei 2022 21:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Mijn Volvo MY 2019 “leest” de snelheidsbeperkingen / borden en kan (gelukkig kan je het uitzetten) de ACC daarop aanpassen.
Wat een drama….einde werfzone wordt niet altijd goed aangeduid hier in BE en dan blijft ie aan 50 doorrijden terwijl je weer 120 mag.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


18 mei 2022 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Ach, d'r is toch al geen zak meer aan het autorijden.
Als er geen files zijn dan is het "gewoon druk", allemaal lekker met 101 op de linkerbaan plakken en (bij het stoplicht) zo tergend langzaam optrekken dat je er helemaal sch*tziek van wordt, het is één grote begrafenis-stoet geworden dat verkeer :bang:
En als je dan eens wat ruimte hebt om veilig wat harder te rijden, tsja dan een boete incalculeren en onder de 30km/u te hard blijven anders hang je, kortom voor mij is de lol er echt (al lang) af...

Was voor mij ook de reden dat ik eigenlijk niet meer kon genieten (in NL) van de Porsche en'm jaren geleden alweer heb verkocht, reed heerlijk maar met alle bovengenoemde redenen was het voor mij iig niet meer de moeite om 'm te houden, af en toe lekker in Duitsland karren en af en toe op de Ring, dat was leuk :ba:

En op de motor, tsja even 3 seconden aan het gas en dan zit je al aan de limiet, zelfde verhaal, alleen bochten zijn nog leuk

Had op m'n skoda overigens een prima lane-keeping functie, stuurde zelf mooi tussen de lijntjes (max 15 sec.) en auto-cruise control, dat rijdt toch echt net even relaxter in het drukke verkeer, dat dan wel :cheers:


18 mei 2022 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Niet zo piepen jongens, gewoon een cheapo circuit-porsche bouwen!


18 mei 2022 22:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Binko schreef:
Porsche met ICM
Wat is een Porsche met ICM?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


18 mei 2022 22:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
ICE

…..……
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


18 mei 2022 23:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Dacht al…. Inter Continental Missiles?
Wel lekker up to date met zo’n optie… :mrgreen:
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


19 mei 2022 0:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Ik snap de paniek niet....

In je (moderne) wagen zit al een blackbox... in de garage kunnen ze nu al uitlezen hoe rap je reed, waar, wanneer, hoe vaak je op of af geschakeld hebt, hoeveel tpm je gebruikt hebt, ben je 'in het rood' geweest, heeft je abs ingegrepen of een ander rijhulpsysteem.... je moest eens weten....
Waar heb je gereden? Heb je een gps ingebouwd... ze weten het, heb je geen gps maar een 'alarm knop' dan weten ze het ook, want die werkt met de gps die je zogezegd niet hebt....
Btw, waarom heb je schrikt van die blackbox? Zijn jullie zo een slechte bestuurders? Enkel de laatste 30sec worden opgeslagen ENKEL EN ALLEEN als er een ongeval gebeurd... anders niet. Dwz dat er geen enkel bewijs kan gevonden worden van je snelheidsovertreding, je donuts of je drift uitstapje op een rond punt, tenzij je ergens tegen knalt... en dan is het meestal het gevolg van die (onaangepaste) snelheid of rijstijl....(eigen schuld, dikke bult.... als je het niet kan, doe het dan niet, je maakt jezelf alleen maar belachelijk als je crasht)

Verzekeraars mogen de gegevens niet inkijken wat ik juist het enige echte voordeel zou vinden - geen discutie meer over de aansprakelijkheid van ongevallen. Het zal je kind maar zijn dat overhoop gereden wordt en de tegenpartij beweert dat ze niet in fout is waar alle omstandigheden er anders uit zien maar er geen bewijzen of getuigen zijn....

Ja maar, mijn privacy.... jouw privacy stopt waar je mijn veiligheid in gevaar brengt....

en die snelheidsbegrenzer.... die kan je manueel uitschakelen!

Blijft een feit dat mijn luchtgekoeld speeltje hier allemaal geen last van heeft.... :thumleft:
_________________________________________
"4 wheels move the body, 2 wheels move the soul"... except Porsche, they move both of them!


19 mei 2022 2:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
… en zodra je je telefoon bij je hebt en aan hebt staan is dat ook allemaal terug te halen, met je lichamelijk activiteit erbij! En dat kun je zelfs niet uitzetten. Leuk als je verzekeraar je een premieverhoging stuurt omdat je een risicogroep bent wegens te veel gezette stappen of te snel gereden blijkens je telefoontje. Als je je willen pakken, kan dat allang!
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


19 mei 2022 8:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Vroeger was alles beter.... :mrgreen:


19 mei 2022 8:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Binko schreef:
Koester je Porsche met ICM, want het is een bedreigde pleziersoort. Per 2035 is de verkoop van nieuwe auto's met een brandstofmotor verboten. Maar als je nog een van de laatste nieuwe AUTOmobielen wilt, waar je daadwerkelijk AUTOnoom kunt beslissen op welke manier je van A naar B wilt, moet je nog dit jaar je order plaatsen (met de huidige levertijden). Per juli 2024 zijn namelijk een snelheidsbegrenzer en black box verplicht op nieuwe auto's. :bang:

https://www.ad.nl/auto/black-box-en-snelheidsbegrenzer-dit-zijn-alle-verplichte-veiligheidssystemen-in-nieuwe-autos~a0d7ce1e/

Is helemaal geen snelheidsbegrenzer, alleen een piepje oid. En bovendien uitschakelbaar.
En dan die topictitel, "we mochten al niet veel" :bang:
Ben trouwens wel benieuwd wat jij graag wilt wat niet mag :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 mei 2022 8:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Het gekke is dat je eigenlijk alleen maar tegen een blackbox kunt zijn, als je niet wilt dat achteraf is vast te stellen wat er werkelijk is gebeurd.
Dat vind ik wel een opmerkelijk standpunt.

Natuurlijk ook hier weer de argumentatie "dat lui die niet kunnen rijden en met hun smartphone pielen veeeel erger zijn".
Ja dat moge zijn - maar je kunt overtredingen natuurlijk niet maar toestaan zolang er nog ergere dingen bestaan in de wereld.

Recent toch een paar klappers in de pers met supercars, met slachtoffers bij de tegenpartij.
Ook dat waren ongetwijfeld goede rijders die al jaaaren probleemloos zo door het verkeer reden.
Tot dat moment konden ze terecht zeggen dat ze het altijd prima onder controle hadden. Hadden.
Het lastige met dit soort dingen is dat het in 98 van de 100 gevallen nooit fout gaat, maar je weet vooraf nooit wie de 2 ooit zullen zijn. Vaak combi van omstandigheden en stomme pech die ons allemaal kan overkomen in onze mooie auto's...
Ik rij ook regelmatig te hard in de overtuiging dat ik het in de klauw heb - maar je zou die pech maar een keer hebben.

Ik vind het overigens wel een goed idee om auto's binnen de bebouwde kom geforceerd aan de max. snelheid te hangen.

Het zullen allemaal wel "dingen van de tijd zijn" - zaken veranderen en jongelui zitten er misschien ook anders in tegenwoordig.
Zo verzet ik mij ook al jaren tegen het moeten dragen van een helm bij het skiën. Ik ben ooit in 1970 begonnen en vind het nog steeds geweldig. Het feit dat je tegenwoordig niet meer met een muts maar met een helm moet skiën zie ik als een bewijs dat de globale hufterigheid ook al lang is doorgedrongen naar de ski-pistes waar je vroeger gewoon relaxed plezier kon hebben. Dat is op straat kennelijk inmiddels ook zo. Haha ik wordt oud (gelukkig) !!
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


19 mei 2022 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Bollocks schreef:
Ik snap de paniek niet....

Ja maar, mijn privacy.... jouw privacy stopt waar je mijn veiligheid in gevaar brengt....



Helemaal eens - en het is m.i. aan degene die het gevaar ervaart of dat aan de orde is, niet aan degene die het gevoel van onveiligheid veroorzaakt ;-)
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


19 mei 2022 11:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Het voelt mogelijk als betutteling of beperking van onze vrijheid, maar uiteindelijk willen we allemaal naar 0 verkeersslachtoffers, en ook graag een betaalbare zorg. Verkeersslachtoffers die vallen door gedrag dat voorkomen had kunnen worden, zoals rijden zonder gordel, motorrijden zonder helm, (veel) te hard rijden etc, is dan "laag hangend fruit": relatief eenvoudig te realiseren, met voor 99% van de bestuurders geen nadelige gevolgen.

Ik hou er natuurlijk ook van om af en toe mijn 6-cilinder boxer de sporen te geven, maar tegelijkertijd snap ik ook dat ik hiermee risico's neem. Risico's voor mezelf, maar ook voor andere verkeersdeelnemers.

Als het er uiteindelijk toe leidt dat we alleen nog maar op het circuit 'hard' mogen rijden: jammer, maar het zij zo.
Overigens zie ik op korte termijn nog niet gebeuren dat we echt door technologie in onze auto's worden beperkt. Voorlopig zijn het rij-hulpsystemen die je ook kunt uitschakelen. Zeker zolang de technologie nog niet 100% betrouwbaar is.

Op de lange termijn (laten we zeggen over 25-30 jaar) zal volledig autonoom rijden wel de norm zijn. Dan zijn we niets meer dan passagiers, en halen we onze 'kicks' waarschijnlijk uit rijden in de virtuele wereld die tegen die tijd zo realistisch is, dat we niet meer de weg op hoeven om te kunnen genieten van onze auto's.

Tot die tijd: carpe diem, lekker genieten, maar hou het veilig!
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


19 mei 2022 11:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Citaat:
"we mochten al niet veel" :bang:

Een beetje prikkelend cynisme kan het PF toch wel verdragen? Relax, het is prachtig cabrioweer en we zitten middenin een mooi seizoen met prachtige meetings! :cheers:

Citaat:
Ben trouwens wel benieuwd wat jij graag wilt wat niet mag :popcorn:

:drive: Harder dan 100 op geschikte snelwegen overdag (en harder dan 130 's nachts), als de omstandigheden ernaar zijn; om eens wat te noemen.


19 mei 2022 11:48
Profiel Facebook  Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
lindemans schreef:
Zo verzet ik mij ook al jaren tegen het moeten dragen van een helm bij het skiën. Ik ben ooit in 1970 begonnen en vind het nog steeds geweldig. Het feit dat je tegenwoordig niet meer met een muts maar met een helm moet skiën zie ik als een bewijs dat de globale hufterigheid ook al lang is doorgedrongen naar de ski-pistes waar je vroeger gewoon relaxed plezier kon hebben. Dat is op straat kennelijk inmiddels ook zo. Haha ik wordt oud (gelukkig) !!

En als je een helm draagt word je hopelijk nóg veel ouder :wink:
Heb ooit toen de kinderen net geboren waren een jaar of 4 niet geskied. Stopte toen nauwelijks iemand een helm droeg bij het skiën (behalve kleine Oostenrijkse kinderen) en toen ik na 4 jaar weer ging skiën was ik zo'n beetje de enige zonder helm. Moet zeggen dat ik inmiddels jaar of 15 met een helm ski en ik vind het heerlijk. Voelt veilig, zit lekker, headsetje erin zodat ik mijn telefoon kan opnemen als ik wil. En afgelopen skivakantie heeft mijn ex-totmbo (voormalig skilerares en zeer ervaren) een ongeluk overleeft enkel en alleen omdat ze een helm droeg (kwam er met zware hersenschudding vanaf nadat ze door een andere lompe oetlul ondersteboven was geskied). Ik zweer bij de helm.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 mei 2022 13:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Ze moeten ook maar een helm gaan verplichten voor inzittenden als er op die plek geen airbag aanwezig is, scheelt ook weer een paar doden per jaar :mrgreen:


19 mei 2022 13:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
horn schreef:
En als je een helm draagt word je hopelijk nóg veel ouder :wink:
Heb ooit toen de kinderen net geboren waren een jaar of 4 niet geskied. Stopte toen nauwelijks iemand een helm droeg bij het skiën (behalve kleine Oostenrijkse kinderen) en toen ik na 4 jaar weer ging skiën was ik zo'n beetje de enige zonder helm. Moet zeggen dat ik inmiddels jaar of 15 met een helm ski en ik vind het heerlijk. Voelt veilig, zit lekker, headsetje erin zodat ik mijn telefoon kan opnemen als ik wil. En afgelopen skivakantie heeft mijn ex-totmbo (voormalig skilerares en zeer ervaren) een ongeluk overleeft enkel en alleen omdat ze een helm droeg (kwam er met zware hersenschudding vanaf nadat ze door een andere lompe oetlul ondersteboven was geskied). Ik zweer bij de helm.



Zo zie je maar weer, bellen en skieën tegelijk is ook niet veilig, voor je het weet ski je je vrouw omver. :mrgreen:


19 mei 2022 13:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Straks krijgen we bij de specs van een auto niet 0-100 km/u te zien maar 0-180 km/u. De begrensde snelheid :mrgreen:

Dat is enige wat ik wel irritant vindt. Veiligheid begint bij de bestuurder. Zou er geen problemen mee hebben dat apps van een telefoon verplicht worden geblokkeerd. Zie vaak genoeg mensen al append (is dat een goed woord?) voorbij komen.

Tussen Apeldoorn en Eerbeek willen ze allerlei regels invoeren om de (nagenoeg rechte) weg veiliger te maken. De meeste ongelukken op deze dodenweg zijn echter eenzijdig….. en dan is het niet omdat de remmen niet zouden werken.

Blackbox in auto? Prima. Zolang ze de snelheid maar niet standaard naar CJIB sturen :oops:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


19 mei 2022 13:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
MarcoB schreef:
Veiligheid begint bij de bestuurder. Zou er geen problemen mee hebben dat apps van een telefoon verplicht worden geblokkeerd. Zie vaak genoeg mensen al append (is dat een goed woord?) voorbij komen.
Onverschilligheid is de grootste vijand van veiligheid.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


19 mei 2022 14:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Binko schreef:
het is prachtig cabrioweer
Jij bent zeker fervent zwemmer?
Afbeelding
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


19 mei 2022 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Cabriozwemmen, een nieuwe olympische discipline. :thumleft:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


19 mei 2022 16:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Mietjes... :mrgreen:

"Zaterdag wisselen zon en wolken elkaar af. In het noorden en oosten komen een paar regenbuien voor. In de zuidwestelijke helft van het land blijft het op veel plaatsen droog. Het wordt 16 graden op de Waddeneilanden, 18 graden in Amsterdam en 20 of 21 graden in het oosten en zuidoosten. De wind waait uit het westen en is matig, aan zee soms vrij krachtig (5 Bft).

Zondag wordt een droge dag met veel zonneschijn en slechts enkele wolken. Met maxima van 19 graden in Den Helder tot lokaal 24 graden in het zuidoosten is het wat warmer dan de dag ervoor. De wind is zwak of matig en waait uit het zuidwesten. Pas wel op met zonnen, want de zonkracht is 6. Dit betekent dat je huid zonder zonnebrandcrème al in een kwartiertje kan verbranden."


19 mei 2022 16:49
Profiel Facebook  Twitter 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rodenburg


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.