Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:31



Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Voor mensen die een Porsche niet meer leuk vinden rijden in Nederland met alle beperkingen!! Get yourself een austin mini met een heerlijk hoogtoerig engels blokje !


19 mei 2022 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Elon Musk kreeg in maart de vraag om even alle Tesla's in Rusland uit te schakelen. :bang:
Belachelijk verzoek natuurlijk, en heeft hij ook weggelachen, maar technisch kan dit dus.

Had ik nog nooit over nagedacht.
Je ziet het wel een beetje die kant op gaan. Krijg je te veel boetes, of andere verkeers overtredingen, doet je auto het zoveel dagen niet meer.


20 mei 2022 9:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Is niet zo'n probleem. Zodra de 30 km/h limiet in de bebouwde kom is ingevoerd, dan kan je alsnog op de Flintstone manier met je auto aan het verkeer deelnemen. :mrgreen:
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


20 mei 2022 10:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
ATanis schreef:
Had ik nog nooit over nagedacht.
Je ziet het wel een beetje die kant op gaan. Krijg je te veel boetes, of andere verkeers overtredingen, doet je auto het zoveel dagen niet meer.

Technisch kan het. Juridisch wordt dat denk ik wat lastig. Dan zou iemand anders nl ook niet meer in je auto kunnen rijden... :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 mei 2022 10:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Ik vind het idee alleen al best bizar.
De auto was altijd zo'n beetje het symbool van vrijheid. Al is dat begrip ook wel aan erosie onderhevig.


20 mei 2022 11:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Spastblast schreef:
Is niet zo'n probleem. Zodra de 30 km/h limiet in de bebouwde kom is ingevoerd, dan kan je alsnog op de Flintstone manier met je auto aan het verkeer deelnemen. :mrgreen:

Ik woon in een stadsdeel (>10.000 woningen met >27.000 inwoners) waarbij de doorgaande wegen volledig 30km/u-zone zijn en bijna alle straten zijn woonerven (5km/u).
Effect = 0 want er wordt niet gehandhaafd op snelheid. Dus velen rijdt 50 (of als je voor een pakketbezorger werkt 80) op de doorgaande weken en 30-50 op de woonerven.
50% van de bewoners stoort zich mateloos aan de hoge snelheden die gereden worden, de andere 50% zijn degenen die overal te hard rijden. Iedere week is er wel ergens een aanrijding door onoplettendheid en/of te hard rijden, maar het zorgt niet voor gedragsverandering (alleen voor polarisatie tussen bewoners).
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


20 mei 2022 12:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Ik vertrek zo richting de garage om de 997 GT3 van stal te halen. Weekendje met vrienden richting de Eifel en Ardennen. Vijf auto's, 10 gasten, vast een potje bier links en rechts... Flitsmeister aan een gaan :-)

Zolang ik niet verplicht wordt om de speeltjes te verkopen is er lol genoeg te beleven. De lease auto zal er inderdaad de komende jaren niet veel spannender op worden inderdaad.


20 mei 2022 13:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Polydeukes schreef:
Spastblast schreef:
Is niet zo'n probleem. Zodra de 30 km/h limiet in de bebouwde kom is ingevoerd, dan kan je alsnog op de Flintstone manier met je auto aan het verkeer deelnemen. :mrgreen:

Ik woon in een stadsdeel (>10.000 woningen met >27.000 inwoners) waarbij de doorgaande wegen volledig 30km/u-zone zijn en bijna alle straten zijn woonerven (5km/u).
Effect = 0 want er wordt niet gehandhaafd op snelheid. Dus velen rijdt 50 (of als je voor een pakketbezorger werkt 80) op de doorgaande weken en 30-50 op de woonerven.
50% van de bewoners stoort zich mateloos aan de hoge snelheden die gereden worden, de andere 50% zijn degenen die overal te hard rijden. Iedere week is er wel ergens een aanrijding door onoplettendheid en/of te hard rijden, maar het zorgt niet voor gedragsverandering (alleen voor polarisatie tussen bewoners).


Vergeet daarbij niet dat het over het algemeen de eigen (wijk) bewoners en vergeet zeker vooral ook niet de bewoonsters die zelf gewoon veel te hard door hun eigen wijk rijden. Is meer dan eens uit diverse metingen gebleken.....


20 mei 2022 13:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Polydeukes schreef:
woonerven (5km/u)
Woonerven zijn 15 km/u.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


20 mei 2022 13:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
ja, 1-tje weggevallen :wink:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


20 mei 2022 13:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
bjft schreef:

Vergeet daarbij niet dat het over het algemeen de eigen (wijk) bewoners en vergeet zeker vooral ook niet de bewoonsters die zelf gewoon veel te hard door hun eigen wijk rijden. Is meer dan eens uit diverse metingen gebleken.....


Klopt. Ik rijd altijd erg rustig door de wijk ivm spelende kinderen, huisdieren etc. en heb ze regelmatig op mijn bumper kleven omdat ik me aan de snelheid hou.
De meesten rijden, net als ik, ook rustig maar een enkeling is hardleers.

Een paar jaar terug was er eentje die het echt veel te bont maakte en ook nadat hij op een vriendelijke manier gevraagd was om het rustiger aan te doen in verband met de kinderen, bleef volharden in zijn gedrag.
Hij kwam elke dag om dezelfde tijd langs vanuit zijn werk op weg naar huis.
Een paar vaders hebben hem toen een keer opgewacht, verscholen tussen de geparkeerde auto's en hebben een grote lappenpop voor zijn auto gegooid toen hij langs kwam.

Meneer was heel even in de veronderstelling dat hij zojuist een kind aangereden had en stapte met knikkende knietjes uit. Flink geschrokken.
Daarna was het wel over.


20 mei 2022 14:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
bjft schreef:
Vergeet daarbij niet dat het over het algemeen de eigen (wijk) bewoners en vergeet zeker vooral ook niet de bewoonsters die zelf gewoon veel te hard door hun eigen wijk rijden. Is meer dan eens uit diverse metingen gebleken.....

Ja, dat bedoel ik ook met die andere 50%, de meesten zijn gewoon bewoners, wat overblijft zijn de pakketbezorgers en buschauffeurs.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


20 mei 2022 15:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Dat valt mij inderdaad ook altijd op. Als ik de kleinkinderen van school haal (in een 30km/u zone) rijden de mama's altijd een stuk sneller dan ik want ik hou me aan de 30. Waarschijnlijk omdat ze net te laat vertrokken zijn?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


20 mei 2022 16:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
In woonwijken (waar de limiet overigens vaak al 30 km/h is) rijd ik meestal tussen de 25 en 30 km/h. Spelende kinderen kunnen daar op elk moment overal vandaan tevoorschijn schieten. Maar 30 km/h in de gehéle bebouwde kom is me echt te dol. Dat zou dan ook voor ringwegen in middelgrote steden gelden bijvoorbeeld. WTF?
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


21 mei 2022 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Vind het gelukkig nog steeds het leukste om kleine weggetjes en dijkjes te rijden met veel bochtjes, in de 1-2-3 versnellingen, dus waarom je Elfje wegdoen als er nog zoveel lol te beleven is? En besides, als iedereen het verkeer nou es gewoon serieus zou nemen en zich daarop zou concentreren tijdens het rijden, dan hoeven er ook geen dooien te vallen.

"We mochten al niet veel en straks kan het ook niet meer" :popcorn:

Dat maken we dus voorlopig zelf nog wel even uit!! :drive: :mrgreen:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


22 mei 2022 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
paulb schreef:
Ach, d'r is toch al geen zak meer aan het autorijden.
Als er geen files zijn dan is het "gewoon druk", allemaal lekker met 101 op de linkerbaan plakken en (bij het stoplicht) zo tergend langzaam optrekken dat je er helemaal sch*tziek van wordt, het is één grote begrafenis-stoet geworden dat verkeer :bang:
En als je dan eens wat ruimte hebt om veilig wat harder te rijden, tsja dan een boete incalculeren en onder de 30km/u te hard blijven anders hang je, kortom voor mij is de lol er echt (al lang) af...

Totaal niet mee eens: vanmiddag heerlijk met het zonnetje in de SC Targa door de Brabantse dorpjes gereden. Er waren weinig auto's op pad, dus ik kon versnellen waar ik wilde. Maar het leuke aan de klassieker is dat dat eigenlijk niet hoeft voor de beleving. Het karakter en de zinnenprikkeling openbaart zich al bij snelheden ruim onder 100. Het kan ook de leeftijd van de bestuurder zijn (al is die nog onder 50) daar wil ik vanaf :D
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


26 mei 2022 20:32
Profiel ICQ 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Cazzo Super Veloce schreef:
Binko schreef:
Koester je Porsche met ICM, want het is een bedreigde pleziersoort. Per 2035 is de verkoop van nieuwe auto's met een brandstofmotor verboten. Maar als je nog een van de laatste nieuwe AUTOmobielen wilt, waar je daadwerkelijk AUTOnoom kunt beslissen op welke manier je van A naar B wilt, moet je nog dit jaar je order plaatsen (met de huidige levertijden). Per juli 2024 zijn namelijk een snelheidsbegrenzer en black box verplicht op nieuwe auto's. :bang:

https://www.ad.nl/auto/black-box-en-snelheidsbegrenzer-dit-zijn-alle-verplichte-veiligheidssystemen-in-nieuwe-autos~a0d7ce1e/

Is helemaal geen snelheidsbegrenzer, alleen een piepje oid. En bovendien uitschakelbaar.
En dan die topictitel, "we mochten al niet veel" :bang:
Ben trouwens wel benieuwd wat jij graag wilt wat niet mag :popcorn:

Een echte snelheidsbegrenzer zie ik op dit moment eigenlijk geen enkele autofabrikant in slagen (behalve Tesla).
Van de rest zou het waarschijnlijk genoeg situaties veroorzaken waarbij de GPS zich vergist van baan.
Bv je zit op de autostrade te rijden en de auto denkt dat je op de baan parallel er naast rijdt die op dat moment een limiet van 30km/u heeft.
Dan zit je leuk aan 30km/u te taffelen terwijl de rest aan 120km/u voorbij vlamt of erger, tegen jou vlamt.


26 mei 2022 22:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
NordRack2 schreef:
Polydeukes schreef:
woonerven (5km/u)
Woonerven zijn 15 km/u.


In Belgie zelfs 20 km/uur ….


27 mei 2022 10:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Ewout schreef:
bjft schreef:

Vergeet daarbij niet dat het over het algemeen de eigen (wijk) bewoners en vergeet zeker vooral ook niet de bewoonsters die zelf gewoon veel te hard door hun eigen wijk rijden. Is meer dan eens uit diverse metingen gebleken.....


Klopt. Ik rijd altijd erg rustig door de wijk ivm spelende kinderen, huisdieren etc. en heb ze regelmatig op mijn bumper kleven omdat ik me aan de snelheid hou.
De meesten rijden, net als ik, ook rustig maar een enkeling is hardleers.

Een paar jaar terug was er eentje die het echt veel te bont maakte en ook nadat hij op een vriendelijke manier gevraagd was om het rustiger aan te doen in verband met de kinderen, bleef volharden in zijn gedrag.
Hij kwam elke dag om dezelfde tijd langs vanuit zijn werk op weg naar huis.
Een paar vaders hebben hem toen een keer opgewacht, verscholen tussen de geparkeerde auto's en hebben een grote lappenpop voor zijn auto gegooid toen hij langs kwam.

Meneer was heel even in de veronderstelling dat hij zojuist een kind aangereden had en stapte met knikkende knietjes uit. Flink geschrokken.
Daarna was het wel over.


Geniaal


27 mei 2022 10:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
ATanis schreef:
Elon Musk kreeg in maart de vraag om even alle Tesla's in Rusland uit te schakelen. :bang:
Belachelijk verzoek natuurlijk, en heeft hij ook weggelachen, maar technisch kan dit dus.

Had ik nog nooit over nagedacht.
Je ziet het wel een beetje die kant op gaan. Krijg je te veel boetes, of andere verkeers overtredingen, doet je auto het zoveel dagen niet meer.


Als je de alternatieve media een beetje volgt, en tegenwoordig ook beetje bij beetje de MSM kun je lezen en zien waar overheden in EU naar toe willen. In dit geval een begrenser op je auto m.b.t snelheid. Straks je hele handel en wandel (CO2 footprint) gekoppeld aan je bankrekening. Dus ongezonde eetgewoonten / gedrag ( suiker, vlees, 2x per jaar vliegvakantie, enz enz) kan dan geblokkeerd worden totdat je weer voldoet aan de gestelde "normen".

https://youtu.be/6vKfWKiD9zE

Oh wacht, dat was een complottheorie :roll:

Fijne avond.


28 mei 2022 21:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Hoe zit dat eigenlijk met privevliegtuigen? Ik neem aan dat daar een uitzondering voor wordt gemaakt?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


28 mei 2022 23:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
redriver schreef:

Als je de alternatieve media een beetje volgt


Als ik onzin wil lezen kom ik gewoon op het Porscheforum :mrgreen:


29 mei 2022 8:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
Vermoedelijk is het grote probleem dat we met zijn allen veel te veel consumeren van alles en dat we het zelf verrekken (sorry) om te matigen.
Ik heb geleerd om daar dan aan toe te voegen dat ik niet zeg dat het zo is, maar dat ik dat vind...
Overigens steek ik ook gerust de hand in eigen boezem hoor. Ik denk ook weleens, is dat nou nodig om met die benzineslurpende, luchtvervuiling 993 door Europa te toeren? Maar dan zeg ik, wat kan dat nou voor kwaad, dat kleine beetje vervuiling....Maar ja, zo denken we dus allemaal hè...


29 mei 2022 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
sebastian schreef:
Totaal niet mee eens: vanmiddag heerlijk met het zonnetje in de SC Targa door de Brabantse dorpjes gereden. Er waren weinig auto's op pad, dus ik kon versnellen waar ik wilde. Maar het leuke aan de klassieker is dat dat eigenlijk niet hoeft voor de beleving. Het karakter en de zinnenprikkeling openbaart zich al bij snelheden ruim onder 100. Het kan ook de leeftijd van de bestuurder zijn (al is die nog onder 50) daar wil ik vanaf :D

Hier ook, langs de oost grens kan ik mij prima vermaken, lekker touren op de achterafwegen, stukje Duitsland pakken en aftanken.

Autorijden bestaat niet alleen uit autobahnrasen en de ring…. :?:…..zoveel andere mogelijkheden, en zeker met een klassieker.

En als je met een 300km/h auto stapvoets langs de terrassen wilt rijden dan heb je hulp nodig…. :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


29 mei 2022 12:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: We mochten al niet veel, en straks kan het ook niet meer
bjft schreef:
wat kan dat nou voor kwaad, dat kleine beetje vervuiling....zo denken we dus allemaal
Ik niet.
Ik doe sowieso vrijwel alles op de fiets.
Ik heb twee fietsen, twee auto's en drie surfplanken en nog een hoop andere hobby's :ba:

Laatst ben ik op de fiets bijenbloemenzaad gaan halen 27 km verderop. Ik dacht dat ik dood ging pfff :pale:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


29 mei 2022 15:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rodenburg, Strauss


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.