Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:55



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Schandalig 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Schandalig
Vermits ik van verzekering veranderde vroeg de nieuwe maatschappij een attest van het alarm. Mijn Targa is uitgerust met het fabrieksalarm dus even snel een mailtje naar Porsche Paal voor een bewijs/attest van het alarm. Niet gevraagd of zoiets betaald moest worden want ik reken dit tot klanten dienstverlening. Het is mij ook niet gemeld dat dit kosten met zich meebrengt.

6 weken later een bericht dat het gearriveerd was.

Vandaag afgehaald.

Kostprijs 229 euro, neen geen typefout tweehonderdnegenentwintig euro aub. :shock:

Voor een vodje voorgedrukt papier dat enkel ingevuld moet worden en een stempel er op. :bang:

Had ik dit vooraf geweten had men het kunnen steken waar het licht nooit schijnt maar ik had het nu eenmaal nodig voor de verzekering.

Eén schamele troost, indien ik dit attest niet had aangevraagd had er waarschijnlijk een arme bediende bij d'Ieteren in Brussel een dag technisch werkloos geweest en nu niet want nu heb ik hem werk bezorgt. :ass:


19 mei 2022 11:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Schandalig
Je gaat me toch niet vertellen dat je in deze tijd nog verbaasd bent dat je moet betalen voor dienstverlening? En voor zaken die verplicht zijn men natuurlijk ook direct de hoofdprijs vraagt?

Dit concept is uitgevonden de BBB-branche (Baby - Bruiloft - Begrafenis). Daar is alles minimaal 2x zo duur, omdat emotie regeert: "U wilt toch wel het beste voor uw: baby, aanstaande man/vrouw, overledene/nabestaanden?" Vergelijk maar eens de prijs van een bruidsboeket of rouwboeket met een gewoon bosje bloemen, en je snapt wat ik bedoel.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


19 mei 2022 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Schandalig
Dit doet Ryanair al jaren. Dit heet verdienmodel.


19 mei 2022 12:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Schandalig
Iedereen die een alarm scm mag keuren kan dit voor je opvragen. Hebben ze bij mij ook gedaan toen ik van klasse 5 naar 3 ben gegaan. Koste 25 euro volgens mij. Zo leer weer eens wat. En 229 euro is geld maar ja het is geen fiat. Kost allemaal geld tegenwoordig.


19 mei 2022 12:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Schandalig
Geldklopperij inderdaad, dat zoiets een paar tientjes kost is te begrijpen, maar dit bedrag is onbegrijpelijk.

Ik had het gedrukte A4tje mooi laten liggen in Paal.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


19 mei 2022 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Schandalig
't Is geen fiat? Wat een bullshit. Of je nou voor een Fiat of een Porsche een papiertje print, dat hoeft toch geen 230 euries te kosten? Kost toch geen 2 uur (tegen werkplaatstarief)?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


19 mei 2022 12:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Schandalig
Nee zo werkt het niet, er is een groep mensen die niet maalt om zulke bedragen en daar richten ze zich op.
Ben toevallig net bij porsche rotterdam geweest.
Loop daar maar eens een rondje. Dan snapje dat het € 229 kost. Zij moeten dat ook weer opvragen. Doen ze niet zelf. Het is gewoon heel simpel. Als je deze bedragen niet wil betalen moet daar niet komen.
Je word er wel leuk ontvangen nu in een mooie bar met lekkere koffie. Staat zelfs een sim.


19 mei 2022 13:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Schandalig
Targa Floriaan schreef:
't Is geen fiat? Wat een bullshit. Of je nou voor een Fiat of een Porsche een papiertje print, dat hoeft toch geen 230 euries te kosten? Kost toch geen 2 uur (tegen werkplaatstarief)?

Ik ga het natuurlijk niet goedpraten, maar deze vergelijking gaat niet op. Net als mensen die klagen over de prijs van een biertje op het terras in vergelijking met de supermarkt... (en voor de degenen die niet begrijpt wat ik bedoel: op het terras betaal je ook voor de bediening, een schoon tafeltje, een schoon glas, onderhoud aan de tapinstallatie, risico en marge voor de ondernemer, pandhuur/hypotheek/onderhoud, etc.)
Zo betaal je in dit geval niet alleen voor het stuk papier, maar ook voor de kennis/expertise en evt. gereedschap/computers en faciliteiten/infrastructuur die nodig zijn om tot het papiertje te komen.

Ik las laatst een leuke quote:
Je betaalt niet voor het feit dat ik de klus in 30 minuten heb afgerond, je betaalt voor de 10 jaar ervaring die ik heb, zodat ik de taak in 30 minuten kan afronden.

...maar nogmaals, 229 euro is wel erg veel geld inderdaad.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


19 mei 2022 14:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Schandalig
Ik denk juist dat jouw vergelijking niet opgaat.
Prijsverschil supermarkt/terras met bediening is verklaarbaar.

Er is geen speciale kennis nodig om een papiertje uit te printen. Tevens staat er ook geen veel duurdere printer te printen bij Porsche dan bij Fiat.


19 mei 2022 14:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Schandalig
Het gaat niet om het papiertje, het gaat om de randvoorwaarden die bepalen hoe zo'n papiertje tot stand komt. Nogmaals, ik vind 229 euro ook (te) veel geld, maar ik kan mij zo voorstellen dat het veilig beheren van de gegevens van alarmsystemen, die nodig zijn om tot zo'n papiertje te komen, niet gratis is. Je hebt daar een (wereldwijd dekkend?) systeem voor nodig, dat systeem moet beheerd worden, dat systeem maakt gebruik van infrastructuur, dat systeem moet beveiligd worden (je wil dat de gegevens betrouwbaar zijn, dat de integriteit gewaarborgd is, dat er vertrouwelijk mee wordt omgegaan), dat systeem moet regelmatig geüpdatet worden, etc. Het zal geen excelletje zijn dat door de secretaresse wordt bijgehouden.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


19 mei 2022 14:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Schandalig
Ik snap eerlijk gezegd niet waar het over gaat. Om een attest van een alarm af te geven zul je toch moeten controleren of alles werkt. Is dat gebeurd?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


19 mei 2022 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Schandalig
Snap het probleem niet zo, heb wel vaker om een scm certificaat gevraagd, gewoon bij een officieel inbouw station, hoezo naar een dealer daarvoor ?
Ze testen gewoon of e.e.a. werkt en dan nog, je vraagt toch even op voorhand wat het gaat kosten ??


19 mei 2022 15:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Schandalig
vraag me af wat de waarde daarvan is ...

SCM herkeuring met certificaat betaal ik doorgaans paar tientjes voor ...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


19 mei 2022 15:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Schandalig
lindemans schreef:
SCM herkeuring met certificaat betaal ik doorgaans paar tientjes voor ...


Porsche Centrum Gelderland neemt de controle van het alarm + actualisatie SCM tijdens het jaarlijkse reguliere onderhoud bij mij altijd mee. Op factuur staat er geen bedrag voor (maar zal onderdeel zijn van reguliere onderhoud....men moet toch linksom of rechtsom de kosten gedekt krijgen met een fatsoenlijke marge). Laatste onderhoud + APK + haal/brengservice per dichte trailer was trouwens goedkoper dan het losse attest waar de TS over schrijft :wink:
"Ja mijnheer, de Porsche staat er uitstekend bij, er is relatief weinig mee gereden dus veel onderhoud was niet nodig en we hebben geen afwijkingen geconstateerd" of iets van die strekking. Heet dat klantenbinding? :P
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


19 mei 2022 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Schandalig
Goed te horen over PCG. Als jaar garantie + onderhoud van Astara verlopen is gaat onze 991 daar ook naartoe. Astara voor mij veel te ver weg.
Is eenvoudiger te combineren met werkplek van mijn vrouw, ophalen en einde dag retour.
PCZ lijkt me ook prima maar lastiger met brengen en halen, die moeten snel verkassen vond het veel te krap allemaal met de drukte aldaar.
Lijkt me wel ook een nette dealer.


19 mei 2022 15:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Schandalig
Weer wat bijgeleerd. Ik wist niet dat je via een SCM keuring, wthfck dit ook is, een alarm kunt laten keuren en een attest kan krijgen.

Van testen, nakijken en evalueren bij het Porsche centrum Paal is helemaal geen sprake geweest. Gewoon mijn chassisnr met de optiecode lijst doorgestuurd en 6 weken en 229 euro later heb ik het meest waardevol papiertje ooit in mijn documentatiemap zitten.

Wat nog een beetje troost bied is dat ik, en mijn madam, bij de opening van het Porsche Center Paal in 2015 als genodigde (ik had er ooit een hoes besteld voor de Targa) dozijnen vers geopende oesters, heelder flessen Champagne, ik dacht Veuve Clicquot (of was het Moët et Chandon?), achterover gekapt heb, alsook elk ander hapje dat gepresenteerd werd.

Alleen heb ik nu spijt dat ik toen, met mijn zatte botten, niet het kleine mini Porscheke gestolen heb dat in de vitrine stond. Daar was mijn kleinzoon dol op geweest.


19 mei 2022 16:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Schandalig
Ik vermoed dat hier Belgische en Nederlandse regelgeving met betrekking tot keuring van alarminstallaties door elkaar loopt.
- SCM is Nederlands, hierbij wordt daadwerkelijk je alarm getest en gecertificeerd (bij veel verzkeraars verplicht)
- Ik neem even aan dat een attest iets typisch Belgisch is, en zo te lezen, puur administratief.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


19 mei 2022 16:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Schandalig
Volgens mij gaat het in dit geval (in België) over een schriftelijk bewijs dat de auto is geleverd met een alarm. Hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet. In Nederland zou je zo iets misschien bij PON (de importeur) moeten aanvragen?
Hoe het in België zit weet ik ook niet.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


19 mei 2022 17:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Schandalig
Er lopen nu 2 dingen door elkaar.

De goedkeuring voor je alarm klasse 3 of 5 zit affabriek in je porsche.
Dat certificaat zit gewoon bij je auto als je hem koopt.
Maar soms gaat het kwijt of ga je naar een andere klasse, dat certificaat koste € 229,-
Het scm keuren kost denk ik iets van € 50,- maar daar moeten ze dus alles voor testen.
Doen ze bij porsche bij de beurt gelijk mee.
Je kan het beste een keuze maken. Of wel of niet bij de dealer komen. Als ze je kennen doen ze nergens moeilijk over. Loop je 1 keer binnen kost dat gewoon geld.


19 mei 2022 18:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Schandalig
bladerunner schreef:
Wat nog een beetje troost bied is dat ik, en mijn madam, bij de opening van het Porsche Center Paal in 2015 als genodigde (ik had er ooit een hoes besteld voor de Targa) dozijnen vers geopende oesters, heelder flessen Champagne, ik dacht Veuve Clicquot (of was het Moët et Chandon?), achterover gekapt heb, alsook elk ander hapje dat gepresenteerd werd.

Ja kijk, dán vind ik die €229 wel weer meevallen. Gewoon een verlate factuur voor feestdiner en quality time met totmbo. Een scm certificaat is gratis. Goed geregeld. :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 mei 2022 8:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.