Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 2:09



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Einde benzine-tijdperk en wat te doen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Beste mede-forumgenoten,

Ik zou graag weten wat jullie gedachten zijn over het volgende:

Vandaag wederom een bericht dat EU-breed wordt ingezet op einde verkoop verbrandingsmotoren per 2035. Zo zachtjes aan gaan we toch wel naar het einde van het benzine-tijdperk. Hevig gestuurd door diverse overheid maar het gebeurd wel. Ik vind dat echt heel erg jammer, maargoed daar gaat het nu even niet over.

Wat gaat er gebeuren met onze benzine-auto's. En dan met name met de liefhebbersvarianten die in (zeer) goede staat worden gehouden?
Ik zie mijn 911 absoluut niet als een investering. Desalniettemin wil ik ook niet dat ik hem helemaal afschrijf omdat ik hem niet meer verkocht krijg. Das toch ook een soort van zonde. :roll:

Is dit de tijd om alles maar te verkopen en "om" te gaan. Of gebeurt er een soort van tegengestelde en worden ouderwetse auto's meer waard omdat ze niet meer gemaakt worden? Een soort van dit soort verwachting zie je toch bij auto's zoals de laatste Cayman GT4. Verkoopt als een jecco omdat iedereen soort van aanvoelt dat dit het wel eens zou kunnen zijn.

Nogmaals: ik vraag geen beleggingsadvies, maar ben benieuwd naar hoe jullie hier tegenaan kijken.


17 jun 2022 17:00
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Ik kan een hele uitgebreide antwoord geven, maar de antwoord is nee.

Hoe vaak zie je nog een auto als de jouwe op de openbare weg rijden per jaar? Ik gok dat jij het op een hand kunnen tellen. Je auto valt straks ook niet op tussen alle EV's en welke ander alternatieve energie auto's. Kortom, lekker blijven genieten. Dat doe mensen met stoom auto's ook vandaag de dag nog. :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


17 jun 2022 18:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Einde verkoop 2035 betekent dat sowieso brandstof nog ruim beschikbaar zal zijn tot 2045.
Daarna zullen ICE-aangedreven auto’s en motoren langzaam uitsterven.
Blijven over de liefhebbers die waarschijnlijk synthetische benzine kunnen kopen tegen de hoofdprijs.
Dus goedkoper zal het niet worden, maar we kunnen nog decennia genieten van onze hobby.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 jun 2022 19:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Inruilen voor een stoommachine….

De bijzonder exemplaren zullen wel enige waarde houden, net als nu de klassiekermarkt.

Verwacht niet dat er veel nieuwe aanwas komt van klassieke EV’s…

Ik hou mijn spyder vast zolang als ik in en uit kan stappen.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


17 jun 2022 20:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
100 Jaar geleden werd het paard vervangen door de verbrandingsmotor. Men zegt ook wel :
de uitvinding van de verbrandings-motor was de redding voor het paard.
Paarden werden niet meer afgebeuld maar werden alleen nog hobby-matig gebuikt.
En ze zijn er dus nog steeds. Zo zou het ook kunnen gaan met bijzondere klassieke
auto's. Net als stoom-machines zijn ze ook een stuk industrieel erfgoed.

Maar ik heb geen glazen bol ...

Voorlopig nog :drive:
_________________________________________
Win on sunday, sell on monday.


17 jun 2022 20:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Glazen bollen werken sowieso niet goed. Je moet een kristallen bol nemen! Alle tovenaars die ik ken gebruiken een kristallen bol.
Blijven rijden dus want voorspellen is lastig, vooral als het over de toekomst gaat.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


17 jun 2022 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Ik vroeg me het ook af en heb vanochtend maar een 928 gekocht. Morgenvroeg gaat er 85 liter Euro 98 in en dan :drive:


17 jun 2022 23:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Bob C4 schreef:
100 Jaar geleden werd het paard vervangen door de verbrandingsmotor. Men zegt ook wel :
de uitvinding van de verbrandings-motor was de redding voor het paard.
Paarden werden niet meer afgebeuld maar werden alleen nog hobby-matig gebuikt.
En ze zijn er dus nog steeds. Voorlopig nog :drive:

De paardenhouderij staat ook op de agenda om de nek om te draaien. CO2, stikstof enzo…..althans, in Nederigland….
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


18 jun 2022 8:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
De paardenhouderij?? Wat is daar nou weer mee :?:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


18 jun 2022 13:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Die stinken ook...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


18 jun 2022 14:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Ja denk dat we zeker nog wel 2 decennia kunnen genieten. Al dan niet tegen exorbitant hoge (syntetische) benzine prijzen.

Was meer benieuwd hoe jullie de waardeontwikkeling zien.
Zou bv. een 964 turbo minder waard worden over een tijdje?

Of een 993 2S, 2.7RS, enz enz


18 jun 2022 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
da's koffiedik kijken wat dergelijke prijzen gaan doen ...... dat is net zo voorspelbaar als de prijs van ruwe olie, bitcoin, goud etc. gokwerk dus
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


18 jun 2022 14:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
De vraag naar klassiekers zal eerder afnemen dan toenemen, verwacht ik.
De jeugd is nauwelijks geïnteresseerd in oude auto’s, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Daarbij opgeteld de steeds hogere brandstofkosten, instellen milieuzones etc etc.
Denk dat we de top wel meegemaakt hebben.
Maar das mijn glazen bol…
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 jun 2022 15:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
2035 is nog 13 jaar... :thumleft:

Hoewel de "Tesla's" van deze tijd op quasi alle vlakken superieur zijn aan de ICE, moet ik ze niet. Strikt bekeken ben ik van opleiding electricien, ooit beginnen studeren omdat electriciteit een wonder is, en vooral de manier waarop we het kunnen gebruiken én bedwingen, maar toch moet ik ze niet. Het "hoort" niet in mijn Boomer-wereld, net zoals een automaat in mijn wereld voor ouw zakken is. Het is niet anders. De argumenten waarom ik verkeerd ben ben ik beu gehoord. Ik *weet* dat ik verkeerd ben, maar 't is mijn leven en mijn goesting.

We kunnen dus nog wel even voort met onze prachtige muziekmakers en (nu wordt het persoonlijk), de vraag is niet zozeer of de (ICE) auto's het gaan halen maar of wij het wel gaan halen. Jullie kennen het verhaal van mijn vrouw, velen hebben ook mijn verdriet gelezen/gedeeld toen één van de honden (Kyra) een dik jaar geleden stierf, en heb nu, 3 weken geleden, Kyra's broer uit hetzelfde nest Neron moeten laten inslapen, ook weer een slachtoffer van een (totaal andere dan zijn zus) zeldzame kanker. Terug verdriet a volonté want Neron was -zo mogelijk- nog braver dan Kyra.

Ik heb veel tijd, dus ik denk veel na. Gedacht aan de honden, Véro, de vakanties in St-Tropez, Stuttgart, etc... Mezelf zitten afvragen hoe het toch allemaal zo verkeerd kunnen lopen is en dan gedacht aan de tijd van *voor* Véro. Single, geen kinderen, geen honden, niks dat mij liefde gaf, maar ook niks om verdriet in te hebben. Dikke zwarte T5, en een dikke 9964S. Lekker leeg leven en niks van verantwoordelijkheden.
Gedacht in mezelf "als 't me toch niet gegund is kan ik eigenlijk beter terug naar zo'n leventje gaan, scheelt je 'n pak verdriet". En nu komt het, de reden van deze post...

Tijdje geleden dat filmpje gezien over de 992 Sport Classic in St-Tropez :mrgreen:
Even gedacht van "zou ik"?
Paar dagen later gedacht van "hold my beer" 8)

OPC aangeschreven, gevraagd of daar nog een percentje aan af ging, hoe lang het duurde eer zo'n kreng op de oprit stond, etc...
Antwoord gekregen of ik aub niet terug onder mijn steen wou kruipen (maar dan anders verwoord) :oops:
Alleen voor vaste klanten, alleen als je de laatste 5 jaar minimum 3 auto's gekocht had bij hun, alleen als je dit, alleen als je dat...
Dus NIET voor het jongetje dat door de aangedampte ramen van de showroom naar het laatste nieuwe model 911 zit te kijken zoals ze in hun advertenties (ook) zo mooi kunnen voorstellen. Ferrari shizzle. Exclusief dit en The Sky Is The Limit dat. Not my cup of tea.

Soit, waarom persé dat model: het is meer dan wat stickers en badges. Turbo, RWD, ducktail, andere bodypanels, andere drivetrain, etc... Ik ben verzot op speciale dingen omdat ze me aanspreken, niet omdat ze genummerd en "exclusief" zijn. Ik zou er even blij mee zijn moest hij gewoon geen deel uitmaken van een beperkte serie. DE hoofdreden waarom ik die wou was omdat het me een mooi afscheid leek van de benzineslurpers, en binnen 13 jaar zou ik dan wel weer gezien hebben hoe het verder liep.

Dan nog wat vragen gesteld waarop ik dacht geen antwoord te krijgen maar die zonder problemen beantwoord werden. Er komt eind dit jaar nog geen facelift, eens de facelift er komt gaat hij hybride zijn (ook hier weer: dat gaat een kanon zijn en interessant aan wegenbelasting, verbruik, etc, maar ik moet ze niet) én... er komt begin volgend jaar ook een 60 Jahre Jubi 8)
Met een beetje geluk trekken ze daarvoor ook hun schuif met ducktails nog eens open en dan heb ik nog een echte Flat6 aan quasi de helft van de prijs van zo'n 992 SC. Als die zo mooi is en ook tjokvol kleine details zoals die 992 SC, of de door mij indertijd gekochte 50 Jahre, dan is dit een mooie troostprijs. Patience is a virtue.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


18 jun 2022 15:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Mooi verhaal tilt ik hoop dat het je lukt.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


18 jun 2022 15:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Hier nog wat aardige inzichten uit de UK

Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


18 jun 2022 16:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Ik kan me vinden in het verhaal van Bart. Daarbij komt nog dat ik een auto zelf moet betalen, en er geen krijg van de baas. Ik schat zo’n 98% wat je aan EV ziet rijden, geen eigendom meer is (dat blijkt een doel op zich te zijn).
Heel simpel: een EV doet geen ‘brrrroem’…..en daar heb ik alles mee gezegd. Ooit zal ik er ook aan moeten geloven, maar voorlopig nog niet. Ik geniet van ‘brrrroem’, én koppelen en schakelen! Dan kost dat maar meer. Maar bij de huidige prijzen behoor ik ongetwijfeld tot een minderheid. Ik rij overigens significant minder kilometers, dus ik merk er in de portemewallet niets van :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


18 jun 2022 16:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Dikke +1

Rij bijna twee jaar een EV voor dagelijks. Snel comfortabel, stil handig etc.

Maar een stoplicht sprintje is toch minder leuk zonder vroem vroem…
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


18 jun 2022 20:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
CJ schreef:
Beste mede-forumgenoten,

Ik zou graag weten wat jullie gedachten zijn over het volgende:

Vandaag wederom een bericht dat EU-breed wordt ingezet op einde verkoop verbrandingsmotoren per 2035. Zo zachtjes aan gaan we toch wel naar het einde van het benzine-tijdperk. Hevig gestuurd door diverse overheid maar het gebeurd wel. Ik vind dat echt heel erg jammer, maargoed daar gaat het nu even niet over.

Wat gaat er gebeuren met onze benzine-auto's. En dan met name met de liefhebbersvarianten die in (zeer) goede staat worden gehouden?
Ik zie mijn 911 absoluut niet als een investering. Desalniettemin wil ik ook niet dat ik hem helemaal afschrijf omdat ik hem niet meer verkocht krijg. Das toch ook een soort van zonde. :roll:

Is dit de tijd om alles maar te verkopen en "om" te gaan. Of gebeurt er een soort van tegengestelde en worden ouderwetse auto's meer waard omdat ze niet meer gemaakt worden? Een soort van dit soort verwachting zie je toch bij auto's zoals de laatste Cayman GT4. Verkoopt als een jecco omdat iedereen soort van aanvoelt dat dit het wel eens zou kunnen zijn.

Nogmaals: ik vraag geen beleggingsadvies, maar ben benieuwd naar hoe jullie hier tegenaan kijken.


De vraag klinkt toch wel erg als een soort beleggingsadvies. Maar tenzij je echt iets bijzonders hebt moet je ervan uitgaan dat de waarde naar nul gaat of dat het zo kostbaar wordt dat het net zo veel kost als volledig afschrijven. Er komen denk ik steeds meer plekken waar je er niet meer mee mag komen ivm geluid en uitstoot, belastingen worden hoger, net als steeds hogere brandstofprijzen (los vd huidige prijsontwikkeling). Probeer dan over 15 jaar maar genoeg enthousiastelingen te vinden die zo'n stuk antiek willen betalen, onderhouden, rijden. Dus ik ga uit van afschrijven en alles wat overblijft is meegenomen.
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


19 jun 2022 10:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
De wereld stopt niet in NL; o.a. in Afrika rijden er weet ik niet hoeveel ex-NL auto's (te herkennen aan het NL-kenteken (ja, echt waar), dus tegen die tijd is er vast wel iemand ergens in een ander land die een benzine auto uit NL wil :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


19 jun 2022 10:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Bertjan schreef:
De vraag klinkt toch wel erg als een soort beleggingsadvies. Maar tenzij je echt iets bijzonders hebt moet je ervan uitgaan dat de waarde naar nul gaat of dat het zo kostbaar wordt dat het net zo veel kost als volledig afschrijven. Er komen denk ik steeds meer plekken waar je er niet meer mee mag komen ivm geluid en uitstoot, belastingen worden hoger, net als steeds hogere brandstofprijzen (los vd huidige prijsontwikkeling). Probeer dan over 15 jaar maar genoeg enthousiastelingen te vinden die zo'n stuk antiek willen betalen, onderhouden, rijden. Dus ik ga uit van afschrijven en alles wat overblijft is meegenomen.

Tja, ik zie dat anders. Maar misschien is de wens de vader van de gedachte. :D
Het feit dat het duurder wordt om de auto's te rijden zal de waarde nauwelijks drukken. Het gaat toch om liefhebberij en dat mag wat kosten. Verder zie je ook dat er uitzonderingen gemaakt zullen worden voor recreatief gebruik. De regels vwb milieuzones zijn natuurlijk helemaal niet bedoeld om de jaarlijkse oldtimermeetings op het plein te bemoeilijken, maar om de dagelijkse stinkdiesels te weren. Als straks 'iedereen' EV rijdt, kunnen die regels geschrapt of versoepeld worden.

Dat er steeds minder auto enthousiastelingen komen is wel een feit, maar ik denk dat de overgebleven freaks zeker geld blijven neerleggen voor mooie klassiekers. Het gaat daarbij niet altijd om de techniek, maar ook om een stukje 'lifestyle' en zelfs duurzaamheid. Ja, de trend is 'Einde van het bezit' en welke millennial/genZ koopt er nu uberhaupt nog een auto (EV incluis)?? Maar bekijk het eens zo: het bezitten van zo'n ding wordt nog exclusiever en dat trekt altijd weer geld aan. Bij de laatste Gumball2000 zag je tussen de supercars ook al een paar klassiekers meerijden.

Over millennials en klassieke Porsches:
https://www.youtube.com/watch?v=gQwt_ZiuEHI
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


19 jun 2022 14:00
Profiel ICQ 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Tilt! schreef:

Tijdje geleden dat filmpje gezien over de 992 Sport Classic in St-Tropez :mrgreen:
Even gedacht van "zou ik"?
Paar dagen later gedacht van "hold my beer" 8)

OPC aangeschreven, gevraagd of daar nog een percentje aan af ging, hoe lang het duurde eer zo'n kreng op de oprit stond, etc...
Antwoord gekregen of ik aub niet terug onder mijn steen wou kruipen (maar dan anders verwoord) :oops:
Alleen voor vaste klanten, alleen als je de laatste 5 jaar minimum 3 auto's gekocht had bij hun, alleen als je dit, alleen als je dat...
Dus NIET voor het jongetje dat door de aangedampte ramen van de showroom naar het laatste nieuwe model 911 zit te kijken zoals ze in hun advertenties (ook) zo mooi kunnen voorstellen. Ferrari shizzle. Exclusief dit en The Sky Is The Limit dat. Not my cup of tea..


YouTuber en supercar verzamelaar Manny Koshbin heeft een GT4RS / GT3RS / 50 years edition en een 992 SC TEGELIJK besteld.. .

Nu snap ik waarom dat tegelijk moest, de man heeft 5 Rollsen, koppel Bugatti’s, 11 SLRs, P1 en dat soort zaken in zijn vloot, dus waarom hij direct 4 Porsches zou bestellen was me een raadsel. Tot ik bovenstaande las.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


19 jun 2022 14:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
sebastian schreef:
Tja, ik zie dat anders. Maar misschien is de wens de vader van de gedachte. :D

Ik hoop dat je gelijk hebt. Oftewel, hope for the best, prepare for the worst ;-) Ik heb in ieder geval de afweging gemaakt door te gaan tot het bittere eind, ook als dat restwaarde 0 is. Het is daarmee voor mij geen rijdende spaarpot.
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


19 jun 2022 16:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Vind het ook moeilijk te voorspellen. Maar ik denk dat de jeugd idd geen of iig veel minder interesse zal hebben voor auto’s. En zelfs diegenen die wel interesse hebben, zullen wellicht meer in de categorie na 2000 kijken. Ik heb zelf ook niks met echt oude auto’s (voor ww II), heb het meest met auto’s uit mijn jeugd en jonge jaren. Als de jeugd van nu net zo denkt, hoeven ze onze oude Porsches niet. Nog los van de benzinebeperkingen.


19 jun 2022 16:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Mijn zoons (16 en 20) kunnen niet wachten tot ze m'n 993 erven. Liever vandaag dan morgen, nu ze er nog in mogen rijden. En nee, dat heeft niets te maken met mijn karakter :twisted:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


19 jun 2022 19:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.