Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 13:56



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Einde benzine-tijdperk en wat te doen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Wij hebben deze in de stalling staan, tot 2025, dan is hij 40 en vrij van belasting, en als het goed is ook millieuzones ect. Mocht de brandstof ooit op radsoen gaan, dan kan hier gewoon slaolie in. :thumleft: Mooie techniek deze generatie benzen, 5 cil lijn, voorkamer met lijnpomp, lopen prima op plantaardige olie. Alles pleumatisch geregeld, van de automaat, de centrale vergrendeling tot de kleppen in het climate control systeem.
78249


20 jun 2022 8:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Niet zon fan van diesel, maar wel een heel gaaf ding :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 jun 2022 10:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Dat moet (ook vroeger) toch een zeldzaam model zijn geweest?
Kan me niet herinneren ooit een "C123" met een diesel te hebben gezien, wel in de machtige 280 benzine (CE) uitvoering uiteraard.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


20 jun 2022 11:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Maat van mij zijn ouders hadden zon 280CE. Nog heel wat rondjes meegereden op zaterdagavond door Tilburg 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 jun 2022 12:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Mooie Mercedes, Amerikaanse import zo te zien. Misschien hadden ze daar wel diesels?
Ideaal PPO-autotje! :D

En vijfcilinder??? Ik heb er nog nooit van gehoord. Is zeker een OM617.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


20 jun 2022 13:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Ja amerikaanse import inderdaad. OM617A, de turbodiesel.
De coupe is alleen in de US als diesel geleverd. Heb ook een station turbo gehad.
Wel leuk dat dit destijds de snelste diesel auto was ter wereld, 125pk en 180km/h max. Absoluut geen strepentrekker, maar komt nog goed mee in het verkeer.


20 jun 2022 15:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
En ook leuk als je een frietwalm achterlaat. Ik ben er vaker over aangesproken. Nooit negatief overigens.
Alleen op internet lopen mensen te zeiken dat het stinkt. Maar in het echt zeikt nooit iemand er over :thumleft:
Heb je al ideeën over een ombouw?

De W126 is nog steeds een van mijn dieseldroomauto's (vanwege de PPO). Ik lees net dat daar ook de OM617 in ligt :)
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


20 jun 2022 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Als je een W126 wil, zou ik voor de MKII gaan. Die 300 turbo heeft de nieuwere 6 cil lijn motor. Die is nog beter. En sneller. En doen het ook prima op PPO.
Ik ga niks aanpassen, alleen verstuivers gereviseerd met nozzles van de nieuwere types (OM603). Is gewoon een leuke klassieker voor er bij, en mocht brandstof ooit een probleem worden, dan kan ik gewoon door. Iig niet vanwege kostenbesparing, als je ziet wat de zonnebloemolie tegenwoordig doet :shock:
Vroeger wel, heb jarenlang naar de HTS gereden in een belastingvrije 240D op afgewerkte frituur olie a 15ct de liter :drive: Ook vaak aangesproken over de lucht idd, zelf geen last van haha.


22 jun 2022 10:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Goed mogelijk dat er na 2035 toch nog ICE’s worden geproduceerd: “Duitsland verwerpt verbod op verbrandingsmotoren”https://www.autosportwereld.be/2022/06/21/duitsland-werpt-verbod-op-verbrandingsmotoren-in-de-prullenmand/?fbclid=IwAR0iGN77BqQI96ZXXJSEVsvyUQtDrc0wXhSfHHiCIJPkDub_BOlJrB_466g


23 jun 2022 19:42
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Link nu wel clickable:

https://www.autosportwereld.be/2022/06/21/duitsland-werpt-verbod-op-verbrandingsmotoren-in-de-prullenmand/?fbclid=IwAR0iGN77BqQI96ZXXJSEVsvyUQtDrc0wXhSfHHiCIJPkDub_BOlJrB_466g


23 jun 2022 21:53
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s uit 2003
Amsterdam
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Denk dat we nog wel even met ICE kunnen blijven rijden, vraag is eerder waar dat nog kan. Ik heb een 996 uit 2003 en woon in Amsterdam, daar willen ze per 2030 uitstootvrij zijn... Toch een stalling buiten de stad??


24 jun 2022 22:33
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Tegen die tijd heeft Groenlinks het niet meer voor het zeggen, gok ik zo. Eerst maar de kolencentrales en passanger terminal dicht gooien alvorens je je druk gaan maken over de minimale uitstoot van een klassieke auto die enkele duizend km per jaar rijden (waarvan de overgrote meerderheid buiten de stad is)
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 jun 2022 7:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Hopelijk is groenlinks dan niet meer aan zet, want die bekijken de auto wel met andere ogen dan wij. DE grootste vervuiler en bovendien niet welkom meer in het straatbeeld. Iedereen in een elektrische bakfiets opgeladen met kolencentrale elektriciteit.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


25 jun 2022 9:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
Ben wel benieuwd waarom GL er over 8 jaar niet meer zou zijn?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


25 jun 2022 23:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?
In België halen ze nog amper 9% na laatste peiling en wordt voorspeld dat ze tegen 2024 (verkiezingen) de kiesdrempel van 5% zelfs niet meer halen. Maar ondertussen zitten we hier met een groene geit als minister van energie die ons persé nieuwe gascentrales in onze strot wil duwen ipv onze bestaande nucleaire plants in stand te houden.


26 jun 2022 7:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 997 4S 2006


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.