Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 991 of 981

16 jul 2022 0:10

Wordt hier nu serieus een 911 vergeleken met een kappersauto - waar zijn de bashing tijden gebleven zeg :mrgreen:

Het was een koopje, de 981 , 6 cylinder sound en klinkt als een echte sportscar in de tunnels - my goodness - 991 is prachtig - maar ik voel echt nul komma nul issue.. Interieur is top, net als de 991.. Op randje rijdt hij zo subliem, wat moet een mens nog meer wensen..

Voordeel met 991: je hoeft niemand uit te leggen dat je hem kunt betalen - nou als het daar om draait - prima toch :-)

Re: 991 of 981

16 jul 2022 7:54

Ik zou zeggen koop wat jij het mooist vind en kan betalen!

Maar als het tussen deze twee gaat is het voor mij duidelijk de 991 natuurlijk! Ik vind zelf hoe ouder hoe mooier de luchtgekoelde maar ook zeker de 996 gebeuren mooie dingen mee maar ja dat is weer andere hoek... succes met de keuze !

Re: 991 of 981

16 jul 2022 8:32

Makkie toch? 981!

Tenzij je echt een bucketlist hebt en daar om welke reden dan ook een 991 op hebt gezet.... Maar ook dan is het een makkie :lol:

En als je echt twijfelt met alles wat je eigenlijk al weet, moet je toch gewoon proefrijden? Dan kom je er snel genoeg achter.

Harry_sz schreef:991 natuurlijk: ondanks dat een Boxster ook echt gaaf is, is een 911 gewoon gaver.
Als Porsche-liefhebber moet je gewoon eens een 911 hebben gehad.

Euhm... nee. Het Porsche van nu is niet vergelijkbaar met het Porsche van vroeger, dus het is maar net de vraag waar je voorkeur als liefhebber naar uit gaat en welke auto daar dan het beste bij past. Of misschien ben ik dan eigenlijk wel geen liefhebber van het merk, maar meer van een bepaald soort niet-merk-gebonden auto... :scratch: 8)

Re: 991 of 981

16 jul 2022 9:44

Zo, die vraag maakt kennelijk een hoop meningen los! Leuk om te lezen.

De vraag is wat genuanceerder bedoeld dan sommige reacties die gegeven worden. Kort gezegd bedoelde ik een 981S met lage km en veel opties VS 991 met hogere km stand en weinig opties.

Daarnaast nog de vraag of je bij een 991 met 100/125k op de teller wat duurder onderhoud kunt verwachten.

Re: 991 of 981

16 jul 2022 10:12

Ik heb ooit een testrit gemaakt met een 981 GTS. Was een ontzettend leuke auto om mee te rijden; gaaf geluid en stuurt lekker. Maar... naast het feit dat de 911 toch mijn voorkeur heeft w.b. looks, voelde de 981 ook wat aan de trage kant vergeleken met een 991 4S. Dit was voor mij één van de redenen om voor de 991 te gaan.

Natuurlijk heeft de 911 non-S 50pk minder, dus ik weet niet in hoeverre dat daar ook speelt. Maar kan iets zijn om mee te nemen.

Re: 991 of 981

16 jul 2022 10:16

Als je opties wil moet je 'n Mercedes kopen :thumleft:

Olaf schreef:Dus ... Handgeschakelde 911 :mrgreen:

Slotje dan maar? Alles is gezegd :mrgreen:

Re: 991 of 981

16 jul 2022 21:38

Welke vind je het mooist? Die zou ik kopen. De rest is bijzaak.

Re: 991 of 981

16 jul 2022 22:01

Je gaat toch niet in zo’n poor man Porsche rijden? Er is maar 1 Porsche in dat is de 911. Tegen die wegligging daar kan geen kappersauto tegenop. Ik zou gewoon voor een 991 gaan. Zo’n Boxster is leuk voor het vrouwrje :ba:

Wie ooit bedacht heeft dat een middenmotor een betere wegligging heeft dan een blokkie achter de wielen die heeft niet goed opgelet op de middelbare school.

80644

Re: 991 of 981

16 jul 2022 23:22

****
Was toch even benieuwd naar de echte verschillen in (lengte/breedte/hoogte) maten , even een check op autoweek ..

911 981 verschil
--------------------------------
Lengte 4,50 4,37 0,13 [m]
hoogte 1,29 1,28 0,01 [m]
breedte 1,81 1,80 0,01 [m]
spoorb v 1,54 1,53 0,01 [m]
spoorb a 1,52 1,54 -0,02 [m]
wielbasis 2,45 2,48 -0,02 [m]

Dus met achterbank, een kortere wielbasis zelfs.. (peanuts , maar ok :-))
***

Voor slechts 8000 euro is het verschil tussen de VW polo en golf uit 2015 toch iets groter :-)
golf polo verschil
4,26 3,97 0,28
1,45 1,45 0,00
1,80 1,68 0,12
1,55 1,46 0,09
1,52 1,45 0,07
2,63 2,47 0,16

Re: 991 of 981

17 jul 2022 0:07

Ik heb vandaag mijn boxster kunnen verkopen, dus morgen ga ik naar de 981S met supermooi interieur moooe opties en porsche aproved garantie kijken. Maar deze heeft wel een handbak, dus be benieuwd hoe dat bevalt. Het gevoel is vooraf in ieder geval goed. Daarnaast ben ik ook in gesprek over een 991 carrera 4. Iets kalere auto, maar krijg nog niet het juiste gevoel bij de informatie die ik ontvang over de auto. Misschien ookaar eens gaan kijken en rijden en dan een beslissing nemen. Of gewoon nog verder zoeken natuurlijk

Re: 991 of 981

17 jul 2022 9:26

Heb een aantal jaar een 981S gehad en ging daarna proefrijden in een 991.2; dat viel tegen qua geluid en wegligging. Daarna nog even gereden in een 991.1 en dat kwam qua geluid beter in de buurt van de 981S. Maar....... een 911 is mooier (smaken verschillen en niets ten nadele van een Boxster).
Succes met de keuze :thumleft:

Re: 991 of 981

17 jul 2022 15:20

Er staat nog een hele mooie 981 GTS te koop

Re: 991 of 981

17 jul 2022 15:21

MarcoB schreef:Je gaat toch niet in zo’n poor man Porsche rijden? Er is maar 1 Porsche in dat is de 911. Tegen die wegligging daar kan geen kappersauto tegenop. Ik zou gewoon voor een 991 gaan. Zo’n Boxster is leuk voor het vrouwrje :ba:

Wie ooit bedacht heeft dat een middenmotor een betere wegligging heeft dan een blokkie achter de wielen die heeft niet goed opgelet op de middelbare school.

80644

Afbeelding

Re: 991 of 981

17 jul 2022 16:07

Ik heb zowel 981’s als 991’s gehad, beide zijn super fijne auto’s. Zoals al door velen genoemd, is de 981 de betere keuze voor het bochtenwerk. Naast het feit dat de 991 een 911 is, wat veel mensen (terecht of onterecht) als enige echte Porsche zien, is de 991 gewoon een geweldige sportwagen. Ben je gek op rijden in de Alpen, Dolomieten enz. dan is de 981 (wel minimaal de S versie) super. Maar eerlijk is eerlijk, ik kon de gedachte aan een 911 niet uit mijn hoofd zetten. Vandaar mijn keuze om uiteindelijk toch voor de 911 te kiezen. Succes met je keuze, hoe dan ook zul je een fantastische auto rijden

Re: 991 of 981

17 jul 2022 17:43

@norman; Handbak of PDK 981 non S? Kan me niet voorstellen iets te missen , heb de Alpenrit ervaring zelf nog niet - hoop dat het in die zin geen teleurstelling wordt, maar merk daar niks van in de Dutch Mountains in elk geval - veel zorgen maak ik me niet :-)

Re: 991 of 981

17 jul 2022 22:22

Als je in een S hebt gereden weet je pas wat je mist met een 2.7 :idea:

Zo ook met handbak of PDK ....

Re: 991 of 981

18 jul 2022 0:22

Dat is het hem nu juist, ik heb een s pdk gereden, en vind het geen verschil eigenlijk, behslve geluid, lsgere toon , dieper, minder eigenlijk.. vandaar mijn vraag , ervaring met 2.7 handbak?

Re: 991 of 981

18 jul 2022 1:35

S PDK kon mij ook niet beroeren .. de handgeschakelde versie daarintegen :drive:

Re: 991 of 981

18 jul 2022 3:22

Gizmo schreef:Niet om vervelend te doen, maar iemand die een recente boxster kan kopen kan zeker jouw hok betalen, dus ik zou het iets meer nuanceren. Dat iedere sjaak zijn eigen smaak heeft.

:cheesy: touché

Ik zou voor de achterstoeltjes missen die ik altijd handig vond om tassen, golftas etc op te mikken. Verder, doe wat je hart zegt dat goed is!

Re: 991 of 981

18 jul 2022 7:56

Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen :)

Mijn zoektocht ging ook van oud naar steeds nieuwer en sneller, heb nu een 991.2 Targa GTS. Geweldige auto, supermooi, comfortabel en bloedsnel. Maar voor in Nederland eigenlijk veels te goed, om er écht van te genieten moet je tochtjes richting de Alpen gaan maken, minimaal naar Duitsland / Luxemburg of zo. Voor de ritjes in Nederland is het zo'n overkill.

Hij gaat binnenkort op de veiling bij de http://www.thecollectables.nl. En dan ga ik eens kijken wat ervoor terug moet komen. Ik denk toch weer een oude olieboot.

Maar, veel succes met jouw zoektocht. Koop wat jij het leukste vindt en heb schijt aan wat andere mensen zouden kunnen denken van jouw auto.

Re: 991 of 981

18 jul 2022 9:14

Autoke schreef:Dat is het hem nu juist, ik heb een s pdk gereden, en vind het geen verschil eigenlijk, behslve geluid, lsgere toon , dieper, minder eigenlijk.. vandaar mijn vraag , ervaring met 2.7 handbak?

Hier exact dezelfde ervaring. Heb de 981 S en non-S back-to-back gereden en vond het verschil verwaarloosbaar. Vond de 2.7 zelfs beter klinken wat meer met me deed dan die paar pk en Nm's extra.

Re: 991 of 981

18 jul 2022 15:07

@Autoke: het is vooral heuvelachtige / bergachtige omgeving dat je het verschil in koppel maar ook vermogen merkt. Met name berg op accelereren vanuit een hairpin (en daar heb je er natuurlijk vele van in de bergen) is waar je de S meer zult waarderen. Eerlijk is eerlijk, de 2.7 is ook een heerlijke wagen, volg gewoon je gevoel, er is geen foute keuze, als jij er maar happy mee bent. Trouwens, ik had zowel de 981’s als 991’s in PDK. De 993 4S was handgeschakeld, wat uiteindelijk toch leuker is, vind ik. Mijn laatste 991.2 4S was eigenlijk te snel voor in NL, ik kan me alleen maar voorstellen dat dit nog meer geldt voor een GTS zoals hierboven genoemd. Vandaar mijn keuze voor een 997.1 4S handgeschakeld, ideale mix tussen old en new school. Succes met je keuze

Re: 991 of 981

18 jul 2022 15:50

Norman - 981 S schreef: De 993 4S was handgeschakeld, wat uiteindelijk toch leuker is, vind ik.


Zijn die er uberhaupt met tiptronic :?:

Eerlijk gezegd mis ik die het meest. m'n 993 4S (met handbak) :|

Re: 991 of 981

18 jul 2022 16:08

Nee idd alleen maar handgeschakeld, ik mis hem ook wel Olaf. Polar silber, geen schuifdak, blauw interieur…en als ik de huidige prijzen zie, pffff.

Re: 991 of 981

18 jul 2022 16:59

Norman - 981 S schreef: silber, geen schuifdak,


Idem, maar dan met zwart interieur en de (te dure?) hardback seats 8)

47286

Heb 'm 9 1/2 jaar mogen rijden .. en voor m'n gevoel (met die Km-stamd) voor de hoofdprijs verkocht - vreemdgenoeg heb ik nu dat geld er niet (meer) voor over :scratch:

Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nooit terug kan kopen wat ik had - het zal altijd een andere 993 4S zijn :|
Plaats een reactie