| www.porscheforum.nl |
https://www.porscheforum.nl/

991 of 981
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=56567
Pagina 3 van 4

Auteur:  Autoke [ 18 jul 2022 19:04 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

@ Norman & Boca (nog wat - even te moeilijk nu ik type :-) )..
Leuk jullie reacties, mooi topic zo.

Het grote voordeel van de 2.7 is dat je hem inderdaad nog net kunt uitwringen boven de 4000 rpm op de openbare weg, net zoals de 911 oudjes gok ik zo (250-300 pk, 1200-1300 kg, handbak feeling en lekker rondblèren..). Van mij mag de titel dus worden "991 of 981 of 964/993 :-) De oudjes zijn vast nog leuker om te rijden, echter op leeftijd met alle nadelen van dien natuurlijk .. Mooie waardering met objectief commentaar.

In mijn beleving is de 991 de mooiste , de 964 de coolste , en de 981 eigenlijk de beste , maar wel de INSTAPPER Sportwagen, die je wel nog kunt betalen, maar ondertussen (in NL) nauwelijks kunt vinden (handbak dan, ok ik overdijf een beetje) ..:-)

Auteur:  Johann [ 18 jul 2022 19:41 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Nah, 964/993 is weer een categorie apart, zonder meer leuke auto's met veel feedback. Voor mij passen ze absoluut niet in de 991 en 981 discussie. In vergelijking met de laatste generaties voelt de luchtkoelers zeer agrarisch.

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 18 jul 2022 19:43 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Lekker aan het scheuren met de 4S in Italië.
Briljante auto, gaat nooit meer weg.

Auteur:  Bertjan [ 18 jul 2022 19:52 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Autoke schreef:

Het grote voordeel van de 2.7 is dat je hem inderdaad nog net kunt uitwringen boven de 4000 rpm op de openbare weg, net zoals de 911 oudjes gok ik zo (250-300 pk, 1200-1300 kg, handbak feeling en lekker rondblèren..). Van mij mag de titel dus worden "991 of 981 of 964/993 :-) De oudjes zijn vast nog leuker om te rijden, echter op leeftijd met alle nadelen van dien natuurlijk...


Precies dat inderdaad. Zo was het een paar jaar geleden voor mij ook ongeveer, maar dan 996turbo/997carrera vs 987S vs 964 die destijds allemaal zo pak'm beet tussen de 30-40k te vinden waren in goede staat, maar voor de 964 wel hogere km-stand. De prijs vs kmstand/ongemakken etc van 964 werd me iets te gortig en de 987S gaf me meer dan 996/997 het gevoel van wat ik in een Porsche zocht, een nuchtere, no-nonsense, lichte compacte sportmachine met bruikbaar potentieel. En dan rijdt het ook nog eens als een droom.

Auteur:  2000 gtv [ 19 jul 2022 11:29 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

991 zonder twijfel. Is ook een "ruime" auto waarin je ook op vakantie/lange ritten echt verbazend veel mee kan nemen.

Auteur:  Polydeukes [ 19 jul 2022 11:59 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Als dat het argument is, een 981 doet daar nauwelijks voor onder hoor. Omdat de motor in het midden ligt, heb je nog best een flinke bagageruimte aan de achterkant + (net als in de 911) een enorme frunk. Dus met z'n tweëen krijg je makkelijk voldoende bagage mee voor een weekje weg. In mijn 981 passen aan de voorkant 2 flinke rolkoffers en achterin een grote sporttas en een rugzak en nog wat klein spul om de gaten te vullen, en dan kan ik ook nog door de achteruit kijken.

Auteur:  Pacoloco [ 19 jul 2022 12:16 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

991 voor mij ajb.
gewoon omdat het een 911 is.

Ik ben dan ook van een bouwjaar waarin ik als kind onder een dekbedovertrek van een rode 964 turbo sliep.
Dat is de auto waar ik van droomde en om die reden een 911, al zou een 981 10x beter rijden.

Maar zoals gezegd, lekker doen waar je zelf blij van wordt :cheers:

Auteur:  mark996 [ 19 jul 2022 13:24 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

En vergeet niet de achterstoeltjes.. los van extra ruimte ook wel fijn als ik samen met mijn zoon en vrouw weg kan ipv bij iedere rit een keuze moet maken wie er mee mag..

Auteur:  outletvalve [ 19 jul 2022 13:55 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

mark996 schreef:
En vergeet niet de achterstoeltjes.. los van extra ruimte ook wel fijn als ik samen met mijn zoon en vrouw weg kan ipv bij iedere rit een keuze moet maken wie er mee mag..
Laatst aan een vriend moeten uitleggen dat je die rugleuninkjes van die achterstoeltjes ook kunt neerklappen (997 en later) en dan heb je een mooie plek om bagage vlak neer te zetten. (Trek aan het knopje waar de gordelgeleider overheen loopt en dan klap je ze neer)

Auteur:  Polydeukes [ 19 jul 2022 14:15 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Even een samenvatting van alle reacties:

  1. Vind je het belangrijk wat anderen vinden en ben je gehecht aan status en imago: 911
  2. Heb je een achterbank nodig voor kleine kinderen of mensen zonder onderbenen: 911
  3. Vind je cijfers in een boekje belangrijker dan ideale gewichtsverhoudingen, gebalanceerde wegligging en stuurgevoel: 911
  4. Wil je niet steeds aan iedereen uitleggen welke P je hebt: 911
  5. Wil je zo weinig mogelijk afschrijven: 911

Voor alle mensen zonder sarcasmeradar: ik maak maar een grapje :ass:

Auteur:  Tilt! [ 19 jul 2022 14:21 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

6. Heb je 'n beperkt budget en wil je hopeloos iedereen blijven overtuigen van hoeveel beter ze wel rijden: 981
7. Zit je in transitie, of denk je erover na: PDK

Ook hier maar een grapje... :thumleft:

Auteur:  Autoke [ 19 jul 2022 18:06 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Tilt! schreef:
6. Heb je 'n beperkt budget en wil je hopeloos iedereen blijven overtuigen van hoeveel beter ze wel rijden: 981
7. Zit je in transitie, of denk je erover na: PDK

Ook hier maar een grapje... :thumleft:


Laat me het dan nog eens een keer zeggen, ook al is het hopeloos:
- Met beperkt budget koop je geen 981 maar een 9.. (.. zelf naar behoefte invullen) of een 911 met veel kilometers, dat was nl deels de vraag van de topic starter, hoe we hier over denken, toch? :-)

Dit was dus geen grapje , maar een herhaling van de opening.....

7) Heb je beperkt budget en daarnaast een 911 : dan rij je geen GT3 die nog 10x beter rijdt, ondanks dat je ook een GTV4 had kunnen kopen?

Dat was wel een grapje..

Geheel objectief was laatste bijdrage niet - dus klopt wel- typisch 981 - dat vergelijken met 911 - ben het geloof ik met je eens !

Auteur:  alvin01 [ 19 jul 2022 19:28 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Hou maar op met te vergelijken of vergoelijken van povere andere Porsches, een 911 is het ultieme doel. There is no substitude, geen Gayman, Boxster, Macan, 944, 968, 928, 924, 356, of wat nog meer.... 8)

Auteur:  Thomas [ 19 jul 2022 19:59 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Leuke discussie hier
Heeft allemaal niks met oude 911jes en het andere oude spul te maken is echt andere keus… dat zijn liefhebbers van die oude hokken!

Dan heb je Caymans in exotische uitvoeringen waar je erg hebberig / blij van kan worden waarvan ik snap dat je een basis Carrera voor laat staan!

Maar als de keus is tussen een nieuwe 911 Cabrio of nieuwe Boxster en geld is geen issue dan zijn er maar weinig mensen die niet voor de 911 gaan gewoon prachtige kar!

Maar als bij de keus geld toch een belangrijke factor is (schat zo maar bij genoeg onder ons) dan snap ik dat je hier over twijfelt: een relatief nieuwe Boxster tov een kale oudere 911 met hoge km stand.

Als kosten zekerheid dus een ding is kun je met Boxster niet fout gaan

Maar ja 911 :)

Auteur:  Hansouwen [ 19 jul 2022 20:56 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Grappig, ik stel mezelf bijna dezelfde vraag; 997.2, 981 GTS of 991.1 Carrera S of GTS. Ik ga voor de 991.1 cabriolet. Het is geen pure sportwagen als de Boxster maar meer een GT cruiser in mijn optiek. Dit is prima. De tijd van gieren en gillen heb ik wel gehad.

Auteur:  horn [ 20 jul 2022 3:47 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Dit topic is een prima voorbeeld van ‘zoveel mensen zoveel meningen’. Hoor het aan en doe wat je zelf wilt. :thumleft:

Auteur:  Tritus [ 20 jul 2022 8:06 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

De kogel is inmiddels al door de kerk. Het is toch de aangeklede boxster geworden met handbak. Ook omdat het onze 3e auto is die alleen met mooi weer word bereden, is een cabrio toch wel heel leuk.

De handbak geeft een andere dimensie aan het rijden, die ik ook leuk vind. Meer werken en voelt op een bepaalde manier ook wat lomper. Het verschil in vermogen is weldegelijk aanwezig en ook dat kan ik waarderen. Het budget voor de 991 was niet genoeg om een voor mij mooi genoeg exemplaar met het juiste gevoel te kopen. We blijven dus bij de boxster, alleen nu met een big smile door naar een Boxster S

Auteur:  Bocaloco [ 20 jul 2022 8:24 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Mooi, gefeliciteerd! En we willen foto's zien :)

Auteur:  Polydeukes [ 20 jul 2022 8:49 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Gefeliciteerd en verstandige keuze :thumleft:

Auteur:  Clueless [ 20 jul 2022 8:56 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Gefeliciteerd! En idd foto's :popcorn:

Auteur:  Autoke [ 21 jul 2022 18:36 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Gefeliciteerd.., ben benieuwd naar de rijervaring vs non s dan.. (in NL, op de Autobahn is het helder.)


Op mijn rit door (~1000 km) Duitsland eens gekeken wat er zoal rondrijdt in de sportcoupe/cabrio Porsches..

conclusie ; allemaal ruim boven de 60, tendens, geschat 10 jaar jonger in de boxsters, dat wel , misschien ook nog een aspect
- no substitute gevoel - zo mogelijk gerelateerd aan leeftijd - of juist net omgekeerd, een 911 hou je langer tot je zelf oud bent:-) :-)

Hoe het rijdt is dan misschien ook niet meer zo van belang wellicht - meer de uitstraling en feeling het gemaakt te hebben gok ik dan, maar moet dat echt nog boven de 70?....

..

991 coupe rood, 996 cabrio zwart , 981 boxster rood, 987 boxster wit.. 3xman, 1 x vrouw.. allemaal pensionado's..

Auteur:  Autoke [ 21 jul 2022 20:26 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

leuke video:

https://www.youtube.com/watch?v=OHZ-JW8F66k

Auteur:  Gebe [ 21 jul 2022 21:59 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Gefeliciteerd met de de Boxster S. Ik stond vorig jaar voor dezelfde keuze en heb na 6 jaar de Boxster 981 2.7 ingeruild voor een Boxster 981 GTS. Wij rijden regelmatig in de Alpen en Dolomieten en hiervoor is de 981 GTS een fantastische auto. De 3.4 heeft t.o.v. de 2.7 veel meer koppel en dat rijdt in bergachtig gebied een stuk relaxter. Als je voornamelijk in Nederland rijdt is de 2.7 overigens een prima keuze.

Auteur:  MarcoB [ 21 jul 2022 22:18 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Tritus schreef:
De kogel is inmiddels al door de kerk. Het is toch de aangeklede boxster geworden met handbak.


Watje :mrgreen:

Gefeliciteerd :ba:

Auteur:  Autoke [ 21 jul 2022 22:22 ]
Berichttitel:  Re: 991 of 981

Gebe schreef:
Gefeliciteerd met de de Boxster S. Ik stond vorig jaar voor dezelfde keuze en heb na 6 jaar de Boxster 981 2.7 ingeruild voor een Boxster 981 GTS. Wij rijden regelmatig in de Alpen en Dolomieten en hiervoor is de 981 GTS een fantastische auto. De 3.4 heeft t.o.v. de 2.7 veel meer koppel en dat rijdt in bergachtig gebied een stuk relaxter. Als je voornamelijk in Nederland rijdt is de 2.7 overigens een prima keuze.


@gebe: Handbak of PDK ervaring?

Pagina 3 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/