Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 mei 2024 3:09



Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
De zoektocht vordert gestaag... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht De zoektocht vordert gestaag...
Zoals de oplettende lezer weet ben ik op zoek naar een goede 964. De zoektocht duurt nu al enige tijd, hoewel ik in den beginne vooral mijzelf orienteerde. De eerste 964 heb ik nu zo'n 5 weken geleden bekeken en inmiddels heb ik er aardig wat gezien. Sommigen hadden al van verre een uitstraling van "niet doen", anderen vielen langzamerhand af en enkelen zijn gebleven.

Op dit moment zijn er vier kanshebbers (w.o. die van Horn). Alle vier verschillend. Verschillende bouwjaren, verschillende kleuren, verschillende opties, enz. En alle vier hebben ze hun positieve en hun negatieve punten. Het komt dus voor een deel ook aan op de deal die ik kan maken, want er is er geen een die er zo uitspringt dat ik hem moet hebben (dat scheelt aan het eind van het verhaal waarschijnlijk geld).

Hoe dan ook, met een beetje geluk kom ik er binnen enkele weken uit en kan ook ik mijzelf weer gaan vervoeren in een Porsche. En mijzelf weer volledig richten op mijn praktijk, want die is er de afgelopen week een beetje bij in geschoten...


09 sep 2005 8:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: De zoektocht vordert gestaag...
Devils son schreef:
.....En mijzelf weer volledig richten op mijn praktijk, want die is er de afgelopen week een beetje bij in geschoten...


Ik denk dat ik weet hoe je je voelt; zo'n zoektocht is behoorlijk tijdrovend maar ook erg spannend.
Heel veel succes! Ik blijf je draadjes met interesse volgen.
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


09 sep 2005 9:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
The hunt is better than the catch :wink:
_________________________________________
"Water dient om eieren te koken!"


09 sep 2005 10:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Afhankelijk van de catch ;), want bij een Porsche geldt ..... :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 sep 2005 10:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
succes met zoeken
_________________________________________
duitse laagvlieger


09 sep 2005 17:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Peet964 schreef:
The hunt is better than the catch :wink:


Dan heb jij toch vaak een slechte vangst hoor... Want als het goed is, is de catch het begin van het grote genieten!


09 sep 2005 17:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
robbie965 schreef:
succes met zoeken


Dank.


09 sep 2005 17:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
De zoektocht nadert zijn hoogtepunt! Woensdagochtend wordt één van de vier gekeurd.

Voor de nieuwsgierigen (cq geïnteresseerden): het betreft een Amazone groene 964 C4, met zwart RAF leer, comfortstoelen, airco, schuifdak, die volledig origineel is (en bij Carlo van Krey te koop stond).


12 sep 2005 10:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht succes
Ohhh! weer twee onrustige nachten erbij :lol:
Succes woensdag :lol:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


12 sep 2005 10:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
..... en bij Carlo van Krey te koop stond).

:?: :roll:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


12 sep 2005 10:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
EriC4C schreef:
Devils Son schreef:
en bij Carlo van Krey te koop stond).
:?: :roll:
Meaning?


12 sep 2005 11:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
stond ipv staat... :?:


12 sep 2005 12:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Devils son schreef:
Peet964 schreef:
The hunt is better than the catch :wink:


Dan heb jij toch vaak een slechte vangst hoor... Want als het goed is, is de catch het begin van het grote genieten!


Dat bedoel ik :thumleft:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


12 sep 2005 12:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Carrera4s schreef:
stond ipv staat... :?:


Het moet toch echt stond zijn, want ik heb toch echt al overeenstemming met een ontbindende voorwaarde (mocht uit de keuring b.v. blijken dat de auto uit twee aaneengelaste auto's bestaat, dan kan ik er vanaf zien).


12 sep 2005 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Hoop dat het wat is.
Kun je weer wijden aan je dagelijkse beslommeringen. :lol:


12 sep 2005 12:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Ze staat niet eens (meer) op Carlo's site als zijnde verkocht, moet dus wel erg snel gegaan zijn :lol:

of je moet met "schuifdak" en wel erg groot dak bedoelen want Carlo heeft idd ook nog een groen C4 cabrio te koop staan.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


12 sep 2005 13:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marcel schreef:
Ze staat niet eens (meer) op Carlo's site als zijnde verkocht, moet dus wel erg snel gegaan zijn :lol:

of je moet met "schuifdak" en wel erg groot dak bedoelen want Carlo heeft idd ook nog een groen C4 cabrio te koop staan.....


Nee, op de site van Carlo staat de auto als Petrolblauw.

De grap is: bij mijn zoektocht ben ik begonnen met zoeken naar Amazone Groene 964's (persoonlijk vind ik deze kleur nu eenmaal het mooist voor de 964). Ik vond er 3 en onwaarschijnlijk genoeg alle drie tiptronics. En ik wil geen tiptronic.

Omdat er (in mijn ogen) geen AG te koop stond (wat mij niet verbaasde, de kleur is zeldzaam), ben ik verder gaan kijken. Carlo van Krey had een nachtblauwe C4 staan en een petrolblauwe C4. Die laatste vond ik op de foto's er goed uit zien en had ook de leuke opties...

Toen ik binnenliep zag ik het meteen: niks petrolblauw, dit was een Amazone Groene 964, hetgeen Carlo van Krey bevestigde. Maar, volgens hem weet de gemiddelde koper niet dat een Amazonegroene 964 in veel gevallen blauw lijkt. En dus kiest hij voor de benaming petrolblauw.

Het is dus niet zo vreemd dat ik gekozen heb voor de Amazone Groene. Dit weekend bedacht ik mijzelf dat deze auto gewoon de auto is die ik zoek (vooropgesteld dat de keuring niets vreemds brengt). En dus heb ik de knoop doorgehakt.


12 sep 2005 13:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
EriC4C schreef:
en bij Carlo van Krey te koop stond).
:?: :roll:

Meaning?

Marcel schreef:
Ze staat niet eens (meer) op Carlo's site als zijnde verkocht, moet dus wel erg snel gegaan zijn :lol:

Precies :!: :wink:
Edit: Ondertussen blijkbaar al achterhaald.
Devils son schreef:
Het moet toch echt stond zijn, want ik heb toch echt al overeenstemming met een ontbindende voorwaarde (mocht uit de keuring b.v. blijken dat de auto uit twee aaneengelaste auto's bestaat, dan kan ik er vanaf zien).

:shock: Dat is nieuw voor mij bij CvK, maar als advocaat zul je het wel zeker weten .....
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


12 sep 2005 13:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
EriC4C schreef:
Dat is nieuw voor mij bij CvK, maar als advocaat zul je het wel zeker weten .....


Praktijk en theorie kunnen altijd verschillen. Maar het is simpel zat, ik heb een mondelinge overeenkomst met Carlo van Krey. En hij heeft er geen enkel belang bij om een verkoop door te zetten indien er echt wat met de auto aan de hand is. Want dan loopt hij leeg op de garantie.

Ik kan er natuurlijk niet vanaf omdat een lampje stuk is, of de remblokken aan vervanging toe zijn. Wil ik ook niet. Maar zou uit de keuring komen dat de motor over 5.000 km volledig gereviseerd moet worden, dan wordt het anders. En dan gaan we gewoon aan tafel om te kijken hoe we met die info verder gaan.

Dat van auto's verkopen die nog gekeurd moeten worden, wie weet was de afspraak: eerst keuren en dan zien we wel verder. Als dan iemand het geld neerlegt, tsja. Ik ben niet bij die afspraken geweest...


12 sep 2005 13:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
Dat van auto's verkopen die nog gekeurd moeten worden, wie weet was de afspraak: eerst keuren en dan zien we wel verder. Als dan iemand het geld neerlegt, tsja. Ik ben niet bij die afspraken geweest...

Het gaat niet over een onderlinge afspraak in een specifieke situatie, maar de algemene manier van handelen:
Carlo wil(de in het verleden?) best wachten op een aankoopkeuring, maar als iemand in de tussentijd interesse toont en het geld zo op tafel legt neemt hij niet het risico en vis je als serieuze koper die (meer) zekerheid wil achter het net :!: :roll:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


12 sep 2005 14:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
EriC4C schreef:
Carlo wil(de in het verleden?) best wachten op een aankoopkeuring, maar als iemand in de tussentijd interesse toont en het geld zo op tafel legt neemt hij niet het risico en vis, je als serieuze koper die (meer) zekerheid wil achter het net :!: :roll:


En dáár heb ik alle begrip voor ; mss jammer voor diegene die net achter 't net vist (maar zeg nu zelf, hoe vaak zal dit op deze manier voorkomen..), maar d'r zijn natuurlijk erg veel "kopers" die errug lang twijfelen 8) :wink: ...als er iemand komt met boter bij de vis, is dat een risico dat de twijfelaar neemt..

Dit gaat natuurlijk niet op wanneer de koop is gesloten onder voorbehoud dat de auto goed door een keuring komt, en dit alles zwart op wit staat.


12 sep 2005 14:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Devils son schreef:
Nee, op de site van Carlo staat de auto als Petrolblauw.


Het wordt steeds mooier in Porscheland:

Petrol Blauw is eigenlijk Amazone Groen, maar hoe ziet Petrol Blauw er dan uit ??? behalve dan natuurlijk als Amazone Groen....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


12 sep 2005 14:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jurgen schreef:
Dit gaat natuurlijk niet op wanneer de koop is gesloten onder voorbehoud dat de auto goed door een keuring komt, en dit alles zwart op wit staat.

Helaas gaat het dan ook op en dat was waar ik op doelde :!: Lees ook even de tekst achter mijn eerder geplaatste link. :wink:
Uiteraard kan een auto niet eeuwig worden vastgehouden, maar "je weet het maar nooit met een aankoopkeuring en de mogelijke discussie als gevolg daarvan" ..... dus ook als er wordt afgesproken om een aankoopkeuring uit te laten voeren en in afwachting (van het resultaat) daarvan. :|
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


12 sep 2005 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
EriC4C schreef:
Jurgen schreef:
Dit gaat natuurlijk niet op wanneer de koop is gesloten onder voorbehoud dat de auto goed door een keuring komt, en dit alles zwart op wit staat.

Helaas gaat het dan ook op en dat was waar ik op doelde :!:


Dat zou helemaal mooi worden.. :evil:
Ik zou wel eens willen weten wie wint, als je er werk van zou maken..


Devil?


12 sep 2005 15:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jurgen schreef:

Dat zou helemaal mooi worden.. :evil:
Ik zou wel eens willen weten wie wint, als je er werk van zou maken..


Devil?


Dan 'wint' de koper die achter het net vist. Een overeenkomst moet je immers nakomen.

Ik maak me er iig niet druk om. De auto wordt over anderhalve dag al gekeurd en mocht Carlo menen dat hij er verstandig aan doet om hem aan een ander te verkopen dan zal ik er tzt wel voor zorgen dat hij achteraf weet dat het niet verstandig is. Maar ik denk niet dat Carlo dat zal doen, hij weet volgens mij heel goed wat voor vlees hij in de kuip heeft en dat ik mijn afspraken na zal komen.

Ik zou de kant van het verhaal van Carlo wel eens willen horen...


12 sep 2005 15:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.