Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 16:54



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Kentekenplaat incl. houder verloren! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Kentekenplaat incl. houder verloren!
Gisteren kwam ik terug na een enerverende rit door Noord-Duitsland en toen ik bijna thuis was, werd ik erop gewezen achterop geen kentekenplaat te hebben. :shock:

Ik had net een vriend afgezet en was in de veronderstelling dat de plaat er toen nog op zat, omdat ik bij hem thuis nog een rondje om de auto heb gelopen en mij niks was opgevallen. Heb direct de route naar zijn huis 2x terug gereden, maar niks gevonden. Daar zag ik overigens ook dat niet alleen de plaat, maar de hele kentekenplaathouder van PCL verdwenen is. Omdat ik niks gevonden heb, kan het evt. ook zo zijn dat hij ergens op de Autobahn of de A1 eraf gelazerd is. Bijzonder vreemd, heb nooit tijdens het schrobben van de kentekenplaat gemerkt dat hij los zat.

Maar nu komt het... niet iedereen zal dit begrijpen, maar een duplicaatcode (1-tje) op de nieuwe kentekenplaat vind ik zo ver-schik-ke-lijk lelijk. Ik word al misselijk bij de gedachte. :flush: Is dit nog op enige wijze te voorkomen, zonder met een flesje aceton in de weer te gaan?

Ook evt. tips voor een betere bevestiging zijn welkom.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


17 okt 2022 12:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Nee. Ja, je oude plaat vinden.

Wat je ook kan doen (heb ik gedaan toen ik van de daily mijn voorplaat verloren was omdat een of andere Jan Jodokus er met zijn trekhaak tegenaan gereden was) een kentekensticker laten maken en in de kentekenplaat houden plakken (en wel zo dat de gaten in de houder niet doortekenen). Dan heb je alleen de kans dat bij een evt APK er gezeur van komt en je alsnog nieuwe platen met een duplicaatcode moet laten maken. Ik heb er 3x APK zonder problemen mee overleefd. Je opgelegde letters ben je dan wel kwijt helaas.

Oja, en flesje aceton met duplicaatcode is officieel strafbaar. Heb nog nooit gehoord dat iemand er gezeur mee kreeg, maar hoorde destijds wel dat je het er niet af mag 'krabben'.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 okt 2022 12:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Truuk met de sticker zou ik ook doen, maar zou toch ook direct nieuwe platen aanvragen …. voor het geval er een onverlaat met je verloren plaat rond gaat rijden :idea:

Ken er zelfs die zowel voor als achter een kenteken sticker op de Porsche hebben en gewoon door de APK rollen …


17 okt 2022 12:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Spastblast schreef:
een duplicaatcode (1-tje) op de nieuwe kentekenplaat vind ik zo ver-schik-ke-lijk lelijk.
Waarom zou je een 1-tje op je plaat krijgen?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


17 okt 2022 13:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Hopen op een eerlijke vinder :thumleft:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


17 okt 2022 13:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
En ik zou overwegen om toch aangifte te doen van vermissing.. Je zult de eerste niet zijn waarbij iemand anders fijn met jouw kentekenplaat gaat tanken zonder af te rekenen etc. Dan sta je sterker als je kunt aantonen dat het niet jouw plaat is, samen met de duplicaatcode (die in mijn ogen niet te voorkomen is anders dan een bevriende kentekenplaatboer zoeken en een plaat zonder code laten maken - maar dan kan er dus iemand anders ook met jouw plaat rondrijden en boetes verzamelen die jij op jouw bord krijgt..)


17 okt 2022 14:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Als je het echt zo erg vind. Zou ik nog eens het rondje rijden en iedereen foto,s vragen. Dan kun je misschien zien waar je hem bent verloren.


17 okt 2022 15:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
NordRack2 schreef:
Spastblast schreef:
een duplicaatcode (1-tje) op de nieuwe kentekenplaat vind ik zo ver-schik-ke-lijk lelijk.
Waarom zou je een 1-tje op je plaat krijgen?

Omdat je niet zo maar een nieuwe plaat kunt laten maken, tenzij je de oude kunt inleveren.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 okt 2022 16:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
NordRack2 schreef:
Waarom zou je een 1-tje op je plaat krijgen?

mark996 schreef:
Je zult de eerste niet zijn waarbij iemand anders fijn met jouw kentekenplaat gaat tanken zonder af te rekenen etc. Dan sta je sterker als je kunt aantonen dat het niet jouw plaat is, samen met de duplicaatcode (die in mijn ogen niet te voorkomen is anders dan een bevriende kentekenplaatboer zoeken en een plaat zonder code laten maken - maar dan kan er dus iemand anders ook met jouw plaat rondrijden en boetes verzamelen die jij op jouw bord krijgt..)

Nou, daarom dus :wink:

Zoals horn al schreef kun je de duplicaatcode in deze situatie niet voorkomen. Als je bij het laten maken van een kentekenplaat niet de oude in kunt leveren dan moet een nieuwe (set) kentekenpla(a)t(en) worden gemaakt met eerstvolgende duplicaat code.

Spastblast schreef:
Maar nu komt het... niet iedereen zal dit begrijpen, maar een duplicaatcode (1-tje) op de nieuwe kentekenplaat vind ik zo ver-schik-ke-lijk lelijk. Ik word al misselijk bij de gedachte. :flush: Is dit nog op enige wijze te voorkomen, zonder met een flesje aceton in de weer te gaan?

Ik ben het helemaal met je eens :thumleft: en heb ook altijd gezegd dat ik geen auto koop met duplicaatcode. Helaas ontkwam ik er niet aan toen ik mijn STR kocht :oops:
Ten onrechte en de RDW-medewerker gaf me nota bene gelijk, maar kon (wilde?) helaas niets voor me doen. Nu heb ik dus een "1" erbij op de kentekenplaat :bang:
De duplicaatcode heb ik inderdaad met aceton vrijwel onzichtbaar gemaakt en dat heeft zowel onderweg als bij APK (afkloppen!) nog nooit voor problemen gezorgd. Voor de zekerheid heb ik zwarte stickertjes met "1" in juiste formaat en format laten maken en bij me in het dashboardkastje. Die kan ik er dus ter plekke opplakken indien nodig en hoop daarmee op coulance als het onverhoopt nodig blijkt te zijn :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


17 okt 2022 16:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Misschien heb je mazzel dat ze hem vinden?
Je zou eens kunnen bellen met de politie wat ze doen met kentekenplaten die worden gevonden.
Zouden ze dan contact opnemen?
Misschien nog eens even wachten met iets te doen en het bericht misschien op facebook zetten ofzo.
Je weet maar nooit


17 okt 2022 18:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Voorplaat achterop zetten en voor een zo realistisch mogelijke sticker op je bumper plakken.
Pakkans nihil.
En anders 1tje wegpoetsen en zwarte stift in je Dashboardkastje.
Maar om eerlijk te zijn; who cares about dat eentje?
Ik zou er niet van wakker liggen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 okt 2022 20:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Cazzo Super Veloce schreef:
Maar om eerlijk te zijn; who cares about dat eentje?


.... de eigenaar van deze Boxster 2.4 uit 1997 :mrgreen:


17 okt 2022 20:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Hier kan je onder andere NL platen laten maken, wel zonder GAIK code


17 okt 2022 20:34
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
.... ik vraag me af of die wél het GAIK lettertype (kunnen) gebruiken :roll:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


17 okt 2022 20:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Ik heb ze ooit op beurs met een stand gezien, platen zagen er verdomd echt uit
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


17 okt 2022 20:48
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
... voornamelijk de R en P zijn duidelijk afwijkend van een "gewoon" lettertype ~ als die niet in het kenteken zitten kom je er wss wel mee weg :wink:


17 okt 2022 20:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Cazzo Super Veloce schreef:
Voorplaat achterop zetten en voor een zo realistisch mogelijke sticker op je bumper plakken.
Pakkans nihil.
En anders 1tje wegpoetsen en zwarte stift in je Dashboardkastje.
Maar om eerlijk te zijn; who cares about dat eentje?
Ik zou er niet van wakker liggen.


Maar dan voorkom je toch niet het risico dat iemand anders jouw plaat gebruikt om zonder te betalen gaat tanken, te hard rijdt etc? Dat zou mij meer boeien eerlijk gezegd


17 okt 2022 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Ik heb pas een nieuwe kentekenplaat laten maken voor mijn ‘nieuwe’ tweedehands auto omdat in de oude gaten waren geboord.
Het verbaasde mij dat ik de oude, beschadigde plaat wel moest laten zien bij de automaterialen zaak, maar niet hoefde achter te laten daar. Heb ze er zelfs nog op aangesproken, maar de oude plaat was erg beschadigd en verbogen bij het verwijderen, ze hoefden hem niet te hebben…

Is een andere optie misschien een nieuwe kentekenregistratie aan te vragen bij de RDW? Dat zal vast niet goedkoop zijn.


17 okt 2022 23:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
horn schreef:
Omdat je niet zo maar een nieuwe plaat kunt laten maken, tenzij je de oude kunt inleveren.
Is dat zo? Hoe zit dat dan als je er een nodig hebt voor je aanhanger?

Omdat ik vroeger altijd de papieren van mijn andere auto in de portomonee had waren die op een gegeven moment zó versleten - niet meer leesbaar - dat de garage ze afkeurde op de APK. Ik moest toen een nieuw setje papieren aanschaffen bij de RDW meen ik en dat kostte een paar knaken en op de papieren staat "Duplicaatcode 02". Ik moest toen ook nieuwe platen aanschaffen met een "tweetje" er op en dat heb ik nooit gedaan. Dus nu rij ik al vijftien jaar met illegale platen rond en ieder jaar wordt mijn auto goedgekeurd :)
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


18 okt 2022 0:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
NordRack2 schreef:
Hoe zit dat dan als je er een nodig hebt voor je aanhanger?

Voor een aanhanger (Niet op eigen kenteken) zit een witte plaat, en deze kun je bij elke automaterialenzaak laten maken.

NordRack2 schreef:
Dus nu rij ik al vijftien jaar met illegale platen rond en ieder jaar wordt mijn auto goedgekeurd :)

Wordt dus aardig goed op gecontrolleerd :mrgreen:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


18 okt 2022 1:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Voor een aanhanger zonder eigen kenteken inderdaad een witte plaat zonder GAIK :thumleft:

NordRack2 schreef:
Ik moest toen een nieuw setje papieren aanschaffen bij de RDW meen ik en dat kostte een paar knaken en op de papieren staat "Duplicaatcode 02". Ik moest toen ook nieuwe platen aanschaffen met een "tweetje" er op en dat heb ik nooit gedaan. Dus nu rij ik al vijftien jaar met illegale platen rond en ieder jaar wordt mijn auto goedgekeurd :)

Dat deed je wel, maar nu niet meer dus goed dat je ze niet hebt vervangen. De koppeling tussen duplicaatcode op kentekenbewijs en kentekenplaat is vervallen :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


18 okt 2022 10:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Oplossing is simpel koop gewoon een nieuwe Porsche (:
Cijfertje erbij is vooral bescherming van jezelf ivm eventueel misbruik oude plaat


18 okt 2022 20:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Ik loop liever de kleine kans dat zoiets gebeurt dan dat ik met zekerheid iedere keer de duplicaatcode zie :twisted:

Bovendien is dat risico in mijn situatie niet aanwezig. Zoals ik al schreef is de duplicaatcode in mijn geval niet terecht aangezien de originele platen zijn ingeleverd nota bene bij RDW bij export. Ik heb de auto vervolgens weer geïmporteerd zonder dat een buitenlands kenteken is afgegeven en het originele kenteken is dus ook weer aan de auto toegekend. Ondanks dat bij RDW bekend is dat de originele kentekenplaten zijn ingeleverd en vernietigd heeft het kenteken wel een duplicaatcode gekregen :bang: :evil:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


18 okt 2022 21:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
Ben blij dat het mij geen ruk interesseert of er wel of geen 1tje op mijn plaat staat. Vind het niet mooi, maar verder gelukkig onbelangrijk. Scheelt me een hoop stress.... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 okt 2022 8:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Kentekenplaat incl. houder verloren!
mark996 schreef:
Maar dan voorkom je toch niet het risico dat iemand anders jouw plaat gebruikt om zonder te betalen gaat tanken, te hard rijdt etc? Dat zou mij meer boeien eerlijk gezegd

Klopt, maar de kans dat dat dat gebeurt is ook weer niet heel groot. Ik zou er niet van wakker liggen.
1 van mijn Triumphs heeft overigens wel een 1tje op de kentekenplaat, I couldn't care less.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 okt 2022 9:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enguess, pieterd


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.