Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

instapper macan vs cayenne

19 okt 2022 12:51

Niet dat ik serieus in de markt ben maar zat toch even in de snoepjeswinkel te neuzen om de huidige - nieuw - prijzen te checken. Kom ik tot de conclusie dat een Macan dezelfde vanaf prijs heeft als de Cayenne. De cayenne betreft dan E-hybrid met een mooie lage co2 uitstoot wat het prijsverschil moet verklaren. Toch vind ik het bijzonder dat Porsche dit zo toelaat....


bron: https://www.porsche.com/netherlands/nl/ ... lrange=911

Re: instapper macan vs cayenne

19 okt 2022 20:06

Dat Porsche dit toelaat? Op de Cayenne betaal je minder BPM vanwege de hybride uitvoering.
Kijk maar een naar het verschil tussen een Panamera Turbo S en de Turbo S E-hybrid (-58K€ voor een zwaardere auto met meer vermogen en minder uitstoot)

Re: instapper macan vs cayenne

19 okt 2022 20:11

Ik zou eerder zeggen, maak er gebruik van en ga voor een snellere hybride versie en dan ook nog in de grotere versie..:). Maar je ziet het vaker, zodra er een hybride versie komt van een bepaald model, dan is dat in Nederland de beste aanbieding

Re: instapper macan vs cayenne

19 okt 2022 20:29

Instapper van dik 'n ton :popcorn:

Re: instapper macan vs cayenne

19 okt 2022 20:40

Valt nog mee in vergelijking met Ferrari of Lambo :mrgreen:

Re: instapper macan vs cayenne

20 okt 2022 9:58

Dat Porsche dit toelaat?


toelaat is niet de juiste woordkeuze inderdaad, zij bepalen de BPM tarieven niet.
Maar ik zou me wel voor kunnen stellen dat ze bepaalde uitvoeringen van de prijslijst afhalen. De ''standaard'' cayenne bijv..

Re: instapper macan vs cayenne

20 okt 2022 15:25

De vraag is meer, waarom hebben ze geen e-hybrid Macan gemaakt? Dan hadden ze goud in handen :idea:

Re: instapper macan vs cayenne

20 okt 2022 16:54

Daar heb ik me ook veel over verbaast.
Moet toch wel ergens te vinden zijn binnen het concern die techniek (q5/tiguan)

Re: instapper macan vs cayenne

20 okt 2022 17:04

Sterker nog, de Cayenne e-hybrid gebruik hetzelfde motor als een Macan S en GTS. Ook die van de Panamera is gelijk aan de Macan en Cayenne. Het had dus echt gekund, maar over enkele maanden zal de nieuwe elektrische Macan geïntroduceerd worden, dan is dit probleemtje ook verleden tijd.

Re: instapper macan vs cayenne

20 okt 2022 18:53

Introductie van de Macan EV is een jaar uitgesteld :thumleft:

https://www.autoblog.nl/nieuws/porsche- ... ld-3404635

Re: instapper macan vs cayenne

21 okt 2022 8:10

Problemen met de software. Je verwacht het niet bij VAG :lol:

Re: instapper macan vs cayenne

21 okt 2022 10:11

Nee dat verwacht je eerder bij bv alfa

Re: instapper macan vs cayenne

21 okt 2022 10:44

Meer auto voor minder geld, bij mij is de beslissing dan snel gemaakt. Met mijn lange stelten is groter altijd beter.

Re: instapper macan vs cayenne

21 okt 2022 11:36

porschenot schreef:Nee dat verwacht je eerder bij bv alfa

Tijd om je verwachtingspatroon aan te passen.

Re: instapper macan vs cayenne

21 okt 2022 19:38

Van VAG?


:mrgreen:

Re: instapper macan vs cayenne

22 okt 2022 10:15

Maar de belangrijkste vraag is: mensen die een nieuwe auto kunnen kopen van meer dan een ton, is de prijs voor hen dan echt een dealbreaker? Ik kan me namelijk voorstellen dat je met je (minstens) drie- of vierdubbelmodale gespaarde centen echt geen nieuwe Macan of Cayenne gaat kopen, maar eerder een goede occasion waar de kop af is en de grootste afschrijving achter je ligt.

Re: instapper macan vs cayenne

23 okt 2022 9:46

Ik heb ook gezegd ‘ik koop nooit meer een nieuwe’. Toen ik de 14 maanden oude RS6 zag die een vriend van mij recentelijk kocht en zag wat het verschil in prijs was tussen zijn aanschafprijs en de nieuwprijs van 14 mnd en 16K km’s eerder, bevestigde dat mijn stelling. Maar ik ken ook best wat mensen die (best frequent) een nieuwe auto kopen en de vorige inruilen. Ook privé. Zijn toch mensen die echt hechten aan het zelf uitzoeken en configureren van een nieuwe.

Re: instapper macan vs cayenne

23 okt 2022 10:57

horn schreef: Zijn toch mensen die echt hechten aan het zelf uitzoeken en configureren van een nieuwe.


Daar hebben ze nu private-lease voor uitgevonden :wink:

Re: instapper macan vs cayenne

23 okt 2022 11:49

Zit de ‘eerste vanaf nieuw inschrijving’ ook in verwerkt….

Re: instapper macan vs cayenne

23 okt 2022 16:00

horn schreef:Zit de ‘eerste vanaf nieuw inschrijving’ ook in verwerkt….


Idd en ook de overhead van de leasemaatschappij, rente, het verschil in kosten tussen je eigen rustige rijgedrag (banden, onderhoud, verzekering) en dat van iemand die dat niet doet. Enige voordeel is dat je weet wat je maandelijks moet betalen (jaren achter elkaar) :thumleft:
Plaats een reactie