Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 9:03



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Origineel leder sand beige 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Origineel leder sand beige
Beste.

Ik heb een porsche op het oog met het sand beige interieur erin.

Is er ergens aan de nummer te zien of dit interieur zo origineel uit de fabriek is gekomen.

Of er na de hand is ingezet?

Alvast bedankt voor de info


19 okt 2022 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Origineel leder sand beige
Voor Savanne moet de 1e letter van de 2 letterige interieurcode de "S" zijn op de sticker. Deze is te vinden in het boekje en onder de klep van de kofferbak.


19 okt 2022 15:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Origineel leder sand beige
Aan de hand van het VIN (Vehicle Identification Number) kun je de optielijst opvragen. Kost wel een paar euro, maar als je het per se wil weten...
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


19 okt 2022 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: Origineel leder sand beige
Waarom vind je dat belangrijk? Als je het mooi vind en het ziet er nog goed uit is er geen probleem toch? Moet ik nog gaan kijken in Staphorst?


19 okt 2022 17:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Origineel leder sand beige
Frenkie schreef:
sand beige interieur

Is er ergens aan te zien of dit interieur zo origineel uit de fabriek is gekomen.

Of er na de hand is ingezet?


Ik kan mij niet voorstellen dat iemand dat er naderhand in laat zetten :?

Zwart daarintegen 8)


19 okt 2022 19:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Origineel leder sand beige
Dat dus. Als tip, ik zou heel erg goed kijken maar de delen waar het leer zit met in en uitstappen, contact waar sleutel ingaat etc. Bij dat beige leer en plastic delen wordt dat vaak snel lelijk en oud, zie je sneller dan met zwart leer. Ook verkleuringen zie je sneller, bijvoorbeeld bij een deel dat plastic is en in leer op het deurpaneel (ik had dat met mijn eerste 911, waar natuurbruin leer inzat, de plastic delen waren lichter van kleur na 10 jaar).


19 okt 2022 20:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Origineel leder sand beige
Nergens last van bij mijn prachtige, 16 jaar oude sandbeige interieur.
_________________________________________
Wim


19 okt 2022 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Origineel leder sand beige
disciple schreef:
Waarom vind je dat belangrijk? Als je het mooi vind en het ziet er nog goed uit is er geen probleem toch? Moet ik nog gaan kijken in Staphorst?



Ja natuurlijk, ik wilde dat gewoon weten, mocht die in Staphorst niks zijn dan was dat mijn evt 2de keuze


20 okt 2022 7:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: Origineel leder sand beige
Welke auto is die met sand beige interieur?


20 okt 2022 9:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Origineel leder sand beige
Olaf schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand dat er naderhand in laat zetten :?

Zwart daarintegen 8)


Tss, zwart is saai, donker en te warm in de zomer.


20 okt 2022 11:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Origineel leder sand beige
Gizmo schreef:
zwart is saai
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vind beige/lichtbruin meestal niet mooi en heel erg afhankelijk van de exterieurkleur. Een wat donkerdere kleur bruin (cognac bijv.) kan heel chique zijn, bijv. bij een donkergroen exterieur. Zwart is eigenlijk altijd goed.

Gizmo schreef:
donker
Ja dat klopt, maar tegelijkertijd ook een stuk minder besmettelijk. Ga maar eens met een nieuwe spijkerbroek in je lichtbeige stoel zitten. Sterkte met de inkt uit je leer krijgen.

Gizmo schreef:
en te warm in de zomer.
Het verschil tussen een licht en donker interieur zijn echt verwaarloosbaar. Als je auto een tijdje in de brandende zon staat, worden zowel lichte als donkere interieurs (met name leder) gewoon heel heet. Zie ook dit onderzoekje waarbij ze 2 auto's, een met een licht en een met een donker interieur, hebben getest. Het lichte interieur werd heet. Het donkere iets heter. Maar beide te heet om direct in te stappen. het verschil was slechts enkele graden en daarmee verwaarloosbaar. (Zelfde geldt overigens voor de exterieurkleur. Een licht auto wordt minder heet, maar nog altijd heet).
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


20 okt 2022 11:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Origineel leder sand beige
Wat Polydeukes schrijft, Gizmo ... Kamelenleer is niet altijd mooi in een auto ;)

In m'n cabrio had ik het ook, maar o.a. niet op het dashboard en stuur - ook had ik de vloermatten gewisseld voor zwarte 8)


20 okt 2022 12:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: Origineel leder sand beige
Dat is natuurlijk persoonlijk. Ik vind een beige interieur wel erg mooi, helemaal icm grijze of zwarte lak. Aan de andere kant, ik heb nu een zwart/zwarte 997 en voorheen een zwart/sandbeige exemplaar, en ik moet zeggen dat de huidige toch wat serieuzer en chiquer aanvoelt. Maar als ik een meteoorgrijze 997.2 met sand beige volledig lederen interieur en precies de goede opties tegenkom dan ga ik het weer heel moeilijk krijgen :mrgreen:


20 okt 2022 13:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Origineel leder sand beige
zoveel mensen zoveel smaken. Iedere Sjaak zijn eigen smaak.

Ik heb eigenlijk altijd zwart leer, maar had ooit een lease Golf GTI uitgekozen met een hele donkerblauwe Audi exterieur kleur en een lichtbeige Recaro interieur. Was wel een van de mooiste combi's die ik ooit heb gehad.

Deze kleur:
Afbeelding

Maar zwart vind ik altijd goed. Lekker doen wat je zelf mooi vindt. Alleen heb ik gemerkt dat als je een kleur niet mooi vindt, dat ook niet later gaat gebeuren. Ik stelde mijn - mogelijke - 964 cabrio in Coralred ooit hier voor en iedereen reageerde enthousiast op de kleur. "Weer eens wat anders dan zwart, zilver of grijs". Terwijl ik Schieffergrau eigenlijk de mooiste kleur op een 964 vond toen. Heb me min of meer om laten praten en die coralrode gekocht. Heb het nooit mooi gevonden. Ook later niet. :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 okt 2022 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Origineel leder sand beige
Duit in het zakje voor team Sand Beige a.k.a. contrastliefhebbers:

https://www.instagram.com/p/CZZ0Boys7Mw/

Zo hebben we allemaal onze voorkeuren. Ik zou wel blij kunnen worden van zwart, natuur bruin, terracotta of sand beige, maar bijvoorbeeld cocoa, palm green of stone grey niet verdragen. En m.n. met stone grey valt er dan nog best een hoop af.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


20 okt 2022 17:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Origineel leder sand beige
Ik heb ooit een donker blauwe 981S met Luxor beige interieur besteld. Vond het mooi en na 4 jaar geen kleurverschil; komt mss ook omdat ik de stoelen regelmatig met leerverzorgingsmiddel behandelde. Denk dat een ander het ook mooi vond :D , want de P was destijds snel gekocht door een ander liefhebber.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


20 okt 2022 18:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JanCarrera3.2, joris_h


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.