Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 13:14



Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
overstap van 993 naar 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Silber / Schwarz, ori Euro & ungedrosselt
Bericht Re: overstap van 993 naar 997
:shock:

Dat is ook een manier om toeristen te weren natuurlijk, maar dan helaas wel precies de toeristen die het hele straatbeeld verfraaien... Jammer, want verder vind ik het een fijn land, al was het alleen maar om de Zuidwestkust, de taal, de muziekhistorie en vrouwen als Barbara Pravi...

Afgelopen jaar zijn we trouwens nog met de non-kat '89er 3.2 in de binnenstad van Dijon geweest, zonder enig plakplaatje op de voorruit... En onze 2010 BMW 135i (waar we al meerdere grote Franse steden zijn in geweest met Euro 98 draaikolk in de tank) is inmiddels ook gedegradeerd van 'superschoon' paars vignet naar een categorie viezer zie ik (niet geheel onterecht)!


11 nov 2022 17:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: overstap van 993 naar 997
Het is helaas niet alleen het plakplaatje. Dat is leuk voor een controle door de parkeerplisies. Het kenteken is niet bekend bij de Franse overheid. Dus als je in een milieuzone gefiltst wordt en het kenteken is niet bekend, dan ben je het haasje of konijntje ( :mrgreen: ). Ik weet dit allemaal niet zeker, maar anders zouden de autoriteiten niet om je kenteken hoeven te vragen bij de aanvraag van het vignet. Dus mijn veronderstelling lijkt me wel enig hout te snijden. Ja toch nietan?

Maar goed, al met al is er nog niemand van hier met een 997 automaat die zich heeft aangeboden voor een kort ritje......... :(
Iemand opperde dat het niet zo'n probleem zou zijn met een proefrit als ik met de 993 bij een verkoper aan kwam. Maar de 993 staat inmiddels geknipt en geschoren én geschorst in zijn pyama in de garage. Dus ik wil eerst goed geïnformeerd zijn en dan pas gaan onderhandelen en de 993 ontschorsen enzo. Helaas heb ik al wel een paar hele mooi, mij passende handgeschakelde S'en gezien. Maar ik probeer vast te houden aan mijn oorspronkelijke wens van de automaat.


11 nov 2022 18:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: overstap van 993 naar 997
Stuur anders een PB naar forummer arenarood (Jaap), die heeft al jarenlang een 993 Turbo en woont in Frankrijk dus die zal wel weten hoe de vork daar aan de steel zit (en evt. uitzonderingen, het blijft Frankrijk) + heeft kennis van de Franse taal mits je die zelf niet voldoende machtig bent -> wat ik niet weet.

Op het Franse platteland krioelt het nog letterlijk van allerhande oudere auto's (70s / 80s) op benzine en diesel; met de gele hesjes beweging in het achterhoofd kan de partij van Macron het zich niet veroorloven het platteland tegen zich in het harnas te jagen denk ik.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


11 nov 2022 18:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: overstap van 993 naar 997
Klopt wat je zegt en hè ik ook aan gedacht. Ik heb via het 924forum ook contact met een Porsche (924) liefhebber. Ik ben benieuwd.


11 nov 2022 18:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: overstap van 993 naar 997
Ik heb een 996 tiptronic gehad en die (automaat) beviel fantastisch. Zeker als je kunt leven met de karakteristieken van een automaat, is een traditionele automaat in een Porsche prima te doen (in ieder geval vanaf generatie 996). Ik houd zelf niet van een automaat die snel opschakelt, en daarom had ik de tiptronic in de 996 vrijwel altijd in de 'manual' stand. Met de handmatige bediening (bij 996 knoppen op het stuur) ook prima geschikt om (heel) snel te rijden. Zal bij een 997 automaat niet anders zijn.

Begrijp ik goed dat je nu een handbak hebt in de 993? Als dat goed is bevallen, zou ik bij een 997 met handbak in de juiste specificatie ook direct toeslaan...

NB: de automaat met koppelomvormer in de 996/97 vind ik een andere (betere) ervaring dan een PDK. Ik ben één van de weinigen met deze mening, maar vind er wel een groot verschil in zitten, ten nadele van de PDK.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


11 nov 2022 19:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: overstap van 993 naar 997
En dan steeds in mijn achterhoofd houden dat ik eigenlijk toch liever een automaat wilde. Nee, dat gaat me teveel euro's kosten. De 993 is inderdaad handgeschakeld en schakelt prima hoor, maar nee. Ik rij inmiddels al jaren automaat in de dagelijkse auto's en wil eigenlijk niet anders meer. Mijn rijstijl leent zich ook eigenlijk perfect voor een automaat.


11 nov 2022 19:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: overstap van 993 naar 997
Had een 964 tiptronic ooit. Wist niet hoe snel ik daar weer vanaf moest komen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 nov 2022 19:38
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: overstap van 993 naar 997
2.2VTEC schreef:
Stuur anders een PB naar forummer arenarood (Jaap), die heeft al jarenlang een 993 Turbo en woont in Frankrijk dus die zal wel weten hoe de vork daar aan de steel zit (en evt. uitzonderingen, het blijft Frankrijk) + heeft kennis van de Franse taal mits je die zelf niet voldoende machtig bent -> wat ik niet weet.

Op het Franse platteland krioelt het nog letterlijk van allerhande oudere auto's (70s / 80s) op benzine en diesel; met de gele hesjes beweging in het achterhoofd kan de partij van Macron het zich niet veroorloven het platteland tegen zich in het harnas te jagen denk ik.


Voor auto’s ouder dan 30 jaar op Frans kenteken kun je ontheffing krijgen. - KLIK -

En op het platteland zal het wel meevallen met de milieuzones.


11 nov 2022 21:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: overstap van 993 naar 997
Mooi item over de tip: KLIK
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


12 nov 2022 8:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: overstap van 993 naar 997
Heb je de zwarte 997 automaat cabrio bij triple crown Uithoorn al bekeken?
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


12 nov 2022 16:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: overstap van 993 naar 997
horn schreef:
Had een 964 tiptronic ooit. Wist niet hoe snel ik daar weer vanaf moest komen.



Had in 'n verleden een gebroken voet, hoe blij was ik met de 964 tiptronic die ik kon lenen :ba:

Bewoog onlangs anderhalf uur - stukje bij beetje - op de A2, waar het voor een brug van 5 naar 1 rijbaan ging ..... in m'n net aangeschafte 997 Carrera S met handbak.

Toen kwam even in mijn gedachte op: waarom heb ik geen tiptronic of PDK gekocht :?: :cheesy:


12 nov 2022 16:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: overstap van 993 naar 997
Jaja, doe maar zo.....


12 nov 2022 17:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: overstap van 993 naar 997
Citaat:
… waarom heb ik geen tiptronic of PDK gekocht :?:


Ik moet iedere keer bij deze vraag hieraan denken.. :)


12 nov 2022 17:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sparkplug, Stiruam


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.