Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 17:56



Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Het grote boete-topic 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: Het grote boete-topic
Probeer je te helpen door vrije doorgang te verlenen of even het gas intrappen, overtreedt daarbij de verkeersregels echter waarbij niets is gebeurd, en dan toch een boete. Alleen maar omdat het niet mag. Echt niet te begrijpen waarom een rechter dit niet in de context kan zien.


03 jan 2023 13:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Het grote boete-topic
@CSV: Niet echt. Het was ook gewoon echt klip en klaar.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


03 jan 2023 13:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Het grote boete-topic
Cazzo Super Veloce schreef:
Kon hij uitleggen ...
Bananenland en rechters moeten mee in de vaart der bananen.

Mij werd door de gemeente - eigenlijk de dienstdoende ambtenaar - wel een keer een parkeerboete kwijtgescholden toen mijn oma overleed en ik op een verdrijvingsvak parkeerde.
Dat had bij Maarten natuurlijk ook moeten gebeuren.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


03 jan 2023 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Het grote boete-topic
Vorige week boete in de bus. 29 te snel waar 100 mocht. 300+ euro ben je al snel kwijt dan.
Boete is gewoon terecht maar ik slik soms wel even van de bedragen die er tegenover staan.
telefoon in je hand houden is nu ook 300 zoiets.
Met een minder goed geïsoleerde woning en 1 boete ben je de eerste 1000,00 zomaar kwijt in een maand :mrgreen:


03 jan 2023 17:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Het grote boete-topic
meganiek schreef:
Boete is gewoon terecht maar ik slik soms wel even van de bedragen die er tegenover staan.

Boete voor parkeren op gehandicaptenparkeerplaats: €410 :shock:
Meestal terecht :thumleft: , maar .....
Vorige week hier in de straat bij de eerste van de vier parkeervakken in één parkeerstrook het bord geplaatst ter hoogte van die parkeerplaats aan de andere kant van het trottoir aan de rand van een tuin (hogere beplanting in zand). Eerstvolgende dag parkeert iemand er nietsvermoedend, want was nooit eerder zo, bord staat er niet direct duidelijk en parkeervak is niet met witte strepen aangegeven. Dan is het wél (te)veel geld zonder een keer waarschuwen :roll: (Nee, ik was het niet en ook geen bekende of familie :wink: )
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


03 jan 2023 17:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het grote boete-topic
EriC4C schreef:
Boete voor parkeren op gehandicaptenparkeerplaats: €410 :shock:


En John De Wolf parkeert z'n Nissan wss nog steeds dwars over 2 invalidenparkeerplaatsen om naar de zonnebank te gaan ...

De een vind dat soort bedragen schrikbarend - een ander trekt zich er gewoon geen :ass: van aan :evil:


03 jan 2023 22:04
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Het grote boete-topic
Ben een tijd geleden (juli of augustus 22) gelaserd toen ik van de snelweg afkwam en industrieterrein Lage Weide in reed. Verkeerslicht stond op groen onderaan de afslag. Je komt van de snelweg en mag vanaf het verkeerslicht 50 km/u. Ik reed met iets van 80 km/u door het groene licht en werd prompt gelaserd. Beetje flauw, maar verkeerstechnisch terecht.
Wordt naar een parkeerplaats gedirigeerd met een aantal politieauto's en agenten. Oom agent deelt me mee dat ik 82 km/u reed, na correctie 79 km/u 'dus geluk gehad'. Krijg twee weken later bekeuring binnen met '82 km/u na correctie'. :shock: Bezwaar aangetekend en sindsdien niets meer mogen vernemen. Schijnt druk te zijn. Ben benieuwd hoe lang ze mogen wachten voor ze een reactie op mijn bezwaar gaan geven. Hoop eigenlijk er nooit meer wat van te horen. Zal wel niet. :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 jan 2023 10:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Het grote boete-topic
Die hoop heb ik ook eens gehad. Twee jaar lang zelfs.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


09 jan 2023 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: Het grote boete-topic
Toen mijn rijbewijs was afgepakt duurde het een jaar voordat ik moest voorkomen. Telefonisch afgehandeld.


09 jan 2023 13:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Het grote boete-topic
Vandaag in het nieuws:
Citaat:
NOS Nieuws
Vandaag, 11:29
Motorrijder met ruim 100 km/u te hard over A7

De politie heeft gisterochtend op de snelweg A7 bij Middenbeemster een motorrijder betrapt die ruim 100 kilometer te hard reed. Bij een lasercontrole werd zijn snelheid gemeten op 219 kilometer per uur, op een plek waar 100 is toegestaan.

Agenten konden de motorrijder na een achtervolging inhalen. Het bleek te gaan om een 31-jarige man uit Zwanenburg.

Bij een speekseltest bleek dat de man ook drugs had gebruikt. Hij is aangehouden en agenten hebben zijn rijbewijs ingenomen. De officier van justitie zal over enkele dagen beslissen of hij dat terugkrijgt. Die zal ook bepalen wat voor straf de man krijgt.


Tering! 219 waar je 100 mag...en ook nog drugs gebruikt :bang: Hoeveel mag die gaan afrekenen :roll:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


09 jan 2023 15:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Het grote boete-topic
Nee het mag uiteraard niet en ja het is ontzettend gevaarlijk, maar de huidige 1000cc 4L / V4 topmotoren versnellen van 100 naar 200 in iets van 4 seconden. Komt geen 99xTurbo S nog maar in de buurt.

Kan me perfect inbeelden dat als je zo een supersnel ding hebt je bij vrije baan dat af en toe even wil doen voor de kick van de acceleratie en het motorgeluid en dan gewoon weer laten terugzakken tot een legale snelheid en verder pruttelen.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


09 jan 2023 16:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: Het grote boete-topic
Dat is precies wat ik ook dacht, maar dan met een Boxster ;-)


09 jan 2023 16:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het grote boete-topic
Op de A7 kan je best hard :D

Ook daar wel eens staande gehouden door een motoragent … of ik het wat rustiger aan wilde doen. Kijk nooit zo op de km teller, maar weet dat ik nét geen 50 km/hr te snel ging - toen je daar nog 130 km/uur mocht.

En dan denk ik - 80 km/uur overschrijding op een 100 km/hr weg - daar heeft het publiek een mening over …. :?


09 jan 2023 16:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote boete-topic
Maat van mij kocht afgelopen zomer een nieuwe motor. Trekt op de eerste dag 1 keer lekker de gas open op de Terheijdenseweg richting Breda, 100% veilig, geen zijwegen/stoplichten, buiten de bebouwde kom etc.
Maar wel 50 kmh limiet. Gepakt met 132 gecorrigeerd...
Op een motor gaat dat echt in een paar seconden.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


09 jan 2023 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Het grote boete-topic
disciple schreef:
Toen mijn rijbewijs was afgepakt duurde het een jaar voordat ik moest voorkomen. Telefonisch afgehandeld.


Mijn vader zei altijd: Voorkomen is beter dan genezen. De meeste agenten / rechters kunnen daar niet om lachen weet ik uit ervaring.
Ook de discussie, te hard of harder dan toegestaan snappen de meeste agenten niet. 50kmh kan in veel dorpen al (veel) te hard zijn, maar het mag wel. Terwijl 's-nachts op een lege 4 baans A2 220kmh helemaal niet te hard is, maar wel harder dan toegestaan.


09 jan 2023 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman 2022
Bericht Re: Het grote boete-topic
Voor de P. een 1000cc Suzuki gehad. Was sneller op de 0-100 dan de Ferrari Enzo.
Even vol gas door een aantal versnellingen en je zit op de 200.
In totaal met de motor maar 1 snelheidsbekeuring gekregen, gelukkig maar 20km/h te snel.


09 jan 2023 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het grote boete-topic
Oei, deze week een officiële brief uit Zwitserland. En ja hoor deze zomer blijkbaar op een 80km weg (na correctie) 25kmh te hard gereden.

Niet met de P maar gewoon met de familie diesel. De hele vakantie zo m’n best gedaan netjes te rijden, in de wetenschap dat Zwitserse boetes niet mals zijn.

Geen idee wat ik gemist heb, google maps laat werkzaamheden zien (verlenging A9) dus wie weet dat daar wat is mis gegaan (aan mijn kant).

Boetebepaling volgt nog, ze willen eerst weten wie reed. Maar bij 25kmh te hard vanaf CFH 600 en maandje rij ontzegging.

Zwitserse kennis zijn reactie: ‘jeetje, 25!!!, je reed echt veel te hard hoor’. En daarna dat bezwaar maken weinig zin had, en ook dat de apparatuur in de regel de juiste certificering etc heeft. Daar vetrouw ik in Zwitserland ook op.

Zie geen manier om er onder uit te komen. Dus, gewoon dokken …of iemand hier nog tips.

ZomerVakantie was overigens top, maar nu alleen nog iets duurder ;)


21 jan 2024 12:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: Het grote boete-topic
Geen tips.

Maar dan kan je beter in Spanje of Belgie te hard rijden. Ik kom net een maandje terug uit Zuid Portugal en heb helaas twee boetes te pakken. Eentje waar ik het risico genomen heb (dikke snelweg met weinig verkeer) en een andere in Belgie waar het steeds 50, 70, 80, 100, 50, 70, etc was. Blijkbaar een bordje 50 voor een bocht gemist en er met 70 voorbij gereden. Beide boetes zijn slechts €50,-. Een stuk beter dan de SFR 600,- :drive:

En ook meteen ontzenuwd dat de tolwegen de gemiddelde snelheid monitoren. De tolwegen in Spanje en Portugal zijn compleet verlaten en ik heb continue 150 op de teller gereden maar geen enkele toeslag op de tolkaartjes. Ook in Frankrijk af en toe wel iets te vlot tussen de tolpoortjes gereden en ook daar geen enkele toeslag.


21 jan 2024 12:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Het grote boete-topic
Ik had er ook 1 afgelopen zomer in Swiss.
Tientje per te hard gereden km. Alleen die was <25 te snel. De regels vanaf die snelheid ken ik niet.
Zal een kwestie ‘zuur maar voldoen’ worden, lijkt me.


21 jan 2024 13:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Het grote boete-topic
In de AMuS van 4 Jan 2024: tarieven 2024.
82487
Bij boetes vanaf 400CHF komen er ook nog adm kosten bij (ter hoogte van de boete).
Meer dan 25/30/35 te hard (binnen/buiten bk/snelweg) betekent vanaf 20 Tagessätze. Is iets minder dan een maandloon.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


21 jan 2024 14:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Het grote boete-topic
Ik kom zeer zelden in Zwitserland (ben 2x in SamNaun geweest vanuit Oostenrijk om te tanken en shoppen), dus mijn vraag is uit nieuwsgierigheid.
Hoe weet de Sui overheid wat je maandsalaris is? Zijn er verdragen tussen de EU en Sui of zo? Lijkt me redelijk privacygevoelige info, waar een land voor een verkeersboete niet zomaar toegang tot krijgt...
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


21 jan 2024 16:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Het grote boete-topic
Cazzo Super Veloce schreef:
Trekt op de eerste dag 1 keer lekker de gas open op de Terheijdenseweg richting Breda, 100% veilig, geen zijwegen/stoplichten, buiten de bebouwde kom etc.
Maar wel 50 kmh limiet.

Off-topic
Helaas is dat stuk wel binnen de bebouwde kom. Overigens vind ik het volkomen absurd dat daar max 50 geldt. Totaal onzinnig: er woont niemand, rijbanen zijn fysiek gescheiden, busbaan ertussen, fietspaden gescheiden en de weg is ook behoorlijk overzichtig. Is gewoon een boetefabriekje voor de gemeente, want werkelijk NIEMAND rijdt daar 50. Als je daar wel 50 rijdt heb je binnen no-time iemand klevend aan je bumper hangen. Zelfde geldt voor de Moerlaken, Emerparklaan en groot deel van de Westerhagelaan: ook max 50 en iedereen rijdt er te hard. En op plekken waar het een stuk gevaarlijker is (voor fietsers met name) en er qua tijd niks mee opschiet mag je wél 70 (N-rondweg bijv.). Onbegrijpelijk beleid vanuit het oogpunt van verkeersveiligheid, maar het levert de gemeente wel lekker veel geld op.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


21 jan 2024 16:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het grote boete-topic
Targa Floriaan schreef:
In de AMuS van 4 Jan 2024: tarieven 2024..


Overtreding was ‘gelukkig’ in 2023…. En in lijstje wat ik zag viel de 25kmh in de volgende trap. Maar goed, gaat hoe dan ook geld kosten. En gelukkig betaal ik mezelf een bescheiden salaris…. Dus dat zal de prijs hopelijk niet heel veel verder opdrijven.


21 jan 2024 16:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het grote boete-topic
Polydeukes schreef:
Hoe weet de Sui overheid wat je maandsalaris is? Zijn er verdragen tussen de EU en Sui of zo? Lijkt me redelijk privacygevoelige info, waar een land voor een verkeersboete niet zomaar toegang tot krijgt...



Ik gok dat ze dat gewoon zullen vragen, net als wie er achter het stuur zat. Dat was nu de vraag…


21 jan 2024 16:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Het grote boete-topic
Artikel stond in AMuS omdat D en CH een samenwerking hebben afgesproken. D int de boetes die in CH aan Duitsers worden opgelegd en mag de opbrengst houden (om kosten van inning te dekken) en andersom.
Hoe dat precies gaat met bepalen salaris weet ik niet. Doen ze ook in Finland trouwens. Ben er als autobezitter/grootverdiener :mrgreen: niet vóór, maar heb wel begrip voor de gedachte erachter. Maar laten we daar niet over gaan discussiëren.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


21 jan 2024 16:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: quickstep


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.