Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:13



Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Het grote boete-topic 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Het grote boete-topic
In het kader van zelfkastijding en "fouten moet je ook vieren" heb ik dit topic aangemaakt.
Het idee is dat je hier jouw overtreding (met je P uiteraard) deelt met anderen. Want gedeelde smart, is halve smart.

Uiteraard geef ik het 'goede voorbeeld', en deel ik mijn allereerste boete met mijn 981 (na anderhalf jaar bezit, valt me nog mee).

Locatie: Arnhem N325 Huissen -> Westervoortsedijk
Type: trajectcontrole (blijkbaar stond Flitsmeister op stil én heb ik de waarschuwingsborden gemist...)
Toegestande snelheid: 80
Gemeten snelheid: 87
Snelheid na correctie: 84
Bedrag boete: €26,-
Administratiekosten: €9,-

Foto:
Afbeelding
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


01 dec 2022 11:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote boete-topic
Grappig topic !
Ik ben een ongelofelijke mazzelaar, want ik rijd bijna altijd harder dan toegestaan op de snelweg, vaak 30 kmh boven de limiet, maar krijg eigenlijk nooit boetes.
Heb zelfs geen Filtsmeister...
Mw. SV daarentegen rijdt heel beschaafd, maar scoort er ieder jaar wel een paar, meestal kleine, maar toch :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 dec 2022 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Het grote boete-topic
Ook ik ben zo'n mazzelaar. In ruim 21 jaar en 85.000 km in de 2.7 maar liefst 3 keer een snelheidsovertreding gescoord. 139, 133 en 136 waar 120 was toegestaan. En ook ik rij op de snelweg eigenlijk altijd te hard. :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


01 dec 2022 13:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Het grote boete-topic
Laatste boete dateert alweer van paar jaar geleden toen de dealer een proefrit maakte met mijn P :bang:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


01 dec 2022 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Het grote boete-topic
A3 Montabaur, terug vanuit Orijk op zondagavond rond middernacht. Corona was net begonnen, geen verkeer. Op de teller 170, gemeten op 164 en na correctie 149kmh (best netjes eigenlijk zo'n marge) waar 100 toegestaan. 160,- boete, 2 punten en 1 maand rij ontzegging in DE. Ik meteen mijn rijbewijs copie gemaild en aangegeven dat het per direct mocht ingaan. Dat kon niet en ik moest het komen brengen. Daar had ik geen tijd voor (en hoe moet je dan terug zonder rijbewijs?). Opsturen kon ook, maar dan kun je een aantal weken weer niet in NL rijden als je je rijbewijs niet hebt. Uiteindelijk na 3 telefoontjes "der Hauptcommissar" gesproken, die na wat overleg instemde met een extra geldbedrag ter hoogte vd boete. Ik was dan overal vanaf. Zuur geld, maar geen gevolgen dus en nog steeds een koopje voor NL begrippen.

Dus wat hebben we geleerd........:
Dat mijn teller een kleine 4% afwijkt :mrgreen:


01 dec 2022 14:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het grote boete-topic
Vroeger kreeg je een stempeltje in je NL rijbewijs als je in Duitsland een (zware?) overtreding had begaan .... gooide je je rijbewijs daarna in de wasmachine en ging met het vodje een nieuwe halen op het gemeentehuis :mrgreen:

Goed, flits-plaatje dan maar :arrow:

Bijlage:
911Flits.jpeg
911Flits.jpeg [ 147.35 KiB | 5080 keer bekeken ]


... was al weer even geleden. Was overigens van mening dat ik daar 60 km/uur mocht ...

Ook hier afkloppen ~ TOTMBO en ikzelf rijden (buiten de bebouwde kom) eigenlijk altijd op stevig tempo.
Coyote aan zodat we de max. snelheid op de snelweg niet met meer dan 50 km/uur GPS snelheid overtreden ... boete is de "pain of beauty" - maar rijbewijs inleveren is erg onhandig :wink:


01 dec 2022 14:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Het grote boete-topic
Ik rijd in Zwitserland nooit (meer) te hard. Het is onbetaalbaar. Mijn laatste boete hier was alweer 10 jaar geleden. Reed op een vroege zaterdagochtend (vrijwel niemand op de weg) op de snelweg door een baustelle (waar niet werd gewerkt), waar 80 was toegestaan werd ik geflitst het (na correctie) 114. Boete CHF 1500 + 500 “administratiekosten” en een maand voorwaardeliijke rijontzegging met een proeftijd van twee jaar.

Dan ben je wel genezen.

In het buitenland wel vrijwel altijd boven de limiet, vooral in Duitsland zijn de boetes een lachertje en in Italie ben ik nog nooit gepakt terwijl ik daar vaak kom en me eigenlijk nooit iets aantrek van de limieten. Ik weet dat anderen wel ervaring hebben met Italiaanse boetes, maar ik (nog) niet in de afgelopen 20 jaar.

En dan Frankrijk…. TOTMBO reed dus ik was onschuldig :mrgreen: 200 Euro, viel mee.

81030


01 dec 2022 14:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het grote boete-topic
Als ik al op de snelweg kom in NL dan rij ik net als CSV altijd 30 km te hard, anders schiet het niet op. Verder kan ik me niet heugen wanneer ik een snelheidsboete heb gekregen. Mijn TOTMBO krijgt het echter voor elkaar om regelmatig van die 3-4 kilometerboetes te krijgen. Laatste staandehouding was in 2019 in de rental Mustang op weg naar Death Valley...wist ik veel dat die USA juten front radar hebben op hun auto's :mrgreen:

Dat werd een waarschuwing. Meer niet.


01 dec 2022 17:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 Boxster S uit 2004 Riviera Blue USA origin
Culemborg
Bericht Re: Het grote boete-topic
Enguess schreef:
In het buitenland wel vrijwel altijd boven de limiet, vooral in Duitsland zijn de boetes een lachertje


Ik heb laatst toch een akelige boete gekregen in DE, zij het niet met de P. Per 1-11-2021 zijn de verkeersboetes in Duitsland verdubbeld, daar kwam ik akelig achter: 's nachts een 100-zone in gereden terwijl ik op snelheid was, na correctie 44km te hard. ik mocht €675,- aftikken.


02 dec 2022 2:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Het grote boete-topic
Met de Porsche volgens mij maar 1 bon: 132 ipv 120 op de A44. Beschouw t maar als plengoffer (of aflaat) voor alle andere (en veel grotere) overtredingen die niet zijn gezien :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


02 dec 2022 8:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Het grote boete-topic
Olaf schreef:
Vroeger kreeg je een stempeltje in je NL rijbewijs als je in Duitsland een (zware?) overtreding had begaan .... gooide je je rijbewijs daarna in de wasmachine en ging met het vodje een nieuwe halen op het gemeentehuis :mrgreen:


Nu een sticker. 2 jaar geleden 40 te hard bij een Baustelle. Bedrag viel mee maar wel 6 weken rijontzegging in NRW. Rijbewijs opsturen en dan paar dagen later terug met sticker dus
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


02 dec 2022 9:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Het grote boete-topic
@ targa floriaan Een “plengoffer” ?

Maar even opgezocht :

Libatie (Oudgrieks: σπονδαί / spondaí, Latijn: libatio), ook wel drankoffer of plengoffer genoemd, is een ritueel waarbij als offer een vloeistof uitgegoten wordt voor een god, geest of ter herinnering van een overledene. Het was gebruikelijk in vele religies in de oudheid, en is nog steeds in gebruik in vele hedendaagse culturen.
Verschillende vloeistoffen werden gebruikt voor plengoffers, over het algemeen wijn, mede of honing of olijfolie.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


02 dec 2022 9:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het grote boete-topic
Voor Floriaan was het dan eigenlijk motorolie en benzine …. die €’s waren bijzaak ~ of hij heeft geld als water :cheesy:


02 dec 2022 9:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Het grote boete-topic
Was t maar waar...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


02 dec 2022 19:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Het grote boete-topic
Het zou zomaar kunnen dat er vandaag een behoorlijke boete voor me uitgeschreven is.
Ik dacht even voor het eerst het sport response knopje uit te proberen op de snelweg en precies op dat moment gaf flitsmeister een melding van een flitser.
Ik weet niet hoe hard ik reed, maar zeker boven de 140. Ik heb geen flitser gezien, dus hopelijk was hij al weg, maar we gaan het zien.


03 dec 2022 18:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Het grote boete-topic
Heb je FM pro? Dan kun je kijken tot wanneer de flitser er zou hebben gestaan. Anders even PB waar het was, kijk ik even voor je :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


03 dec 2022 19:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het grote boete-topic
Alex90 schreef:
Ik heb geen flitser gezien, dus hopelijk was hij al weg, maar we gaan het zien.


Ze zijn vaak best kundig met de flitser opstellen … en je zal wss geen flits meer zien, ook ‘s avonds in het donker niet, omdat ze infrarood gebruiken.

Op Mijn CJIB kan je zien of je geflitst bent en ook de foto opvragen ;)


03 dec 2022 19:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Haarlem
Bericht Re: Het grote boete-topic
Vorige zomer op de Route du Soleil aan de kant gehaald en naar een P geleid. Cameraploeg op mn neus en een of andere wethouder inclusief fotograaf van de lokale krant. Bleek een jaarlijkse actie waarbij ze de ‘eerste’ te snelle toerist van het zomerseizoen verwelkomen. Ik zag mezelf al geboeid in het renault busje verdwijnen maar nee, 35 te hard bleek maar liefst 26 euro boete, te voldoen na ontvangst van de bekeuring per post.

Heb nog een kort interview gegeven voor de camera waarbij ik ze complimenteerde met hun vriendelijke tarieven
:mrgreen: :mrgreen:

Bekeuring nooit ontvangen trouwens :drive:


03 dec 2022 21:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Het grote boete-topic
Die 26 EUR zal dan wel na aftrek zijn van je TV optreden gage. Want dat is normaliter wel iets meer. Alhoewel nog steeds schappelijk in vergelijking met de bedragen in Nederland.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 dec 2022 21:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Het grote boete-topic
Vorig jaar naar Best liep ik er eentje op, bedrag was niet hoog :thumleft:
In al die jaren dat 911 rijd heb ik nauwelijks bekeuringen ontvangen, denk meer in mijn bromfiets tijd, eens 3 in een week :oops:
Deze nestor haalde z’n rijbewijs toen er nog geen limiet was op de snelweg.
Reed met mn BMW 1600 TI met 180 richting Rotterdam :drive:
Tijdens de olie crisis begon de narigheid met Joop den Uil, maar je kon toen nog wel met 140/150 richting de grens rijden :thumleft:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


04 dec 2022 0:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het grote boete-topic
6 Februari 1974…. toen werd de max. snelheid ingevoerd ~ nog ff en we kunnen het 50 jarig bestaan daarvan vieren ….


Ik vind het overigens maar erg schamel met foto’s in dit topic :|


04 dec 2022 10:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Het grote boete-topic
molen934 schreef:
Deze nestor haalde z’n rijbewijs toen er nog geen limiet was op de snelweg.


Ik weet het nog. Mijn vader had een nieuwe Opel Commodore 2.8 GS en we reden volkomen legaal 200 km/u over de afsluitdijk. Pure magie, ik was een jaar of 7, voor het eerst 200km/u….


04 dec 2022 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Het grote boete-topic
Olaf schreef:
6 Februari 1974…. toen werd de max. snelheid ingevoerd ~ nog ff en we kunnen het 50 jarig bestaan daarvan vieren ….


Ik vind het overigens maar erg schamel met foto’s in dit topic :|


1974 WK in Dld en wij gingen trouwen :wink:
59479
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


04 dec 2022 12:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het grote boete-topic
Rij al 10 jaar met de 911 rond en nog nooit een bekeuring ermee opgelopen.

Gewoon netjes rijden en genieten (niet van snelheid) en mocht ik wat harder willen rijden dan heb ik Dld naast de deur. En zelfs daar rij ik nauwelijks snel…. :drive:

75186
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


04 dec 2022 13:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Het grote boete-topic
Olaf schreef:
Ik vind het overigens maar erg schamel met foto’s in dit topic :|


Nu vooruit dan maar.......... :wink:

Met de 964 in al die 15 jaar bezit eigenlijk weinig snelheidsovertredingen ermee gehad. Voor zover ik mij kan herinneren in ieder geval
2, beide op weg terug van Le Mans Classic en O ja ook nog deze:
Afbeelding Afbeelding
Buitengewoon stom, ik weet dat die paal er staat op de binnendoor weg van Baarn naar Soest en er nog gewoon langsrijden met 62 :bang:

Met de DD gaat het wat harder :bang: meestal het gevolg van "snel ff............" maar geen schokkende bedragen gelukkig :ba:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Bij deze 2e foto zat TOTMBO trouwens achter het stuur :lol:

M'n enige en echt grote geconstateerde snelheidsovertreding was voor het digitale tijdperk met 180 geflitst op de Hilversumse straatweg met een Renault 21 Turbo begin jaren "90. Was iets van 750 ouderwetse guldens, een fors bedrag voor een Junior Autoverkoper :cry:

De snelheidsovertredingen die ik zakelijk rij met 60.000 Km p/jr met een bedrijfsbus (wel eentje met automaat en 185Pk 8) ) zie ik eigenlijk niet maar daar staat de cruisecontrol altijd op 108 overdag.... :wink:

Enguess schreef:
Ik weet het nog. Mijn vader had een nieuwe Opel Commodore 2.8 GS en we reden volkomen legaal 200 km/u over de afsluitdijk. Pure magie, ik was een jaar of 7, voor het eerst 200km/u….


Herkenbaar, m'n vader reed nog wel eens Porsche's in voor klanten die hij verkocht had en dan deden we op zondag "een rondje IJsselmeer" en dan ging op de Afsluitdijk ook echt serieus het gas erop :cheers:


04 dec 2022 13:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hehe, Mao


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.