Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 3:09



Antwoord op onderwerp  [ 419 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende
Voorlopig nog geen EV voor mij 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Bocaloco schreef:
Ik ben nu aan het oriënteren voor de opvolger, want in november gaat hij naar 22% bijtelling en dat ga ik niet betalen.


Die bijtelling is toch geen issue? Auto is afgeschreven na 5 jaar voor de belastingdienst, kun je hem toch prive overnemen voor bijna niks? Schrijf je jaarlijks nog wat km's naar je zaak en klaar.

Zit zelf te denken om een kleinere EV te nemen voor de locale ritjes en woon/werk, en een grote station of luxe bus, V klasse of zo voor de vakantie ritten.


18 jan 2023 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Nou denk ik dat die GT2 op z'n gemakkie rijdt, want die zou een BtG in ongeveer 6:45 moeten doen en deze Kia doet de BtG in 7:30


18 jan 2023 10:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Zoiets lijkt me ook logisch.

EV’s kunnen (nog) niet alles. Dus je moet diversificeren. Heb zelf naast de fun auto’s ook nog een Subaru Forester werkpaard. Goed voor de skiuitstapjes, trekken van de boot, vieze dingen vervoeren en wat al niet meer. Kost geen bal en kan bijna alles.

Als je niet wil diversificeren maar alles-in-een wil, ontkom je niet aan hybride.


18 jan 2023 10:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Heeft zon PHEV niet meestal een kleinere tank dan de ICE uitvoering? Dat is dan wel weer een nadeel.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 jan 2023 10:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ik kan de Audi naar privé halen, maar dat kost me ook 13k aan AB plus de BTW. Laden is ook niet meer goedkoop tegenwoordig, hij verbruikt toch een 23kWh per 100km. Plus de wegenbelasting komt er straks weer op.

Cayenne PHEV heeft 75L tank, dus een range van een 700-800km denk ik. Dat is voor mij ongekende luxe :) De Jeep rijd 300km op een tank LPG (1:4). Met mijn 911jes zit ik ook altijd zo rond de 1:7 a 1:8. Had ook nog een G55, die liep 1:6.

Ik denk dat ik een coupe ga lenen voor een sunday drive via de Porsche24 app. Eens kijken of het wat is. Ik heb de vorige generatie PHEV gereden en die beviel mij prima, al had die maar 20km range ongeveer.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


18 jan 2023 11:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Maandag naar het autosalon geweest in Brussel.
Wij zijn aan een nieuwe wagen toe voor mijn vrouw. Ongeveer 50% van de tentoongestelde wagens was full electric, hybride of mild hybride. Er stonden juistgeteld nog 2 dieselwagens.
Wij waren aangenaam verrast door het nieuwe (in België dan toch) Chinese merk BYD of voluit Build Your Dreams. Al vele jaren aan de slag als batterijbouwer en elektronische toestellen (al sinds de Nokia 3310) voor allerhande toepassingen. BYD levert aan o.a. Tesla batterijen aan.

De BYD Atto 3 is voor mijn vrouw een mogelijkheid. Ziet er gelikt uit, heel fris interieur, beschikt over een zogenaamde "lamellen" batterij die geen nikkel noch kobalt bevat en een ± 55% langere levensduur heeft. Actieradius theoretisch 420km en in de praktijk in vriesweer toch nog 350km.
Het is geen snelheidsmonster maar daar zijn we ook niet naar op zoek. Het ding kan ook als thuisbatterij gebruikt worden, ideaal voor onze woning met 10Kw aan zonnepanelen en is zakelijk 100% aftrekbaar.

Ik kijk nu met andere ogen naar een EV ... binnenkort eens een proefritje maken. Wie weet.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


18 jan 2023 11:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Het is geen overweging dat die BYD in een communistische dictatuur geproduceerd wordt met lak aan mensenrechten en die uit is op werelddominantie?
(ja ik weet dat heel veel uit dat land komt, maar we zouden dat zoveel mogelijk moeten boycotten)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 jan 2023 12:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Vast en zeker, maar welk Europees merk biedt iets gelijkaardigs aan? Zelfde technologie, zelfde frisse verschijning. De meesten in dezelfde prijsklasse zijn EV die op een platform gebouwd zijn dat bedoeld is voor ICE. Europa moet wakker worden en concurrentieel materiaal aanbieden. Ze laten zich telkens de kaas van het brood halen door de Aziaten.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


18 jan 2023 13:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Cazzo Super Veloce schreef:
Het is geen overweging dat die BYD in een communistische dictatuur geproduceerd wordt met lak aan mensenrechten en die uit is op werelddominantie?
(ja ik weet dat heel veel uit dat land komt, maar we zouden dat zoveel mogelijk moeten boycotten)

Daar sluit ik mij bij aan, ik merk ook dat we al proberen meer en meer Chinese producten te mijden in onze praktijk.
Tesla heeft trouwens van verschillende modellen de prijzen behoorlijk verlaagd.
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in gebruikservaringen van de nieuwe model S, vraag gerust, vooral de verbluffend uitgebreide basis features zijn super en werken vooralsnog zeer naar behoren.


18 jan 2023 13:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
GinnFizz schreef:
Vast en zeker, maar welk Europees merk biedt iets gelijkaardigs aan? Zelfde technologie, zelfde frisse verschijning. De meesten in dezelfde prijsklasse zijn EV die op een platform gebouwd zijn dat bedoeld is voor ICE. Europa moet wakker worden en concurrentieel materiaal aanbieden. Ze laten zich telkens de kaas van het brood halen door de Aziaten.

Peugeot? Die bouwen best leuk ogende EVs. Kan niet zeggen dat de Atto "een frisse verschijning" is. Eerder een 13 in een dozijn aziaat.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 jan 2023 15:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Cazzo Super Veloce schreef:
Het is geen overweging dat die BYD in een communistische dictatuur geproduceerd wordt met lak aan mensenrechten en die uit is op werelddominantie?

Dit! :thumleft:
Als ik het kan vermijden zal ik nooit Chinees kopen. Alibaba en consoorten doe ik ook niet aan mee.
En ja, veel "frisse verschijning" vind ik er ook niet in terug, meer 26 in een dozijn ipv 13.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


18 jan 2023 15:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Toegegeven, ik ben nog niet echt actief op zoek geweest naar een EV en ja, ook ik zal Chinese producten vermijden. Maar er zijn argumenten die (de batterijtechnologie bijvoorbeeld, het originele interieur, de over the air updates (voor zover ik weet heeft alleen Tesla en misschien Polestar, ik weet het zo direct niet, die mogelijkheid)) die in het voordeel van dit product spreken. Het is aan de Europeanen hier een antwoord op te vinden.
Maar wees gerust en laat de banbliksems en toverspreuken nog maar even in de kast. Ik ben nog niet van plan een BYD te kopen.

Mijn interesse was even getriggerd, ik ga al terug in mijn mand liggen, lief kijken en kwispelen.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


18 jan 2023 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ook mooi, wil jij een auto kopen omdat je em mooi vind en goedkoop, moet je je druk gaan maken om de mensenrechten situatie in dat land...is dat niet iets voor de politiek als dat zo erg is daar?
Extra belasting er op zodat je gewoon evenveel kwijt bent als wat je hier voor een Tesla betaalt ofzo?

Dit is net als de wereld redden op onze schouders leggen door de maximum snelheid te verlagen en Tata steel lekker zijn gang laten gaan (om maar een vaker aangehaald voorbeeld uit de sloot te halen).
Noem mij maar egoïstisch maar als ik legaal mezelf rijker kan maken (bitcoin ook slecht voor het milieu maar heb ik toch ook mijn Porsche van betaald) zoals de meeste rijke stinkerds in de wereld door me niet druk te maken om wat voor wereld ik nalaat aan jullie kinderen (heb er zelf geen) dan doe ik dat.


18 jan 2023 17:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Tja.
Een betere wereld begint bij jezelf. Maar je moet het wel willen natuurlijk.


18 jan 2023 17:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Polestar is toch van Volvo? Volvo is al jarenlang onderdeel van een Chinees bedrijf.

Wat betreft alibaba: het enige verschil vaak tussen de spullen die je daar kunt kopen en op Nederlandse webshops, is dat die Nederlandse webshop het daar vandaan haalt.
Hetzelfde geldt voor de Action, Kruidvat (overigens ook eigendom van de Chinezen) en talloze andere winkels.

Er is maar heel weinig dat daar niet geproduceerd wordt.


18 jan 2023 17:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Hoho, er is nog steeds een aanzienlijke Europese/Westerse maakindustrie.
Maar prullaria komt hoofdzakelijk uit China. Het is een keuze om dat te kopen. Ik ben nog nooit in een Action geweest bijv. (en ook niet in Ikea, had ik dat al gezegd? 8) )
Als ik iets koop kijk ik altijd waar het geproduceerd is. Vaak is er wel een Europees/westers alternatief, soms ook niet.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 jan 2023 18:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Cazzo Super Veloce schreef:
Peugeot? Die bouwen best leuk ogende EVs. Kan niet zeggen dat de Atto "een frisse verschijning" is. Eerder een 13 in een dozijn aziaat.
Voor dezelfde prijs 100 km rijbereik minder, klassieke Lithium ion batterij met slechts 160000km garantie op 70% capaciteit, 100pk minder ... De europese constructeurs blijven hopeloos achter helaas.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


18 jan 2023 19:12
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman 2022
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ik dacht dat dit het topic "Voorlopig nog geen EV voor mij" was.
De EV rijders mogen wel een ander topic aanmaken.


18 jan 2023 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Haha, ik ben echt geen super ev fan hoor, ga binnenkort aan de slag om mijn zitpositie in onze 991 goed te krijgen, zit er nu gewoon niet optimaal in. Maar helaas valt de Tesla model S helemaal goed, dus voorlopig nog positief, maar meld me meteen als er iets tegenvalt. voorlopig al 3 dagen zonder opladen en batterij nog lang niet leeg.. :D


18 jan 2023 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Helaas (?) binnenkort wel een EV voor mij. Van baan veranderd en nieuwe werkgever biedt alleen EV's aan. Ik ga zo'n 200km per dag rijden; ik twijfel tussen Tesla 3 of BMW 4. Als het dan toch moet :mrgreen: welke zouden jullie kiezen? Of iets anders?
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


19 jan 2023 9:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
BMW 4. Gewoon omdat ik het een mooiere auto vind. Verder niet in verdiept :wink:

Succes met de nieuwe job!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 jan 2023 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ik heb in 2019 getwijfeld om een X te kopen. Na een proefrit was ik er heel snel over uit dat dit hem niet ging worden. Dat interieur was oké voor een middenklasser van 30k, voor voor 100k plus echt een aanfluiting. Verder reed het ok, maar de E-Tron deed het echt zo veel beter. Wordt er nog steeds blij van.

De 3 wordt in China gebouwd... Die zit blijkbaar een stuk beter in elkaar. Moet je wel met jezelf kunnen leven haha. Ik zou zeker gaan rijden in beide auto's en je niet blind staren op de EV capaciteiten. Het moet in eerste instantie een auto zijn en dan pas een EV.

Overigens mbt China: Wij leveren aan een heel stel grote bedrijven in zowel NL als daarbuiten, en ik schat dat 80% van onze componenten indirect en 50% direct uit China komt. We kunnen dat soort spullen best in de EU maken, maar dat is gewoon te duur. Zijn we afhankelijk? Ja als je wil concurreren. Nee als het echt nodig is, al zal dat voor andere industrieën anders zijn. Ik denk dat de EU er op termijn geen verkeerde zet aan doet om de importheffingen wat te verhogen (wij betalen grotendeels niks), maar dan moet er wel wat gebeuren aan het personeelstekort. Ik kan nu geen personeel krijgen wat (simpele) productie kan draaien, of ze willen 3500+ per maand.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


19 jan 2023 9:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Apart, ik krijg letterlijk iedere dag sollicitaties van technisch personeel. Lasser, engineers, monteurs etc. Werkelijk nog nooit last gehad van het "personeelstekort".
3500 is idd wel een normaal salaris vandaag de dag.
Verder; het is niet de vraag of er een handelsoorlog komt, maar wanneer. Dus ik zou mijn supply chain maar eens goed overwegen als 80% van je handel uit China komt.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 jan 2023 10:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Rob69 schreef:
Helaas (?) binnenkort wel een EV voor mij. Van baan veranderd en nieuwe werkgever biedt alleen EV's aan. Ik ga zo'n 200km per dag rijden; ik twijfel tussen Tesla 3 of BMW 4. Als het dan toch moet :mrgreen: welke zouden jullie kiezen? Of iets anders?


Audi Q4 E-tron. BMW I4 ook mooi.


19 jan 2023 10:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Wel klein van binnen en echt niks is standaard (dus extra bijtelling voor alles..), heb naar beide gekeken. Wat trouwens heel bijzonder is, de Tesla’s met dezelfde catalogusprijs waren per maand qua netto bedrag (dus bijtelling/eigen bijdrage) 30-40 euro goedkoper dan een vergelijkbare Audi etron of BMW IX3. Dus nog wel even een tip als je een nieuwe leaseauto uitzoekt, catalogusprijs zegt niet alles.

Overigens was dit voor de prijsverlagingen van Tesla afgelopen donderdag. De Model Y dual motor die wij al wilden bestellen, was ineens 320 euro per maand goedkoper.. Bizar zulke prijsdalingen. Gelukkig hadden we nog even gewacht met bestellen, de bestelling wordt volgende week gedaan..:)


19 jan 2023 11:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 419 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.