Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 11:24



Antwoord op onderwerp  [ 419 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Voorlopig nog geen EV voor mij 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ik haal met mijn EV (MeganE 60kW 220pk) 450km in de zomer, WLTP zegt 470km, dat is best netjes, echter in de winter gaat dat naar 380km (geen warmtepomp). Maar zoals zo vaak vermeld, het is even een mindset. Ik rij met een ICE ook niet meer dan 2,5 uur achter elkaar, als je dat plant met gelijk laden is er niks aan de hand. Ik kan wel thuis laden, dat is wel heel erg prettig moet ik toegeven.

En de 986 is een heerlijke beleving om mee te rijden maar de EV rijdt echt zo relaxt, merk ook dat ik geen zin meer heb om te jakkeren, bijkomend voordeel dat je je verbruik enorm ziet veranderen. En als het moet kan ie nog best een stoplicht sprintje met een GTI aan (en winnen).
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


05 okt 2023 13:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Tilt! schreef:
@Novastorm: de diesel kan op hol slaan, maar voor zover ik zie staat die wagen stil. Hij is niet on a rampage zoals de EV in mijn voorbeeld, met geen manier om het op hol geslagen beest te stoppen. Klein verschilletje imo ;)


Geluk bij een ongeluk is wel het lage zwaartepunt als je EV op hol slaat. Kom je toch mooi met beide wielen op de grond terecht :?
https://nypost.com/2023/05/17/dharmesh- ... liff-wife/
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


05 okt 2023 15:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Dat hij niet helemaal juist was in zijn bovenkamer had ze al kunnen raden de dag dat hij met die Tesla thuis kwam natuurlijk ;)
Sommige grappen schrijven zichzelf 8)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


05 okt 2023 15:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Tilt! schreef:
@Novastorm: de diesel kan op hol slaan, maar voor zover ik zie staat die wagen stil. Hij is niet on a rampage zoals de EV in mijn voorbeeld, met geen manier om het op hol geslagen beest te stoppen. Klein verschilletje imo ;)


Hier kon ik een voorbeeld van vinden, maar kan me ook een nieuwsbericht herinneren (maar helaas zo snel niet terugvinden) dat dit iemand in Engeland een keer is overkomen met een diesel icm een automaat en de automaat kon hij niet in zijn N krijgen tijdens het rijden, punt was dat met alle technologie wel iets mis kan gaan.

Vroeger hadden auto's een binnenband en kon je nog een echte klapband krijgen en ineens in de vangrail liggen.


05 okt 2023 15:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Voila, nog een reden om NOOIT een automaat te nemen :thumleft:

En idd, ik zie jouw punt hoor, maar hoe meer je uit handen geeft, hoe meer er verkeerd kan gaan.
Ik ben zelfs niet gek van die electrische handremmen.
En het wordt ons allemaal in de strot geduwd als comfy en makkelijk etc... maar eigenlijk weten we best allemaal ook wel de ECHTE redenen hé?
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


05 okt 2023 16:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Goedkoper?


05 okt 2023 16:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Tilt! schreef:

Ik ben zelfs niet gek van die electrische handremmen.


Mwa, mijn ene auto heeft het wel en de andere niet. Guess what? Bij degene die het niet heeft vergeet ik die constant te gebruiken. Idem Hill Control of hoe het ook mag heten, soit de functie dat ie niet achteruit bolt als je stilstaat op een helling.

Gewoon handig voor de ene, het gemak dient de mensch.
Betutteling en nannies voor de andere, fine with me.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


05 okt 2023 16:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
't Zal idd wel op één of andere manier goedkoper zijn of gewichtsbesparing of om peut te sparen of...
't Was ook onlogisch op mijn 991.1 (iirc), je zou denken "trekken" aan die hendel om de parkeerrem op te zetten (zoals vroegah), maar 't was net omgekeerd.
Nu ja, ik gebruik het toch niet want ik zet 'm altijd in eerste maar bv iemand leren rijden in je privé wagen... Had mijn vader, toen hij mij leerde rijden, geen handrem in 't midden tussen de zetels gehad :pale:
Wie heeft er ooit gezegd "die handrem, dat staat hier nu ne keer in de weg"? Allez, behalve puisterige tieners op hun eerste afspraakjes ;)
Dingen die dan wél logisch zijn zoals overstappen van luchtgekoeld naar watergekoeld, dan staat iedereen op zijn achterpoten :scratch:
Maar een yoke-stuur! Hoelalaaa, hoe hebben we ooit zonder gekund?? Allezja, dat wordt ons nu toch opgedrongen terwijl je zo'n yoke-stuur moet laten waar het voor bedoeld is: vliegtuigen.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


05 okt 2023 16:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
De Yoke van Tesla is zo'n enorm succes dat het nu een optie is [/sarcasme]
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


05 okt 2023 16:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Leuk allemaal, maar ik mis iets essentieels in de discussie. Omdat keer op keer wordt gezegd dat elektrisch rijden (met accu’s) de de oplossing is voor alles wat slecht is aan autorijden, is het dan ook waar?

Zelfs als stroom groen wordt opgewekt, is de ecologische footprint van EV’s met accu enorm. En er is vooralsnog geen oplossing voor het consumeren van kostbare en potentieel giftige delfstoffen en het afval dat gebruikte accu’s nu eenmaal met zich meebrengen. Dat probleem kun je niet negeren en ook niet over de schutting van de volgende generatie gooien.

Moeten we dan alles bij het oude laten? Zeker niet! Ruilen we met accu EV’s het ene probleem in voor het andere? Ja! Is dat goed? Nee, héél misschien is het minder slecht. Dus nog steeds slecht.

Er is heel, heel veel energie afkomstig van natuurlijke bronnen. De zon verwarmt de gehele aarde. Dat is nogal wat. Een kernfusie centrale op ideale afstand van de aarde. O ja, en dan is er ook nog wind, waterkracht etc. Energie in overvloed! Dat beetje wat wij nodig hebben voor onze totale energiebehoefte is echt peanuts.

Moeten we dan delfstoffen aanspreken waarvan we niet weten wat we ermee aanmoeten als we ze niet meer nodig hebben en hooguit te “downcyclen” zijn? Ik ben er inmiddels van overtuigd dat we hiermee een verkeerde afslag nemen.

Wat dan wel? Waterstof en synthetische brandstof zijn erg interessant naar mijn idee. Is het erg dat het momenteel niet efficiënt te maken is? Als je van het principe van overvloed uitgaat is dat helemaal niet erg. Is het effectief? Ja, dat is het. Want de uitstoot heeft geen nadelen, er is geen afvalprobleem en je pleegt geen aanslag op de aarde en zijn bewoners door delfstoffen te winnen / consumeren.
_________________________________________
Wim


05 okt 2023 21:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Dat ben ik wel met je eens.

Ik denk ook dat de accu niet ''de'' oplossing is maar ik denk wel dat het een stap in de goede richting is. Fossiele energie is eindig, dat is de grondstof voor accu's ook.
Verschil zit hem volgens mij in de transitie naar elektrificatie. Zodra alles elektrisch is en we kunnen voldoende schone energie opwekken (in overvloed) dan denk ik dat we de accu weer uit gaan zwaaien.

Hopelijk gaan we dat sneller doen dan dat bij de benzinemotor gebeurt anders krijgen we weer een hele schare van mensen die geen afscheid willen nemen omdat het vroegah beter was. :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


06 okt 2023 8:34
Profiel
PorscheForum Rakker
944turbo - 1988 924S - 1987 996 targa - 2002 997S - 2005
België
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Dat heet dan de generatiekloof...
Een beetje respect voor hetgeen eerdere generaties bereikt hebben durft wel eens ontbreken...
_________________________________________
Mijn eerste auto was een Porsche. Mijn laatste ook...en hij is niet alleen...


06 okt 2023 20:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Deze week weer veel km’s gemaakt in de Tesla en flink om me heen gekeken paar mooie auto’s gezien maar denk toch dat ik mijn voor 19 van de 20 auto’s niet zou omruilen! Maar blij dat er nog genoeg mensen zijn die er voorlopig niet aan willen blijft het een beetje te doen bij de laders! Lees ook veel lekker snel tanken dat mis ik nou helemaal niet! Ben waarschijnlijk de enige die best vaak achter een auto stond die dan binnen uitgebreid koffie en half ontbijt stond uit te zoeken ha ha


06 okt 2023 21:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Misschien beter een bril gaan kopen Thomas? Ev's zijn niet echt de mooiste auto's die er rondrijden.

Nee, met een EV heb je geen last van mensen die langer aan de lader staan dan nodig is...
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


06 okt 2023 21:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
De meeste EV’s zien eruit alsof het ontwerp onder een kopieermachine gelegd is met een vergrotingsfactor van 120%.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


06 okt 2023 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Nou ik doe ook maar eens een duit in het zakje....
Heb lang genoten van de 964 Turbo (alweer jaren afscheid van genomen), op de Nurgburgring was het elke keer weer een fantastische beleving waar ik nog steeds kippenvel van krijg als ik er aan terugdenk. Was als daily net even te kostbaar (voor mij) en vond de koppeling nogal zwaar, zeker bij drukte/file geen pretje. Allerlei auto's gehad, van sportief bmw 323i en R5GT turbo en laatste jaren in een V70R en sinds een jaar of wat bmw 330i cabrio voor als het lekker weer is, dus van alles en nogwat...Nog geen Dacia gehad trouwens :drive:

Sinds ruim een half jaar een Tesla M3 dualmotor, ben nog steeds een echte petrolhead maar deze rijdende accu bevalt zeer goed.
De 964 was een wild moeilijk te temmen uitdaging (in positieve zin) elke keer weer, de M3 is gewoon een makkelijke kar die gaat als een raket, comfortabel en als dagelijkse auto dik in orde, stuurt als een kart zo scherp.
Ben er ook al mee naar ZuidFrankrijk gereden, geen centje pijn met opladen, range prima, wil na 300km met dik 130 op de teller best even stoppen bij een snellader en dan hup weer verder.
Ook het moderne lanekeeping/auto cc etc. geeft gewoon een boel rust tijdens het normale rijden, zeker in drukte, bij filevorming etc (maar dat is niet voorbehouden aan electrische auto's natuurlijk)
Denk dat er voor elke situatie wel een auto te verzinnen is. Snap ook de logica niet van mensen in een oud model Defender met een snorkel op de snelweg :flush: maar in de jungle is het vast *de* auto... (Die nieuwe daarentegen met een V8, kom maar door)

Zou best een V8 Vantage of DeTomaso erbij willen hebben of iets anders exotisch met een dikke V8 maar heb auto's genoeg gehad en deze M3 is er ook gewoon eentje :mrgreen:
Al met al dus zeker tevreden met de eerste EV en voldoet prima voor mijn behoeftes, ieder z'n meug toch?


06 okt 2023 22:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Gemiddelde van 80 kmh van deur tot deur
Range 400 km per lading/tank
Onbeladen gewicht 2 ton
vaker koffiepauze ivm tanken/laden
Minstens 2 uur langer onderweg op 800 km
geen mrb en bpm
Vrijheid


Lijkt best veel op sleurhutten met een diesel eigenlijk :-)


06 okt 2023 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ha ha!

[quote="outletvalve"]Misschien beter een bril gaan kopen Thomas? Ev's zijn niet echt de mooiste auto's die er rondrijden. ]


06 okt 2023 23:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Zoals voorspeld, als Europa doorgaat met die ondoordachte milieumaatregelen kost ons dat onze welvaart, banen, en duizenden miljarden euro's :

https://www.ad.nl/economie/europese-ind ... ~a0118963/


24 feb 2024 20:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 419 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.