Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 23:33



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Nieuwe Taycan kopen bij Porsche dealer in DE - goed idee? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera MY2006 (verkocht) 991 Carrera S MY2012 (verkocht)
Naarden
Bericht Nieuwe Taycan kopen bij Porsche dealer in DE - goed idee?
Mijn Tesla Model X uit 2017 is aan vervanging toe en gelukkig kan ik nu ook kiezen voor een EV van Porsche. De laatste weken ben ik me beetje aan het oriƫnteren en ik neig zwaar naar een Taycan Cross Turismo. Wat me opvalt als ik de auto's configureer op de NL en DE website van Porsche is dat de prijzen in DE zo'n 5% lager zijn. Omdat op elektrische auto's geen BPM zit, zou ik de Taycan dus ook bij Porsche in DE kunnen kopen en simpelweg importeren zonder al te veel extra kosten. Of denken jullie dat ik die 5% korting hier in NL ook wel krijg bij bijvoorbeeld PCG?


25 dec 2022 11:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Nieuwe Taycan kopen bij Porsche dealer in DE - goed idee
Bij mijn weten betaal je wel btw bij invoer van nieuwe elektrische voertuigen. Dus dan ben je jouw voordeel al kwijt denk ik..

Edit: linkje belastingdienst (https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... _eu_landen), je zult inderdaad 21% btw moeten afdragen zolang de auto jonger is dan 6 maanden of minder dan 6000km heeft gelopen.


25 dec 2022 11:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera MY2006 (verkocht) 991 Carrera S MY2012 (verkocht)
Naarden
Bericht Re: Nieuwe Taycan kopen bij Porsche dealer in DE - goed idee
mark996 schreef:
Bij mijn weten betaal je wel btw bij invoer van nieuwe elektrische voertuigen. Dus dan ben je jouw voordeel al kwijt denk ik..

Edit: linkje belastingdienst (https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... _eu_landen), je zult inderdaad 21% btw moeten afdragen zolang de auto jonger is dan 6 maanden of minder dan 6000km heeft gelopen.


Ah dat is waar - was al too good to be true natuurlijk. Vond dit nog wel bij DAS import. (https://www.dasimport.nl/kosten/btw)

Dat betekent dat het wel kan, als je het via je eigen BV laat lopen, of via een import service. Je verliest dan wel weer 2% voordeel (BTW 21% ipv 19%) en evt kosten voor import (via een dienstverlener).

Misschien moet ik toch gaan kijken naar een jong gebruikte Taycan in Duitsland.


25 dec 2022 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Nieuwe Taycan kopen bij Porsche dealer in DE - goed idee
Een demo wellicht een optie?

Heb jaren terug een auto besteld in Oldenzaal. Zij hadden ook een winkel in DE.
Twee maanden met Duitse platen gereden en daarna ingevoerd. Scheelde destijds best wat op een motorauto.
Die 6k rij ik er in 6 weken op en dan zou een EV invoeren die 5% kunnen opleveren (minus kosten aan invoeren maar die onderhandel je mee bij de koop).
Luxe probleem :cheers:


25 dec 2022 13:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Nieuwe Taycan kopen bij Porsche dealer in DE - goed idee
dat is zeker een mogelijkheid en bij de dealer zitten ze vaak vol met opties
hou inderdaad wel rekening met aantal kilometers en leeftijd
dit kan inderdaad dan een aanzienlijk bedrag schelen tov nieuw of gebruikt in nederland


25 dec 2022 13:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.