Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 1:20



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
arnhem
Bericht Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
Na jaren Porscheloos geweest te zijn heb ik vorige week woensdag een Taycan gekocht. Dat kan inmiddels heel mooi online via de officiële Porsche websites in verschillende Europese landen, zo koop je dus een auto uit de voorraad van een Porsche Center. Ik was natuurlijk al een tijdje aan het kijken, wist precies wat ik wilde en ongezien kopen durf ik wel bij een Porsche Center.
Je vult je gegevens in, maakt een aanbetaling over en je ontvangt een bevestiging van je aankoop. Geweldig, ik was blij.
De volgende dag krijg ik een mail van het Italiaanse PC met: bedankt voor je interesse maar we kunnen vanwege de garantie niet leveren. Vreemd natuurlijk, het is een gebruikte auto inderdaad maar slechts 1 jaar oud en met 20.000 kilometer op de teller is de fabrieksgarantie natuurlijk gewoon van toepassing.
Ik heb dus teruggemaild dat de garantie me geen probleem lijkt, dat we gewoon een deal hebben en dat ik de auto graag kom ophalen. Vandaag krijg ik een iets ander antwoord terug: het is niet mogelijk de auto te verkopen aan iemand buiten Italië vanwege de kentekenregistratie.
GRR

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen en/of kan iemand me hier mee helpen? Volgens mij heb ik gewoon een deal, en in de bevestiging die ik kreeg stond dat ook. Ik wil die auto gewoon graag hebben!


06 feb 2023 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
Garantie is overdraagbaar en Europees. Zou geen probleem moeten zijn. Heb zelf wel eens hetzelfde gedaan met Duitsland en was geen probleem. Wellicht is hier spraakverwarring en hebben ze het over hun eigen aflever garantie of zo? Succes!
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


06 feb 2023 21:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
Garantie is inderdaad geen issue, maar dat lijken ze zelf nu ook in te zien. Klinkt meer alsof het Porsche hoofdkantoor geen grijze import wil of iets dergelijks en de PC’s heeft geïnstrueerd.

Overigens, uitvoerkenteken in Italië schijnt bijna onmogelijk te zijn voor een buitenlander, het internet staat er vol mee. Wellicht bedoelt het PC dat.

Maar dat kun je makkelijk oplossen door met een auto ambulance of trailer de Taycan zelf op te halen, geen uitvoerkenteken nodig (check wel goed hoe je de Taycan dan verzekert). Dit kun je aan het PC doorgeven als optie, wie weet worden ze dan makkelijker.

Andere ophaaloptie is nog om een externe partij zoals Das automotive (of een van de vele andere) het ophalen en de invoer te laten regelen.

Succes!


06 feb 2023 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
PS, als ze moeilijk blijven doen dan vraag je PC Gelderland gewoon om die auto te kopen. Grootste importeur van tweede hands P’s…. Betaal je 1k of zo. Doen ze vast wel.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


06 feb 2023 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
arnhem
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
Je hebt gelijk. Ik ga daar maar eens om hulp vragen.


06 feb 2023 22:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
mark996 schreef:
Overigens, uitvoerkenteken in Italië schijnt bijna onmogelijk te zijn voor een buitenlander, het internet staat er vol mee.


Fabels...


07 feb 2023 12:11
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
2 jaar geleden een BMW coupe gekocht in Italie , geen enkel probleem . was een particulier
wij kregen een deel van het kenteken en de rest leverde hij in .
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


07 feb 2023 13:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
Volgens mij is het niet zo ingewikkeld: https://gosselin-moving.com/en/news/shipping-motor-vehicles-registered-italy-for-export
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


07 feb 2023 22:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
Ik heb mijn Cayman R ook in Italie gekocht en dat was toch wel een probleem met die kentekenplaten.
Zowiezo staan ze niet toe om met het origineel Italiaans kenteken naar het buitenland te rijden om de auto naar hier te brengen.
Nu was het zowiezo niet mijn bedoeling om exportplaten te regelen en hem zelf te gaan halen, dus de auto is door een transporteur opgehaald in Milaan en naar hier gebracht. Tot mijn verbazing kwam de auto hier toe zonder documenten. Bleek dat ze eerst een bewijs van export (vrachtbrief / CMR) moesten hebben voordat ze de kentekenplaat kunnen indienen en de documenten in orde kunnen laten maken voor export. Heefft dus nog ruim 2 weken geduurd nadat de auto hier was, voor ik de documenten had om hem in Belgie in te schrijven.


10 feb 2023 16:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
Duitse Export Platen zijn wellicht (wel) een optie …. Volgens Duitse regeltjes zijn die in heel europa geldig :idea:


10 feb 2023 16:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 GT3 Clubsport Riviera Blau, , 993 Turbo, 996 GT3 MKI Clubsport 2001 Speedgelb, 996 GT3 MKI 2001Speedgelb, Porsche 109 Junior 1959,
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
Duitse export Platen ( Kurzzeitkennzeichen), worden tegenwoordig bij de Zulassungsstelle alleen maar gedrukt en afgegeven bij het tonen van de officiële Fahrzeugbrief.


10 feb 2023 20:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
Daarom gewoon met een auto ambulance de P gaan halen…


10 feb 2023 21:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
1 dags kenteken van de RDW ... en een beetje doorrijden :mrgreen:

sportscarfreak schreef:
Duitse export Platen ( Kurzzeitkennzeichen), worden tegenwoordig bij de Zulassungsstelle alleen maar gedrukt en afgegeven bij het tonen van de officiële Fahrzeugbrief.


:shock: ... weer wat geleerd.


10 feb 2023 22:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2s
België
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
Gewoon Vuddi bellen.


11 feb 2023 14:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
kristof schreef:
Zowiezo staan ze niet toe om met het origineel Italiaans kenteken naar het buitenland te rijden om de auto naar hier te brengen.
.


Nou, wij hebben gewoon onze land rover daar gekocht, Italiaans kenteken en platen natuurlijk en naar Nederland gereden. Invoeren rdw en klaar. Geen centje pijn.
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


12 feb 2023 13:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
Natuurlijk kan dat maar was dat legaal?
en was jij en de auto verzekerd?


12 feb 2023 14:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Online Taycan gekocht bij PC in Italie -en nu?
En, inmiddels paar weken verder, hoe is het verder verlopen?


08 maart 2023 17:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.