Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 11:13



Antwoord op onderwerp  [ 238 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
2035 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: 2035
95% van de mensen voert ook geen oorlog, dus dat gaat al redelijk goed. En de helft van de mensen die oorlog voert, wil dat ook helemaal niet.

Het is een beetje als dat een oplossing om een lagere verzekeringspremie te betalen dat iedereen gewoon moet stoppen met stelen en vernielen. Niet echt een goede bijdrage aan de oplossing, toch?


28 maart 2023 9:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: 2035
ATanis schreef:
.... de UK is van plan om Uranium verrijkte munitie te sturen naar de Ukraine. Dit is ook gedaan door de VN in Kosovo, de gevolgen daarvan zijn nog steeds zichtbaar, oa hoogste kanker % ter wereld.

Uranium verrijkte munitie? Ik denk dat je munitie met een kern van verarmd uranium bedoelt. Dat de UK deze munitie naar Ukraine stuurt is niets bijzonders. Heel veel landen gebruiken dit soort munitie, al decennia. Eigenlijk kan een leger tegenwoordig niet meer zonder. De VN heeft inderdaad veel van dit soort munitie in Kosovo gebruikt. Ook in andere Balkan-landen zoals Servië en Montenegro. Daarnaast is vooral tijdens de Irak oorlog enorm veel van dit soort munitie gebruikt. Krijgen ze daar allemaal kanker? Ik weet het niet. Het mag duidelijk zijn dat het niet gezond is om verarmd uranium, in welke vorm dan ook, binnen te krijgen. De belangrijkste gezondheidsrisico's lijken, gelet op het weinige onderzoek dat hieromtrent gedaan is, vooral van toxicologische aard te zijn. De radiologische risico's zouden verwaarloosbaar zijn. Is het daarom gerechtvaardigd deze munitie te gebruiken? Daar kun je natuurlijk een hele boom over opzetten maar persoonlijk ben ik van mening dat in oorlogstijd de noodzaak voor het gebruik duidelijk opweegt tegen de gezondheidsrisico's.


29 maart 2023 4:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2035
:popcorn:
Altijd goed om iemand aan het woord te horen die wel weet waarover hij praat.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 maart 2023 9:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: 2035
Als je uranium toevoegt aan munitie dan is die toch met uranium verrijkt? Ik vind dat niet fout.
Zo uit mijn geheugen is uranium een keihard materiaal dat pantsers kan doordringen. In hoeverre er met uranium problemen zijn als het overal verspreid ligt weet ik niet. Ik vermoed dat het tot de zware metalen wordt gerekend.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


29 maart 2023 13:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2035
Verrijkt met verarmd uranium. Zoiets :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 maart 2023 14:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 2035
Citaat:
Verarmd uranium vindt toepassing in bepantsering - onder meer van de Amerikaanse Abrams-tank - en verder in pantserdoordringende projectielen. Voor deze doeleinden is het heel geschikt doordat het een buitengewoon zwaar metaal is (soortelijke massa 19,1 Mg/m3; ter vergelijking: voor lood is dit 11,35 Mg/m3) waar zware projectielen van kunnen worden gemaakt die veel kinetische energie in een klein pakketje kunnen overbrengen. Het verarmd uranium in de door de VS gebruikte staafpenetrators (staafvormige kern in een projectiel) bevat nog 0,2% 235U en 0,0008% 234U. De penetrators die door het Pentagon worden gebruikt bestaan verder uit 0,75% titanium, 10% aluminium en 5% ijzer. De M86- en ADAM-landmijnen bevatten elk 0,101 gram verarmd uranium als katalysator voor de ontsteking.


bron: Wikipedia: Verarmd uranium, Militaire toepassingen
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


29 maart 2023 15:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: 2035
Dus niet keihard maar keizwaar. En er staat ook bij dat het bewezen kankerverwekkend is :?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


29 maart 2023 16:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 2035
Wikipedia.

Tja ……. :popcorn:


29 maart 2023 16:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 2035
Ik denk dat je, als je als soldaat in het veld, een met verarmd uranium versterkte granaat in functie tegenkomt, dat een verhoogde kans op kanker niet je grootste probleem is…

Oorlog is en blijft afschuwelijk.


29 maart 2023 16:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: 2035
In 10 pagina's van EV's naar verarmd verrijkt uranium in functie..:scratch:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


29 maart 2023 19:50
Profiel
PorscheForum Rakker
944turbo - 1988 924S - 1987 996 targa - 2002 997S - 2004
België
Bericht Re: 2035
Je kan dus met een met verarmd uranium verrijkte versterkte granaat een EV opblazen...
_________________________________________
Mijn eerste auto was een Porsche. Mijn laatste ook...en hij is niet alleen...


29 maart 2023 19:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: 2035
Haha, wat een geweldig idee ;-)
_________________________________________
Wim


29 maart 2023 20:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2035
Afbeelding
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


01 apr 2023 15:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 238 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: disciple, Stiruam


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.