Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 11:58



Antwoord op onderwerp  [ 238 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
2035 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 2035
Cazzo Super Veloce schreef:
Is gewoon angst. Angst dat hun fossiele speeltje afgenomen wordt. Terwijl ze nog tientallen jaren door kunnen rijden, ga ik ook doen.
Dus dan gaan ze naar anderen wijzen; de scheepvaart, de industrie etc etc, terwijl die ook grote stappen (moeten) maken.
Bange witte mannen :lol:

Kan idd gewoon beide. Deze week elektrisch heen en weer naar Nederland gereden en daar drie dagen benzine gestookt op Zandvoort.


11 maart 2023 10:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2035
Agressie, bange witte mannen :lol:
Zitten hier ook al de special snowflakes? :scratch:

Ik noem het een lage bullshitdrempel. DE reden waarom ik vrijgezel ben.

Toon me jullie posts op het Teslaforum waar jullie ingaan tegen alles wat Tesla gerelateerd is en de lof van de ICE Porsches bezingen en ik zwijg. Je kan niet iets BLIJVEN afbreken en als er moet gekozen worden toch de ICE behouden om dan maar verder de ICE af te breken op een forum vol ICE's. Hypocrisie ten top, zoals hier eerder al werd vastgesteld.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


11 maart 2023 11:09
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: 2035
Tilt! schreef:
Agressie, bange witte mannen :lol:
Zitten hier ook al de special snowflakes? :scratch:

Ik noem het een lage bullshitdrempel. DE reden waarom ik vrijgezel ben.

Toon me jullie posts op het Teslaforum waar jullie ingaan tegen alles wat Tesla gerelateerd is en de lof van de ICE Porsches bezingen en ik zwijg. Je kan niet iets BLIJVEN afbreken en als er moet gekozen worden toch de ICE behouden om dan maar verder de ICE af te breken op een forum vol ICE's. Hypocrisie ten top, zoals hier eerder al werd vastgesteld.

Ik zat er ooit op, maar er zitten daar iets te veel Tesla fanboys. En als niet Tesla fanboy (ondanks dat ik de Model 3 als daily heb) vind ik het daar niet zo leuk meer :lol:
Het ergste is dan nog dat er een mod een overdreven fanboy is, dat verziekt het serieus.


11 maart 2023 11:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2035
Tilt! schreef:
Hypocrisie ten top


Beetje flauw natuurlijk.
Iedere hobby is vervuilend, of je nu gaar skiën, een Porsche rijdt of iedere week naar de voetbal gaat.
Ik probeer het milieu te ontzien door zoveel mogelijk elektrisch te rijden, vrijwel nooit te vliegen, heb net 820 zonnepanelen besteld en ik drink havermelk :mrgreen:
Niemand kan zonder footprint leven, dus het is onzinnig om te stellen dat je geen hobby-Porsche mag rijden als je voor het minder belasten van het milieu bent.
Het gaat erom dat je je steentje bijdraagt, zonder onder een steen te hoeven leven.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


11 maart 2023 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2035
Hypocrisie is zoveel mogelijk met je (over)gesubsidieerde wagen rijden, vrijwel nooit te vliegen, dus wel als het u past, en 820 gesubsidieerde zonnepanelen leggen. 820 stuks schrijf je, dan zal dat wel een reden hebben waar jij beter van wordt. Ik heb 23 zonnepanelen en kom daar makkelijk mee toe.


12 maart 2023 9:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 2035
Het zijn dit soort posts waardoor ik het af ten toe helemaal gehad heb met dit forum. Treurig niveau en van mij mag dit draadje dicht. Ik doe iig niet meer mee.


12 maart 2023 10:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2035
bladerunner schreef:
Hypocrisie is zoveel mogelijk met je (over)gesubsidieerde wagen rijden, vrijwel nooit te vliegen, dus wel als het u past, en 820 gesubsidieerde zonnepanelen leggen. 820 stuks schrijf je, dan zal dat wel een reden hebben waar jij beter van wordt. Ik heb 23 zonnepanelen en kom daar makkelijk mee toe.

Ik zal het even uitleggen;
Ik rijd niet zoveel mogelijk met mijn EV, maar als ik moet rijden rijd ik zoveel mogelijk EV. Dat is net effe anders.
Mijn laatste vlucht was van voor Corona, dus ik denk dat ik minder dan gemiddeld vlieg.
Die 820 zonnepanelen komen op mijn garage, op mijn huis komen er ook nog een paar 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


12 maart 2023 11:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: 2035
Enguess schreef:
Het zijn dit soort posts waardoor ik het af ten toe helemaal gehad heb met dit forum. Treurig niveau en van mij mag dit draadje dicht. Ik doe iig niet meer mee.


Niemand verplicht je om dit topic te lezen :idea:


12 maart 2023 11:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: 2035
Enguess schreef:
Ik snap die agressie niet.
DIT ruikt en proeft veel meer naar agressie dan wat er de vorige 8 pagina's gepost werd. Hier wordt de man gespeeld en niet de bal. Treurig dieptepunt helaas want we zijn allemaal Porsche liefhebbers want wat kom je anders zoeken op dit forum. Niettegenstaande is onze gezamenlijke interesse niet voldoende om op een verstandige en volwassen manier met mekaar om te gaan. Oogkleppen af en constructieve commentaren krijgen dit topic wel terug op de rails hoop ik.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


12 maart 2023 14:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 2035
Agressie opzij, en laat je informeren. Wel degelijk wordt een agenda uitgerold, die aanvankelijk geheim was, en waar dat geteisem aan de macht geen weet van had…..iedereen weet wie ik bedoel. Stem ze weg, want anders staat u en uw kinderen heel wat naars te wachten!
Dit is slechts een klein voorbeeld, maar er zijn veel sprekers die het beleid analyseren, en tips geven, maar kennelijk steken veel mensen hun kop in het zand, en hebben gewoon geen zin om zich in deze materie te verdiepen.
Het huidige kabinet stevent af op een rampzalig draaiboek, ze hebben het gewoon niet meer onder controle.

https://youtu.be/hKQpAY78jd4
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


12 maart 2023 20:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: 2035
En wie hebben voor dit kabinet gekozen? Het volk toch?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


12 maart 2023 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 2035
Wat ze nu flikken, heeft niemand voor gekozen!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


12 maart 2023 20:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: 2035
Laten we wel wezen, ik ben ook niet blij met de keuzes die nu gemaakt worden. Vandaar dat er na 4 jaar opnieuw gestemd kan worden. Dan zal blijken of iedereen hetzelfde over denkt zoals ik doe.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


12 maart 2023 21:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 2035
:cheers: De ICE sterft niet uit na 2035 :cheers:

Citaat:
De Duitsers blokkeerden sinds een paar weken ineens het wetsvoorstel van de Commissie voor het verbieden van verbrandingsmotoren in auto's vanaf 2035. Nadat alles al in kannen en kruiken leek, stelde Duitsland als voorwaarde dat auto's die op e-fuels rijden na 2035 nog wel gemaakt mogen worden. Auto's die daarop rijden, stoten in theorie net zo weinig uit als elektrische wagens. Omdat e-fuels in de benzinetank moeten, willen de Duitsers dus toch niet af van auto's met een verbrandingsmotor.

De Commissie is ze nu tegemoet gekomen. Volgens Wissing is afgesproken dat auto's met een verbrandingsmotor ook na 2035 geproduceerd mogen worden, op voorwaarde dat ze enkel CO2-neutrale brandstoffen kunnen gebruiken. Timmermans zegt nu zo snel mogelijk de wetgeving over de CO2-normen voor auto's te willen goedkeuren.


Heeft die wokekabouter toch een beetje moeten inbinden. :mrgreen:

Bron: Akkoord Europese Commissie en Duitsland over brandstofauto's
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


25 maart 2023 13:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: 2035
"Hoe dat praktisch zal lopen, moet nog worden uitgeklaard. Bedoeling is om nu zo snel mogelijk de CO2-standaarden in wetgeving te gieten, zodat de toegelaten CO2-uitstoot van nieuwe wagens tegen 2035 op nul ligt. Nieuwe wagens op fossiele brandstof gaan dan onherroepelijk in de ban. Daarnaast zal de Europese Commissie snel met een juridisch kader komen dat auto's als CO2-neutraal beschouwt indien ze op groen geproduceerde, synthetische e-fuels rijden."

Eerlijk : als ze in die (deels) onverkozen en (geheel) onbekwame & (al helemaal) overbetaalde woke EU-club er jaaaaren over doen om tot een harmonisering te komen over iets triviaals als GSM laders, laat ik me graag verbazen hoe ze dit dossier nu weer zullen verknallen.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


25 maart 2023 14:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: 2035
Even ongenuanceerd: Een EV mag vrolijk op bruinkool blijven rijden, maar ice moet op e-fuel..
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


25 maart 2023 16:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: 2035
Vandaag in FD. Auto komt me bekend voor...
Afbeelding
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


27 maart 2023 9:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: 2035
Targa Floriaan schreef:
Even ongenuanceerd: Een EV mag vrolijk op bruinkool blijven rijden, maar ice moet op e-fuel..


Mooi toch? Kun je lekker pochen bij de Tesla fanboys dat je veel schoner rijdt met je Porsche :wink:

En nu is het misschien nog wel duur, maar ze zijn er nog maar net mee begonnen. Over 12 jaar is de prijs van benzine vast gestegen en e-fuel gedaald, zodat het niet echt meer uitmaakt. Porsche ontwikkelt vast wel iets waarmee hun klassiekers ook op e-fuel kunnen blijven rijden. Komt helemaal goed denk ik!


27 maart 2023 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2035
Komt goed, maar dat van die prijs geloof ik niet.
E-fuels zullen ongetwijfeld duur worden, waardoor EVs nog steeds veel aantrekkelijker zijn voor 99% van de automobilisten.
Alleen voor de echte petrolheads zullen E-fuels interessant blijven.
Daarom snap ik ook niet waarom die Duitsers zo makkelijk overstag zijn gegaan. De enige Duitse auto waarvoor E-fuels interessant zijn is de 911.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 maart 2023 11:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: 2035
Porsche heeft hier dan ook al fors in geïnvesteerd.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


27 maart 2023 12:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 2035
Cazzo Super Veloce schreef:
Komt goed, maar dat van die prijs geloof ik niet.
E-fuels zullen ongetwijfeld duur worden, waardoor EVs nog steeds veel aantrekkelijker zijn voor 99% van de automobilisten.
Alleen voor de echte petrolheads zullen E-fuels interessant blijven.
Daarom snap ik ook niet waarom die Duitsers zo makkelijk overstag zijn gegaan. De enige Duitse auto waarvoor E-fuels interessant zijn is de 911.


Er zijn gebieden waar je geen ene reet hebt aan een EV, en er zullen nog decennia lang ICE-voertuigen rond rijden.
Bovendien doet men net alsof olie verbannen wordt, en dat is niet zo. Olie is voor alles om ons heen noodzakelijk.
Ik vraag me dan ook af waar de 'restproducten' voor gebruikt gaan worden. Daar heeft niemand het over!

Zoals ik het zie, is de elektrificatie alleen nodig om het 'Westen' aan de macht te houden. Het heeft niets te maken met milieu.
Als het milieu zo belangrijk was geweest, hadden ze plezier- en vakantievluchten al kunnen verbannen, evenals cruiseschepen. Niemand heeft dat nodig!

Als die 2 stappen gezet zijn, zijn de milieudoelstellingen reeds gehaald, en kan plan twee in werking gezet worden: industrie.
En dan pas plan drie, de particuliere markt. Kunnen ze ondertussen over kernenergie na gaan denken.....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


27 maart 2023 13:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: 2035
https://topgear.nl/autonieuws/benzinemo ... per-liter/

De verwachting is dus dat de productie uiteindelijk minder dan een euro per liter moet kosten. Dat is niet hetzelfde als de verkoopprijs natuurlijk, maar toch wel acceptabel. En ik ga er uiteraard vanuit dat PCG die oude pomp weer laat werken en Porsche rijders korting krijgen op de eFuel uit de Porsche fabriek :D


27 maart 2023 15:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 2035
steef schreef:
Als het milieu zo belangrijk was geweest, hadden ze plezier- en vakantievluchten al kunnen verbannen, evenals cruiseschepen. Niemand heeft dat nodig!

Als die 2 stappen gezet zijn, zijn de milieudoelstellingen reeds gehaald, en kan plan twee in werking gezet worden: industrie.


Alhoewel ze van mij persoonlijk cruises mogen afschaffen en ik het eens ben dat er best wat minder gevlogen mag (moet) worden, gaat dat (alleen) het probleem niet oplossen. Transport is goed voor ongeveer 15% van de wereldwijde CO2 emissie, transport over de weg neemt het leeuwendeel (ong 12%) voor zijn rekening. De rest is lucht-en scheepvaart en daarvan nemen cruises en pleziervluchten dus maar een klein deel van voor hun rekening.


27 maart 2023 17:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: 2035
Als we in Nederland helemaal stoppen met CO2 uitstoten scheelt dat wereldwijd 4%. Economie ligt dan wel op z'n gat maar klimaat is gered ...... zouden ze dat in India en China ook denken als ze de komende jaren bij 100-den nieuwe kolencentrales het lintje bij de hoofdingang doorknippen :?:


27 maart 2023 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: 2035
Weet iemand wat de meest millieu vervuilende menselijke activiteit is, met de hoogste CO2 uitstoot?

> Oorlog voeren.

Als we nu daar mee gaan stoppen?

Nog een voorbeeld om te zien dat het onze leiders niet om het millieu te doen is; de UK is van plan om Uranium verrijkte munitie te sturen naar de Ukraine. Dit is ook gedaan door de VN in Kosovo, de gevolgen daarvan zijn nog steeds zichtbaar, oa hoogste kanker % ter wereld.


28 maart 2023 7:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 238 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.