Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 9:33



Antwoord op onderwerp  [ 238 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
2035 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: 2035
Ha, volgens de wet van Bom is iets waar als 2 mensen het zeggen. Bij deze dus bevestigd: EV's ZIJN stom :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


04 maart 2023 21:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: 2035
Sterker nog, EV's zijn een ramp.
Probeer ze maar eens te blussen bij een brand.....
Daar naast zijn te veel te zwaar, te snel voor de huidige rijders.
Binnenkort vervalt de subsidie op die krengen, ben benieuwd wie er dan nog 1 aanschaft.
Weg ermee. :twisted:


04 maart 2023 22:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: 2035
Nou, kunnen we hier mooi een uitroepteken achter zetten. Die Duitsers zijn zo stom nog niet ;-)
_________________________________________
Wim


04 maart 2023 22:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: 2035
Ooh ramp, de jongeren die nu geboren worden zullen dus enkel met een EV automaat kunnen lessen bij de rijschool en dus nooit de geneugten van een fantastisch schakelende handbak kunnen ervaren?

Iemand daar eigenlijk zicht op of er überhaupt nog rijscholen zijn die met een handbak leren rijden want quasi alles wat nu nieuw verkocht wordt is toch een automaat vanaf het C-segment (Golf, 308 etc)?
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


04 maart 2023 22:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: 2035
2.2VTEC schreef:
de geneugten van een fantastisch schakelende handbak
Haha hebben we eigenlijk een mooie spreukendraadje?
Die mag er wel in :thumleft:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


04 maart 2023 22:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 2035
Onverstandig om nu automaat te lessen en af te rijden … want dan heb je niet meer de keuze om handgeschakeld te rijden :idea:


04 maart 2023 23:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: 2035
Het oorstrelende gehuil van een luchtgekoelde flat six die vanuit stationair toerental vlot in de toeren klimt @Nordrack2 :lol:

Niks tegen EVs maar ik vind het wel goed dat belangrijke autoproducerende landen als GER en ITA - euhm - tegengas geven tegen dogmatische voorstellen over een in mijn ogen niet realistische tijdslijn. Nu FRA, SPA en Tsjechië nog meekrijgen.

Vroeg of laat moeten we van fossiele brandstoffen af, maar het moet haalbaar en betaalbaar blijven voor Jan Modaal. Individuele mobiliteit beschikbaar maken voor doorsnee arbeiders en bedienden heeft vorige eeuw erg veel welvaart gecreëerd…
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


04 maart 2023 23:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: 2035
Als je maar voldoende massa hebt wordt het vanzelf betaalbaar.
_________________________________________
Wim


04 maart 2023 23:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: 2035
Als de nodige investeringen in een betaalbare en duurzame laadinfrastructuur volgen uiteraard…
Dat zal nog wat tijd vergen.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


05 maart 2023 0:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: 2035
Volgens mij moet iedereen hier met een mooie Porsche toch blij zijn als alles elektrisch gaat. Zo blijft er nog een beetje benzine over voor die mooie oldtimers van de toekomst ;). Al zou die synthetische brandstof natuurlijk ook een mooie uitkomst zijn.

En dat de jeugd van nu de geneugten van handgeschakelde benzinemotoren moeten missen... Tja, wij hebben nooit de tijd gekend dat je met een paard rondreed. Een tijd dat er nog echt emotie in je vervoersmiddel zat. Missen wij dat? Wat niet weet wat niet deert, toch?


05 maart 2023 1:31
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: 2035
2.2VTEC schreef:
Ooh ramp, de jongeren die nu geboren worden zullen dus enkel met een EV automaat kunnen lessen bij de rijschool en dus nooit de geneugten van een fantastisch schakelende handbak kunnen ervaren?

Dat valt wel mee hoor, ik heb ook nooit de geneugten ervaren van het dubbelklutsen ervaren omdat ik altijd gesynchroniseerde handbakken had.


05 maart 2023 9:56
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: 2035
Alex90 schreef:
Volgens mij moet iedereen hier met een mooie Porsche toch blij zijn als alles elektrisch gaat. Zo blijft er nog een beetje benzine over voor die mooie oldtimers van de toekomst ;). Al zou die synthetische brandstof natuurlijk ook een mooie uitkomst zijn.

Ik denk ook in geval van synthetische brandstof, het belangrijk is dat de vraag laag genoeg blijft. Die dingen blijken tot nu toe nog altijd niet erg schaalbaar voor een groot deel van het wagenpark te kunnen bedienen.
Hoe sneller we allemaal elektrisch gaan, hoe groter de kans dat oldtimers buiten schot blijven.


05 maart 2023 9:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: 2035
Enguess schreef:
Jammer dat het nu leidt tot klimaatverandering, en niet pas over een paar miljoen jaar.


Is daar onafhankelijk bewijs voor :?:


05 maart 2023 11:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 2035
Wat een goeie vraag. Daar zou eens iemand naar moeten kijken!


05 maart 2023 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: 2035
dobbelsteen schreef:
Dat valt wel mee hoor, ik heb ook nooit de geneugten ervaren van het dubbelklutsen ervaren omdat ik altijd gesynchroniseerde handbakken had.
Ik ben ondertussen al oud genoeg om een en ander te hebben ervaren. Zoals de verplichte legerdienst en de voordelen daaraan gekoppeld. Zo heb ik met zowat alles met wielen en/of tracks kunnen rijden. Luchtgekoelde Magirus V8 atmosferische diesel. Klonk als een sirene, gehoorbescherming was geen luxe en ja, dubbelklutsen was een must maar het ding ging dan ook altijd door. Geopard, AMX, noem maar op. Alle vakjes op mijn rijbewijs zijn aangetikt. Binnenkort zoemen we allemaal, geholpen door AI over de weg. Ik verveel me dood in die emotieloze broodroosters. Sommigen accelereren almachtig hard maar daar snap ik de bedoeling ook weer niet van. We moeten aan het milieu denken ... waarom dat gepromoot wordt met EV's met 1000 + PK en misselijkmakende prestaties? Dat is toch geheel naast de kwestie.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


05 maart 2023 13:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: 2035
EV’s zijn stom, is inmiddels vastgesteld. Ook vanwege nutteloze hoeveelheid kW’s
_________________________________________
Wim


05 maart 2023 13:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 2035
.... en dan zijn ze vaak nog "geknepen" :popcorn:

Geheel nutteloos zijn die Kw's/Pk's niet ... ze moeten tenslotte wel een grote (én zware) batterij op 4 wielen verplaatsen ...

Lightyear had het mooi voor elkaar ... halve batterij (t.o.v. Tesla) - en daarmee een ook veel lichtere auto gebouwd :drive:


05 maart 2023 14:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 2035
redriver schreef:
Enguess schreef:
Jammer dat het nu leidt tot klimaatverandering, en niet pas over een paar miljoen jaar.


Is daar onafhankelijk bewijs voor :?:

Ik weet eigenlijk niet waarom ik nog reageer, want het is praten tegen dovemansoren... Edoch...

Als je op voorhand door overheden gesubsidieerde, en door universiteiten/onderzoeksorganisaties uitgevoerde onderzoeken niet vertrouwt, want *kuch* "niet onafhankelijk", mag je bijna al het wetenschappelijk onderzoek ter discussie stellen. Dat is natuurlijk complete waanzin. De kern van wetenschappelijk onderzoek is dat het reproduceerbaar en controleerbaar is. Dus als jij hetzelfde onderzoek op dezelfde manier uitvoert, moet de uitkomst hetzelfde zijn. Een goed wetenschappelijk onderzoek is door een onafhankelijke derde partij bevestigd. Nu zijn er inmiddels duizenden wetenschappelijke onderzoeken en die wijzen allemaal op hetzelfde: sinds de industriële revolutie is de mens onmetelijke hoeveelheden schadelijke stoffen gaan uitstoten door verbranding van fossiele brandstoffen waarvan bekend en bewezen is dat ze een schadelijk effect hebben op milieu en klimaat. Tegenover deze duizenden (zo niet meer) onderzoeken staan enkele incidentele quasi-wetenschappelijk onderzoeken die dit effect onbewezen achten. Je kunt op deze onderzoeken veel meer aanmerken dan op de duizenden andere. Maar toch worden ze gebruikt om te kunnen roepen: "Zie je wel, het is niet waar!".

Ik zal het simpel uitleggen. Ik heb hier in de la een kapot analoog horloge liggen. Dit geeft twee keer per dag de goede tijd aan. Volgens jouw redenering is dit horloge nog prima in orde, "want het geeft de goede tijd aan en dat kan ik bewijzen want ik heb het dagelijks twee keer gemeten!". De rest van de wereld kijkt naar de onderzoeken die op andere momenten zijn uitgevoerd en concluderen het enige juiste: het horloge is stuk.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


05 maart 2023 15:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 2035
Je bent een beter mens dan ik.
Ik begin niet meer aan dit soort discussies.

Voor wat het waard is: +1 voor je betoog en dank.


05 maart 2023 15:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2035
EV-verkopen dalen flink: 77% in de min!

https://www.autoblog.nl/nieuws/ev-verko ... in-3452031

Indien niet meer gesubsidieerd trekt iedereen, behalve hier en daar ne groene, zijne kak in. :flush:


06 maart 2023 8:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: 2035
Jij woont of werkt in het Antwerpse denk ik, letterlijk nooit elders deze uitdrukking gehoord bladerunner 8)
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


06 maart 2023 10:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2035
Ik ben van de Antwerpse Kempen. Tom Boonen is zowat mijne gebuur.

Vertaling van "zijne kak intrekken" = "Dan is het heel wat minder met het goede voornemen." :salut:


06 maart 2023 10:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: 2035
Dan ken je ook “amai, dien is uuk nie van den hoas gepoept” (die is ook niet van de snelste)
En mijn favoriet “tzwjiet drupt ier uuk nie van de kassen” (hier wordt ook niet bepaald hard gewerkt)
“Hoe miejr daze op Tante Nonneken trekken, oe hiejter da ze zijn” (die vertaal ik niet :P )

Beginnersles “algemiejn besgoft Antwaarps” voor Nederlanders :D :lol:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


06 maart 2023 11:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2035
Kempens is niet echt Aantwaarps, gelukkig.

Kempen: Dieje is ok nie van den hoas gepoept. Tzwiejet drupt er ok nie vanaf.


06 maart 2023 11:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2035
bladerunner schreef:
EV-verkopen dalen flink: 77% in de min!

https://www.autoblog.nl/nieuws/ev-verko ... in-3452031

Indien niet meer gesubsidieerd trekt iedereen, behalve hier en daar ne groene, zijne kak in. :flush:


Oud nieuws en alleen betrekking hebbend op januari 2023;

https://nederlandelektrisch.nl/actueel/ ... 25-procent
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 maart 2023 11:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 238 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JKlaassen, joris_h, Vlaanderen


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.