Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:28



Antwoord op onderwerp  [ 238 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
2035 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 2035
Ziehier de landen waar vanaf 2035 geen verbrandingsmotoren meer mogen verkocht worden. Zou het helpen? :scratch:

81404


27 feb 2023 8:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: 2035
Stel je terechte vraag anders eens aan Timmerfrans@compleetkoekoek.eu.
Die spreekt Nederlands overigens en is zeer breedsprakerig op het drammerige af. :D
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


27 feb 2023 9:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 2035
Ja.
Grofweg 1.5 mrd auto’s in de wereld, waarvan zo’n 400 mln in Europa.
Europa heeft ook de hoogste autodichtheid ter wereld (#auto’s per hoofd vd bevolking).

Een betere wereld begint bij jezelf.


27 feb 2023 10:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 2035
Als niemand het voortouw neemt, en we allemaal naar elkaar gaan zitten kijken en wachten, gebeurt er helemaal niks. Vind ik het jammer dat straks alles EV wordt? Zeker. Heb ik er begrip voor? Ook. We hebben onszelf in deze positie gemanouvreerd: Europa is de aanstichter van de industriële revolutie en WIJ zijn begonnen met vervuilen. Laten we dan ook de eerste zijn die het tij keren.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


27 feb 2023 10:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2035
Volmondig eens met beide voorgaande posts :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 feb 2023 11:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: 2035
Op de projectiemethode van het kaartje valt ook wel wat af te dingen. Afrika bijvoorbeeld wordt te klein weergegeven. Het kaartje vertekent heel erg.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


27 feb 2023 12:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: 2035
Maar maakt dat uit voor de vraag die hier wordt gesteld?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


27 feb 2023 13:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 2035
En het is maar weer net waar je je informatie vandaan haalt ....

Afbeelding

:popcorn:


Deze dan (Europa) - op auto-merk :arrow:

Afbeelding

... vooral de kleine lettertjes onder Volkswagen :twisted:


27 feb 2023 13:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: 2035
Ik koop tegen die tijd een Koenigsegg, zijn met nog wat andere autofabrikanten die <1000 auto's produceren per jaar vrijgesteld van deze maatregel :-)

Toch zal het straks niet voor iedereen niet meer mogelijk zijn om een auto te bezitten (maar dat is ook het plan). Het wordt voor sommigen te duur en alles vervangen voor elektrisch (accu's) zijn niet voldoende grondstoffen voor (of er moeten andere technieken beschikbaar komen). Mocht je straks in een 15-minutenstad wonen kan trouwens alles te voet :ba:


27 feb 2023 16:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 2035
.....of een Donkervoort..... :wink:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... vRMC_-65KE

Feit blijft dat een auto voor veel mensen niet meer is weggelegd, en dat noem ik toch echt een beperking van vrijheid.
De 15-minutes city's, daar worden we gewoon even ingestopt. En dat noem ik een strafkamp, ook al leggen veel mensen dat anders uit.
Maar ja, wat Polydeukes zegt, we werken er allemaal een beetje aan mee, maar toch ook weer niet. Inperking van bevolkingsgroei had een goede eerste prioriteit kunnen zijn.
Behalve de instroom van nieuwe Nederlanders, fokt het eigen volk er ook lustig op los (hoewel daar nu krimp ontstaat....gek hè?).
Bevolkingsgroei gaat nu eenmaal samen met een enorme belasting voor het milieu. Daar heeft werkelijk niemand het over.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


27 feb 2023 17:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 2035
Daar hebben we het al 50 jaar over.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/De_grenzen_aan_de_groei

Maar er zijn betere oplossingen dan een fokverbod, dat weer hele andere problemen oplevert, vraag maar aan China.


27 feb 2023 17:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2035
redriver schreef:
(maar dat is ook het plan)

Die boze mannen van het WEF ook altijd met hun streken :lol:
Overigens koop je al een gebruikte Leaf/Zoe voor 7K.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 feb 2023 18:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 2035
@engiess: Nee hoor, het is heel simpel. Kinderbijslag direct afschaffen, alleen nog voor mensen die onder de inkomensgrens leven, en voorlichting geven. Mensen aanspreken dat meer dan 2 kinderen asociaal is en maatschappelijk ongewenst.
Dáár zou de WHO zich mee kunnen bemoeien, in plaats van met dat ‘andere’.
En juist dit is onbespreekbaar, met name onder de groene partijen. En juist dát verwacht je niet van dat gespuis.
Maar in het Gooi kunnen ze er ook wat van….hoe rijker, hoe meer Valentijntjes en Rosalietjes er uit gepoept worden. Als prestige middel? Ik weet de drijfveer niet, maar ik zit niet op al die Valentijntjes en Rosalietjes te wachten, het is slechts een soort van ongeremde vermenigvuldigingsdrang, een behoeftebevrediging, waar je de maatschappij mee opzadelt. Overigens is het drugsprobleem onder jongeren het grootst, in gemeenten met het hoogst besteedbaar inkomen. Even in een notendop: Gooi, Bergen, Volendam, zomaar wat voorbeelden.
Ik ga vast buiten mijn boekje. En er zullen hier ook ouders met meer dan drie kids op het forum zitten: die mogen mij uitleggen wat de ‘drijfveer’ was. Meneer Pastoor? Die tijd zijn we al lang gepasseerd. Een nakomertje als ‘ongelukje’ kan ik me voorstellen, maar mensen hebben een grote verantwoordelijkheid richting de maatschappij.
Een bekende die mededeelt dat de derde op komst is, kijk ik slechts vies aan, een felicitatie kan er nauwelijks vanaf, en ik kan me nog net inhouden….’wie denk je dat er op jouw derde kind zit te wachten?’ Het milieu en de maatschappij in elk geval niet. Unilever en consorten juist weer wel, die willen niets liever dan een groeimarkt.
En dáár zijn die 15-minute City’s voor ontworpen: een nóg hogere omzet per hoofd vd bevolking. Niks meer, niks minder….opsluiten dat gespuis, fokken, en omzet draaien…..Picnic (Bill Gates) staat te trappelen om die markt op te gaan……niet met vaderlandse producten overigens.

Oh ja, kinderopvang alleen nog vergoeden voor minima, niet voor rijke tweeverdieners. Die denken dan hopelijk twee keer na voordat ze hun kroost de hele week op kosten van de belastingbetaler uitbesteden…..weekendkinderen…..
Nog ééntje dan: K.I. Als de natuur niet meewerkt, dan zal de natuur daar een reden voor hebben. Wil je toch KI, dan op eigen kosten, niet op kosten van de maatschappij, want die zit niet op dat KI kind te wachten…..daar gaan al deze aspecten van overbevolking over. En daar durft niemand zijn of haar vingers aan te branden.

En inderdaad Cazzo, die voorspelde agenda wordt feilloos uitgerold, of is dat nog steeds een complot? Leg mij dan maar uit welke er niet uitkomt. De ene na de andere wet wordt aangenomen, maar kennelijk zit iedereen te maffen. Alleen dat volgen wat in je straatje past! Heb je al moeite gedaan om de site van het WEF door te spitten? Of zit je liever te pitten? Na jou de zondvloed?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


27 feb 2023 18:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 2035
Even buiten gaan staan Steef en lekker afkoelen..... Doet je goed !
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


27 feb 2023 19:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 2035
Cazzo Super Veloce schreef:
Overigens koop je al een gebruikte Leaf/Zoe voor 7K.


Voor minder dan de helft koop je een jonge Mango Achensa :popcorn:

... en voor iets meer dan dat een heuse Renault Twizy, Move Vigorous, Think City, Piaggio Porter, Share NGO, Renault Kangoo of zelfs Fiat 500 :P


Maar daar gaat het toch niet om :?:

Hier in de buurt is 1 laadpaal - en zijn er legio mensen die niet thuis voor de deur kunnen parkeren :idea:


27 feb 2023 19:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944turbo - 1988 924S - 1987 996 targa - 2002 997S - 2004
België
Bericht Re: 2035
Al die regels...straks wordt ik nog blij dat ik al 63 ben...hoe ben ik eigenlijk ooit zo oud kunnen komen als je bedenkt hoe "ongezond" er vroeger geleefd werd....
_________________________________________
Mijn eerste auto was een Porsche. Mijn laatste ook...en hij is niet alleen...


27 feb 2023 20:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2035
Olaf schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Overigens koop je al een gebruikte Leaf/Zoe voor 7K.


Voor minder dan de helft koop je een jonge Mango Achensa :popcorn:

... en voor iets meer dan dat een heuse Renault Twizy, Move Vigorous, Think City, Piaggio Porter, Share NGO, Renault Kangoo of zelfs Fiat 500 :P


Maar daar gaat het toch niet om :?:

Hier in de buurt is 1 laadpaal - en zijn er legio mensen die niet thuis voor de deur kunnen parkeren :idea:

Was reactie op opmerking van Redriver dat voor sommigen auto rijden te duur wordt als alles EV is. 7K is voor heel veel mensen prima te betalen.

Als het aantal EVs toeneemt komen er vanzelf meer laadpalen, zelfs in Limburg :wink:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 feb 2023 21:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: 2035
Enguess schreef:
Ja.
Een betere wereld begint bij jezelf.


Wees dan consequent en rol die Euro 0 emissie Porsches van je naar een museum / collectie ipv de wereldverbeteraar uit te hangen :bang:

Niks tegen EVs maar dring die dingen toch niet op. Ach ja, 2035 is nog ver weg en tegen dan is gans die Europese commissie hopelijk al weggestemd. Oooh wacht, die zijn niet eens democratisch verkozen :roll:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


27 feb 2023 21:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2035
Best democratisch toch;
"De voorzitter en de leden van de Commissie worden door de lidstaten benoemd na goedkeuring door het Europees Parlement. "
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 feb 2023 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: 2035
Verbrandingsmotoren verbannen en denken dat EV’s van 2000kg de oplossing zijn is naïef…


27 feb 2023 22:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 2035
Cazzo Super Veloce schreef:

Als het aantal EVs toeneemt komen er vanzelf meer laadpalen, zelfs in Limburg

Toevallig onlangs geïnformeerd bij de gemeente (hier in Limburg 8) ). Werd keurig terug teruggebeld door een ambtenaar die me vertelde dat de gemeente een aanvraag hadden gedaan voor uitbreiding/aanleg van 20 laadpalen bij Vattenfall, maar vanwege tekort aan technisch personeel bij Vattenfall gaat de installatie helaas langer duren.......
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


27 feb 2023 22:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: 2035
Daar gáán we weer…
_________________________________________
Wim


27 feb 2023 23:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 2035
nee hoor :mrgreen:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


27 feb 2023 23:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 2035
2.2VTEC schreef:
Enguess schreef:
Ja.
Een betere wereld begint bij jezelf.


Wees dan consequent en rol die Euro 0 emissie Porsches van je naar een museum / collectie ipv de wereldverbeteraar uit te hangen :bang:

Waarom zo grof nou weer?


27 feb 2023 23:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: 2035
Targa Floriaan schreef:
Maar maakt dat uit voor de vraag die hier wordt gesteld?
Wil je nou echt dat ik een antwoord geef op de vraag "zou het helpen"? :mrgreen: :thumleft:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


28 feb 2023 4:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 238 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.