Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:13



Antwoord op onderwerp  [ 238 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
2035 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: 2035
Cazzo Super Veloce schreef:
Ik denk dat ze straks bij de Kwik Fit je batterij omwisselen voor een refurbisched exemplaar met garantie.
U


Jarenlang automechanica gedaan in avondonderwijs; leraar daar zei dat wie niet in een "deftige garage" aan de slag kon bij zo'n Fastfitter moest gaan werken. En als zelfs dat niet lukte was er nog altijd het vangnet van de technische autokeuring...
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


08 maart 2023 13:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2035
Een Tesla accu vervangen is makkelijker dan een uitlaat vervangen en het kan in 5 minuten.

https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY
_________________________________________
GREEN IS GOOD


08 maart 2023 14:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 2035
Cazzo, dikke tip voor je :wink:

Afbeelding
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


08 maart 2023 18:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2035
Tesla accu wisselen gaat sneller dan olie bijvullen bij een audi. :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


08 maart 2023 20:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 2035
Toch Waterstof gebruiken? Er is nieuws: ‘DOORBRAAK IN WATERSTOF: ONEINDIG VEEL NATUURLIJKE WATERSTOF IN AARDKORST’ Succesvolle praktijkproef met witte waterstof op Mali
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


08 maart 2023 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman 2022
Bericht Re: 2035
Klinkt veel belovend, de tijd zal het leren.
Het gewicht van accu´s en de laadtijd zie ik als nadelen die nog niet zomaar zijn opgelost.


08 maart 2023 23:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 2035
Volgens mij worden er wat zaken door elkaar gehaald. De meeste EV-accu's hebben garantie tot zo'n 250.000km. Dat wil niet zeggen dat ze daarna waardeloos zijn. Deze accu's kunnen worden ingezet voor duurzame energieopslag (home battery), ze kunnen gerefurbished worden of gerecycled worden.

En zoals hierboven al gezegd staat de ontwikkeling van batterijtechnologie niet stil en worden accu's steeds efficiënter en komen accu's met minder of geen schaarse grondstoffen steeds dichterbij.

Daarnaast zijn er genoeg voorbeelden van bijv. Priussen en Tesla's die vééél langer meegaan dan 250.000km. Omdat EV's (incl hybrides) nog niet veel langer dan 10-15 jaar op de markt zijn, valt er over levensduur nog niet zo veel te zeggen. Maar de techniek in een EV is veel simpeler dan in een ICE, dus zou reparatie om ze lang mee te laten gaan juist goedkoper dan duurder moeten zijn. Het enige waar ik mij zorgen over maak is de software, want het is enorm kostbaar om oude software veilig en werkend te houden. Ik denk dat recylen van de onderdelen met nieuwe computers en software de betere oplossing is (dus ipv refurbished iPhones krijg je dan refurbished Tesla's).

De tegenstanders (ook hier op het forum) hebben vooral last van oud-denken en de problemen van nu (te weinig laadinfrastructuur, zware inefficiënte accu's, schaarse grondstoffen, etc.) te projecteren op de toekomst.
Met oud-denken reden we nu allemaal nog op paarden en kookten we op een open vuur. Ik adviseer alle oud-denkers om eens een cursusje creative/innovative thinking te volgen. Dan kun je misschien eindelijk eens die vastgeroeste patronen loslaten, voorbij de horizon kijken en uit die negatieve neerwaartse spiraal komen.

Bij deze mijn laatste bijdrage aan dit onderwerp.
Ik wil niet met jullie (bek)vechten, maar ik wil met jullie discussiëren over onze gezamenlijke passie: gave auto's van een tof merk.
Houdoe!

https://polarisatieverlieselkaarniet.sire.nl/
Afbeelding
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


09 maart 2023 12:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2035
100% mee eens, maar ik ga lekker wel door. :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


09 maart 2023 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 2035
@polydeukes: het gaat er niet om hoe goed een EV gaat worden, het gaat erom dat je vrije keuze houdt.

Ik verwacht hier liefhebbers van de ICE in al zijn vormen, de geur, het geluid, de vormen, geen ambassadeurs van de Groenen.
Niemand hoeft mij te dwingen of te vertellen, dat IK beter in een EV kan gaan rijden.
De mensen die dat roepen, zouden acuut een vliegverbod moeten krijgen, tevens een verbod op importgoederen en -voedsel.
Als het product zo goed is, gaat het vanzelf, en niet op de manier hoe dat nu gaat. Ik ben niet roomser dan de paus, en probeer niet hypocriet om te gaan met milieuvraagstukken.

Ook voor dagelijks gebruik rij ik het liefst in een auto met de ouderwetse techniek. Ik geniet daarvan. Ik ben maar een minieme vervuiler, als je dat afzet tegen andere industrieën en bedrijfstakken.
Ik rij jaarlijks erg weinig kilometers, dus het is zinloos om mij uit een ICE te pesten, of zelfs mijn hobby te verbieden.
Een EV haalt voor mij alle leuke dingen uit het autorijden. Aan het eind van de werkdag is dat mijn beloning, en die zoek ik niet in een Tesla of wat dan ook met een batterij.
Ik neem zelfs af en toe een langere route, gewoon omdat het kan. Met een Tesla zou ik zo snel mogelijk thuis willen zijn, omdat het niets toevoegt aan het pure autorijden.
Het is slechts een functioneel vervoermiddel, en geen beloning aan het eind van je werkdag. En aangezien nagenoeg al die batterijauto's van de baas zijn, zijn 'ze' al aardig op weg de auto als eigendom uit maatschappij te filteren. Het letterlijke doel van het huidige beleid. Voor wie dat gemist heeft, dit is letterlijk terug te vinden op de WEF-site, en wordt braaf gevolgd door zo goed als alle EU-ministers.

Dus je kan hier de EV wel lopen prediken, het betekent wel het einde van de hobby! Ik zou zeggen: stop met vliegen, verkoop je Porsche of andere ICE, en loop braaf mee in de pas zoals je dat is opgedragen als je zo gek bent op je EV. Maar wees een kerel, en doe die Porsche de deur uit, je bent hem niet waard! Je loopt van twee walletjes te vreten!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


09 maart 2023 14:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2035
+100
Zelfs op een Porscheforum worden we haast gedwongen om een Tesla te verheerlijken door de wereldverbeteraars, maar zelf hun Porsche weg doen, nou nee...
Als er dan toch eentje geslacht wordt is het die wonderlijke Tesla die toch zo snel opgeladen is, maar jij, JIJ moet overstappen op Tesla en als je dat niet doet ben je 'n boomer.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


09 maart 2023 14:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 2035
@ steef: ik kan me grotendeels vinden in je betoog. Il erger me voornamelijk aan het jehova gedrag van EV adepten. Maar net zo zeer aan het oud denken van de ‘petrolheads’ waar Polydeukes naar verwijst.

Je laatste zin ontkracht imho helaas de rest van je verhaal. Jammer
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 maart 2023 14:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2035
Ik snap Steef wel, net als ik de 'gedwongen' transitie ook begrijp.
ICE wordt straks gewoon helemaal verboden (in de steden gebeurt dit al). Dan is de hobby wel klaar. Aan de andere kant is het 12 min voor middernacht dus we moeten wat om de planeet leefbaar te houden. (En ja, ik begrijp dat er een triljoen andere factoren meer invloed hebben op het milieu dan de autotransitie)

Wat ik niet zo goed begrijp is dat het hier altijd OF, OF is. Waarom ''mag'' je niet zowel ICE als EV leuk vinden? Zijn genoeg EV's die leuker zijn om te rijden dan het 95% van het ICE wagenpark en ook andersom, toch?
_________________________________________
footers zuigen! :D


09 maart 2023 15:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 2035
Pacoloco schreef:
..om de planeet leefbaar te houden....


Dat wordt nu (m.i. onterecht) op de kleinverbruiker in o.a. ons land uitgestort, terwijl we allemaal weten wie de werkelijk grote vervuilers zijn.
Die kunnen nagenoeg ongestoord hun gang gaan, en daar zijn voorlopig nog geen oplossingen voor. Wij gaan de planeet in elk geval niet redden door allemaal morgen in een EV te rijden.
Sterker nog, er zal geen significant verschil ontstaan m.b.t. de luchtvervuiling.

De bevolking is nog steeds flink groeiende, en de verwachting is dat in ons land in de toekomst 30-40 miljoen inwoners gehuisvest moeten gaan worden.
Leg mij maar uit hoe het milieu daar bij gebaat is.....een ambtenaar kijkt altijd naar korte termijn oplossingen, maar nooit naar de lange termijn.
Drinkwater, afvalberg, vervoer, zorg.....ze kunnen het nu al niet waarborgen. Ik zou zeggen: de overheid mag wel een versnelling lager met al die plannen.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


09 maart 2023 15:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: 2035
@ steef
@ Tilt!
Eens !!
De manier waarop de EV aanhangers en de beleidsmakers het hele EV verhaal willens nillens door de strot rammen van de brave burger die trots is op en geniet van zijn/haar/x auto, Porsche of niet, is te betreuren. We zijn het er allemaal over eens dat we behoorlijke inspanningen moeten leveren om de klimaatdoelstellingen te halen of tenminste zo kort mogelijk te benaderen. Maar of je daarom ineens een 180° draai moet maken, alle ICE moet gaan verketteren en wie durft te zeggen een petrolhead te zijn naar de brandstapel te verwijzen is misschien een tikkeltje radicaal.
De reden waarom de EV het laatste jaar zo in aantallen is toegenomen is vooral omdat het fiscaal voordelig is en bij een minderheid om mee uit te pakken dat ze toch zo milieubewust zijn.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


09 maart 2023 15:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2035
Vanaf vandaag kan iedereen meedenken over het Nederlandse klimaatbeleid https://www.nu.nl/klimaat/6254457/vanaf ... eleid.html

Zouden ze niet meekezen op het porscheforum?
We hebben toch allang geschreven hoe het moet/kan :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


09 maart 2023 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2035
Ik wens Steef het Presidentschap en Polydeukes en Cazzo een mooie groene bakfiets. :cheers:


10 maart 2023 7:16
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: 2035
Hans44 schreef:
dobbelsteen schreef:
Hans44 schreef:
Het is geen wetenschappelijk onderzoek, maar een vlugge blik op Mobile geeft aan dat van de ruim 200 aangeboden 911's van 15 jaar (gemiddelde levensduur van een auto), zo'n 45% nog geen 70 k km's heeft gereden. Ze kunnen heel veel km's maken weet ik uit ervaring, maar het zijn er maar weinig die dat doen.


Maar een 911 gaat gemiddeld toch langer dan 15 jaar mee mag ik hopen? Dus moet je je onderzoek daar ook op aanpassen.


Een auto wordt ontworpen voor 15 jaar gebruik
Daar zullen de meeste onderzoeken ook op zijn gebaseerd
Dus dan moet je dat met een 911 ook doen of gewoon na 15 jaar weer opnieuw beginnen te tellen
Veel duurzamer wordt het niet denk ik

Dat is gewoon heel slecht onderzoek doen dan. Spreek je over 15 jaar, dan spreek je over ALLE auto's.
Maar wij discussiëren hier specifiek over de 911, waarom zou je dan de cijfers vervuilen met data van ALLE auto's als je zelf heel goed weet dat een 911 gemiddeld meer dan 15 jaar meegaat?


10 maart 2023 16:42
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: 2035
horn schreef:
@ steef: ik kan me grotendeels vinden in je betoog. Il erger me voornamelijk aan het jehova gedrag van EV adepten. Maar net zo zeer aan het oud denken van de ‘petrolheads’ waar Polydeukes naar verwijst.

Je laatste zin ontkracht imho helaas de rest van je verhaal. Jammer

Het is ook soms wel lastig om niet te hard in jehova gedrag over te gaan als je ziet hoeveel onwaarheden er rondgegooit wordt.
Ik kom wellicht ook af en toe over als een EV-jehova. Hoewel ik heel hard hoop dat sportwagens, oldtimers en dergelijke (waar 'dergelijke' dan op slaat weet ik niet direct, ik sta open voor discussie :) ) op brandstof mogen blijven rijden.


10 maart 2023 16:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: 2035
dobbelsteen schreef:
Maar wij discussiëren hier specifiek over de 911,
Hans' argument klopt sowieso niet.
Hij schrijft dat 45 % na 15 jaar onder de 70000 km zit. Dat betekent dat 55 %, de meeste dus, er boven zitten en het kantelpunt dus hebben bereikt.
De 911 moet bijgevolg elektrisch worden!

Dat de meeste 911's veel ouder worden en veel meer kilometers maken betekent dat juist de 911 uitermate geschikt is om te worden geëlektrificeerd.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


Laatst bijgewerkt door NordRack2 op 10 maart 2023 17:31, in totaal 1 keer bewerkt.



10 maart 2023 17:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2035
Citaat:
jehova gedrag


:roll:
Ik ga ook niet *constant* op het Tesla-forum lopen verkondigen hoe goed zo'n 911 wel rijdt toch? Of hoe snel die "opgeladen" is (een heel nieuw systeem met een soort vloeistof die je in een bak giet en op 2 minuten kun je verder), en...

Er zijn er hier trouwens anderen die niet kunnen wachten tot 2035, alleen al om hun grote gelijk te halen, terwijl iedereen weet dat 2035 een dikke flop zal worden, net zoals de kernuitstap. Alles dicht en dan met de broek op de enkels naar Frankrijk om gepakt te worden door Engie... Tjongejonge... :roll:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


10 maart 2023 17:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 2035
Ik snap die agressie niet.


10 maart 2023 18:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2035
Is gewoon angst. Angst dat hun fossiele speeltje afgenomen wordt. Terwijl ze nog tientallen jaren door kunnen rijden, ga ik ook doen.
Dus dan gaan ze naar anderen wijzen; de scheepvaart, de industrie etc etc, terwijl die ook grote stappen (moeten) maken.
Bange witte mannen :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


10 maart 2023 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 2035
steef schreef:
De bevolking is nog steeds flink groeiende, en de verwachting is dat in ons land in de toekomst 30-40 miljoen inwoners gehuisvest moeten gaan worden.


https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/51 ... ar-groeien
In 2070 naar verwachting zon 20 miljoen.
Zou het CBS door het WEF beïnvloed worden? :scratch:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


10 maart 2023 21:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 2035
Je bent heel warm, maar nee niet door het WEF maar wel door W.E
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


10 maart 2023 22:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 2035
Voornamelijk zenden en niet ontvangen. Tja
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 maart 2023 22:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 238 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], m.b


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.