Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 2035

08 maart 2023 13:33

Cazzo Super Veloce schreef:Ik denk dat ze straks bij de Kwik Fit je batterij omwisselen voor een refurbisched exemplaar met garantie.
U


Jarenlang automechanica gedaan in avondonderwijs; leraar daar zei dat wie niet in een "deftige garage" aan de slag kon bij zo'n Fastfitter moest gaan werken. En als zelfs dat niet lukte was er nog altijd het vangnet van de technische autokeuring...

Re: 2035

08 maart 2023 14:34

Een Tesla accu vervangen is makkelijker dan een uitlaat vervangen en het kan in 5 minuten.

https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

Re: 2035

08 maart 2023 18:16

Cazzo, dikke tip voor je :wink:

Afbeelding

Re: 2035

08 maart 2023 20:46

Tesla accu wisselen gaat sneller dan olie bijvullen bij een audi. :popcorn:

Re: 2035

08 maart 2023 22:57

Toch Waterstof gebruiken? Er is nieuws: ‘DOORBRAAK IN WATERSTOF: ONEINDIG VEEL NATUURLIJKE WATERSTOF IN AARDKORST’ Succesvolle praktijkproef met witte waterstof op Mali

Re: 2035

08 maart 2023 23:18

Klinkt veel belovend, de tijd zal het leren.
Het gewicht van accu´s en de laadtijd zie ik als nadelen die nog niet zomaar zijn opgelost.

Re: 2035

09 maart 2023 12:55

Volgens mij worden er wat zaken door elkaar gehaald. De meeste EV-accu's hebben garantie tot zo'n 250.000km. Dat wil niet zeggen dat ze daarna waardeloos zijn. Deze accu's kunnen worden ingezet voor duurzame energieopslag (home battery), ze kunnen gerefurbished worden of gerecycled worden.

En zoals hierboven al gezegd staat de ontwikkeling van batterijtechnologie niet stil en worden accu's steeds efficiënter en komen accu's met minder of geen schaarse grondstoffen steeds dichterbij.

Daarnaast zijn er genoeg voorbeelden van bijv. Priussen en Tesla's die vééél langer meegaan dan 250.000km. Omdat EV's (incl hybrides) nog niet veel langer dan 10-15 jaar op de markt zijn, valt er over levensduur nog niet zo veel te zeggen. Maar de techniek in een EV is veel simpeler dan in een ICE, dus zou reparatie om ze lang mee te laten gaan juist goedkoper dan duurder moeten zijn. Het enige waar ik mij zorgen over maak is de software, want het is enorm kostbaar om oude software veilig en werkend te houden. Ik denk dat recylen van de onderdelen met nieuwe computers en software de betere oplossing is (dus ipv refurbished iPhones krijg je dan refurbished Tesla's).

De tegenstanders (ook hier op het forum) hebben vooral last van oud-denken en de problemen van nu (te weinig laadinfrastructuur, zware inefficiënte accu's, schaarse grondstoffen, etc.) te projecteren op de toekomst.
Met oud-denken reden we nu allemaal nog op paarden en kookten we op een open vuur. Ik adviseer alle oud-denkers om eens een cursusje creative/innovative thinking te volgen. Dan kun je misschien eindelijk eens die vastgeroeste patronen loslaten, voorbij de horizon kijken en uit die negatieve neerwaartse spiraal komen.

Bij deze mijn laatste bijdrage aan dit onderwerp.
Ik wil niet met jullie (bek)vechten, maar ik wil met jullie discussiëren over onze gezamenlijke passie: gave auto's van een tof merk.
Houdoe!

https://polarisatieverlieselkaarniet.sire.nl/
Afbeelding

Re: 2035

09 maart 2023 13:22

100% mee eens, maar ik ga lekker wel door. :mrgreen:

Re: 2035

09 maart 2023 14:30

@polydeukes: het gaat er niet om hoe goed een EV gaat worden, het gaat erom dat je vrije keuze houdt.

Ik verwacht hier liefhebbers van de ICE in al zijn vormen, de geur, het geluid, de vormen, geen ambassadeurs van de Groenen.
Niemand hoeft mij te dwingen of te vertellen, dat IK beter in een EV kan gaan rijden.
De mensen die dat roepen, zouden acuut een vliegverbod moeten krijgen, tevens een verbod op importgoederen en -voedsel.
Als het product zo goed is, gaat het vanzelf, en niet op de manier hoe dat nu gaat. Ik ben niet roomser dan de paus, en probeer niet hypocriet om te gaan met milieuvraagstukken.

Ook voor dagelijks gebruik rij ik het liefst in een auto met de ouderwetse techniek. Ik geniet daarvan. Ik ben maar een minieme vervuiler, als je dat afzet tegen andere industrieën en bedrijfstakken.
Ik rij jaarlijks erg weinig kilometers, dus het is zinloos om mij uit een ICE te pesten, of zelfs mijn hobby te verbieden.
Een EV haalt voor mij alle leuke dingen uit het autorijden. Aan het eind van de werkdag is dat mijn beloning, en die zoek ik niet in een Tesla of wat dan ook met een batterij.
Ik neem zelfs af en toe een langere route, gewoon omdat het kan. Met een Tesla zou ik zo snel mogelijk thuis willen zijn, omdat het niets toevoegt aan het pure autorijden.
Het is slechts een functioneel vervoermiddel, en geen beloning aan het eind van je werkdag. En aangezien nagenoeg al die batterijauto's van de baas zijn, zijn 'ze' al aardig op weg de auto als eigendom uit maatschappij te filteren. Het letterlijke doel van het huidige beleid. Voor wie dat gemist heeft, dit is letterlijk terug te vinden op de WEF-site, en wordt braaf gevolgd door zo goed als alle EU-ministers.

Dus je kan hier de EV wel lopen prediken, het betekent wel het einde van de hobby! Ik zou zeggen: stop met vliegen, verkoop je Porsche of andere ICE, en loop braaf mee in de pas zoals je dat is opgedragen als je zo gek bent op je EV. Maar wees een kerel, en doe die Porsche de deur uit, je bent hem niet waard! Je loopt van twee walletjes te vreten!

Re: 2035

09 maart 2023 14:36

+100
Zelfs op een Porscheforum worden we haast gedwongen om een Tesla te verheerlijken door de wereldverbeteraars, maar zelf hun Porsche weg doen, nou nee...
Als er dan toch eentje geslacht wordt is het die wonderlijke Tesla die toch zo snel opgeladen is, maar jij, JIJ moet overstappen op Tesla en als je dat niet doet ben je 'n boomer.

Re: 2035

09 maart 2023 14:54

@ steef: ik kan me grotendeels vinden in je betoog. Il erger me voornamelijk aan het jehova gedrag van EV adepten. Maar net zo zeer aan het oud denken van de ‘petrolheads’ waar Polydeukes naar verwijst.

Je laatste zin ontkracht imho helaas de rest van je verhaal. Jammer

Re: 2035

09 maart 2023 15:28

Ik snap Steef wel, net als ik de 'gedwongen' transitie ook begrijp.
ICE wordt straks gewoon helemaal verboden (in de steden gebeurt dit al). Dan is de hobby wel klaar. Aan de andere kant is het 12 min voor middernacht dus we moeten wat om de planeet leefbaar te houden. (En ja, ik begrijp dat er een triljoen andere factoren meer invloed hebben op het milieu dan de autotransitie)

Wat ik niet zo goed begrijp is dat het hier altijd OF, OF is. Waarom ''mag'' je niet zowel ICE als EV leuk vinden? Zijn genoeg EV's die leuker zijn om te rijden dan het 95% van het ICE wagenpark en ook andersom, toch?

Re: 2035

09 maart 2023 15:41

Pacoloco schreef:..om de planeet leefbaar te houden....


Dat wordt nu (m.i. onterecht) op de kleinverbruiker in o.a. ons land uitgestort, terwijl we allemaal weten wie de werkelijk grote vervuilers zijn.
Die kunnen nagenoeg ongestoord hun gang gaan, en daar zijn voorlopig nog geen oplossingen voor. Wij gaan de planeet in elk geval niet redden door allemaal morgen in een EV te rijden.
Sterker nog, er zal geen significant verschil ontstaan m.b.t. de luchtvervuiling.

De bevolking is nog steeds flink groeiende, en de verwachting is dat in ons land in de toekomst 30-40 miljoen inwoners gehuisvest moeten gaan worden.
Leg mij maar uit hoe het milieu daar bij gebaat is.....een ambtenaar kijkt altijd naar korte termijn oplossingen, maar nooit naar de lange termijn.
Drinkwater, afvalberg, vervoer, zorg.....ze kunnen het nu al niet waarborgen. Ik zou zeggen: de overheid mag wel een versnelling lager met al die plannen.

Re: 2035

09 maart 2023 15:44

@ steef
@ Tilt!
Eens !!
De manier waarop de EV aanhangers en de beleidsmakers het hele EV verhaal willens nillens door de strot rammen van de brave burger die trots is op en geniet van zijn/haar/x auto, Porsche of niet, is te betreuren. We zijn het er allemaal over eens dat we behoorlijke inspanningen moeten leveren om de klimaatdoelstellingen te halen of tenminste zo kort mogelijk te benaderen. Maar of je daarom ineens een 180° draai moet maken, alle ICE moet gaan verketteren en wie durft te zeggen een petrolhead te zijn naar de brandstapel te verwijzen is misschien een tikkeltje radicaal.
De reden waarom de EV het laatste jaar zo in aantallen is toegenomen is vooral omdat het fiscaal voordelig is en bij een minderheid om mee uit te pakken dat ze toch zo milieubewust zijn.

Re: 2035

09 maart 2023 21:25

Vanaf vandaag kan iedereen meedenken over het Nederlandse klimaatbeleid https://www.nu.nl/klimaat/6254457/vanaf ... eleid.html

Zouden ze niet meekezen op het porscheforum?
We hebben toch allang geschreven hoe het moet/kan :mrgreen:

Re: 2035

10 maart 2023 7:16

Ik wens Steef het Presidentschap en Polydeukes en Cazzo een mooie groene bakfiets. :cheers:

Re: 2035

10 maart 2023 16:42

Hans44 schreef:
dobbelsteen schreef:
Hans44 schreef:Het is geen wetenschappelijk onderzoek, maar een vlugge blik op Mobile geeft aan dat van de ruim 200 aangeboden 911's van 15 jaar (gemiddelde levensduur van een auto), zo'n 45% nog geen 70 k km's heeft gereden. Ze kunnen heel veel km's maken weet ik uit ervaring, maar het zijn er maar weinig die dat doen.


Maar een 911 gaat gemiddeld toch langer dan 15 jaar mee mag ik hopen? Dus moet je je onderzoek daar ook op aanpassen.


Een auto wordt ontworpen voor 15 jaar gebruik
Daar zullen de meeste onderzoeken ook op zijn gebaseerd
Dus dan moet je dat met een 911 ook doen of gewoon na 15 jaar weer opnieuw beginnen te tellen
Veel duurzamer wordt het niet denk ik

Dat is gewoon heel slecht onderzoek doen dan. Spreek je over 15 jaar, dan spreek je over ALLE auto's.
Maar wij discussiëren hier specifiek over de 911, waarom zou je dan de cijfers vervuilen met data van ALLE auto's als je zelf heel goed weet dat een 911 gemiddeld meer dan 15 jaar meegaat?

Re: 2035

10 maart 2023 16:58

horn schreef:@ steef: ik kan me grotendeels vinden in je betoog. Il erger me voornamelijk aan het jehova gedrag van EV adepten. Maar net zo zeer aan het oud denken van de ‘petrolheads’ waar Polydeukes naar verwijst.

Je laatste zin ontkracht imho helaas de rest van je verhaal. Jammer

Het is ook soms wel lastig om niet te hard in jehova gedrag over te gaan als je ziet hoeveel onwaarheden er rondgegooit wordt.
Ik kom wellicht ook af en toe over als een EV-jehova. Hoewel ik heel hard hoop dat sportwagens, oldtimers en dergelijke (waar 'dergelijke' dan op slaat weet ik niet direct, ik sta open voor discussie :) ) op brandstof mogen blijven rijden.

Re: 2035

10 maart 2023 17:27

dobbelsteen schreef:Maar wij discussiëren hier specifiek over de 911,
Hans' argument klopt sowieso niet.
Hij schrijft dat 45 % na 15 jaar onder de 70000 km zit. Dat betekent dat 55 %, de meeste dus, er boven zitten en het kantelpunt dus hebben bereikt.
De 911 moet bijgevolg elektrisch worden!

Dat de meeste 911's veel ouder worden en veel meer kilometers maken betekent dat juist de 911 uitermate geschikt is om te worden geëlektrificeerd.
Laatst bijgewerkt door NordRack2 op 10 maart 2023 17:31, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 2035

10 maart 2023 17:29

jehova gedrag


:roll:
Ik ga ook niet *constant* op het Tesla-forum lopen verkondigen hoe goed zo'n 911 wel rijdt toch? Of hoe snel die "opgeladen" is (een heel nieuw systeem met een soort vloeistof die je in een bak giet en op 2 minuten kun je verder), en...

Er zijn er hier trouwens anderen die niet kunnen wachten tot 2035, alleen al om hun grote gelijk te halen, terwijl iedereen weet dat 2035 een dikke flop zal worden, net zoals de kernuitstap. Alles dicht en dan met de broek op de enkels naar Frankrijk om gepakt te worden door Engie... Tjongejonge... :roll:

Re: 2035

10 maart 2023 18:16

Ik snap die agressie niet.

Re: 2035

10 maart 2023 20:56

Is gewoon angst. Angst dat hun fossiele speeltje afgenomen wordt. Terwijl ze nog tientallen jaren door kunnen rijden, ga ik ook doen.
Dus dan gaan ze naar anderen wijzen; de scheepvaart, de industrie etc etc, terwijl die ook grote stappen (moeten) maken.
Bange witte mannen :lol:

Re: 2035

10 maart 2023 21:11

steef schreef:De bevolking is nog steeds flink groeiende, en de verwachting is dat in ons land in de toekomst 30-40 miljoen inwoners gehuisvest moeten gaan worden.


https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/51 ... ar-groeien
In 2070 naar verwachting zon 20 miljoen.
Zou het CBS door het WEF beïnvloed worden? :scratch:

Re: 2035

10 maart 2023 22:49

Je bent heel warm, maar nee niet door het WEF maar wel door W.E

Re: 2035

10 maart 2023 22:49

Voornamelijk zenden en niet ontvangen. Tja
Plaats een reactie