Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:44



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Aankooptips Panamera 3.0 s hybrid 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
operator
amersfoort
Bericht Aankooptips Panamera 3.0 s hybrid
Goedemiddag!

Ik kan een leuke Panamera kopen uit 2011, wie heeft er tips voor dit model om op te letten?
Is dit een betrouwbaar blok met de hybrid?

Alvast bedankt


21 maart 2023 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: Aankooptips Panamera 3.0 s hybrid
Hoi, ik heb zelf een panamera hybrid en zou die eigenlijk niet meer nemen. Dan wel een 970.2 exemplaar met de grotere rij accu maar verder vergelijkbaar.
De accu is zelfs bij die van mij gewoon erg klein en begint inmiddels op een leeftijd te komen dat hij wel eens de geest kan geven. Vervangen schijnt extreem duur te zijn en valt niet onder de approved garantie.

Als ik er nu eentje zou uitkiezen dan zou ik voor een 'gewone' gaan.

Verder wel een hele fijne auto en ik kan zo niet ets bedenken wat er mis kan gaan bij de keuze. Opties zijn altijd leuk maar luxe is hij zelfs in kale uitvoering al.

En misschien onder approved garantie zetten? Onder de 200k km kan dat tot 15 jaar en dat is bij mij zeer nuttig gebleken. Er zit bij mij inmiddels een splinternieuwe motor in en dan is die approved garantie wel heel fijn.


21 maart 2023 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
operator
amersfoort
Bericht Re: Aankooptips Panamera 3.0 s hybrid
Dankje voor je bericht!

De km stand is iets meer dan 2 ton helaas.

Kan je trouwens in de auto aflezen in welke staat de accu is?


21 maart 2023 19:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Aankooptips Panamera 3.0 s hybrid
Ik rij al jaren Panamera Hybrid (4 en 4S) en zou zeker geen Panamera zonder willen hebben (de volgende staat al in bestelling).
Helemaal eens dat de accucapaciteit niet heel groot is, maar voor mij voldoende om 30-40km te rijden.
Het mooie is dat je tijdens het rijden kan laden, of via de kabel.
In het huidige model kan je de staat van de accu niet aflezen (wel hoeveel er in EV-modus is gereden) en ik denk dat dat ook niet kan bij een 970.

Succes met je besluit en als ik jou was zou ik een aankoopkeuring doen en Porsche Approved garantie (kost wat, maar het geeft een beter gevoel).

Succes met je beslissing.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


21 maart 2023 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: Aankooptips Panamera 3.0 s hybrid
Bij de 971 is de range idd veel beter maar bij de 970.1 is dat echt verwaarloosbaar. In mijn 970.2 haal ik in de zomer zo rond de 20km en in de winter iets van de helft. Met de 970.1 waar we het hier over hebben is dat nog minder.
In de file is het heel fijn maar verder alleen maar extra kilo's en iets wat stuk kan.

Wel leuk natuurlijk dat ik extra knopjes heb :)

Ik kan de staat niet aflezen. Inderdaad helaas...

De motor is volgens mij wel betrouwbaar. Die van mij is kapot gegaan maar dat is volgens mij uitzonderlijk. In die van mij (970.2 uit 2014) zit een (aangepast?) Audi blok van 3 liter met 330pk. Wel weer leuk dat ik door de electromoter er 90pk extra boost bij heb. Ik weet niet of er in de 970.1 hetzelfde blok zit maar ik lees nergens dat ze stuk gaan. Geen IMS gedoe en dergelijke.


21 maart 2023 22:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Aankooptips Panamera 3.0 s hybrid
Even voor mijn begrip, stel dat de hybrid accu vervangen moet worden (ik kijk naar een 958 Cayenne hybrid uit 2011 voor erbij), zijn er al goedkopere opties aanwezig om de accu te vervangen? Wat ik nu lees is dat een nieuwe accu 10-15k kost en een refurbished versie ook nog 4-8k.. Dan kun je volgens mij beter kijken naar een 3.6 v6 basis versie of zelfs een 4.8 S, of zie ik iets over het hoofd?


22 maart 2023 21:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: clemens, outletvalve, rene leclerc


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.