Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 20:11



Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
997.2 GT3 met schadeverleden kopen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
In mijn zoektocht naar een 997.2 GT3 ben ik op een voor mij interessante auto gestuit.

Precies de kleur en spec zoals ik hem graag zou willen hebben.

Approved tot volgend jaar maart, volledig dealer onderhouden (netjes elke 2 jaar), zowel optisch als interieur in zeer goede staat.

Alleen 1 heel groot nadeel... auto heeft in 2016 een forse frontschade gehad, alles tot aan de vooras is vervangen, totaal schadebedrag €50k, bij de Porsche dealer in Köln gerepareerd.

Heb een kopie van de factuur van de reparatie in mijn bezit, die telt 10 kantjes!

Bij de proefrit bleek dat het stuur naar rechts stond en de auto bij stevig remmen ook lichtjes naar rechts trok.

De eigenaar merkte dat zelf ook en gaat de auto binnenkort wegbrengen naar Manthey om het onderstel opnieuw te laten afstellen/uitwegen.

De prijs is afgestemd op het schade verhaal.

Ik heb met hem afgesproken dat als de auto terug is van Manthey en ik nog niks anders heb gevonden ik nog een keer langs ga om dan te ervaren of het probleem is verholpen.

Wat is jullie mening mbt het schade verleden?

Ik ben van plan om de auto langere tijd te houden en er ook mee te gaan rijden waarvoor hij gemaakt is.

Mvg,

Jerry


03 apr 2023 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Als de prijs er naar is en hij stuurt strak zou ik zelf het geen issue vinden, maar ik koop mijn auto's dan ook om mee te rijden en niet als investering.
Dat van die schade zal je ook weer "achtervolgen" als je hem zelf ooit weer wil verkopen natuurlijk.


03 apr 2023 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Ja dat is ook mijn idee, wil de auto echt langere tijd behouden (minimaal 10 jaar) en ook echt gebruiken voor tripjes naar de Eifel met n paar rondjes Nordschleife.


03 apr 2023 15:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Novastorm schreef:
ik koop mijn auto's dan ook om mee te rijden en niet als investering

:arrowu: :arrowu: :arrowu: :drive:
Ja, dit dus. Bekijk het maar zo: als jij er mee kunt leven en de schade is volledig gedocumenteerd, heeft geen invloed op de Porsche Approved en je kunt een mooie deal maken, dan is er over een aantal jaar als je er vanaf wil ook vast wel iemand die er ook zo pragmatich over denkt. Alleen als je hem als investeringsobject wil kopen zou ik er nog eens goed over nadenken, maar in alle andere gevallen gewoon doen wat goed voelt. Rijden met dat hok!
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


03 apr 2023 15:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
+ 1 eens met Polydeukes
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


03 apr 2023 18:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Is de schade reparatie vastgelegd met foto’s :?:

Weet je of de boel “gewoon is recht getrokken” of dat alle schade delen werkelijk zijn vervangen :?:

Als je ‘m toch gaat gebruiken waar’ie voor gemaakt is - denk ik ook aan: circuit.

In dat geval zou ik dan liever een goedkopere met goed gerepareerde schade kopen dan eentje die duurder en schade vrij is en waar je wellicht zelf eens mee van de baan af raakt :idea:


03 apr 2023 20:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Als de prijs goed is geen probleem toch. Jij koopt goedkoop en als je hem in de toekomst wilt verkopen krijg je ook minder terug.
Per saldo maakt het dan waarschijnlijk weinig uit.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


04 apr 2023 9:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Cazzo Super Veloce schreef:
...en als je hem in de toekomst wilt verkopen krijg je ook minder terug....


Tot het moment van de grote 'investeringsgekte' was dit eigenlijk de normale gang van zaken :wink:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


04 apr 2023 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Olaf schreef:
Is de schade reparatie vastgelegd met foto’s :?:

Weet je of de boel “gewoon is recht getrokken” of dat alle schade delen werkelijk zijn vervangen :?:

Als je ‘m toch gaat gebruiken waar’ie voor gemaakt is - denk ik ook aan: circuit.

In dat geval zou ik dan liever een goedkopere met goed gerepareerde schade kopen dan eentje die duurder en schade vrij is en waar je wellicht zelf eens mee van de baan af raakt :idea:


Heb de hele factuur van de schade doorgespit, alles opnieuw opgebouwd met nieuwe delen. Schermen, koplampen, voorbumper, frontklep, 'kofferbak' (met alle dragers daar omheen), kabelboom voorzijde, etc.

Heb de auto nagelopen met de lakdikte meter, frontklep en schermen 200 uM, rest overal originele waarden van 120 - 140 uM.


04 apr 2023 12:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Dan toch wel benieuwd waarom hij naar rechts trekt...
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


04 apr 2023 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Je zou idd verwachten als een P-centrum dat heeft hersteld, dat juist dat goed zou moeten zijn!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


04 apr 2023 13:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Naa rechts trekken kan verschillende oorzaken hebben toch? Het kan een krom chassis zijn, maar dat hoeft niet.. Slechte uitlijning, versleten of defecte remmen, niet-gelijke banden, bandenspanning, etc
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


04 apr 2023 13:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Maarten schreef:
Dan toch wel benieuwd waarom hij naar rechts trekt...


Ik ook, daarom heb ik aangegeven dat de verkoper dat eerst moet oplossen en als hij denkt dat het gefixed is en een uitlijn rapport kan laten zien dan wil ik nog wel een keer langs komen om opnieuw proef te rijden...


04 apr 2023 15:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
steef schreef:
Je zou idd verwachten als een P-centrum dat heeft hersteld, dat juist dat goed zou moeten zijn!


De verkoper gaf aan dat toen de auto in 2016 was hersteld hij naar Manthey is gegaan voor een onderstelafstemming, de Porsche dealer had naar zijn idee te weinig ervaring met het goed afstellen daarvan.

In 2020 zijn de naven preventief vervangen bij Manthey en is het onderstel daar wederom opnieuw afgesteld.


04 apr 2023 15:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Polydeukes schreef:
Naa rechts trekken kan verschillende oorzaken hebben toch? Het kan een krom chassis zijn, maar dat hoeft niet.. Slechte uitlijning, versleten of defecte remmen, niet-gelijke banden, bandenspanning, etc


Idd, daarom geef ik die man de kans om het op te lossen.

Het stuur stond ook zo'n 30 graden naar rechts in de rechtuit stand, dat versterkt waarschijnlijk ook het naar rechts trekken.

Ik gok op een onderstelafstelling, de man heeft ook wat trackdays gedaan en wie weet ergens een kerbstone wat te enthousiast meegepakt. Een kleine afwijking kan al voor een voel- en zichtbare verstoring zorgen.


04 apr 2023 15:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Die schade op zich zou me niet afschrikken, maar dat ie nou alweer uit het lood hangt is niet echt geruststellend. Was al te pakken genomen na de schade door Manthey, toch? Waarom is het nu weer zo “off”?


04 apr 2023 15:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Citaat:
Bij de proefrit bleek dat het stuur naar rechts stond en de auto bij stevig remmen ook lichtjes naar rechts trok.

De eigenaar merkte dat zelf ook en gaat de auto binnenkort wegbrengen naar Manthey om het onderstel opnieuw te laten afstellen/uitwegen.


Hoeft natuurlijk niets met de schade te maken te hebben maar heeft wel de schijn tegen. Ik zou doorlopen, ook al is de prijs scherp. Dat is misschien ook niet voor niks. Een aankoopkeuring is ook niet fullproof en daar zou ik in deze niet blind op vertrouwen (als je die al van plan was uit te laten voeren).
_________________________________________
footers zuigen! :D


04 apr 2023 15:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Jerry GT3 schreef:
De verkoper gaf aan dat toen de auto in 2016 was hersteld hij naar Manthey is gegaan voor een onderstelafstemming.
En dat zijn niet de eerste de beste betreffende het afstellen van een Porsche ophanging.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


04 apr 2023 16:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Pacoloco schreef:
Citaat:
Bij de proefrit bleek dat het stuur naar rechts stond en de auto bij stevig remmen ook lichtjes naar rechts trok.

De eigenaar merkte dat zelf ook en gaat de auto binnenkort wegbrengen naar Manthey om het onderstel opnieuw te laten afstellen/uitwegen.


Hoeft natuurlijk niets met de schade te maken te hebben maar heeft wel de schijn tegen. Ik zou doorlopen, ook al is de prijs scherp. Dat is misschien ook niet voor niks. Een aankoopkeuring is ook niet fullproof en daar zou ik in deze niet blind op vertrouwen (als je die al van plan was uit te laten voeren).


Auto heeft nog n jaar Approved garantie.

Heeft vorig jaar een uitgebreide grote onderhoudsbeurt gehad met een check voor de verlenging vd Approved garantie.


04 apr 2023 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Net als dat ze iedere kromme joekel met het stuur recht rechtuit kunnen laten rijden met uitlijnen, kan een zgan nieuwe auto zo scheef trekken als het maar zijn kan. Naar rechts of links trekken zegt echt helemaal niks over een evt. schadeverleden. Als de auto voor 50k bij Porsche is hersteld, mag je er van uitgaan dat het goed is gedaan. Een stoeprand, curbstone, versleten stuurkogel of ergens anders wat speling door slijtage of een slecht vastgezette moer of bout is in de regel eerder de oorzaak.


04 apr 2023 21:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Ik denk dat het een goed idee is de auto te laten uitlijnen. Op het uitlijnrapport kun je prima zien wat de of de wielstanden (ook achter!) overeenkomen met de fabriekswaarden. Als de auto met deze juiste waardes goed rijdt, dan lijkt me geen vuiltje aan de lucht.
_________________________________________
Wim


04 apr 2023 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Hans44 schreef:
Net als dat ze iedere kromme joekel met het stuur recht rechtuit kunnen laten rijden met uitlijnen, kan een zgan nieuwe auto zo scheef trekken als het maar zijn kan. Naar rechts of links trekken zegt echt helemaal niks over een evt. schadeverleden. Als de auto voor 50k bij Porsche is hersteld, mag je er van uitgaan dat het goed is gedaan. Een stoeprand, curbstone, versleten stuurkogel of ergens anders wat speling door slijtage of een slecht vastgezette moer of bout is in de regel eerder de oorzaak.


Dit is ook mijn idee, over 2 weken gaat de auto naar Manthey en dan gaan we het zien.


05 apr 2023 1:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 GT3
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Persoonlijk zou ik het niet doen. Ook al is de GT3 keurig gerepareerd- er blijft altijd ( imho verplichte) vermelding van de schades als je hem weer van de hand zou doen aan de volgende koper en neem van mij aan dat GT3 kopers hier door de bank genomen omheen gaan lopen- soms denk ik dat er meer 997 GT3's zijn mét gerepareerde schade of heftig circuit gebruik dan zonder. En ook al denk je, hij gaat nooit meer weg, je zal zien dat je na 3 4 jaar weer op zoek bent naar een alternatief. Een standaard 997 zijn er zo veel van, maar de GT3 is een krent in de pap en de koper die dat kan betalen loopt hier gemakkelijk van weg (net zoals jij eigenlijk met het vragen op dit forum).

Ben benieuwd wat je gaat doen.


05 apr 2023 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
Een auto die heeft geleefd rijdt echt zoveel fijner dan een museumstuk.
a- ze zijn goedkoper
b- je kunt 'm gewoon ergens parkeren zonder bang te zijn dat de eerste lak wordt beschadigd
c- je kunt 'm gebruiken waar die voor is bedoeld zonder bang te zijn voor waardevermindering omdat die al in de prijs is verwerkt bij aankoop

Als de prijs goed is en de reparatie ook, zou ik het doen.


05 apr 2023 10:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: 997.2 GT3 met schadeverleden kopen?
djw schreef:
Persoonlijk zou ik het niet doen. Ook al is de GT3 keurig gerepareerd- er blijft altijd ( imho verplichte) vermelding van de schades als je hem weer van de hand zou doen aan de volgende koper en neem van mij aan dat GT3 kopers hier door de bank genomen omheen gaan lopen- soms denk ik dat er meer 997 GT3's zijn mét gerepareerde schade of heftig circuit gebruik dan zonder. En ook al denk je, hij gaat nooit meer weg, je zal zien dat je na 3 4 jaar weer op zoek bent naar een alternatief. Een standaard 997 zijn er zo veel van, maar de GT3 is een krent in de pap en de koper die dat kan betalen loopt hier gemakkelijk van weg (net zoals jij eigenlijk met het vragen op dit forum).

Ben benieuwd wat je gaat doen.


Snap het probleem niet zo, als je hem voor een goed bedrag kan kopen ivm schadeverleden is het alleen een probleem met eventuele latere verkoop als je hem te koop zet voor een bedrag alsof hij geen schadeverleden heeft.
Als je dan ook je prijs afstemt op het feit dat hij schade heeft gehad zal het allemaal wel loslopen lijkt me.


05 apr 2023 10:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gebe


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.