Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 0:17



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
PCCM+ in Boxster S 986 - piepjes en upgrade luidsprekers? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht PCCM+ in Boxster S 986 - piepjes en upgrade luidsprekers?
Inmiddels rijd ik alweer een tijdje naar grote tevredenheid rond in de Boxster S 986. Een van de dingen die is verzorgd door Zuffenhaus is de vervanging van de originele PCM 1 door een PCCM+. Dat is een zeer fijne upgrade. Apple CarPlay werkt - op een ding na, waarover hierna - als een zonnetje. De iPhone moet bedraad worden aangesloten, maar aangezien ik vaak Google maps gebruik voor navigatie moet hij toch continu worden opgeladen. Hiervoor is een Brodit houder met vaste usb kabel geïnstalleerd.

81605 81606 81607 81609 81610

Het enige probleem dat zich voordoet is dat op willekeurige momenten een zacht electronisch piepje klinkt uit het dashboard wanneer de iPhone is aangesloten via CarPlay. Het is niet de snelheidslimiter, er branden geen waarschuwingslampjes, iCarsoft geeft geen foutcodes, de portieren etc. zijn goed gesloten, en de PCCM+ is volgens fabrieksspecificatie aangesloten. Het zijn als ik het goed zie ook geen notificatie of waarschuwingsgeluiden van een app op de iPhone (Flitsmeister etc.). De piepjes zijn hoorbaar bij verschillende snelheden en rij omstandigheden.

Als iemand met een PCCM+ dit herkent of een idee heeft hoe dit valt te verhelpen hoor ik het graag. De piepjes leiden toch wat af...

Een andere vraag betreft de luidsprekers. De Boxster S is uitgerust met het soundpakket (optie 490; 6 speakers en aparte versterker). Hoewel ik natuurlijk graag luister naar het motorgeluid, zou ik toch een betere geluidskwaliteit willen wanneer ik muziek luister. Zijn hiervoor goede upgrades? De zoekfunctie leverde weinig concreets op. Ik heb geïnformeerd bij Brian's Custom Audio maar dat werd nogal prijzig (vanaf € 10.000). Bij D&B in Zoetermeer zag ik een upgrade met een Mosconi One 80.4 versterker en Gladen speakers. Heeft iemand tips?


Laatst bijgewerkt door DStout op 22 apr 2023 13:51, in totaal 3 keer bewerkt.



22 apr 2023 12:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: PCCM+ in Boxster S 986 - piepjes en upgrade luidsprekers
81605

volgens mij heb je de verkeerde fotonummers ingevuld, want je foto's staan gewoon in je album
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


22 apr 2023 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: PCCM+ in Boxster S 986 - piepjes en upgrade luidsprekers
Dank voor de tip!


22 apr 2023 13:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: PCCM+ in Boxster S 986 - piepjes en upgrade luidsprekers
Even een update. Ik lijk de oorzaak van de piepjes te hebben ontdekt. In de PCCM+ kan je in de settings van de map/nav alerts en warnings instellen voor allerlei zaken zoals verkeersborden, bochten etc. Op het 911uk forum werd hier melding van gemaakt door iemand die ook horendol werd van de piepjes. Deze voorziening staat vreemd genoeg standaard aan. Na uitzetten ben ik voorlopig verlost van de piepjes (en de alerts en warnings maar dat is minder storend).


24 apr 2023 15:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: PCCM+ in Boxster S 986 - piepjes en upgrade luidsprekers
Ik had in mijn BMW 4-serie de Harman/Karton laten upgraden naar Mosconi versterker met Gladen speakers en ik was daar erg tevreden over. Kostte bij elkaar nog geen €1500 incl 1 dag inbouwen.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


24 apr 2023 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: PCCM+ in Boxster S 986 - piepjes en upgrade luidsprekers
Dat klinkt beter dan vanaf €10k.

Is er niemand met ervaring met een Mosconi / Gladen set in een Porsche?


28 apr 2023 11:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: PCCM+ in Boxster S 986 - piepjes en upgrade luidsprekers
DStout schreef:
Dat klinkt beter dan vanaf €10k.

Is er niemand met ervaring met een Mosconi / Gladen set in een Porsche?


Ik heb een Mosconi versterker in mijn 997.1 icm een PCCM plus. Werkt inmiddels allemaal naar behoren, echter bij PCCG hadden ze wel een extern 'audio-mannetje' ingezet om de boel werkend te krijgen met allerlei converters. PCCM schijnt dus niet plug-play te zijn met andere versterkers.


01 mei 2023 12:50
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: PCCM+ in Boxster S 986 - piepjes en upgrade luidsprekers
DStout schreef:
Even een update. Ik lijk de oorzaak van de piepjes te hebben ontdekt. In de PCCM+ kan je in de settings van de map/nav alerts en warnings instellen voor allerlei zaken zoals verkeersborden, bochten etc. Op het 911uk forum werd hier melding van gemaakt door iemand die ook horendol werd van de piepjes. Deze voorziening staat vreemd genoeg standaard aan. Na uitzetten ben ik voorlopig verlost van de piepjes (en de alerts en warnings maar dat is minder storend).


Bij toeval stuitte ik op dit topic. Ik had namelijk exact dit zelfde euvel en kon er geen patroon in ontdekken. Ik heb het uiteindelijk mentaal weten uit te filteren, totdat mijn vrouw een tijdje geleden de Porsche meenam en weer begon over deze piepjes.

Uiteindelijk heb ik het (na het lezen van dit topic) uit kunnen zetten via de omschreven handelingen. Dank voor het delen DStout! :thumleft:


22 dec 2023 11:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.