Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 13:39



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Certificaat van Overeenstemming 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924
Den Bosch
Bericht Certificaat van Overeenstemming
Beste Porsche vrienden,

Ik heb wederom een 2001 Porsche 986S uit de UK gehaald. De vorige 2 waren voor de Brexit gehaald en dat was geen probleem.
Echter loop ik nu opeens tegen diverse rare situaties aan die voor de Brexit niet speelde.

Een daarvan is het de europese goedkeuring, in 2001 is deze wagen volgens euro specs geleverd. Echter nu de VK door de Brexit heen is gelopen lijkt men (express?) alles te hebbeb vergeten en zou ik nu een Certificaat van Overeenstemming moeten overleggen.

Het voelt allemaal een beetje als een flauw spel aan maar vooruit, wat zijn de beste stappen die ik kan nemen. Het document lijkt mij al te bestaan omdat het ooit een europeese wagen is geweest?
_________________________________________
My other ride is a Volvo


30 apr 2023 13:08
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
Bij Pon opvragen, alleen de importeur kan je dit geven. In het verleden was dit wel een klus (Pon werkt niet echt mee begreep ik), wie weet gaat het nu beter. Succes!

Edit, ik zie net dat de P dealer dit blijkbaar ook kan aanvragen (https://www.porsche.com/netherlands/nl/ ... ocumenten/)


30 apr 2023 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924
Den Bosch
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
Dankjewel ik had die link al gevonden maar je kan nergens verder drukken bij Porsche, helaas dicht vandaag.
Ik kwam deze ook nog tegen, best nog wat knaken voor iets dat voor mijn gevoel onnodig is.. Het is toch feitelijk een EU geleverde wagen..

https://cocservices.eu/product/porsche/
_________________________________________
My other ride is a Volvo


30 apr 2023 13:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
Bij Porsche.de kost een CoC 238 euro ( https://www.porsche.com/germany/accesso ... documents/). Geen idee of Pon dit goedkoper doet, maar dat lijkt mij sterk. Ik lees op google wel verhalen dat Porsche Duitsland niet meewerkt als de Porsche niet in Duitsland is uitgeleverd, en dan zou Pon of de NL dealer dus hopelijk helpen.


30 apr 2023 13:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
Ooit voor een 968 ook een CvO moeten regelen. Ik ben toen gewoon naar Porsche centrum Rotterdam gegaan en die konden mij helpen.

Overigens is import vanuit UK nu helemaal niet meer zo makkelijk. Feitelijk mag jij hem zelf ook helemaal niet zonder meer hier heen halen. Kan wel, maar moet je met een hele papierwinkel op pad en meteen door naar jouw agent om hem in te klaren.

Jij moet over de aankoopprijs van de auto + transportkosten 10% aan import belasting en 21% btw betalen. Dat moet een agent voor jou regelen en kost ook nog flink wat. Kenteken registratie is hetzelfde als van een auto uit Amerika.

Gedoe allemaal!


30 apr 2023 14:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
Als je een auto van buiten de EU importeert moet je een CVO overleggen. Simple as that. Altijd zo geweest. Alleen is UK nu ‘van buiten de EU’ en vroeger niet.

Verder kan je Pon gewoon een mailtje sturen. Heb dat voor mijn japanse S6 ook moeten doen. Zal vanavond thuis wel ff kijken of ik dat nog heb
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 apr 2023 15:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924
Den Bosch
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
DLotus schreef:
Ooit voor een 968 ook een CvO moeten regelen. Ik ben toen gewoon naar Porsche centrum Rotterdam gegaan en die konden mij helpen.

Overigens is import vanuit UK nu helemaal niet meer zo makkelijk. Feitelijk mag jij hem zelf ook helemaal niet zonder meer hier heen halen. Kan wel, maar moet je met een hele papierwinkel op pad en meteen door naar jouw agent om hem in te klaren.

Jij moet over de aankoopprijs van de auto + transportkosten 10% aan import belasting en 21% btw betalen. Dat moet een agent voor jou regelen en kost ook nog flink wat. Kenteken registratie is hetzelfde als van een auto uit Amerika.

Gedoe allemaal!



Deze wagen stond al in NL als onderdelen bak te koop hier dus ander verhaal, bleek kapotte AOS dus nog wel de moeite waard denk ik zo om toch op kenteken te zetten
_________________________________________
My other ride is a Volvo


30 apr 2023 15:40
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
mark996 schreef:
Bij Porsche.de kost een CoC 238 euro



Via certificaatovereenstemming.nl zelfs € 339,-

Wel apart dat als het om export gaat van een op NL kenteken staand voertuig je dit document voor maar € 35,- via vwe.nl kunt bestellen …


30 apr 2023 17:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
DLotus schreef:
Ooit voor een 968 ook een CvO moeten regelen. Ik ben toen gewoon naar Porsche centrum Rotterdam gegaan en die konden mij helpen


Waarmee? Auto’s van voor ‘98 hebben geen CVO en ook niet nodig. Wat heb je precies van PCR ontvangen ?


30 apr 2023 20:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
1996 voor NL als ik het goed heb. Maar zou niet mogen verschillen, want het is een EG regeltje, toch?

Een hele late 968 kan z'n kenteken in 1996 gekregen hebben ..... :idea:


30 apr 2023 21:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
Nee ‘98, zie hier.

Er bestaan geen CVO’s voor oudere auto’s. Misschien dat het om een ander document ging?


30 apr 2023 21:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
Hier een stukje wat elders op dit PF staat :arrow:
Vraag 6: Wat is een CVO en waar kun je deze aanvragen?

Antwoord:
Vanuit Europa: Als u een auto van bouwjaar 1996 of jonger vanuit een Europese lidstaat in Nederland wilt importeren, dan dient de auto te voldoen aan een Europese Typegoedkeuring. Dan is een Certificaat van Overeenstemming (CVO) vereist. Dit certificaat vormt niet alleen het bewijs dat de auto een Europese Typegoedkeuring heeft, maar bevat ook voertuigtechnische gegevens die essentieel zijn voor de RDW-keuring. Het CVO wordt eenmalig afgegeven door de fabrikant of de oorspronkelijk leverende importeur van het betreffende merk.








De RDW zit er wel vaker naast :popcorn: :mrgreen:


30 apr 2023 22:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
Ja maar hiermee niet.

Ik ben ervaringsdeskundige met invoer ;) En al helemaal wat 968’s betreft…


30 apr 2023 22:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
dapatch schreef:
Nee ‘98, zie hier.

Er bestaan geen CVO’s voor oudere auto’s. Misschien dat het om een ander document ging?


Klopt, tot '98 is het niet nodig, daarna wel.

Die 968 ging naar België en die moesten iets hebben. Dat heeft PCR toen geregeld. Zal dus iets soortgelijks zijn geweest.


01 mei 2023 15:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
Mr.Borrie schreef:
Deze wagen stond al in NL als onderdelen bak te koop hier dus ander verhaal, bleek kapotte AOS dus nog wel de moeite waard denk ik zo om toch op kenteken te zetten


Maakt het niet automatisch makkelijker. Is er bewijs dat deze pre-brexit al geëxporteerd was uit UK. Anders zal je toch het hele circus moeten doen. De RDW heeft die gegevens nodig voordat zij hem vrijgegeven krijgen van de belastingdienst.


01 mei 2023 15:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924
Den Bosch
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
Maandag onderweg naar Duitsland ( Met de C70 cabrio) maar met Porsche gebeld en de CVO kon ik direct aanvragen. Doorloop maximaal 4 weken en de kosten €225 inclusief btw.

Als ik terug kom weer even uitzoeken hoe ik het mistlamp naar de andere kant lus (welk draadje was het ookalweer!) en de Litronic koplampen op T zetten.
_________________________________________
My other ride is a Volvo


02 mei 2023 19:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Certificaat van Overeenstemming
Dat is alvast een meevaller! AOS vervangen en rijden :drive:


02 mei 2023 21:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.