Pagina 1 van 2

Moet niet gekker worden !

Geplaatst: 14 sep 2005 9:25
door 997GT3
Het doek is nog maar nauwelijks van het Audi Q7 prototype afgetrokken of zustermerk Porsche kondigt aan dat er defitief een hybride-variant komt van de Cayenne.

Tijdens de persconferentie van Porsche op de IAA in Frankfurt heeft het merk aangekondigd met een hybride Cayenne te komen. Porsche verwacht voor het einde van dit decennium op de markt te komen met een Cayenne die zowel is voorzien van een elektro- als een benzinemotor. Porsche spreekt over een zogeheten ´full hybrid´. Dat betekent dat de twee aggregaten ook zonder elkaar kunnen lopen. Zo kan de auto alleen op de elektromotor lopen bij het aanrijden en wachten voor het stoplicht, het manoeuvreren op parkeerplaatsen en bij het rijden op woonerfen.
Porsche weet verder al te melden dat de elektromotor een plaats achterin de milieusparende SUV krijgt en dat men hoopt op een verbruiksvermindering van 15 procent.

Geplaatst: 14 sep 2005 9:27
door Erick
ZUSTERMERK (?????)

Porsche is de enige nog zelfstandige autofabriekant in de wereld !!!!

Geplaatst: 14 sep 2005 9:33
door Marcel
Ben benieuwd hoe dat klinkt, zo'n sportuitlaat op een hybride auto.. :cry:

Geplaatst: 14 sep 2005 9:34
door 997GT3
Ik heb het van autoweek afgehaald dus als die liegen dan lieg ik in dit geval mee. :shock:

Geplaatst: 14 sep 2005 11:44
door RS-R
en wel de Lexus hybride motor, V6 krijgt ook een upgrade( lees meer vermogen). :idea:

Geplaatst: 14 sep 2005 11:46
door John
RS-R schreef:V6 krijgt ook een upgrade( lees meer vermogen). :idea:



aha vandaar dat je ff wacht, de KJN krijgt btw begin 2007 een mini facelift, deze was eerst gepland in 2006, maar blijft uit.

Re: Moet niet gekker worden !

Geplaatst: 14 sep 2005 11:48
door John
997S schreef: Zo kan de auto alleen op de elektromotor lopen bij het aanrijden en wachten voor het stoplicht, het manoeuvreren op parkeerplaatsen en bij het rijden op woonerfen. .


Nu nog op de carrera en mijn buuf is ook blij.

Geplaatst: 14 sep 2005 11:51
door RS-R
John4S schreef:
RS-R schreef:V6 krijgt ook een upgrade( lees meer vermogen). :idea:



aha vandaar dat je ff wacht, de KJN krijgt btw begin 2007 een mini facelift, deze was eerst gepland in 2006, maar blijft uit.


:wink:

Geplaatst: 14 sep 2005 11:55
door Jurgen
... 8) gaaf...zo'n Porsche met een Toyota-motor.. :(

Ik zou nog wel willen begrijpen dat ook Porsche meemoet in het milieubewuste-denken...maar 't is maar zo'n klein merk, gespecialiseert op héél andere auto's, dat het mijn inziens meer voor de "vorm" is. Bovendien haalt het (voor mij) erg veel van de "magie" weg.. :(

Ik vind het een grote hoop schijnheiligheid bij elkaar!

Geplaatst: 14 sep 2005 11:56
door Marco
Jurgen schreef:... 8) gaaf...zo'n Porsche met een Toyota-motor.. :(

Ik zou nog wel willen begrijpen dat ook Porsche meemoet in het milieubewuste-denken...maar 't is maar zo'n klein merk, gespecialiseert op héél andere auto's, dat het mijn inziens meer voor de "vorm" is. Bovendien haalt het (voor mij) erg veel van de "magie" weg.. :(

Ik vind het een grote hoop schijnheiligheid bij elkaar!

denk met name voor de usa, californie lijkt me een grote afzetmarkt met de strengste eisen op dit gebied naar ik begrijp

Geplaatst: 14 sep 2005 11:58
door Jurgen
Precies! Afkomst verloochenen heet dat geloof ik.. 8)


Ik moet ineens weer denken aan Faust...'n boek dat ik voor mijn examenlijst gelezen heb.. 8)


Staat overigens een geweldige zin in..."ich kann nicht soviel fressen, wie ich kotzen möchte"... :wink:...hoezo toepasselijk..

Geplaatst: 14 sep 2005 14:09
door robbie965
het wachten is op de eerste turbodiesels

porsche 997 tdi :roll:

Geplaatst: 14 sep 2005 18:40
door Porsche912
het wachten is op de eerste turbodiesels

porsche 997 tdi :roll:


..maar dan wel met dieselpartikelfilter :!: :wink:

Geplaatst: 14 sep 2005 18:50
door Devils son
Porsche, maar ook andere sportwagenmerken, ontkomt niet aan alternatieven voor de ottomotor. Het is de realiteit dat de ottomotor zal gaan verdwijnen.

Ik vertrouw erop dat Porsche tzt met iets leuks komt zonder ottomotor. Desondanks :cry: ik mee, want eigenlijk vind ik het niks...

Geplaatst: 14 sep 2005 19:26
door Jort
Erick schreef:ZUSTERMERK (?????)

Porsche is de enige nog zelfstandige autofabriekant in de wereld !!!!


Als je het hebt over volume-aantallen heb je gelijk.

Ik durf echter zowel Spyker als Donkervoort autofabrikanten te noemen, om het eens dicht bij huis te houden.

Geplaatst: 14 sep 2005 21:41
door plh
Nou, ik denk dat een 4,2 TDI V8 (326pk !!) in een 997 nog weleens tot akelig goede prestaties in staat zou zijn..............
(begrenzer eraf, misschien een klein chipje erbij ?)

Geplaatst: 14 sep 2005 21:43
door RS-R
Ben bang dat deze motor niet past. :wink:

Geplaatst: 14 sep 2005 21:44
door plh
Is wel passend te maken, denk ik :roll:

Geplaatst: 14 sep 2005 21:46
door RS-R
Panamera. :wink:

Geplaatst: 14 sep 2005 21:48
door robbie965
ik schat dat erbinnen 10 jaar wel een diesel zal zijn voor de kjn of zo

voor de 911 zal het hopelijk wat langer duren :roll:

Geplaatst: 14 sep 2005 21:52
door RS-R
Denk met stijgende benzine prijzen wel wat eerder.

Geplaatst: 14 sep 2005 22:35
door Pascal
Ik gok mee... Binnen nu en 5 jaar, zowel de KJN als de Panamera met de V8/V10 TDI.... En da's totaal niks om je voor te schamen gok ik zomaar... (resp. 326pk/3750rpm, 650Nm/1600rpm en 313pk/3750rpm, 750Nm/2000rpm (!!!!))

Geplaatst: 14 sep 2005 22:47
door horn
Jurgen schreef:Ik moet ineens weer denken aan Faust...'n boek dat ik voor mijn examenlijst gelezen heb.. 8)


Staat overigens een geweldige zin in..."ich kann nicht soviel fressen, wie ich kotzen möchte"... :wink:...hoezo toepasselijk..


Op pagina 135... (hoezo nutteloze info... :wink: )

Geplaatst: 14 sep 2005 22:53
door Jort
RS-R schreef:Denk met stijgende benzine prijzen wel wat eerder.


Durf ik sterk te betwijfelen. De kale benzineprijzen stijgen procentueel ongeveer even snel als de kale dieselprijzen (inherent aan het feit dat ze beide uit de #$#% dure barrels komen).

Dus als we straks een veelvoud voor onze benzine betalen, betalen we ook een veelvoud voor diesel. Die paar procentjes verschil in prijs (procentuele verschil wordt ook steeds kleiner met het stijgen van de prijs) en verbruik zijn dan niet voldoende om ons massaal aan de diesel te krijgen.

Zowel voor de benzine als de diesel zijn er bio-alternatieven die in de toekomst waarschijnlijk (ook in Nederland, anderen gaan ons voor) aantrekkelijk zijn.

Geplaatst: 15 sep 2005 7:56
door Jurgen
horn schreef:Op pagina 135...


(off-topic)

Nou ga je me niet vertellen dat je Goethe in je kast heb staan he..? 8) :wink: