Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 7:10



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
981 Boxster Spyder nose lift 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Targa en 993 C4S ex 964 C2
Brussel
Bericht 981 Boxster Spyder nose lift
Hi beste allemaal,

Vraag aan de echte techneuten onder jullie. Ik had een Techart nose lift willen installeren vandaag op mijn 2016 981 Boxster Spyder.

Helaas blijkt dit niet te passen. Terwijl er op verschillende websites wel degelijk staat dat het zou moeten kunnen. Dus een grote teleurstelling, want ik kom mijn garage niet in. Alle lof voor het bedrijf dat me hierbij zou helpen, want zij hebben best veel moeite voor niets gedaan.

Voor een 981 GT4 zou het wel lukken. Ik vroeg degene die hem zou plaatsen of we dan niet meer onderdelen zouden moeten bestellen om de vooras meer op de GT4 te laten lijken. Maar dat ging niet lukken.

Ik begrijp dat niet zo goed vandaar mijn vraag om een second opinion op het forum hier. Maar ik weet dan ook helaas weinig van techniek en de verschillen.

Ik hoor graag of iemand ideeën heeft om toch een lift systeem te installeren.

Dank alvast.
Groet, Tristan


11 aug 2023 20:55
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 981 Boxster Spyder nose lift
Bij de 981 is de GT4 en spyder niet gelijk qua ophanging. De GT4 heeft een 991 GT3 voortrein terwijl de Spyder een iets verlaagde 981 GTS voortrein hebben. Pas vana de 718 is de GT4 en Spyder gelijk qua ophanging.

Ik denk dat je enige optie is om je ophanging iets hoger af te stellen en de helling goed aan te snijden.

Oh, en welkom bij de splitter paranoia club :D
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


12 aug 2023 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Targa en 993 C4S ex 964 C2
Brussel
Bericht Re: 981 Boxster Spyder nose lift
Hi Johann,

Dank voor je reactie. Helaas is het geen paranoia; eerste keer proberen ging het gelijk mis. Ik reed mijn garage in en net toen ik dacht “het gaat niet lukken”, trok ik toen ik naar achteren terug stak gelijk het zwarte deel van de splitter er af…

Maar is het dan onmogelijk of zeer kostbaar om de ophanging gelijk te maken aan de GT4?

Want wat ik niet snap, KW heeft ook een nose lift die past op de 981 Boxster. Maar toen ik daar vroeg of dat inclusief de Spyder was, zeiden ze “nee”.


12 aug 2023 20:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bladerunner, Flitser80, joris_h, vdleer


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.