Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 22:36



Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Kilometers (op een 991) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
UPP schreef:
outletvalve schreef:

Die auto was niet te vinden (en ook niet voor die prijs) in NL. Verkoper had exportplaten geregeld. Naar huis gereden, langs de RDW daarna, Klaar

Hmm, misschien moet ik dat heroverwegen. Maar die 800km rijden staat me nog steeds tegen. In Amerika koop je 991 (4)S met alles erop en lage km-stand voor 80K USD (72K €). En dan ook nog in vette kleuren. Hier is het toch allemaal maar een beetje ‘meh’. Daar ben ik wel een beetje jaloers op.


Je hoeft natuurlijk niet altijd 800 kilometer te rijden. Gewoon rustig zoeken dan vindt je waarschijnlijk ook wel een auto dichterbij.
Indien er een auto verder weg staat, kun je er natuurlijk ook een leuk uitje van maken.

Tilt! schreef:
UPP schreef:
Waarom zo lang: ik wil een handbak en die zijn er gewoon niet.


Welcome to my world.
Heb krak dezelfde zoektocht (met een zware voorkeur voor een 991.2) en er staat bijna niets.
Laatst zat ik op een site en daar stonden er +200 (991's, zowel .1 als .2) te koop, ik vink handgeschakeld aan en er waren er nog 3. Alle drie "Turbo GT200 Classic" shizzle van rond de 200k.

Wat is je budget? Want er staan er wel degelijk, ook net onder de 100k Euro met dan ook minder dan 100k op de kilometerteller.

Had een hele mooie gezien maar weer bijna 800km van mijn woonplaats. Staat geadverteerd aan 95k. Vragen over toestand en conditie worden niet beantwoord en dan begint hij over de speciale zetels die erin staan. Soit, ikzelf ben al anderhalf jaar op zoek, blindelings in eerste instantie 85k geboden, in 2e instantie 90k. "Sorry, no can do". Gevraagd wat dan wél een realistisch bod was en weer een hele litanie over de speciale zetels die erin staan. Zetels die ik zelf spuuglelijk vind, maar die misschien wel tot hun recht komen op dat model, in die kleur.
Had hij toegezegd dan was ik NU aan 't rijden om 'm te gaan kopen, maar kijk, 't zal niet voor mij bestemd geweest zijn. Ander en beter...

Afbeelding


Er heen rijden en dan onderhandelen naast de auto. Dan kun je ook bespreken wat er eventueel nog gedaan zou moeten worden (lees afzeiken van de auto).
_________________________________________
Mvg,

René


28 aug 2023 9:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
UPP schreef:
Bedankt voor alle reacties! Ja die van Wolbert staat al een tijdje te koop. Maar zoals ik aangaf in m’n openingspost mankeert aan alles wat je vindt wel wat. Ik vind zwart niet lelijk maar het is niet waar mn voorkeur naar uitgaat. Volgens mij heeft deze geen sportuitlaat en dat is toch wel iets wat erop moet. Kan je allemaal kopen, weet ik, maar dan wordt de auto meteen alweer een stuk duurder. Ik wil ook liever een S. Misschien is het een psychisch dingetje maar ik wil een voelbare stap maken tov mn WRX. Dus wat hierboven gezegd werd, consessies doen, is dus ook wat ik aan het overwegen ben. Daarom ben ik gaan denken of ik me wat minder druk over bijvoorbeeld de km-stand moet gaan maken. Vandaar mijn vraag. Mijn budget ligt rond de 80K maar goed dat is mn vraag niet. Importeren begin ik niet aan. Vaak zijn de wagens niet goedkoper dan hier en dan komt er nog een bak geld bovenop met importeren. En ik ga niet 800 km rijden om er vervolgens achter te komen dat het toch niks is. Ook vanuit het oogpunt van garantie.


Ben je al eens wezen rijden in de 991s die wel te koop staan in Nederland (zoals die bij Wolbert)? Kan je enorm helpen om je gedachten te vormen. Rij je er in je WRX naar toe, kun je ze 1:1 vergelijken. en weet je meteen welke stap je wel en niet voelt. :thumleft:


28 aug 2023 9:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
UPP schreef:
Bedankt voor alle reacties! Ja die van Wolbert staat al een tijdje te koop. Maar zoals ik aangaf in m’n openingspost mankeert aan alles wat je vindt wel wat. Ik vind zwart niet lelijk maar het is niet waar mn voorkeur naar uitgaat. Volgens mij heeft deze geen sportuitlaat en dat is toch wel iets wat erop moet. Kan je allemaal kopen, weet ik, maar dan wordt de auto meteen alweer een stuk duurder. Ik wil ook liever een S. Misschien is het een psychisch dingetje maar ik wil een voelbare stap maken tov mn WRX. Dus wat hierboven gezegd werd, consessies doen, is dus ook wat ik aan het overwegen ben. Daarom ben ik gaan denken of ik me wat minder druk over bijvoorbeeld de km-stand moet gaan maken. Vandaar mijn vraag. Mijn budget ligt rond de 80K maar goed dat is mn vraag niet. Importeren begin ik niet aan. Vaak zijn de wagens niet goedkoper dan hier en dan komt er nog een bak geld bovenop met importeren. En ik ga niet 800 km rijden om er vervolgens achter te komen dat het toch niks is. Ook vanuit het oogpunt van garantie.

Zoals ik jouw reacties lees wil je een 991 CS met handbak met max 80.000km en een leuk kleurtje voor de prijs van een zwarte/grijze 991 C2 met PDK en 100.000+km. En het liefst bij de P-dealer om de hoek.
Sorry dat ik zo reageer, maar is je zoektocht dan wel realistisch? Mijn advies zou zijn: stel je eisen bij, of spaar nog even door.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


28 aug 2023 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
Handbak en S is zeker aan te raden, en idd handbak moeilijk vindbaar. Toen ik zelf zocht was er maar 2 of 3 beschikbaar in NL en wilde een afwijkende kleur en daar was er maar 1 te koop…

Vond hem bij Zuffenhaus in Racing Yellow onderhandelen en inpakken :-)

Net terug van een rondtrip, Engeland, Wales, en Schotland, super ervaring en geen klap verkeerd.

Voor 80k zijn ze vindbaar maar je zult wel verder als NL moeten kijken ben ik bang voor, succes!


28 aug 2023 10:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
Mijn ex staat in Valkenburg bij Carworld Classic, een GT Zilveren 991.2 S met sportuitaat en weliswaar PDK + Flippers om handmatig te kunnen schakelen met 113.000km doch immer met verlengde fabrieksgarantie en keurig dealer onderhouden zonder noemenswaardige problemen. Wellicht is dit iets voor TS?
_________________________________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)


28 aug 2023 10:40
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
csteenbe schreef:
...wilde een afwijkende kleur en daar was er maar 1 te koop…
Vond hem bij Zuffenhaus in Racing Yellow onderhandelen en inpakken :-)

En die heeft nog best een tijdje te koop gestaan volgens mij. Ik vond/vind het een hele toffe wagen, zeker zo in het geel, en ik heb zelf ook even overwogen om te vragen wat het inruilvoorstel was :wink:...
Maar het is ook wel een kleur die (helaas) veel kopers afschrikt.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


Laatst bijgewerkt door Polydeukes op 28 aug 2023 11:17, in totaal 1 keer bewerkt.



28 aug 2023 10:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
Idd stond een tijdje te koop, gek genoeg…

Km stand en uitvoering en zeer zeker de kleur waren voor mij een perfecte match.

PDK ook een test rit in gemaakt, leuk en schakelt perfect maar had het vermoedde dat het naar 1 week gaat vervelen, is ook ieder zijn smaak.

Enige wat ontbreekt is Sport Chrono, maar met de handbak kun je wel zelf tussen gas geven ;-)


28 aug 2023 10:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
Als je de PDK in "manual" zet kun je zelf flipperen of knoppen drukken (afhankelijk van je stuur). Verveelt een PDK ? Absoluut niet :!:
Permagrin :mrgreen: altijd aanwezig
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


28 aug 2023 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
Maarten schreef:
Voorkomt een plakzak. Best comfortabel

Hahaha, duidelijk :mrgreen:

MY00 schreef:
Je hoeft natuurlijk niet altijd 800 kilometer te rijden. Gewoon rustig zoeken dan vindt je waarschijnlijk ook wel een auto dichterbij.
Indien er een auto verder weg staat, kun je er natuurlijk ook een leuk uitje van maken.

Heb je helemaal gelijk in.

Stiruam schreef:
Ben je al eens wezen rijden in de 991s die wel te koop staan in Nederland (zoals die bij Wolbert)? Kan je enorm helpen om je gedachten te vormen. Rij je er in je WRX naar toe, kun je ze 1:1 vergelijken. en weet je meteen welke stap je wel en niet voelt. :thumleft:

Nee, omdat ik er nog geen heb gevonden en ik geen 'joyrider' ben. Doe alleen testritjes als ik serieus geïnteresseerd ben.

Polydeukes schreef:
Zoals ik jouw reacties lees wil je een 991 CS met handbak met max 80.000km en een leuk kleurtje voor de prijs van een zwarte/grijze 991 C2 met PDK en 100.000+km. En het liefst bij de P-dealer om de hoek.
Sorry dat ik zo reageer, maar is je zoektocht dan wel realistisch? Mijn advies zou zijn: stel je eisen bij, of spaar nog even door.

Ik heb het nooit over een Porsche dealer gehad. Porsche verkoopt helemaal geen 991.1 tenzij het een bijzonder (duur) model is. De handbak bij Wolberts staat al heel lang te koop en dat zegt mij dus genoeg over de prijs, namelijk dattie wat aan de hoge kant is. Op marktplaats staat een 991.1 S te koop voor 68.500 met 155K op de teller. Particulier weliswaar, maar toch. Mijn 80K is dus helemaal zo onrealistisch nog niet. Dit is ook de reden dat ik begon te twijfelen over hogeren km-standen. En mocht ik vinden waar ik echt blij van word, dan heb ik er ook geen moeite mee wat meer uit te geven. Ik zei immers ROND de 80K.

csteenbe schreef:
Handbak en S is zeker aan te raden, en idd handbak moeilijk vindbaar. Toen ik zelf zocht was er maar 2 of 3 beschikbaar in NL en wilde een afwijkende kleur en daar was er maar 1 te koop…
Vond hem bij Zuffenhaus in Racing Yellow onderhandelen en inpakken :-)
Net terug van een rondtrip, Engeland, Wales, en Schotland, super ervaring en geen klap verkeerd.
Voor 80k zijn ze vindbaar maar je zult wel verder als NL moeten kijken ben ik bang voor, succes!

Paar maanden terug? Dan heb ik die gezien. Stond best een tijdje te koop geloof ik. Super mooie bak! Ik had er helaas op dat moment effe de centen niet voor. Vind die kleur echter ook rete gaaf.

Sander911 schreef:
Mijn ex staat in Valkenburg bij Carworld Classic, een GT Zilveren 991.2 S met sportuitaat en weliswaar PDK + Flippers om handmatig te kunnen schakelen met 113.000km doch immer met verlengde fabrieksgarantie en keurig dealer onderhouden zonder noemenswaardige problemen. Wellicht is dit iets voor TS?

Die heb ik gezien in m'n zoektocht (denk ik). Staat voor tegen de 95K toch? Ik wil alleen geen turbo's, vind het geluid van de .1 een tikkie mooier. Ding is echt loaded qua opties, daar ligt het iig niet aan. Overigens is dit wel de kleur waar m'n voorkeur naar uit gaat, omdat ik vind dat de lijnen er het beste uit komen. Maar van kleur begin ik al een beetje af te wijken aangezien m'n opties beperkt zijn. Gaat ook wel erg ver boven m'n gestelde budget.


28 aug 2023 11:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
MY00 schreef:

Er heen rijden en dan onderhandelen naast de auto. Dan kun je ook bespreken wat er eventueel nog gedaan zou moeten worden (lees afzeiken van de auto).


Dat kan, en dat zou ik ook graag doen, maar ik kan thuis moeilijk gemist worden (winkel en 2 Mechelaars), vroeger zou ik wat overuren opgenomen hebben en er een tripje van gemaakt hebben terwijl TOTMBO voor de honden zorgde. Ben nog met de company Astra mét aanhanger erachter naar DE gereden achter een roedel flipperkasten. Wat kon mij het schelen? 't Werk betaalde de peut, en ik had altijd rond de 400 overuren staan.
Maar heel dat verhaal is verteld aan meneer hoor, want ik haat het zelf dat ze al op voorhand beginnen afpietsen.

And for the love of God jongens: stop met iemand een PDK proberen aan te smeren...
Of nee (want ik zoek zelf een manuele): bezing de lof der almighty PDK! Ze gebruiken het tenslotte in de F1 én je kan zelf schakelen en alles, beleving: TOP!! :cheers:

En aan TS: een (vrij standaard) Porsche koop je voor de beleving, al lang niet meer voor de brute PK's. Als je daar naar op zoek bent kan je beter de centen op zak houden en met je WRX verder doen :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


Laatst bijgewerkt door Tilt! op 28 aug 2023 11:44, in totaal 2 keer bewerkt.



28 aug 2023 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
outletvalve schreef:
Als je de PDK in "manual" zet kun je zelf flipperen of knoppen drukken (afhankelijk van je stuur). Verveelt een PDK ? Absoluut niet :!:
Permagrin :mrgreen: altijd aanwezig

Grijpt de PDK uiteindelijk in als je 'em te ver doortrekt of heb je het echt 100% zelf voor het zeggen?


28 aug 2023 11:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
Tilt! schreef:
MY00 schreef:
And for the love of God: stop met iemand een PDK proberen aan te smeren...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tilt! schreef:
MY00 schreef:
En aan TS: een (vrij standaard) Porsche koop je voor de beleving, al lang niet meer voor de brute PK's. Als je daar naar op zoek bent kan je beter de centen op zak houden en met je WRX verder doen :thumleft:

Niet bruut, gewoon wat meer. Ik kan die WRX aardig flooren zonder dat er wat gebeurt. Wel fijn natuurlijk die veiligheid, maar ik denk dat ik toe ben aan wat meer gevaar in m'n leven haha


28 aug 2023 11:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
Porsche weet hoe je een sportauto bouwt. Dus ook met PDK (in manual en sportstand) heb je volledige controle over het opschakelen (terugschakelen gaat wel automatisch als het toerental te laag is). Overigens valt er niet tegen de automatische stand aan te schakelen. De computer weet veel beter wat nodig is, dan die zak botten en vlees achter het stuur.
Ik heb het sportstuur met de flippers. Echt een feestje hoor.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


28 aug 2023 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
oorTer info. Heb een 991.1 (4S cabrio). Gekocht bij 130k of zoiets. Nu 160k op de teller. Dat vinden we dan veel. Voor een dagelijkse auto vind ik het allemaal wel meevallen. Altijd Porsche onderhoud en altijd Porsche verlengde garantie gehad. Nooit enig probleem. Onder garantie een of andere condensator van de blower (bleef op maximaal lopen). Plus over twee weken wordt vastzittende klep van de uitlaat gemaakt. Dat is het. Mag dus geen naam hebben. Nooit enig probleem en vorige eigenaren ook niet. Wat zegt dat? Helemaal niets maar toch ter info. Ik vind die garantie rete duur maar geeft me wel een veilig gevoel. Eind dit jaar is de twee jaar weer over en moet ik beslissen. Weet nog niet wat ik doe. Persoonlijk zou ik meer kijken wat historie is en of er een beetje lange afstanden mee gereden is plus indruk van vorige eigenaar (liefhebber die niet met een koude motor donuts rijdt). Mijn eerste eigenaar was een keurige mevrouw als dagelijkse auto met veel kilometers, de tweede had een miskoop gedaan omdat zijn vrouw weigerde mee te rijden in een Porsche….. :) en alle kilometers bekend. Succes!



…. Plus het zijn gewoon hele goede auto’s!
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


28 aug 2023 11:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
Polydeukes schreef:
Porsche weet hoe je een sportauto bouwt. Dus ook met PDK (in manual en sportstand) heb je volledige controle over het opschakelen (terugschakelen gaat wel automatisch als het toerental te laag is). Overigens valt er niet tegen de automatische stand aan te schakelen. De computer weet veel beter wat nodig is, dan die zak botten en vlees achter het stuur.
Ik heb het sportstuur met de flippers. Echt een feestje hoor.

Oh maar je hoort mij ook niet zeggen dat ik het beter dan wel sneller kan, maar ik ben graag zelf bezig. Laten we het 'de beleving' noemen. Ik vind schakelen gewoon leuk en ik heb weinig binding met 2 pedalen, alsof ik in een kart zit. Het wordt wel mijn enige auto, maar ik doe het meeste van mijn kilometers op de fiets. Zou ik dagelijks in de file staan, dan nam ik waarschijnlijk een automaat.

Arnoud69 schreef:
oorTer info. Heb een 991.1 (4S cabrio). Gekocht bij 130k of zoiets. Nu 160k op de teller. Dat vinden we dan veel. Voor een dagelijkse auto vind ik het allemaal wel meevallen. Altijd Porsche onderhoud en altijd Porsche verlengde garantie gehad. Nooit enig probleem. Onder garantie een of andere condensator van de blower (bleef op maximaal lopen). Plus over twee weken wordt vastzittende klep van de uitlaat gemaakt. Dat is het. Mag dus geen naam hebben. Nooit enig probleem en vorige eigenaren ook niet. Wat zegt dat? Helemaal niets maar toch ter info. Ik vind die garantie rete duur maar geeft me wel een veilig gevoel. Eind dit jaar is de twee jaar weer over en moet ik beslissen. Weet nog niet wat ik doe. Persoonlijk zou ik meer kijken wat historie is en of er een beetje lange afstanden mee gereden is plus indruk van vorige eigenaar (liefhebber die niet met een koude motor donuts rijdt). Mijn eerste eigenaar was een keurige mevrouw als dagelijkse auto met veel kilometers, de tweede had een miskoop gedaan omdat zijn vrouw weigerde mee te rijden in een Porsche….. :) en alle kilometers bekend. Succes!



…. Plus het zijn gewoon hele goede auto’s!

Van dit soort verhalen word ik vrolijk, haha. Zegt inderdaad niet veel (niet niks, zeker wel iets), want geen auto is hetzelfde (bereden), maar goed om te weten dat het niet altijd kommer en kwel is. Wat kost zo'n garantie? Dat gaat gepaard met de 111 punten check neem ik aan? En als ik die vorige eigenaar was, dan had ik m'n vrouw ingeruild, niet de Porsche :mrgreen:


28 aug 2023 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
Kosten van porsche approved garantie Lees je hier. Kosten van een 111 puntencheck is 269 E , die doen ze voordat ze de garantie met je afsluiten.

Over de PDK in manual. Nee, de bak blijft gewoon nadenken :thumleft: , dus als je niet terugschakelt vanuit de 5e bijvoorbeeld bij afremmen dan schakelt hij vanzelf bij tot stilstand komen weer naar een juiste versnelling. Bij vergeten op te schakelen weet ik niet wat hij doet, nog nooit uitgeprobeerd aangezien ik toch wel een beetje zuinig/voorzichtig voor het beestje ben, dus ik jaag hem niet in de begrenzer... 8)
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


28 aug 2023 14:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
Lees wel even de voorwaarden voor PAG (die zijn niet bijzonder streng overigens)
Voorwaarden.
Voor het afsluiten van een Porsche Approved Garantie is het een vereiste dat uw Porsche een maximale leeftijd heeft van 14 jaar en een kilometerstand van minder dan 200.000 km. Bij verlenging van garantie moet uw Porsche een 111-puntencheck succesvol doorlopen. Tot slot is de garantie natuurlijk overdraagbaar bij zowel particuliere verkoop als bij verkoop binnen de Porsche dealer.

Ook voor Porsche occasions die elders zijn aangeschaft.
Een Porsche Approved Garantie is onder voorwaarden ook af te sluiten voor Porsche modellen waarop geen Porsche Garantie (meer) van toepassing is en die niet bij de officiële dealer zijn gekocht. In het laatste geval moet de klant naast de 111-puntencheck ook 90 dagen eigenaar zijn en de laatste grote beurt moet zijn uitgevoerd bij de Porsche dealer voor ingang van de garantie. Deze garantie biedt dezelfde uitgebreide dekking.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


28 aug 2023 14:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
outletvalve schreef:

Over de PDK in manual. Nee, de bak blijft gewoon nadenken :thumleft: , dus als je niet terugschakelt vanuit de 5e bijvoorbeeld bij afremmen dan schakelt hij vanzelf bij tot stilstand komen weer naar een juiste versnelling. Bij vergeten op te schakelen weet ik niet wat hij doet, nog nooit uitgeprobeerd aangezien ik toch wel een beetje zuinig/voorzichtig voor het beestje ben, dus ik jaag hem niet in de begrenzer... 8)


Pdk is super. schakelt vanzelf op of terug als je het te bont maakt of vergeet.En nog mooier in de sportstand met tussengas en geweldig mooi plofjes ..love it.

991.2 heeft buiten de bekende verbeter punten en veranderingen tov de 991,1 ook een beter stuurgevoel.

Voor mij altijd een S (of 4s) zit standaard alles op wat je hartje begeert.

Maar goed TS wil er een met handbak ... tja. Ik zou maar eens gaan rijden met een pdk en een handbak en dan kijken of je nog steeds de handbak wilt. :popcorn:
...en ben met hem eens dat een 991 op een of andere manier niet zo mooi is in het zwart.
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


28 aug 2023 23:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
PDK of handbak proefrit …. Ik heb een handbak - zonder proefrit gekocht - naar huis gereden en onderweg spijt dat het geen PDK was :|

Toch erg blij dat’ie hand geschakeld is - maar heb dan ook geen files meer gehad ;)


29 aug 2023 7:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
Als ik dit topic lees realiseer ik mij dat er veel veranderd is in de 34 jaar dat ik zelf Porsche rijdt.


Net zoals de 911 is veranderd van een snelle lichte spannende sportwagen waar je de vreugde haalde uit het proberen te beheersen van een in de basis listige auto, is de gemiddelde Porsche rijder veranderd naar een GT rijder die vooral waarde hecht aan veel PK's, luxe, comfort, bedieningsgemak, uitstraling en gimmicks die eerder juist uit den boze waren in een rasechte sportwagen. Niks mis mee, maar wel andere invalshoek.

Dat er ook veel PDK's werden verkocht snap ik wel, het is verschrikkelijk mooie techniek, schakelt perfect en geeft veel beleving. Maar wel een héle andere beleving dan zelf schakelen.


UPP schreef:
Ik heb m’n zinnen gezet op een 991 en ik wil een handbak
Ik zou zelf ook geen PDK willen. Heb zelf veel met 991 gereden, maar die Play Station manier van beleving zoek ik totaal niet en wil vooral zelf kunnen ontkoppelen als ik het wil.

Olaf schreef:
Ik heb een Audi Quattro met net zoveel Pk’s als de 911.
Deze 911 is voor mij alleen maar leuk omdat het een Porsche is ….
Als ik van de Quattro naar de 911 was overgestapt was dat een voelbare stap achteruit geweest :|
Oeps, bizar en zegt veel over de weg die Porsche is ingeslagen. En dat het verschil in rijbeleving tussen een moderne 911 en andere snelle luxe stationcars erg klein is geworden.
( eh, enne niet elke Audi met 4 wiel aandrijving, hoe snel ook is een Audi Quattro :mrgreen: )

csteenbe schreef:
Handbak en S is zeker aan te raden...
PDK ook een test rit in gemaakt, leuk en schakelt perfect maar had het vermoedde dat het naar 1 week gaat vervelen
Bij mij verveelde het na een dag al. :D


outletvalve schreef:
Als je de PDK in "manual" zet kun je zelf flipperen of knoppen drukken. Verveelt een PDK ? Absoluut niet :!:
Permagrin :mrgreen: altijd aanwezig
Zoveel mensen zoveel smaken. Ik was erg onder de indruk van de 991 met PDK toen ik tien jaar geleden voor de eerste keer een 991 reed. Geweldig die auto en die versnellingsbak. En dat mensen in staat zijn zoiets te bouwen. Maar al snel realiseerde ik dat dit zo ver afstond van de manier van rijbeleving waar ik zo van hield dat ik op de snelweg uit verveling knopjes ging tellen. Kwam geloof ik 44 bedieningsknopjes uit. :shock:

UPP schreef:
Ik kan die WRX aardig flooren zonder dat er wat gebeurt. Wel fijn natuurlijk die veiligheid, maar ik denk dat ik toe ben aan wat meer gevaar in m'n leven haha
Gevaar? Plezier!
Ik heb ooit een snelle nieuwe WRX van een klant mogen rijden over een bochtige trajekt. Was onder de indruk van hoe goed en snel het was. Als op rails. Zo'n perfecte auto tot toen aan toe nog nooit gereden. Een ervaring rijker, illusie armer. Door perfectie was veel rijbeleving er uit gefilterd en de openbare weg is zelden geschikt om met zoiets op de grens te rijden. Net als met een moderne 911 ga je dan het plezier uit andere dingen halen. Zoals een knopje om de klappenauspuff in te schakelen. Of een fantastisch audiosysteem.

UPP schreef:
Oh maar je hoort mij ook niet zeggen dat ik het beter dan wel sneller kan, maar ik ben graag zelf bezig. Laten we het 'de beleving' noemen. Ik vind schakelen gewoon leuk en ik heb weinig binding met 2 pedalen
Goed argument.

2000 gtv schreef:
Pdk is super. En nog mooier in de sportstand met tussengas en geweldig mooi plofjes ..love it.
Tja, je moet ergens je adrenaline door krijgen :)


Olaf schreef:
PDK of handbak proefrit …. Ik heb een handbak - zonder proefrit gekocht - naar huis gereden en onderweg spijt dat het geen PDK was :|
Ik was blij met de handbak tijdens de proefrit vóór jouw proefrit :mrgreen:


Mijn eindconclusie: Fijne handbak, PDK, sobere sportwagen of luxe GT. Allemaal prima en allemaal net zo verschillend als de redenen waarom wij Porsche rijden.
_________________________________________
Rebel engineering


29 aug 2023 8:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
Plus 100 voor Erwin.

Auto’s zijn verworden tot vervoersmiddlen. Prima voor 99.9% van de automobilisten, en in het dagelijks verkeer ook best voor mij, maar niet als je eens echt wil gaan autorijden.

Grappig: ik deed een racecursus op Zandvoort afgelopen maart, Ik was de op een na oudste cursist :mrgreen: Met als voordeel: heel & toe (in mijn geval: side flip) is voor mij routine, doe het al 40 jaar. De jonge generatie moest eerst uitgelegd worden wat het is en waarom het benagrijk is, en verreweg de meesten konden er geen chocola van maken… Soms is leeftijd een voordeel 8)


29 aug 2023 8:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
@ Erwin; goed verhaal. Kan ook korter, iets met Pussies&Vaginas :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 aug 2023 9:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
Kon véél korter: PDK is qua beleving shit.

Als je daar niet mee akkoord bent snap je het woord "beleving" niet :thumleft:

Mooi verhaal wel. Herken mezelf erin: met veel woorden iets proberen uitleggen wat 95% toch niet snapt of geen r**t om geeft, vandaar dat ik zo'n dingen korter verwoord tegenwoordig.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


29 aug 2023 9:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
Ook het forum veranderd in razend tempo. :shock:

Mensen worden al moe bij de gedachte van lezen over Porsche techniek, rijbeleving of gewoon de auto's zelf.


Daar hoor ik jullie nooit over bij Verkiezingen 2023, Staat van de wereld, Voetbalseizoen 2023, Bitcoins of bij het in detail herhalen van de wedstrijden die ik zondag 's middags live op tv gezien heb.

:mrgreen:
_________________________________________
Rebel engineering


29 aug 2023 10:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Kilometers (op een 991)
Tijd voor een nieuw draadje: “over auto’s en autorijden”.
Heb door de jaren heen al veel opgeschreven daarover (niet hier) dus kan putten uit een ruime voorraad tekst :mrgreen:


29 aug 2023 10:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DennisFO, manomed, Stiruam


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.