Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 5:24



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
poetsen ! wat is een goede starters kit? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: poetsen ! wat is een goede starters kit?
Dank voor alle tips , hebben wat gekocht , shampoo, schuim , quick detailer .. en van de winter een poetsdag bij een expert.
Zal na het weekend wel even wat foto's plaatsen van de glimmende bolide . Zijn nu bezig met de 1500 km inrijden en dan olie verversen
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


21 sep 2023 14:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: poetsen ! wat is een goede starters kit?
Clueless schreef:

Ik spoel hem eerst even af met de tuinslang en dan met een 1-emmer . Ik gebruik wel zo'n speciale handschoen met sliertjes en daarna afnemen met meerdere fleece doeken.

Ik gebruik "Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic Wash & Wax" en de druppels water parelen daarna heel netjes. Lekker simpel en voor mij goed genoeg.


Selfcarwash, auto zorgvuldig afspoelen met hoge druk (2 of 4 minuten), dan inspuiten met de Turtle Wax zoals hierboven, washandschoen en emmertje. Nadien weer afspoelen met hoge druk en drogen met fleece.
Is het perfect nee, zeker de daily is bij de 1ste eigenaar geregeld door de carwash gereden. Maar de swirls zie je echt enkel als de zon er vol op schijnt en onder een bepaalde hoek. Staat er keurig bij voor 80K km. Voor de velgen heb ik een velgenspray, mijn ene auto heeft 10 en de andere 16-spaaks velgen, daar begin ik niet aan.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


21 sep 2023 14:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: poetsen ! wat is een goede starters kit?
2.2VTEC schreef:
... Voor de velgen heb ik een velgenspray, mijn ene auto heeft 10 en de andere 16-spaaks velgen, daar begin ik niet aan.


Ik had ook altijd een velgenspray. Maar ik heb recent toch een lange velgenborstel gekocht. Eerder geen behoefte aan gehad, maar met de 15-spaaks velgen van de 997, het diepe, zwarte velgbed (met name achter) en de gekleurde remklauwen is dat toch ook wel een aanwinst hoor. Kost nauwelijks meer tijd dan met velgenreiniger plus handwerk en geeft een mooier resultaat.

Die gebruik ik dan met het gewone sopje (twee emmer-systeem voor kleine wasjes, hoge druk afspuiten / foam weken / afspoelen / 1 emmer wassen / hoge druk afspoelen voor grotere wasjes) in plaats van met velgenreiniger.


21 sep 2023 15:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: poetsen ! wat is een goede starters kit?
Die ziet er handig uit die lange borstel. :thumleft:

Het zou misschien eens leuk zijn om een schoonmaak/poets meeting ergens te houden. :roll:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


21 sep 2023 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: poetsen ! wat is een goede starters kit?
Mogen jullie mijn auto wel gebruiken die dag.


21 sep 2023 20:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: poetsen ! wat is een goede starters kit?
Maar om terug te komen op de starterskit, dit is wat ik in de loop van de tijd als hobbypoetser heb staan:

2 emmers van de blokker. 1 voor vuil water en 1 voor schoon water
Goede shampoo (lees: 1 die lekker ruikt). Ik heb Dodo Juice, ph neutraal
Hoge drukspuit (ik heb een Kärcher K4) met
Foam Cannon van MJJC
Manello Magic Foam (ruikt ook lekker)
Washandschoen
Goede zeem (heb er 2, zonder uitwringen krijg ik de auto er mee droog). Lees nu dat mensen een bladblazer gebruiken om de auto droog te krijgen)
Meguiar's Smooth Surface Clay Kit (Onvoorstelbaar hoeveel rotzooi er nog van de auto afkomt)
Meguiars bug and tar remover
Dragon Breath om de velgen schoon te maken
Black chrome om kunststof delen weer mooi zwart te krijgen

Maar eerlijk gezegd ligt het meeste werkloos in de kast sinds de auto een glascoating heeft gekregen.

Wanneer de auto nu vies is dan spoel ik de auto af, spuit deze met de MJJC Lans in, laat het even intrekken en spuit de auto weer af. Met sopje en washandschoen aai ik de voorkant om zeker te zijn dat vuiligheid weg is en spuit daarna de auto nog een keer af. Hierna met de zeem over de auto zodat deze droog is. Even rondje sturen zodat er geen vocht bij de schijven/blokken blijft zitten zodat ze niet vast komen te zitten.

Daarna hoesje erover en klaar voor de volgende rit.

Minimale inspanning, maximaal resultaat:

Afbeelding

Goede kit? Geen idee. Er is vast beter spul te krijgen. Maar ik ben er blij mee.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


21 sep 2023 20:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: poetsen ! wat is een goede starters kit?
Zou niet moeilijk doen.

Eens in de 5 jaar een keer laten poetsen en zelf tussendoor: wasbox, Autoglym en daarna behandelen met canaubawas want dat laatste poets je makkelijk mee uit. Zo doe ik het tenminste…. :thumleft:

En dat laten poetsen kun je overal laten doen, zijn zelfs particulieren die het voor de hobby erbij doen….. :salut:

Ohja, ik heb hier een poetsset met middelen die je gratis mag ophalen….ooit gebruikt maar omdat de knaap die mijne zo goed gepoetst heeft was het in al die jaren niet meer nodig. Ik hou het zelf met de hand ‘bij’…. :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


22 sep 2023 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: poetsen ! wat is een goede starters kit?
Voor het drogen van de wagen, raad ik een zeem of zeemvel echt niet aan .
Ik droog de wagen met droogdoek , bv geyon silk dryer is een goede en fijne droogdoek


22 sep 2023 19:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: poetsen ! wat is een goede starters kit?
Verkeerde naam, maar heb inderdaad 2 droogdoeken
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


22 sep 2023 20:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.