Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 3:35



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Buitenhoes voor 986 advies. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Buitenhoes voor 986 advies.
Wie heeft er ervaring met welk merk/type buitenhoes voor een 986? Er wordt veel aangeboden maar bekende bos en bomen.........
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


28 sep 2023 8:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Buitenhoes voor 986 advies.
Bezint eer gij begint ...


28 sep 2023 9:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Buitenhoes voor 986 advies.
I know, maar dat is niet de vraag. Ik vraag wie er ervaring heeft met welk merk/type.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


28 sep 2023 9:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Buitenhoes voor 986 advies.
Ik heb een buitenhoes van shop for covers. Ff zoeken op dit forum, want je kunt ook nog een korting krijgen met een code.
Ik heb de buitenhoes nu een paar jaar, het donkere is wat lichter geworden, maar vwb bescherming ben ik er heel tevreden over. Zachte binnenkant, keurige pasvorm, dampdoorlatend, met spiegelzakjes (die zou ik wel kiezen want die houden de hoes beter op ‘n plaats). Let wel dat je de hoes op een droge auto aanbrengt, anders kan je schimmel krijgen. Een tevreden gebruiker dus.


28 sep 2023 10:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Buitenhoes voor 986 advies.
Ook op een droge auto kan je met buitenstalling én een buitenhoes schimmel krijgen :|

… of krassen.

Boxster S heeft hier 3 jaar buiten gestaan, zonder hoes, zonder carport. Kan zo’n auto best tegen ;)


28 sep 2023 10:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Buitenhoes voor 986 advies.
De auto kan daar wel tegen, maar als je net een hele dag hebt staan wassen en poetsen en de volgende dag komt er een regenbui over (of een groep duiven), dan doet dat toch wel een beetje pijn.
Ik gebruik ook een buitenhoes (van Star Cover) voor de dagen na het wassen, als er weer flink mee gereden is en er zit bijv. stof of andere vuiligheid op (door het rijden), dan laat ik de hoes er af, want kans op krassen inderdaad. Schimmel heb ik de afgelopen 2,5 jaar nog nooit gezien.

Op Shop for Covers hebben ze ook hoezen van Star Cover en inderdaad is er een kortingscode in omloop die je kunt gebruiken. Het loont de moeite om toch ook even te Googlen, want zelfs mét kortingscode is de SFC niet altijd de goedkoopste.

Edit: ik heb er een zonder spiegelzakken, want automatisch inklappende spiegels. Pasvorm is perfect en zelfs bij flinke wind/storm blijft de hoes keurig zitten.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


28 sep 2023 10:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Buitenhoes voor 986 advies.
Star cover had ik al gespot en goed om te lezen dat er ervaring mee is. Kortingscode kan ik hier niet vinden.

En ja ik denk dat ik mijn 986 prima buiten kan laten staan zonder hoes op de oprit maar ik woon redelijk dicht onder de kust en met een flinke winterstorm is het zo een zout bende nog afgezien van wat die meeuwen er af en toe op deponeren. Nu gaat de auto niet een half jaar onder een hoes tot het voorjaar weer doorbreekt, wanneer het even kan wordt de auto ook in de winter uitgelaten dus kans op schimmel zal verwaarloosbaar zijn. Garage staat te vol om de 986 daar in te zetten en hier in de regio geen stallingsplaatsten waar ik de 986 makkelijk uit kan halen om mee te rijden. Dus lijkt mij een hoes een redelijk alternatief, naast een afdak maar daar heeft de minister van binnen en buitenhuisze zaken al tegen gestemd.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


28 sep 2023 15:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Buitenhoes voor 986 advies.
Als je zoekt op "kortingscode" vind je hem heel snel, maar ik ben de beroerdste niet: SHCS2612 geeft je €25,- korting (werkt nog steeds)
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


28 sep 2023 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Buitenhoes voor 986 advies.
Dank, ik had al een paar kernwoorden ingetikt zonder resultaat.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


29 sep 2023 7:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.