Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 9:01



Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
991 4s, wat is jullie mening? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Afbeelding

de blije vorige eigenaar
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


22 okt 2023 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Effe checken of het een rookersauto is :-)
https://www.ad.nl/binnenland/de-beul-va ... 161156269/


22 okt 2023 17:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Ik heb niks geroken toen ik in de auto zat haha


22 okt 2023 17:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Dat wordt een leuke stap :thumleft: en ik vind het een gave verschijning maar blijft toch persoonlijk dus wie betaalt, bepaalt..
Het cabriorijden voegde voor mij echt wel iets toe maar je kunt het zelf gaan ervaren, succes met je overwegingen!
_________________________________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)


22 okt 2023 18:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Geen zwart maar wel wit???

https://www.astara.nl/nl/13-porsche-991-4s-coupe-wit


22 okt 2023 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
porschenot schreef:


Wit zou kunnen, maar voor dat geld dan toch liever een 991.2


22 okt 2023 18:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Ok, je vraagt om een mening en ik hoop dat je je niks van mijn mening aantrekt :cheers:

Rood is de mooiste kleur die er is. Ik heb een 991.2 in Carmine Red en ben er iedere dag weer blij mee. En ik zou willen dat er meer gekleurde sportauto's op de weg zouden zijn. Als ik naar de occasions kijk dan zit daar erg veel zwart tussen. Jammer. Dus ja, super mooie kleur.

Die vleugel? De vleugel zelf vind ik wel mooi maar die blob eronder spreekt mij minder aan. Maar goed, die van mij ziet er ook een beetje raar uit als de spoiler omhoog gaat. Bij jou heb je dan in ieder geval niet zo'n zwart gat als bij mij.

En ik snap je keuze. Ik zou ook liever voor een dikke 991.1 gaan dan voor een basis 991.2. Bose audio set, sportuitlaat, chrono, 4 wd. Mooie opties. Die PCM 3.1 vind ik wel wat jammer maar daar is goed mee te leven.

Eerlijk gezegd snap ik die wens voor cabrio nooit zo erg (mijn mening). Ik heb een dakje wat ik open kan zetten maar ik vind het al snel veel herrie maken. Zeer oncomfortabel. Ik vind de lijnen van een coupe ook veel mooier.

En die kilometerstand? Gewoon kijken of je Porsche Approved kan krijgen en je nergens meer druk om maken.


22 okt 2023 20:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
tav cabrio..

- zicht om je heen op bergpassen
- geluidsbeleving
- in zonnetje zitten met 12 C en muts op en dikke jas - stoelverwarming aan..
- twee auto's in een (racer en tourer)

Belangrijkste reden; dat de vrouw nog meegaat, na 2 rondjes met coupe is het nieuwe eraf zeg maar :mrgreen:

Zomeravond, donker en 25 C plus , alpenrit , en in wintrer 12 C met muts op.. Het voelt dan alsof je een dag geskied hebt, uitwaaien aan strand, iets van die mix..

coupe zeker het mooiste, ook minste gedoe met onderhoud dak etc, tot zover echter verrassend happy met cabrio - lees roadster - verschil zit hem in constructie en je zit ook helemaal niet in het zicht vanaf de achterkant..

Bekijk een video van een sportauto - raampje vaak open voor geluid, cabrio nog beter , tunnel en standaard 2.7 volgas en je hebt oorpijn! Dat dus.. Je moet wel tegen het image kunnen, maar in tweede levenshelft is dat niet meer zo'n issue, samen genieten des te meer :thumleft: Met steeds meer drempels en snelheids limieten, biedt een roadster voor sommigen meer. 911 coupe daklijn mis ik wel , die blijft prachtig, dat is met cabrio gewoon minder, maar ik rij eigenlijk alleen open. :mrgreen: :mrgreen: Geluid op snelweg is wel een item, maar voor 3de auto geen probleem natuurlijk..


Laatst bijgewerkt door Autoke op 22 okt 2023 20:42, in totaal 1 keer bewerkt.



22 okt 2023 20:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
helemaal eens met Autoke :!:

Citaat:
ik vind het al snel veel herrie maken.
Rij eens een 991 cabrio. Met raampjes omhoog en winddeflector omhoog is het zeer comfortabel, zeker niet teveel herrie want we zetten dan de sportuitlaat juist AAN. :mrgreen:
En als het echt heet is laat je alle ramen zakken. Nog comfortabeler is stoelventilatie er bij aan ask me how i know
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


22 okt 2023 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Dit dus :
https://www.youtube.com/watch?v=gBXFlmqXuGE


22 okt 2023 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Hele vette bak, aerokit :thumleft: , kleur is top en ben niet van de rode kleur maar dit staat hem goed! Heb zelf een racing yellow, vind het een prachtige kleur voor een 911, hoort er toch wel bij zo een afwijkende kleur.

991.1 is denk ik wel de juiste keuze met een NA blok, de zwarte eerder genoemd ook fraai maar geen S en turbo.

Enigste minpunt vind ik de PDK, niet om een discussie te starten maar ik prefereer een handbak bij een hobby auto.


23 okt 2023 8:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Clueless schreef:
Eerlijk gezegd snap ik die wens voor cabrio nooit zo erg (mijn mening). Ik heb een dakje wat ik open kan zetten maar ik vind het al snel veel herrie maken. Zeer oncomfortabel.


Cabrio rijden is iets héél anders dan met een schuifdakje open rijden …. Een open schuifdakje kan inderdaad herrie geven :| Ook de totaal beleving is niet te vergelijken ;)

Reden dat m’n 997 S Coupé met schuifdak te koop staat :popcorn:


23 okt 2023 8:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Oei, spannend onderwerp blijkbaar :drive: Ik heb ook in verschillende cabrio's gereden en voor mij is het niks. Wel fijn dat anderen het waarderen. Ieder zijn mening.
Misschien telt het ook dat ik mijn 911 voor dagelijks gebruik heb. Winter en zomer en het dus meer dan een hobby auto is?
Wat mij op verjaardagen enzo opvalt is dat de mening vaak is dat een cabrio zo gaaf is. Nou, ik denk dat er best veel mensen zijn die het eigenlijk helemaal niks vinden.

Maar, terug naar het eigenlijke onderwerp. Prachtige rode auto :ba:


23 okt 2023 9:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Ondanks dat deze auto "de drang" behoorlijk heeft aangewakkerd, laat ik hem bij nader inzien toch gaan.
Ik ga me toch houden aan mijn oorspronkelijke plan en op mijn gemak verder zoeken naar een 991.2. Aangezien ik deze auto ook meer wil gaan inzetten voor privé ritten, in plaats van alleen plezier ritjes, zal het waarschijnlijk geen cabrio worden en het liefst een auto met weinig km.

Bedankt voor al jullie meningen! Altijd leuk om te lezen.


23 okt 2023 11:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Citaat:
Ondanks dat deze auto "de drang" behoorlijk heeft aangewakkerd, laat ik hem bij nader inzien toch gaan.


de verstandige keuze, niet de leuke :mrgreen:

Persoonlijk vind ik alle pre 991 modellen minder mooi als Cabrio maar vanaf dit model is het silhouet bijna gelijk als een coupe.
Als je het liefst vaak open rijdt zou ik de optie nog niet op voorhand afschrijven.

succes met zoeken!
_________________________________________
footers zuigen! :D


23 okt 2023 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Autoke schreef:
Effe checken of het een rookersauto is :-)
https://www.ad.nl/binnenland/de-beul-va ... 161156269/


Ja dus:
Afbeelding
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


23 okt 2023 15:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Hahaha... zeker een advocatentrucje om het kader bewust verkeerd te plaatsen :lol:
Een goede detailer kan het interieur reinigen en met een ozonbehandeling nagenoeg alle nare geurtjes wegkrijgen.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


23 okt 2023 15:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
maakt nu niet meer uit, de TS gaat verder doorsparen voor een 991.2. begrijp ik
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


23 okt 2023 15:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Polydeukes schreef:
Hahaha... zeker een advocatentrucje om het kader bewust verkeerd te plaatsen :lol:
Een goede detailer kan het interieur reinigen en met een ozonbehandeling nagenoeg alle nare geurtjes wegkrijgen.

Nagenoeg idd, de geur blijft en komt anders altijd weer terug in meer of mindere mate.. moet je van houden, ik laat er een auto op staan


23 okt 2023 16:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Deze kan je vast ook wel geen 991.2

https://zuffenhaus.nl/car/911-carrera-s-pdk-2-2-2/


23 okt 2023 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Autoke schreef:
tav cabrio..
Zomeravond, donker en 25 C plus , alpenrit , en in wintrer 12 C met muts op.. Het voelt dan alsof je een dag geskied hebt, uitwaaien aan strand, iets van die mix..


Dat dus! Ik heb gisterochtend nog in dikke mist bij 7 C met het dak open gereden, heerlijk. Inderdaad net wintersport. Van de zomer evengoed midden in de nacht met mijn vrouw bij een graad of 22 a 25 C met een heldere sterrenhemel. Of in de zomert overdag de geur van vers gemaaid gras en andere geuren opsnuiven terwijl je 100+ rijdt. Dan zie en beleef je toch zoveel meer en heb je toch zoveel meer beleving dan in een coupe.

Maar tegelijkertijd: ik heb het idee dat de meeste mensen met een cabrio alleen overdag bij 20+ C open rijden. En dan nog alleen als hun haar er niet van in de war gaat. Dat soort mensen zou ik geen cabrio aanraden, die hebben wel de lasten, maar plukken de voordelen onvoldoende.

Ik had hiervoor een coupe en een cabrio naast elkaar, maar ondanks dat de couperijders van dat model van mening zijn dat dat de hardcore rijders auto was, pakte ik de coupe niet voor de beleving, maar echt als transportmiddel. Als ik echt lekker wilde genieten, pakte ik de cabrio. Mijn huidige 911 is ook mijn dagelijkse auto; de daklijn is inderdaad anders dan van de coupe, dus qua looks haalt hij het niet. Maar daar merk je niks van als je er in zit. En het comfort met het dak dicht is meer dan goed genoeg. Wat dat betreft hebben die daken zich qua materialen, isolatielagen, etc. ook uitstekend ontwikkeld sinds het begin van deze eeuw.

Kortom: als je toch terug gaat naar de tekentafel: ik zou heel goed nadenken over de overstap naar (uitsluitend) een coupe. :wink:


24 okt 2023 9:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Al best wat goede afwegingen gelezen als advies voor TS hierboven; er is dus echt een groep mensen die aan cabrio rijden geen zak vinden (naar mijn aanvoelen meer vrouwen dan mannen). Duur, lawaaierig, onpraktisch etc.
Kinderen zonder onderscheid vinden het tof.

Met een moderne cabrio heb je bij zonnig weer geen enkele last van een lage temperatuur, zetelverwarming aan en met 5 graden buiten rij ik gewoon met een truitje. Ik haat namelijk rijden met een jas icm de gordel.

In grote lijnen hoeveel % is een 911 cabrio 2DH duurder dan een gelijkaardige coupe?
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


24 okt 2023 11:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Iedereen maakt zijn persoonlijke afwegingen natuurlijk. Vanwege (extreme) hooikoortsklachten vermijd ik cabrio's als de pest. Binnen no time dikke jeukende ogen en eindeloos niezen. Nee dank. Ook niet bevorderlijk voor de veiligheid op de weg trouwens. En om nu alleen voor de herfst en winter een cabrio te nemen....?
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


24 okt 2023 11:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
ok - dan even waarom geen cabrio voor de volledigheid:-)

- het gaat een keer stuk
- alles wordt vochtig
- iedereen denkt dat je in de midlife crisis zit
- met twee mannen voorin - helemaal fout..
- tegenliggers rijden je rijbaan op , omdat ze naar jou cabrio zitten te kijken (zien nl altijd een coupe)
- het hele terras draait mee - valt me nu niet meer op , moest hier zeer aan wennen, was liefts in een coupe gekropen
- Noodweer en buiten staan is minder
- Inbraak risico
- minder mooi met gesloten kap (992 911 uitgesloten - die is mooer dan coupe)
- mensen dagen je minder uit - kun je toch niet serieus nemen zo'n cabrio tuffer
- meer geluid
- haal voegelpoep er maar eens af - ik parkeer dus (liever) niet onder een boom
- 911 coupe rijders zien je niet voor vol aan
- iedereen ziet je zitten - incognito ergens langs rijden is onmogelijk
- haar gaat door de war - oplossing : Muts of Pet of toch lekker laten waaien ..

vast nog wel iets tav je beroep etc.. :mrgreen:

Maar er zijn dus ook voordelen die de beleving specialer maken, daily zou voor mij ook geen cabrio zijn..


24 okt 2023 19:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 991 4s, wat is jullie mening?
Ik hap toch even... 8)

- het gaat een keer stuk - alles gaat een keer stuk
- alles wordt vochtig - nee dus, blijft net zo droog als een coupé
- iedereen denkt dat je in de midlife crisis zit - dat denken ze toch wel ook als je in een (Porsche) coupé rijdt
- met twee mannen voorin - helemaal fout.. - twee vrouwen voorin valt meer op
- tegenliggers rijden je rijbaan op , omdat ze naar jou cabrio zitten te kijken (zien nl altijd een coupe) - hij is leuk
- het hele terras draait mee - valt me nu niet meer op , moest hier zeer aan wennen, was liefts in een coupe gekropen - klopt
- Noodweer en buiten staan is minder - als je kap openstaat wel, anders geen probleem
- Inbraak risico - net zo groot als een coupé
- minder mooi met gesloten kap (992 911 uitgesloten - die is mooer dan coupe) - een 991 cabrio verschilt niet veel
- mensen dagen je minder uit - kun je toch niet serieus nemen zo'n cabrio tuffer - d'as een voordeel toch? :thumleft:
- meer geluid - we houden toch van een mooie roffel uit de uitlaat
- haal voegelpoep er maar eens af - ik parkeer dus (liever) niet onder een boom - klopt, cabriodak is gevoeliger voor vogelpoep
- 911 coupe rijders zien je niet voor vol aan - dat is hun probleem
- iedereen ziet je zitten - incognito ergens langs rijden is onmogelijk - klopt maar dan moet je wel in een zwaar donkergetinte coupé zitten
- haar gaat door de war - oplossing : Muts of Pet of toch lekker laten waaien .. - heerlijk die wind door je haar

Echte "nadelen" zijn:
- met de zomers die we momenteel hebben moet je absoluut factor 50 smeren voor je een dagje gaat rijden en een pet opzetten anders loop je een zonnesteek op. Oplossing: je doet het dak dicht en rijdt met de airco aan.
- de cabriokap krijgt naar verloop van tijd wel wat glimmende "plekjes" van het inklappen/uitklappen. hij ziet er niet meer als nieuw uit
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


24 okt 2023 21:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bjft, Maarten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.