Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 17:03



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Update van mijn eerste 997 C4S cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Porsche 911 Carrera 4S cabriolet Tiptronic.
Hellevoetsluis
Bericht Update van mijn eerste 997 C4S cabrio
Inmiddels heb ik al weer mijn 997 10 maandjes. En wat een fantastische ding is het. In december vorig jaar aangekocht en in januari een grote beurt laten doen. Alle vloeistoffen ververst. Toen stond er 96.000km op de teller. Inmiddels zijn we 10.000 km verder. Olie verbruik 0. Ik heb er na de beurt in januari niets bij gegooid. En blokjes staan nog volledig ingekleurd bij koude start. Als ik een stuk gereden heb is het eerste blokje leeg. Dus het werkt in ieder geval. Vandaag een olie wissel laten doen en de alles na laten lopen.

Ik was verbaast hoe schoon de olie nog was. En de monteur ook. Aan het filter was ook niets te zien. Gewoon ook deze reis verse Mobil Ow40 er terug in. Zoals elke 10.000 km bij deze is gedaan. Onderzijde van de motor is mooi droog en tussen de bak en motor ook.

Wel vandaag de koel modificatie laten doen. Winter velgen en banden zitten er ook weer onder.

Volgende wat ik wil doen is een upgrade aan de geluid systeem wat er inzit. Ben er nog niet helemaal uit of ik voor de nieuw PCCM plus ga of een aftermarket systeem. Ook laat ik van de winter de zomervelgen set opknappen. Die zijn gespoten door de vorige eigenaar maar dat is niet goed gedaan. De lak komt er af. Verder nog een klein subtiel spoiler je achter op.

Al met al het is elke keer weer genieten als we er mee op stap gaan. Krijg de smile niet van mijn gezicht tijdens het rijden.


24 okt 2023 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Update van mijn eerste 997 C4S cabrio
Zeer herkenbaar.. Alpenrit al gemaakt/gepland/overwogen , wordt de smile nog breder (voor allebei) .. :drive:


24 okt 2023 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Update van mijn eerste 997 C4S cabrio
Zeker herkenbaar! Heerlijk he?

Ik ben in 5 mnd ook 4800 km verder met mijn 997 C2S cabrio. Ook een paar dingetjes gedaan om hem wat meer mijn eigen auto te laten voelen.

Ik ben benieuwd naar het kleine spoilertje dat je voor de achterkant in gedachten hebt. Ik heb het gevoel dat daar misschien ook nog wel wat zou passen, maar weet niet precies wat. Welke heb je op het oog?


25 okt 2023 9:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Update van mijn eerste 997 C4S cabrio
Hoi Bjorn ja inderdaad een super fijne wagen heb je foto's ?
Het uitlaat geluid vind ik, met ingeschakelde sportmodus meer dan voldoende herrie hoor. Zit dat bij jou er ook op?
Veel plezier ermee :drive:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


26 okt 2023 12:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3alfa, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.