Eindelijk geslaagd voor de 996 puntencheck
Geplaatst: 11 dec 2023 21:59
Beste liefhebbers,
Na een hele lange zoektocht heb ik eindelijk een P gevonden die aan mijn 996 wensen voldoet.
Heel veel km gereden tijdens de zoektocht, hoewel leerzaam soms zonde van de tijd. Veel auto's gezien al dan niet bij (zelfbenoemde) P specialisten. De op 1 na beste die ik vond was een donkerblauwe 996TT bij PSTG. Wat een leuke garage was dat zeg, helaas voor Klaas was dit een automaat en daar kon ik niet overheen- beter gezegd- instappen.
Wat is het wel geworden? Een 996C2 3.4 1998 met gaskabel. Op zich niet bijzonder, maar als we de bijna nieuwe sticker bekijken onder de fronthood, dan voldeed ie aan al mijn wensen. Oh ja de km stand is na de rit uit Bedum naar Limburg (330Km enkele reis) nu 69996. Dat voor een auto uit 1998!
M30 onderstel
sperdif
Limited slip dif
Turbo stoelen
All leather, dus deurpanelen en dash
Turbolook velgen
leren stuur, stoelverwarming
Nieuwe Dansk einddempers (de brave versie)
Ruikt en rijdt helemaal als nieuw. Ik was niet op zoek naar import, vanwege dubieuze auto's die wel eens voorbij komen.
Deze was echter 2 jaar geleden door vorige eigenaar zelf geïmporteerd en werkelijk volledig gedocumenteerd. Dus de rit naar Groningen wel waard.
Alle rekeningen vanaf 0 netjes in een klapper, met eerdere AKK erbij en geen sporen van schade.
De km stand klopt ook, gezien alle stempels.
Geleverd door Porsche Berlijn (demo auto waarschijnlijk gezien opties) en daarna nog 1 Duitse eigenaar die het kenteken W-FG-911 reed.
Daarna heeft de vorige eigenaar hem naar Groningen gehaald. Het mooie is dat FG ook de initialen van mijn partner zijn, waarmee ik de auto kocht.
Na een proefrit van 1 km wist ik genoeg gelet op alle voorgaande ervaringen. Deze auto was voor ons.
In de regen 3.5 uur gereden en heel blij met de goeie ruitenwissers van de 996 kwamen we tevreden thuis.
De 3.4 is de lichtste 996, maar wel eentje met gedragsproblemen. Met name de koeling wilde ik meteen optimaliseren.
De dag erna hebben we de voorbumper verwijderd en de ac radiateuren uit de beugels gehaald en met de compressor alle bladeren verwijderd.
Dat was al een flinke verbetering.
Afgelopen week heeft Martinussen Motorsport de bobines en de bougies vervangen, er is een gt 3 waterpomp gemonteerd met een 71 graden thermostaat en alle sappen zijn ververst. Ook heb ik preventief het expansievat laten vervangen, de oude is nog goed, maar wel vergeeld. Tevens een nieuwe oliedrukmeter, die was ook aan vervanging toe.
Komende week gaat ie nog even terug voor nieuwe motorsteunen, de oude bewegen na 25 jaar.
Ook krijgt ie de Gundo hack voor net wat meer beleving.
Op het programma staat ook nog PCCM plus en het in leer bekleden van de middenconsole.
Ook de ring rond het contactslot mag dan in leer en dan is er geen plastic meer te zien.
Ik zocht idealiter deze in het blauw zonder schuifdak en wisser achter en zonder parkeersensoren, maar afgezien van deze 4 minpuntjes voldoen de andere 996 punten wel aan mijn wensenlijst.
Ik ga nog even uitzoeken hoe ik foto's kan plaatsen en dan post ik ook de 69996 pic van de teller.
Dit kan een leuke semi daily worden en we zijn er erg blij mee en het zoeken meer dan waard.
Idee is om op termijn een zondagzwijn erbij te nemen (996TT of 997TT, of een leuke luchtkoeler).
We blijven rustig rondkijken en genieten ondertussen van deze 996c2.
Groeten,
Bluftie
Na een hele lange zoektocht heb ik eindelijk een P gevonden die aan mijn 996 wensen voldoet.
Heel veel km gereden tijdens de zoektocht, hoewel leerzaam soms zonde van de tijd. Veel auto's gezien al dan niet bij (zelfbenoemde) P specialisten. De op 1 na beste die ik vond was een donkerblauwe 996TT bij PSTG. Wat een leuke garage was dat zeg, helaas voor Klaas was dit een automaat en daar kon ik niet overheen- beter gezegd- instappen.
Wat is het wel geworden? Een 996C2 3.4 1998 met gaskabel. Op zich niet bijzonder, maar als we de bijna nieuwe sticker bekijken onder de fronthood, dan voldeed ie aan al mijn wensen. Oh ja de km stand is na de rit uit Bedum naar Limburg (330Km enkele reis) nu 69996. Dat voor een auto uit 1998!
M30 onderstel
sperdif
Limited slip dif
Turbo stoelen
All leather, dus deurpanelen en dash
Turbolook velgen
leren stuur, stoelverwarming
Nieuwe Dansk einddempers (de brave versie)
Ruikt en rijdt helemaal als nieuw. Ik was niet op zoek naar import, vanwege dubieuze auto's die wel eens voorbij komen.
Deze was echter 2 jaar geleden door vorige eigenaar zelf geïmporteerd en werkelijk volledig gedocumenteerd. Dus de rit naar Groningen wel waard.
Alle rekeningen vanaf 0 netjes in een klapper, met eerdere AKK erbij en geen sporen van schade.
De km stand klopt ook, gezien alle stempels.
Geleverd door Porsche Berlijn (demo auto waarschijnlijk gezien opties) en daarna nog 1 Duitse eigenaar die het kenteken W-FG-911 reed.
Daarna heeft de vorige eigenaar hem naar Groningen gehaald. Het mooie is dat FG ook de initialen van mijn partner zijn, waarmee ik de auto kocht.
Na een proefrit van 1 km wist ik genoeg gelet op alle voorgaande ervaringen. Deze auto was voor ons.
In de regen 3.5 uur gereden en heel blij met de goeie ruitenwissers van de 996 kwamen we tevreden thuis.
De 3.4 is de lichtste 996, maar wel eentje met gedragsproblemen. Met name de koeling wilde ik meteen optimaliseren.
De dag erna hebben we de voorbumper verwijderd en de ac radiateuren uit de beugels gehaald en met de compressor alle bladeren verwijderd.
Dat was al een flinke verbetering.
Afgelopen week heeft Martinussen Motorsport de bobines en de bougies vervangen, er is een gt 3 waterpomp gemonteerd met een 71 graden thermostaat en alle sappen zijn ververst. Ook heb ik preventief het expansievat laten vervangen, de oude is nog goed, maar wel vergeeld. Tevens een nieuwe oliedrukmeter, die was ook aan vervanging toe.
Komende week gaat ie nog even terug voor nieuwe motorsteunen, de oude bewegen na 25 jaar.
Ook krijgt ie de Gundo hack voor net wat meer beleving.
Op het programma staat ook nog PCCM plus en het in leer bekleden van de middenconsole.
Ook de ring rond het contactslot mag dan in leer en dan is er geen plastic meer te zien.
Ik zocht idealiter deze in het blauw zonder schuifdak en wisser achter en zonder parkeersensoren, maar afgezien van deze 4 minpuntjes voldoen de andere 996 punten wel aan mijn wensenlijst.
Ik ga nog even uitzoeken hoe ik foto's kan plaatsen en dan post ik ook de 69996 pic van de teller.
Dit kan een leuke semi daily worden en we zijn er erg blij mee en het zoeken meer dan waard.
Idee is om op termijn een zondagzwijn erbij te nemen (996TT of 997TT, of een leuke luchtkoeler).
We blijven rustig rondkijken en genieten ondertussen van deze 996c2.
Groeten,
Bluftie