Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 19:22



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
EG xclusive 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Auto: Boxster 718GTS Motor: BMW S1000XR
Noord-Limburg
Bericht EG xclusive
In mijn zoektocht... Kent iemand EG xclusive in Eindhoven? Of nog beter, de Boxster GTS die daar staat?
Op eerste gezicht mooie auto, maar boekje is recent voor de eerste keer ingevuld en er zitten budget banden op die volgens mij geen type goedkeuring hebben (N codering)
Even contact gehad en verkoper geeft aan dat alles aantoonbaar aanwezig is. Tzt even gaan kijken, maar als iemand al wat info heeft, hoor ik dat graag.


24 dec 2023 12:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: EG xclusive
Nee ik ken bedrijf en Porsche niet maar zie op de foto’s dat hij bij porschecentrum Eindhoven in onderhoud is geweest wellicht handig om daar eerst ff navraag te doen. Om zo te zien hele mooie gts :thumleft:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


24 dec 2023 12:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Auto: Boxster 718GTS Motor: BMW S1000XR
Noord-Limburg
Bericht Re: EG xclusive
Ik heb navraag gedaan bij PCE, maar ze willen/mogen geen info verstrekken zonder schriftelijke toestemming van eigenaar ivm privacy regels.


24 dec 2023 12:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: EG xclusive
Privacy? Wat een onzin. Je hoeft toch niet de naam of het adres te weten van de vorige eigenaar? Alleen welk onderhoud wanneer is uitgevoerd. Sterker nog, je wil in deze fase eigenlijk alleen antwoord op: is het onderhoud aantboonbaar en op de juiste momenten uitgevoerd? Ja/Nee?
Dat kunnen ze prima vertellen zonder de privacyregels te overtreden.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


24 dec 2023 13:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: EG xclusive
Precies. Zo heb ik ook rekeningen en onderhoud kunnen verifiëren van mijn auto bij PCR. Was totaal geen probleem. Je wilt tenslotte alleen verifiëren of de aanwezige rekeningen juist zijn. Komt geen naam aan te pas.


24 dec 2023 13:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: EG xclusive
Dat zou je zeggen, maar toen ik de dealers belde om de facturen op te vragen van mijn destijds aangeschafte 997.2 was er niet een die mij de facturen wilde opsturen of mailen. Ook niet na mijn suggestie de naam en adresgegevens van de toenmalige eigenaar onherkenbaar te maken. Denk te veel moeite, of ze voerden zonder na te denken een bevel uit.


24 dec 2023 13:55
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
Bericht Re: EG xclusive
Willie71 schreef:
In mijn zoektocht... Kent iemand EG xclusive in Eindhoven? Of nog beter, de Boxster GTS die daar staat?
Op eerste gezicht mooie auto, maar boekje is recent voor de eerste keer ingevuld en er zitten budget banden op die volgens mij geen type goedkeuring hebben (N codering)
Even contact gehad en verkoper geeft aan dat alles aantoonbaar aanwezig is. Tzt even gaan kijken, maar als iemand al wat info heeft, hoor ik dat graag.


Deze auto heeft gewoon in 2023 voor het eerst onderhoud gehad, zou ik denken.
Of dat heel bezwaarlijk is? Geen idee. De km stand is in ieder geval vrij laag en het is zeker een fraaie auto.
Van het bedrijf is via de website niet zoveel hoogte te krijgen, ze hebben wel aardig wat mooie auto’s op voorraad.


24 dec 2023 13:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: EG xclusive
Afbeelding
Afbeelding

Fraaie looks! In 2018 op kenteken gezet in berlijn begrijp ik, recent (19-12) op kenteken gezet in NL. Onderhoud bij PCE in september uitgevoerd. Dat verbaasd me dan dat hij 3 maanden later pas op kenteken wordt gezet??

Lijkt me belangrijk dat er bewijs is dat hij "unfallfrei" is ! De prijs is scherp zo te zien, dus misschien toch schade gehad?
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


24 dec 2023 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman 2022
Bericht Re: EG xclusive
De eerste beurt na 5,5 jaar? Dat geeft toch wel te denken.


24 dec 2023 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Bericht Re: EG xclusive
Hier kocht Rick van Stippent een BMW M5 voor zijn “weggeef” actie.
Verkoper was bleek later ter goeder trouw maar lang verhaal kort, er klopte van die auto niets.
Zou met die informatie in het achterhoofd daar best die GTS kopen maar vooraf eerst een aankoop keuring uitvoeren.
Bij PCL, waar ze hem recent hebben onderhouden?
Succes, ziet er mooi uit verder en als de kilometerstand klopt….


24 dec 2023 16:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: EG xclusive
Mooie spec wel, maar met die banden en dat verhaal van de handelaar is het wel extra oppassen lijkt me.

Kijk goed naar de lak, overspray, kleurverschil, glans verschil, verschil in structuur, pak er een lakdikte meter bij (of laat verkoper garanderen dat er nooit aan de auto is gespoten)

indicaties van schade (bpm bedrag bij import, gordels staat een productie datum op, stuur aan de onderzijde zit een gat als de airbag er uit is geweest (dat hoort dicht te zijn, althans bij mijn 987), naden tussen de carrosseriedelen, kokerbalken, alle hoeken aan de binnenzijde inspecteren op vervorming van metaal)…

Iemand anders nog tips?
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


24 dec 2023 18:05
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: EG xclusive
Ja, laat een AKK doen.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


24 dec 2023 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: EG xclusive
de Fiscalist schreef:
Iemand anders nog tips?


Think twice (zeker bij een boxster dan, cayman kan ik het nog begrijpen, even afgezien van design aspect dan) :-)
https://www.youtube.com/watch?v=ucrlmokm3EQ


24 dec 2023 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Auto: Boxster 718GTS Motor: BMW S1000XR
Noord-Limburg
Bericht Re: EG xclusive
Inderdaad, zonder AKK sowieso geen aankoop.
Op foto's een serieuze kandidaat, maar op een of andere manier ben ik ook op m'n hoede bij deze auto. Ik zal eerst eens een kijkje gaan nemen, want het totaalplaatje en gevoel vind ik ook belangrijk.


25 dec 2023 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Auto: Boxster 718GTS Motor: BMW S1000XR
Noord-Limburg
Bericht Re: EG xclusive
Ik zie ook dat ze garantie via Autotrust aanbieden. Hier heb ik geen ervaring mee.
Kan ik dan ook bij de P-dealer terecht?


25 dec 2023 10:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: EG xclusive
Autotrust is toch gewoon een verzekering? Dus als je er aanspraak op wil maken, hetzelfde gedoe waarschijnlijk. Lees ook zeker dit draadje op Tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1908552
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


25 dec 2023 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman 2022
Bericht Re: EG xclusive
AKK, als ze dat niet willen op zoek gaan naar een andere.


25 dec 2023 12:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: EG xclusive
Dat er van die super budget banden onder zitten zou voor mij al een reden zijn om deze sowieso te laten staan. Dat ze geen N codering hebben is nog wel te doen, maar doe dan in ieder geval een band van een premium merk er onder. Maar dit is echt het totaal andere kant van het spectrum. Als ik zo iets zie op een auto, en dan met name een Porsche, dan vrees ik hoe men met de rest van het onderhoud is omgegaan.


26 dec 2023 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Auto: Boxster 718GTS Motor: BMW S1000XR
Noord-Limburg
Bericht Re: EG xclusive
Keuze al weer beetje makkelijker gemaakt.
Moet net zoveel bijleggen als op een vergelijkbare auto bij Porsche Centrum met Porsche Approved.
Dan liever de merkdealer voor hetzelfde geld...


02 jan 2024 22:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: EG xclusive
Twardt schreef:
Als ik zo iets zie op een auto, en dan met name een Porsche, dan vrees ik hoe men met de rest van het onderhoud is omgegaan.

Beetje kort door de bocht. Als er een onderhouds historie is, een mogelijkheid tot een akk etc zou ik on deze reden een auto niet ‘sowieso’ laten staan.
Stel; verkoper wil auto verkopen met verse apk. Omdat dat makkelijker verkoopt. Bij de apk blijkt dat de banden die eronder liggen apk-afkeur zijn. Dus voor een apk moeten er andere banden onder. Maar hij moet kiezen of hij nog €1500 of €500 gaat uitgeven aan de auto die binnenkort niet meer van hem is ….

Ik begrijp je gedachtengang maar om deze auto om die reden niet te gaan bekijken?! Zou niet mijn keuze zijn
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 jan 2024 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: EG xclusive
Polydeukes schreef:
Privacy? Wat een onzin. Je hoeft toch niet de naam of het adres te weten van de vorige eigenaar? Alleen welk onderhoud wanneer is uitgevoerd. Sterker nog, je wil in deze fase eigenlijk alleen antwoord op: is het onderhoud aantboonbaar en op de juiste momenten uitgevoerd? Ja/Nee?
Dat kunnen ze prima vertellen zonder de privacyregels te overtreden.

hmmm....daar denk ik toch iets anders over. Als jij niet de eigenaar bent, waarom zouden ze jou dan gegevens (welke dan ook) over dat voertuig geven?

Wellicht is het de auto van jouw buurman en ben jij gewoon eens benieuwd wat hij allemaal heeft moeten fiksen aan die peperdure Porsche van hem. Een telefoontje naar de dealer zou dan voldoende zijn.
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


03 jan 2024 13:32
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: EG xclusive
horn schreef:
Twardt schreef:
Als ik zo iets zie op een auto, en dan met name een Porsche, dan vrees ik hoe men met de rest van het onderhoud is omgegaan.

Beetje kort door de bocht. Als er een onderhouds historie is, een mogelijkheid tot een akk etc zou ik on deze reden een auto niet ‘sowieso’ laten staan.
Stel; verkoper wil auto verkopen met verse apk. Omdat dat makkelijker verkoopt. Bij de apk blijkt dat de banden die eronder liggen apk-afkeur zijn. Dus voor een apk moeten er andere banden onder. Maar hij moet kiezen of hij nog €1500 of €500 gaat uitgeven aan de auto die binnenkort niet meer van hem is ….

Ik begrijp je gedachtengang maar om deze auto om die reden niet te gaan bekijken?! Zou niet mijn keuze zijn


Het is inderdaad een beetje kort door de bocht, maar iets dergelijks zet bij mij direkt de auto op achterstand. Als je dit als dit doet om de auto weer vers rubber te geven zodat je de auto met APK kan verkopen, dan lijkt het me nog steeds beter om dan maar wat meer uit te geven. Ik denk dat je dat bij verkoop wel terugverdiend. Het bespaart je in ieder geval een hoop lastige vragen en het straalt gewoon beter af op de gehele auto.


04 jan 2024 21:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: EG xclusive
sebastian schreef:
hmmm....daar denk ik toch iets anders over. Als jij niet de eigenaar bent, waarom zouden ze jou dan gegevens (welke dan ook) over dat voertuig geven?

Wellicht is het de auto van jouw buurman en ben jij gewoon eens benieuwd wat hij allemaal heeft moeten fiksen aan die peperdure Porsche van hem. Een telefoontje naar de dealer zou dan voldoende zijn.

De auto staat aantoonbaar te koop en dit soort informatie is niet in strijd met de AVG omdat de informatie an sich niet herleidbaar is naar een persoon. Jouw scenario gaat dus niet op.

In geval dat jouw buurman zijn Porsche te koop zet kun je ook interesse veinzen en de onderhoudshistorie opvragen. Dan weet je ook wat hij heeft uitgegeven. Beetje spijkers op laag water dus.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


04 jan 2024 21:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.