Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 1:44



Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Hallo,

Ik ben mij aan het oriënteren op een Porsche Macan, wil een SUV, Stelvio zou ook een optie kunnen zijn maar voor mij zitten de stoelen in een Macan een stuk beter dan die in een Stelvio.

Daarom is mijn eerste keus een Macan, ik wil er rond de €45.000 voor uit geven, een 2.0 is voldoende voor mij , ik kom dan ongeveer uit op een 2016/17 of een enkele uit 2018.

Wat zijn de "zwakke punten voor deze jaartallen en de 2.0 uitvoeringen, is de aandrijflijn, zoals storingen in de transmissie en het differentieel hier nog van toepassing? Ook zie ik problemen met de elektronica, zoals storingen in het infotainmentsysteem en problemen met de achteruitrijcamera voorbij komen.

Graag jullie expertise wat wel of niet te doen en waar op te letten, mochten jullie een mooie/goede te koop weten te staan hoor ik het ook graag.

Willem


03 jan 2024 19:16
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Eric Wolbert in Achterveld heeft een mooi exemplaar uit 2018 staan met weinig kilometers. Is qua prijs wel iets boven je budget.
En het is een witte…..


03 jan 2024 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Thxi inderdaad mooi exemplaar, maar ja wit, jammer.

Kleurvoorkeur is grijs, mid/donkerblauw, of zwart.


03 jan 2024 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Tip: na aankoop even naar JD Tuning. Heb je voor ca. 1.000 euro een stuk betere performance. Minder gevaarlijk met oversteken ;-)


03 jan 2024 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Ik ga de mijne waarschijnlijk wegdoen komend jaar. :wink:
Voor het verhaal: 2.0, getuned, luchtvering, redelijk dik in de opties

Het is een fijne reis-auto. Het is mijn eerste SUV, hiervoor altijd sedans gehad. De ruimte bevalt mij goed. Ruimte achterin is tov een q5/x3 minder. kofferbak is echt best groot. Zitpositie is prima. Voor een dergelijke auto heeft ie echt een goede wegligging (IMHO).

Minpunten:
- brandstofverbruik! Valt mij behoorlijk tegen. 1:10 gemiddeld is lastig te halen.
- hij "vreet" achterruitenwisserbladen

Ik heb hem nu 2 jaar en heb er werkelijk niets aan gehad. Ik heb er ongeveer 50k mee gereden.

Verder eigenlijk niet zoveel. Waarom gaat ie waarschijnlijk dan weg: ik had gedacht het wel genoeg te vinden met een 2.0. "Als ik een stukje wil scheuren, pak ik mn 911 wel" was mijn redenatie. Uiteindelijk ben ik erachter dat ik toch een krachtiger auto wil voor dagelijks gebruik. (ik kwam van een BMW 335i).

Ik ben me nu aan het orienteren op een x5 45e. Eigenlijk zou ik het liefst een panamera willen maar die ligt nog net even boven de begroting. :roll:

Als je meer specifieke vragen hebt: shoot :salut:


03 jan 2024 23:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Die heb ik wel ja ,

Uit welk jaar is jou wagen, aantal km , kleur en prijsindicatie?


04 jan 2024 5:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Ik heb mijn Macan 2.0 (2019) nu van september. Mijn bevindingen; mooie wagen, stil vanbinnen, perfecte zetels (18 weg verstelbaar), rijd zeer zacht, krachtig genoeg (245 PK), geen tuning nodig, kortom, zeer tevreden maar....zuipen als een koe. Ik rijd meestal hier wat rond de kerk en dan kom ik op 13 a 14L op 100 km. Om even te vergelijken met mijn 964 C4 met 6 cylinders en 3.6 motorinhoud, deze verbruikt minder dan de Macan. Hiervoor had ik een BMW X3 diesel waar ik met een volle tank (65 L) 1100 km reed en met dezelfde tankinhoud van de Macan amper 570 km.


04 jan 2024 8:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Hij vreet inderdaad achterruit bladen ;-)
Vind het een top auto, met m'n 1.97 zit ik er goed in. Top reis auto, we hebben hem voor m'n vrouw en vakantie omdat je met Q8 e-tron niet ver genoeg komt. Rij 1:10 gemiddeld, valt tegen, genoeg power. (met 993 rij ik alleen kleine stukjes 1:7)
Vind ze goed waarde vast, eerste reparatie die deze week komen zijn speaker stik en linker buitenspiegel valt eruit.
Erg blij mee.
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


04 jan 2024 8:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Autoblog heeft een video met aankoopadvies gemaakt (even scrollen en kom je em tegen)

https://www.autoblog.nl/nieuws/snelle-a ... es-3526836
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


04 jan 2024 9:23
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Ik had een Diesel Macan, ik weet dat het inmiddels de brandstof van de duivel is, maar de Diesel rijd echt subliem. Het is "the pick of the bunch". Ze hebben bakken met koppel en ze zijn best vlot met 300pk. Qua verbruik was mijn gemiddelde over 4 jaar een 100kkm 8L voor 100km.

Nog een tip, laat je niet verleiden door grote Turbo velgen, Macan's rijden een stuk beter op de kleinere velgen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


04 jan 2024 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Ik heb in een jaar een kleine 40.000 km in een Macan S gereden uit 2015. Top auto qua comfort en snelheid. PCM is in die tijd gerepareerd (Apeldoorn) omdat die vastgelopen was (Porsche dealer wilde alleen een nieuwe verkopen) maar verder niets dan standaard onderhoud. Destijds ingeruild bij de Mercedes dealer op een EQA EV. Een handelaar heeft hem daar weer ingekocht en staat daar nog steeds te koop (Ultimate Drunen), geen idee waarom maar is een mooi exemplaar. Succes met je zoektocht en keuze!


04 jan 2024 10:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Een idee om in Duitsland te kijken?
Zag deze staan https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... DES&vc=Car komt nog iets van 12k aan BPM bij. Al zou dit ook wel lager moeten kunnen met een tegenbewijs.
_________________________________________
Mvg,

René


04 jan 2024 11:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
986afterfjr schreef:
Ik heb in een jaar een kleine 40.000 km in een Macan S gereden uit 2015. Top auto qua comfort en snelheid. PCM is in die tijd gerepareerd (Apeldoorn) omdat die vastgelopen was (Porsche dealer wilde alleen een nieuwe verkopen) maar verder niets dan standaard onderhoud. Destijds ingeruild bij de Mercedes dealer op een EQA EV. Een handelaar heeft hem daar weer ingekocht en staat daar nog steeds te koop (Ultimate Drunen), geen idee waarom maar is een mooi exemplaar. Succes met je zoektocht en keuze!

Dat is echt een mooi exemplaar en een keurige prijs volgens mij. En natuurlijk een 6-cilinder! En als 340pk te weinig is kun je 'm eenvoudig laten chippen naar 400pk.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


04 jan 2024 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Met de kennis van nu zou ik misschien ook wel een diesel doen. In elk geval even proefrijden.

heb destijds sommetje gemaakt met aantal aannames vwb verbruik etc. Daar zat ik op zn zachtst gezegd nogal naast :bang:

Ach op enig moment doe je wat.
Zit ook echt wel te kijken naar zelfde auto met 3.0. Maar dan moet er toch wel zoveel bij dat ik denk een andere keus maak.


04 jan 2024 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Thx voor de reacties , diesel wordt het zo ie zo niet en die import uit DL ziet er fraai uit, weinig Km maar met BPM wordt dat dan toch weer flink boven budget. Zal lastig worden denk ik .

Wordt ook wel aan het twijfelen gebracht door het toch hogere verbruik dan verwacht ik had gehoopt en ook links en rechts wel gelezen dat een gemiddeld verbruik van 1:12 zou moeten kunnen met 15.000Km p.j 50% stad 50% snelweg. Als ik jullie reacties lees dan is dat niet te doen. Nog maar eens 1 en ander in overweging nemen.


04 jan 2024 17:40
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman 2022
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Die ziet er goed uit.


04 jan 2024 18:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Is zo'n 6 cilinder Macan nou veel onzuiniger? Dat 2.0 blok is nou niet bepaald de zuinigste 4 cilinder (weet ik uit ervaring: Passat). De VR6'en die ik eerder had verbruikten niet veel meer.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


04 jan 2024 19:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Dat vraag ik me ook af.

Collega van mij heeft de S en die heeft het over 1:7 a 1:8. Dus scheelt toch wel iets.

Stelvio: erg mooi. Denk wel dat je het verschil in verbruik kan wegstrepen tegen de afschrijving.


04 jan 2024 19:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Behoorlijke verbruiken voor een 4 cilinder. Dat verbruik haal ik met mijn Cayenne Turbo ook wel bij normaal gebruik..


04 jan 2024 20:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Ik haal met m'n 981 gemiddeld 1:12, 5 (8l/100km), volgens de boordcomputer.
Dacht dat 4-cilinder turbo's zo zuinig waren :wink:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


04 jan 2024 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Niet als je een beetje gas geeft...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


04 jan 2024 23:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
1900kg helpt ook niet mee.


05 jan 2024 0:00
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Verbruik met de S is inderdaad gemiddeld 1:7 / 1:8.
Maar met stampen in Duitsland gaat die naar 1:5.5 / 1.6.

Als je alleen in NL tuft en het vermogen nimmer aanspreekt, niet te doen want alleen sound is al verslavend, ga je hooguit naar 1:9.5 / 1:10.
Maar zeker als je maximaal 15.000 kilometer wilt gaan rijden maakt dat gemiddelde toch niet het verschil om een heerlijke Macan te laten staan?


05 jan 2024 9:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
Ik heb een keer berekend dat als ie (bij mij) 1:10,6 zou rijden ik twee hele keren per jaar extra zou tanken.
Dus idd: waar heb je het eigenlijk over. :scratch:


05 jan 2024 13:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Orienteren voor een Porsche Macan, graag tips.
2 tankbeurten verschil?

Stel:
15000km bij 1:10 = 1500 liter verbruik
15000km bij 1:8 = 1875 liter verbruik

Meer kosten 375 liter * Euro 2,06 (gemiddelde prijs 1-1-24) = 772,50 Euro meerkosten......... is ietsje meer dan 2 tankbeurten (of je hebt een HEEL grote tank..)
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


05 jan 2024 14:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.