Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 13:05



Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Gecrasht op A4 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 cabriolet
Bericht Re: Gecrasht op A4
Heel veel dingen zijn geklets achteraf, ik ben wel benieuwd wie hier diezelfde "kronkel" als mij hebben.
Als er sneeuw gevallen is dan heb ik geregeld een grote parkeerplaats of zo opgezocht waar ik een poosje aan het driften was of gewoon een beetje aanklooien.
Ik ben nu 61 maar vanaf dat ik een rijbewijs dat altijd wel gedaan in de winter.
Later geregeld naar driftdagen geweest, Papenburg of op Weeze staat mij nog goed bij.
Daar leer je echt wel wat van vind ik.
Fijn dat je de 911 met redelijk weinig schade weer thuis heb, succes met het herstel.


18 jan 2024 8:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Gecrasht op A4
Ook ik doe dat altijd, geluk dat hier aan het strand mega grote parkeerplaatsen zijn, maar weer niet zoveel sneeuw. Maar toch denk ik dat wanneer je zo verrast wordt in het wild het altijd anders is en blijft dan zelf handremmetje aantrekken op een parkeerplaats.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


18 jan 2024 10:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Gecrasht op A4
Handremmetje trekken is wel iets anders dan sturen met je gaspedaal :idea:

Guyyy schreef:
het was richting Zeeland bij paaltje 238,2.


51°27'56.2"N
4°18'40.8"E

Redelijk flauwe bocht naar links ....


18 jan 2024 11:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Gecrasht op A4
Je kunt geen kant op met links de vangrail en rechts een vrachtwagen. Als je auto eenmaal gaat, dan ben je passagier totdat je banden weer grip hebben.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


18 jan 2024 13:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Gecrasht op A4
Olaf schreef:
Handremmetje trekken is wel iets anders dan sturen met je gaspedaal :idea:

Uhhhh dat doe ik na het handremmetje trekken om hem eruit te (proberen) halen. Maar ook sturen met gaspedaal komt dan aan de orde.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


18 jan 2024 13:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 (996) Carrera 2 tiptronic in Indisch Rot uit 1998.
Bericht Re: Gecrasht op A4
Even een algemeen bedankje aan iedereen voor de reacties. Links en rechts ook nog wat van opgestoken :) Ik heb uit voorzorg inmiddels verse bandjes besteld en die gaan er volgende week donderdag onder. De expert laat helaas iets langer op zich wachten, dus voorlopig oogt m’n 911 een beetje als een gehavende ijshockeyer :) Maar goed, dat oogt ook wel stoer.

Driften op parkeerplaatsen heb ik in het verleden ook vaker gedaan, maar met de Porsche nog niet. Toch maar eens doen als er gelegenheid (sneeuw) is.


18 jan 2024 14:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Gecrasht op A4
Teruglezend concludeer ik dat je met die achterbanden met nog net 2mm profiel op die zeiknatte weg in de rondte bent gegaan........


18 jan 2024 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 (996) Carrera 2 tiptronic in Indisch Rot uit 1998.
Bericht Re: Gecrasht op A4
Nee, waren m’n winterwielen, maar ook die hebben dus hun beste tijd gehad. Ik had ze er juist net onder gezet, nadat m’n auto met zomerbanden was goedgekeurd, doch met een opmerking over de banden.


18 jan 2024 15:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Gecrasht op A4
Oké, heb ik niks gezegd. Vaute aanname. Sorry.


18 jan 2024 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Gecrasht op A4
Nou, heftig, maar met een sisser afgelopen. Voorlopig dan. Ik ben benieuwd naar wat die expert te melden heeft en of die ook achter de deuk wil kijken voor mogelijke extra schade. Succes met de afhandeling, slipcursus(sen) en de nieuwe banden!


18 jan 2024 18:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gecrasht op A4
Citaat:
een slipcursus bij GP Elite gedaan in Lelystad


Ik heb ook goede ervaringen met GP Elite. Zowel in Lelystad als Zandvoort. Wellicht ook fijn om te weten: bij een aantal cursussen (zoals rijvaardigheidstrainingen) geven sommige verzekeraars ook gewoon dekking op het circuit!


Lekker klooien door de sneeuw/ijs doe ik ook al sinds ik het rijbewijs heb. Boys will be boys :thumleft:
_________________________________________
footers zuigen! :D


19 jan 2024 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gecrasht op A4
Cursussen zijn nuttig om erachter te komen wat je niet kunt. Je krijgt er dan kennis aangereikt waarmee je aan de gang kunt om beter te worden. Als je na zo’n cursus alleen maar weer naar je werk op en neer rijdt maar nooit iets gaat oefenen krijg je nooit die routine. Erwin heeft helemaal gelijk m.b.t. het schrikken. Dat raak je pas kwijt als je veel gaat oefenen.

Ander punt is natuurlijk dat de meeste 911-en achterwiel aandrijving hebben en veel ‘gewone’ personen auto’s voorwielaandrijving. Die laatste zijn in veel situaties toch wat eenvoudiger te beheersen. Ze reageren compleet anders bij gas loslaten dan achterwielaandrijving.

Ook stijvere vering helpt in deze situaties niet. Bij het racen op een circuit wil je in de regen graag een minder harde afstelling.


20 jan 2024 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC, daarna 964 C4, daarna Cayenne S, Nu 996 4S
Bericht Re: Gecrasht op A4
Gelukkig alleen blikschade, maar zonde dat je hierdoor de Porsche laat staan. Juist meer rijden zou ik zeggen. Heb zelf een 996 4s als daily driver met winterset en zomerset.
_________________________________________
"Happiness is a choice that requires effort at times"


04 feb 2024 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Silber / Schwarz, ori Euro & ungedrosselt
Bericht Re: Gecrasht op A4
Ik heb ooit met de vorige 3.2 de Porsche Slip en Slalom training van Paul Maaskant gedaan, weet niet of die nog bestaat.

Desondanks paar jaar geleden best klamme handjes toen ik de huidige 3.2 hartje winter vanuit Rome (waar ie in '89 nog nieuw verkocht was) naar huis ging rijden. Met het hele gezin erin, met zomerbanden en 0 'driver aids', met bakken regen in Toscane en sneeuw in de Alpen... En als klap op de vuurpijl gaf de centrale aanjager van de voorruitontwaseming ook nog na een paar uur al de geest (die is thuis meteen vervangen door een nieuwe)... Kortom, ik ken het gevoel, er zijn fijnere auto's voor slecht weer. Onze 'normalere' auto, een Bimmer 135i (+300 pk, handbak, achterwielaandrijving) voelt bij slecht weer bijvoorbeeld al veel minder scary. En lichtgewicht achterwielaandrijvers met middenmotor (zoals de Lotussen die ik 15 jaar heb gereden) juist weer een stuk méér, dus het kan altijd erger...

Hoe listiger de auto, hoe belangrijker de bandenkeuze is mijn ervaring, op die Lotussen maakte dat in ieder geval enorm veel verschil. En ik heb begrepen dat de banden die nu voor F- en G-model 911s verkrijgbaar zijn ook al veel beter zijn dan wat er vroeger verkrijgbaar was. (Dit wetende kun je echt alleen maar heel veel respect hebben voor de heren van de vroegere Rijkspolitie :) )

Anyway: take care, en veel veilige vervolgkilometers gewenst!


09 feb 2024 17:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Gecrasht op A4
Ik heb nog met Paul Maaskant in de Porsches gereden! Fijne vent. Later nog in de servicecrew gezeten voor een paar Tulpenrally's die toen nog in Nederland werd verreden en waar Paul samen met onze collega Ruud Oosterbaan aan mee deed.


09 feb 2024 18:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ber, Tilt!, Torsten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.