Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 8:49



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Carnewal horen in een 997.1 C2? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 911 (964) Carrera 4 1989 97.000km
Amersfoort
Bericht Carnewal horen in een 997.1 C2?
Ik heb een 997.1 Carrera 2 (geen S dus…) en reed afgelopen week in een 997.1 4S Targa handgeschakeld. Totaal andere rij-ervaring, maar ook: wat een fijn geluid. Net even sportiever, een klein plopje of burpje bij gas los / schakelen etc.

Nu ben ik aan het twijfelen: wel of geen Carnewal GT oplossing laten doen op mijn C2? Ben beetje bang dat het over de hele toerental bereik te luid wordt, ook bij snelweg een ‘drone’ geluid krijgt en minder ‘Porsche’ flat 6 en meer ‘opgevoerde golf’ klinkt. Lastig te omschrijven. In andere woorden: net even wat sportiever, zonder overdreven/aso te worden. Dat past niet bij mijn auto. Misschien een wat rare omschrijving, maar beter heb ik even niet.

De vraag: is er iemand met een 997.1 C2 in het midden van Nederland die een Carnewal GT oplossing door Gert heeft laten monteren, of een andere modificatie, en dat wel eens wil laten horen/zien? Ik trakteer op goede koffie/taart ergens, is meteen een leuk ritje wellicht?

Dank!


21 jan 2024 17:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Carnewal horen in een 997.1 C2?
…. een 3.6 C4 997 kan natuurlijk ook :idea:

Carnewal zou ik wel aan durven …. Die maakt wel goede aanpassingen op de uitlaten.


21 jan 2024 17:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 911 (964) Carrera 4 1989 97.000km
Amersfoort
Bericht Re: Carnewal horen in een 997.1 C2?
Ja, hebt helemaal gelijk, niet aan gedacht…


21 jan 2024 19:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Carnewal horen in een 997.1 C2?
Geen 997.1 C2 hier, maar wel Carnewal GT-ervaring in mijn 981 2.7.
- Bij normaal rijgedrag is het verschil maar heel beperkt, het geluid is iets "donkerder", maar zeker niet asociaal zoals de gemiddelde opgevoerde GTi/AMG.
- In sportstand met het gaspedaal diep ingetrapt en de toerenteller boven de 4000 wordt het feest.
- Bij gas los en terugschakelen beschaafde pops/bangs, niet zoals die kunstmatige GTi/AMG-scheten.

Dus zeer tevreden mee en met je rechtervoet bepaal je feitelijk hoeveel decibellen je produceert.

Ik kan me voorstellen dat het bij de 997 ongeveer dezelfde ervaring is. Op YT staan ook best wat filmpjes.
Echter, eén kanttekening: een maatje van me heeft zijn 986 2.7 Boxster ook een Carnewal GT cadeau gedaan, en daar valt het geluid erg tegen. Slechts marginaal sportiever dan origineel. Ik ken ook eigenlijk niemand die de Carnewal GT té luid of asociaal vindt. De meesten vinden het precies goed.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


22 jan 2024 10:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Carnewal horen in een 997.1 C2?
Op mijn 986 2.7 zit een carnewal aanpassing en die is toch wel erg mooi hoor, niet te luid, met een kleine burbell rond de 3Krpm. Misschien zou ik die wel iets meer willen horen (Beek racing eens contacten of dat te programmeren is - vast wel).
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


22 jan 2024 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Carnewal horen in een 997.1 C2?
Ik ken wel iemand met een Carnewal GT op een 997 C2S :mrgreen:
Weet alleen niet of dat voldoende representatief is voor hoe een 3.6 zou klinken...

Geen drone trouwens.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


22 jan 2024 11:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 (964) Carrera 4 1989 97.000km
Amersfoort
Bericht Re: Carnewal horen in een 997.1 C2?
Dank! Ik heb geloof ik alle filmpjes op YT wel gezien, vaak vanuit stilstand revven en dat overtuigde me niet helemaal…

Ook dit forum goed uitgeplozen. Ik hou me nog steeds aanbevolen (heb PB gestuurd om evt die 997 S te horen).


22 jan 2024 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Carnewal horen in een 997.1 C2?
Als je mij bedoelt; ik zie geen PB.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


22 jan 2024 16:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Grensrijder2, jan911sc


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.