Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 10:28



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
omniumverzekering cayman van 9 jaar oud 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Antwerpen
Bericht omniumverzekering cayman van 9 jaar oud
Beste,

Wie van Belgie laat zijn porsche van 9 jaar oud nog "full omnium" verzekeren?
Is het aangewezen deze full omnium te laten verzekeren?
Ik zou dit nemen owv vandalisme of zelf schade gereden aan de wagen
het is een dure aankoop (54000euro) maar als hij per total is wordt hij onmogelijk nog vergoed naargelang de aankoopprijs betaald tweedehands.
Mijn verzekering biedt nog een "full omnium" aan maar is dit het geld wel waard?
Ik denk gewoon aan als iemand anders mij aanrijd ben ik veel geld kwijt, toch?

Hoor graag jullie reacties


08 feb 2024 19:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: omniumverzekering cayman van 9 jaar oud
Als iemand anders U aanrijdt, wordt U vergoed zelfs met gewoon BA…
Als je de wagen zelf in de prak rijdt niet uiteraard met BA.

Ik heb bij mijn cabrio van 6 jaar een omnium met een vrij hoge franchise. Kleine deuk rijden, zelf betalen. Auto Total los rijden, komt de verzekering tussen mits geen verzwarende omstandigheden (drinken, racen…).
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


08 feb 2024 20:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: omniumverzekering cayman van 9 jaar oud
Kunnen jullie in bels niet tegen taxatiewaarde verzekeren? Dan weet je wat je krijgt als je hem in elkaar rijd. Je kan er natuurlijk niet van uit gaan dat er alleen iemand tegen jou aan rijd.


09 feb 2024 0:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: omniumverzekering cayman van 9 jaar oud
Mijn ervaring tot nu toe: stem vooraf af/vraag na welke welke taxatie/erkende taxateur jouw Belgische verzekeraar accepteert! Een onbekende, erkende taxateur kan een 'leuk' gesprek opleveren

I.c.m. een maximum km per jaar kun je wellicht de premie drukken. Succes :thumleft:


09 feb 2024 11:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: omniumverzekering cayman van 9 jaar oud
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat kost zo'n "omniumverzekering" (bij ons "all risk" genoemd) nou in België voor een 9 jaar oude 981?
Mijn (bijna) 9 jaar oude Cayman is all-risk-verzekerd tegen aanschafwaarde (nog even) voor nog geen €120/maand bij max 12.000 km per jaar. Vanaf mei tegen taxatiewaarde voor ongeveer €140/maand. Ben overigens wel aan het rondkijken voor een andere verzekeraar, want volgens mij moet dat goedkoper kunnen (we zijn tenslotte gierige 'Ollanders:wink:).
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


09 feb 2024 12:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: omniumverzekering cayman van 9 jaar oud
In BE (of althans, bij mijn verzekeraar) hangt het er een beetje van af of je 'm als hoofdvoertuig, of als hobbyvoertuig hebt.
Mijn 991.2 betaal ik 1000 Euro/jaar voor (hobby), en mijn T6 (die ik net privé nam van op mijn firma en die misschien nog 25 a 30k waard is imo) betaal ik ook 1000 euro voor want "hoofdvoertuig". De T6 wordt volgend jaar 6 jaar en dan stop ik met die omnium.
1000 Euro op een waarde van (pak'm beet) een kleine 100k (991.2) leek me goeie business, dacht dan dat de T6 een PAK minder ging kosten want een pak minder waard, maar daar was ik dus verkeerd.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


09 feb 2024 12:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: omniumverzekering cayman van 9 jaar oud
Voor dat bedrag zou ik niet twijfelen over 'omnium' of niet. Scheelt een hoop gedoe en kosten als je zelf een foutje maakt. Voor nog geen €85 per maand rijd je dan een stuk relaxter.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


09 feb 2024 12:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: omniumverzekering cayman van 9 jaar oud
Ter vergelijking : voor mijn ND (zeldzame uitvoering met zeer lage kmstand) betaal ik een kleine 700€jaar, BUT de beperkingen…
2de auto (en 1ste auto verplicht bij dezelfde verzekeraar)
Max. 10K/jaar rijden
Enige bestuurder
Ik rij 25 jaar zonder schade
Auto is 95% van de tnachten Garagegestald
Fabrieks alarm + startonderbreker volstond
Franchise is dacht ik 2K, niet helemaal zeker van.

Een “mini omnium” kost zowat de helft, heb je nog diefstal, vandalisme, glasbreuk etc. Maar niet meer eigen schade.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


09 feb 2024 13:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerpen
Bericht Re: omniumverzekering cayman van 9 jaar oud
Polydeukes schreef:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat kost zo'n "omniumverzekering" (bij ons "all risk" genoemd) nou in België voor een 9 jaar oude 981?
Mijn (bijna) 9 jaar oude Cayman is all-risk-verzekerd tegen aanschafwaarde (nog even) voor nog geen €120/maand bij max 12.000 km per jaar. Vanaf mei tegen taxatiewaarde voor ongeveer €140/maand. Ben overigens wel aan het rondkijken voor een andere verzekeraar, want volgens mij moet dat goedkoper kunnen (we zijn tenslotte gierige 'Ollanders:wink:).


Hier in Belgie vindt je nog moeilijk een "volledige omnium" voor een auto van 9 jaar oud...
Ik ben bij Argenta assuranties waar ik ook nog een "volledige omnium" lopen heb voor mijn BMW X5 (5jaar oud), alsook een verzekering "motor" 'brommer' :roll: en ook mijn brandverzekering heb en mijn bank.
5jaar ongevalvrij en sinds 2001 rijbewijs. Ben dus een vaste klant daar.
Zij baseren zich op de cataloguswaarde excl. BTW nieuw gekocht.
Normaal is dit een kleine 70K waardoor de omniumverzekering mits korting 3% owv jaarlijkse betaling, 10% korting op volledig omnium+ rechtsbijstand safe en bestuurder+ en goede klant korting van 10% op burgelijke aansprakelijkheid gedeeltelijke en volledige omnium komt dit op €1870/jaar (vrijstelling is €250) A ja minder dan 12500km/jaar gereden worden ook een korting toegekend.
vergoedingsbasis is werkelijke waarde door expertise vastgesteld. Geen idee hoeveel dit bedraagt maar waarschijnlijk als je nog 20K krijgt mag je van geluk spreken..zei ze :shock:
Porsche zal gebruikt worden als 2de auto (hobby) en zal altijd in garage staan.
Bij online zoeken naar een omniumverzekering voor de Posche cayman van 9 jaar kwam ik geen andere verzekering tegen, enkel nog mini-omnium.
Bij 'vivium' verzekering was 'kleine omnium' zelfs ook niet meer mogelijk..


10 feb 2024 13:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: omniumverzekering cayman van 9 jaar oud
Misschien een rare vraag, maar kun je als belg je auto niet in nederland verzekeren? Ik zie hier ook veel nederlanders met belgse platen rijden.


10 feb 2024 16:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: omniumverzekering cayman van 9 jaar oud
Geen rare vraag, je kunt als Belg je auto (helaas) niet in Nederland verzekeren. Opvallend verschil is de bonus malus: in België gaat deze maximaal tot 50%.

Dat je Nederlanders ziet rijden met een Belgische nummerplaat is niet zo gek, andersom komt dat ook genoeg voor. Dit zijn de auto's van de zaak/firmawagens, waarbij het handig is om hiervan kopieën van (lease en gebruikers)overeenkomst van de auto bij je te hebben. Bij een controle van (is mijn eigen ervaring) de Belgische douane of politie voorkom je dat het gesprek richting belastingfraude gaat, want in basis moet je als ingezetene van een land herkenbaar zijn aan de nummerplaat.

In gesprek/bij kennismaking met de 'nieuwe' wijkagent heb ik ook direct aangegeven dat ie niet raar 'moet' opkijken dat er altijd een auto met Nederlandse nummerplaat voor de deur staat, oftewel mijn auto van de zaak.

@ Evica: heb je independer.be al eens geprobeerd? Wellicht maakt dit platform het vergelijken wat makkelijker en minder intensief verzekeraars apart te spreken


12 feb 2024 10:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerpen
Bericht Re: omniumverzekering cayman van 9 jaar oud
Nine-6-four schreef:

@ Evica: heb je independer.be al eens geprobeerd? Wellicht maakt dit platform het vergelijken wat makkelijker en minder intensief verzekeraars apart te spreken


Independer.be reeds geprobeerd en er kwamen 2 opties : belfius direct en Yuzzu (enkel kleine omnium).
Yuzzu ken ik niet.. Ik heb daar nu verder ingevuld en zou op €740 komen voor een gedeeltelijke omnium. .
dit ziet er wel interessant uit.

Momenteel heb ik reeds toegezegd bij argenta maar zal dit zeker meenemen naar volgend jaar. :drive:


12 feb 2024 16:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: omniumverzekering cayman van 9 jaar oud
Nine-6-four schreef:
Dat je Nederlanders ziet rijden met een Belgische nummerplaat is niet zo gek, andersom komt dat ook genoeg voor. Dit zijn de auto's van de zaak/firmawagens

Of Nederlanders die (net) over de grens wonen en wel gewoon in NL werken, of andersom inderdaad. Dan kunnen het ook privé-auto's zijn.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


12 feb 2024 17:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: omniumverzekering cayman van 9 jaar oud
Hoe bedoel je?


12 feb 2024 22:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: omniumverzekering cayman van 9 jaar oud
Een Nederlander, die over de grens (dus in België) woont, rijdt een auto met Belgisch kenteken, maar kan gewoon in NL werken en dus rijden. Hier in de regio Breda stikt 't van de Nederbelgen. Jullie huizen zijn nou eenmaal veel goedkoper.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


12 feb 2024 23:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Paulus911


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.