Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 18:29



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Verwend of niet ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 cabriolet
Bericht Verwend of niet ??
Ik ben sinds 1999 een Porsche rijder, heb er al zat gehad.
Hier een kleine opsomming van de diverse types en dan moet je denken aan meerdere in diverse bouwjaren en types.
914 (2.0)
924 (S)
944 (1 en 2, S, S2, Turbo)
968
Boxster 986/987/981 (S)
911 (3.0SC, 3.2 Carrera, 3.6 964, 997 Carrera S, 991.2 Carrera S)

Na verloop van tijd went alles (vind ik) en vind je het gewoon om zo'n "ding" in de garage te hebben staan.
Gisteren moest ik voor mijn werk naar DE, in plaats van de Leasert mee te nemen nam ik de 911 mee.
Het weer was in eerste instantie niet best en ik dacht, wat een dombo ben ik ook, rijden in de regen en in de file is niks.
Toen het weer ,nadat ik een kleine 200 km had gereden, begon op te klaren en het wat rustiger werd kon ik de 911 aardig de sporen geven.
In de middag toen ik naar huis reed eerst een stuk binnendoor gereden en op de autobaan sloot ik gelijk achter een 992 aan die ook lekker door reed.
Toen ik het laatste stuk de A3 opdraaide richting NL en daar achter een nieuw type BMW M3 aansloot kon mijn dag niet meer stuk.
Deze rijder had er ook wel zin in, natuurlijk alles met de nodige voorzichtigheid, maar toch werd gemakkelijk 2x de toegestane snelheid in NL behaald.

Met een grijns op mijn gezicht reed ik na een poosje bij mij de straat in.
Mamaloe had de poort al voor mij open gedaan, de 911 kon weer naar binnen en ik was hele grote blij.
Het bord eten smaakte nog veel lekkerder dan anders leek het wel, mijn vrouw keek mij aan en zei "je hebt genoten of niet"
Hahahaha jazeker, ik ben een bevoorrecht mens, ik moet deze dingen vaker doen, heerlijk, verwend of niet, zeg het maar.

:thumleft:


13 maart 2024 16:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Verwend of niet ??
Goed verhaal, herkenbaar die Permagrin :thumleft:

Verwend? Nee, je hebt waarschijnlijk hard gewerkt om te bewerkstelligen dat je je dit kunt veroorloven. Prima toch!
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


13 maart 2024 16:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Verwend of niet ??
Leuk verhaal. Ik kan het me helemaal voorstellen :D
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


13 maart 2024 16:47
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Verwend of niet ??
Absoluut, ik herken me helemaal in wat je zegt. Sinds '95 heb ik een Porsche in de garage staan, en de laatste jaren zelfs meerdere. Sinds 2019 heb ik het geluk dat ik een Porsche als mijn dagelijkse vervoermiddel gebruik, en eerlijk gezegd wil ik nooit meer iets anders. Ik voel me niet verwend, het voelt als een beloning voor al het harde werk dat ik heb verricht. Elke keer als ik instap en de sleutel omdraai, verschijnt er automatisch een glimlach op mijn gezicht en voel ik me opnieuw gemotiveerd om het beste van mezelf te geven vandaag.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


13 maart 2024 17:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Verwend of niet ??
Mooi verhaal en mooie lijn in je lijst van Porsche modellen !!

Hans Bos zei het mij destijds ook toen ik bij hem mn auto kocht: je rijdt gewoon met een grijns in zo'n ding, ik heb dat ook sinds 1999 (nog wel steeds met dezelfde auto :-) )
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


13 maart 2024 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 Turbo
Achterhoek
Bericht Re: Verwend of niet ??
Verwend geloof ik niet zo. Maar je moet wel een beetje geluk hebben in het leven. Er zijn heel veel hard werkende mensen in NL die zich geen Porsche kunnen veroorloven. Dus een beloning voor hard werken geloof ik niet in.


13 maart 2024 19:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Verwend of niet ??
Wat een goed verhaal! Weet je, ik ga dat ook gewoon een keertje doen. Gewoon de P pakken naar Duitsland in plaats van de leasebak. Dank voor de inspiratie!!
_________________________________________
Wim


13 maart 2024 20:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Verwend of niet ??
Ja…. Mooi verhaal. Lekker van genieten.
Doe het zelf ook, in de zomer pak ik regelmatig mijn trouwe 3.2 targa voor werkritten van Zurich naar Milaan vv, Gotthardpass heen, Bernardinopass terug, ja jongens: je leeft maar een keer hoor!


13 maart 2024 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 cabriolet
Bericht Re: Verwend of niet ??
Ja het was heerlijk, ik ga het zeker nog een keer doen, dan met echt mooi weer, dakje open en genieten.
Ik ben begonnen met de 911 3.0SC, heb altijd een 911 gehad, de rest van het lijstje erbij gereden.
In de top een keer 5 stuks gehad, 911, Boxster 2 stuks, 944 racer en een 944 turbo.
Daarna een poos de 911 (997) en een Boxster 981 erbij.

2 jaar terug alles verkocht en de 991 gekocht omdat wij toch het meest met de Boxster reden.
De 991 bevalt super, zit echt alles op, heb hem ook stage 1 gechipt, nu 475pk en 620NM koppel.
Hij trekt als een jochie van 15, nie normoal :mrgreen:

Toch heb ik nog steeds de drang om mijn droom te verwezenlijken, een GT3 kopen, ben er al bij een paar wezen kijken.
Afgelopen vrijdag nog bij Koen Exclusief, het 1tje op het nummerbord was een afknapper van FORMAAT !!
Mijn vrouw vind het niks, weer zo'n raceding en ook omdat er dan weer een cabriolet bij moet komen, ach wat kent zij mij goed.
Voorlopig maar genieten van de cabriolet, morgen weer een schitterende dag, vrijdag ook hoop ik dan kan die weer van stal.


13 maart 2024 21:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Verwend of niet ??
Zo is het. Genieten zolang je kan. En zoveel je kan :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 maart 2024 22:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: disciple, DLotus


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.